Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 21:36

Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
De betaling bij aankoop of verkoop van je Porsche !!! 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
djtommi schreef:
let op dat een verkopend bedrijf een meldingsplicht heeft wanneer er contant meer dan (ik dacht) 15.000 euro wordt neergeteld.

In België € 10,000, geld niet voor verkoop onder particulieren.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

26 feb 2008 23:48
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
911 SC targa '79, , 968 Clubsport '93, 996 GT3 '99, 997 Carrera S '06 EX: 964 C4 coupe '89, 911 3.2 coupe '84
Bericht 
Bij particulier verkoop altijd contant betalen en dan pas overschrijven.
Bij een bedrijf de helft overmaken en de rest bij aflevering.

Als de auto dan niet naar wens is heb je een mooie onderhandelings basis!

27 feb 2008 0:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
gewoon pinnen? En bij een particulier lijkt cash me wel zo veilig!

28 feb 2008 16:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 2.5
Vaals
Bericht 
Altijd contant en alles bij Postkantoor regelen !

Bij koop in buitenland : OOK cash, wel niet alleen gaan als het om grotere bedragen gaat !

28 feb 2008 16:52
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2
Bericht 
valt me op dat nog erg veel mensen met grote bedragen cash op pad gaan :shock: Ik waag me er iig niet aan. Gewoon telefonische overmaken.... bakje koffie (of 2) en het is geregeld. Internet bankieren werkt ook goed! Zo heb ik laatst mijn 964 verkocht. Binnen 10 minuten stond het op mijn rekening. Zo ook met de aankoop van mijn 993!

28 feb 2008 22:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
3.2S
010
Bericht 
Helemaal mee eens Denniz. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? :wink:

28 feb 2008 22:58
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
Héél simpel : ik heb de koper van de 996 4S het geld laten overschijrven op mijn rekening. Eens het erop stond kon hij de wagen komen afhalen, dat was geen probleem.

Omgekeerd heb ik voor de 997S die ik in Duitsland heb gekocht (officiële dealer) eveneens het geld overgemaakt per overschrijving (internetbankieren) en enkele dagen later de wagen opgehaald.

Afhankelijk van je contractspartij kan een andere werkwijze natuurlijk aan te raden zijn, ik zou bvb geen geld overschrijven naar een particulier. MEt de duitse dealer had ik een ondertekende overeenkomst, die halen geen fratsen uit...

29 feb 2008 15:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Utrechtse Heuvelrug
Bericht 
Denniz C2 schreef:
valt me op dat nog erg veel mensen met grote bedragen cash op pad gaan :shock: Ik waag me er iig niet aan.

Want :roll: jij ziet aan mij toch niet dat ik veel cash bij me heb als ik met een particulier ga afrekenen :lol: :wink:

29 feb 2008 16:08
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Bericht 
Behalve bij particulier-particulier kan je toch overal PIN-en tegenwoordig. Even bellen met je bank 1 dag van tevoren om tijdelijk je limiet te laten verhogen, en klaar is Klara. Ook geen gedoe met extra kosten ed.

Moet ook in het buitenland kunnen bij mijn weten.

29 feb 2008 18:40
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2
Bericht 
TD (zonder I) schreef:
Denniz C2 schreef:
valt me op dat nog erg veel mensen met grote bedragen cash op pad gaan :shock: Ik waag me er iig niet aan.

Want :roll: jij ziet aan mij toch niet dat ik veel cash bij me heb als ik met een particulier ga afrekenen :lol: :wink:

Toevallig weet wel diegene waar je jouw auto van zou kopen dat je met een paar centjes op zak loopt ;)

29 feb 2008 20:55
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 964 c4 '89 zwart 997 c2 zwart
Bericht 
heb de mijne betaald met een telefoontje naar de bank
vooraf bedrag afgesproken en een wachtwoord dat ik ging gebruiken als ik ging bellen.
stond bij de garage,even bellen en het was de mijne 8)

03 maart 2008 13:23
Profiel
PorscheForum Rakker
manager PR & Online bij BOVAG
Bericht 
de limiet voor het melden van cash-transacties is per afgelopen zaterdag (1 maart) omhoog gegaan van 15.000 naar 25.000 euro:

http://www.pleinplus.nl/default.asp?doc ... ond=nieuws

"Drempelbedrag ongebruikelijke transacties van 15.000 naar 25.000 euro"
Ongebruikelijke transacties met een grotere contante waarde blijken veel vaker de status 'verdacht' te krijgen dan transacties van geringere omvang.

duh...

03 maart 2008 23:36
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
Bij aankoop van de Boxster, particulier: bankcheque overgemaakt aan de verkoper. Samen in 'zijn' Boxster naar de bank gereden (bleek dezelfde te zijn, altijd wel handig).
In de wagen op hem gewacht. Bij het buitenkomen een duimke omhoog: ik met mijn Boxster en hem als passagier terug naar bij hem thuis gereden.

Bij verkoop Boxster: Boxster als aanbetaling op de 996. Deze op de factuur laten in mindering brengen, bankcheque voor het verschil aangeleverd en de Boxster daar achtergelaten.
Wel een bange week gehad inzake schade rijden, de auto gekrast zien worden en de verplaatsingen wat beperkt (het hielp dat ik 5 dagen van de 10 tussen aankoop en oppikken van de wagen met vakantie was :D)

23 apr 2008 2:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
torig schreef:
Bij aankoop van de Boxster, particulier: bankcheque overgemaakt aan de verkoper.

een "bankcheque"? :?

23 apr 2008 8:44
Profiel
PorscheForum Rookie
911/996 4
Bericht 
Ik heb mijn auto met behulp van een 3de partij aangekocht.

Hoefde slechts 1/3 aan te betalen op de auto, zij betaalde de resterende 2/3. Had eerst telefonisch contact waarbij zij minutieus de auto had gekeurd, proef rit gemaakt en zo. Ik heb toen zelf besloten dat ik toch nog een porsche keuring wilde. Ook geen probleem. Auto kwam naar Nederland, ze regelde alle papieren, keuringen, nieuwe banden en zelfs op mijn verzoek een poetsbeurt geregeld.

Maakte bij ophalen via hun PC de laatste 2/3 over, naar het postkantoor en ik kon wegrijden met mijn glimmend gepoetste nieuwe auto.

Nauwelijks risico, geen administratieve gedoe en ze hebben ook nog €600 van de BPM af gekregen...

23 apr 2008 8:53
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
djtommi schreef:
torig schreef:
Bij aankoop van de Boxster, particulier: bankcheque overgemaakt aan de verkoper.

een "bankcheque"? :?

Een soort "gewaarborgde cheque"*, uitgegeven door de bank.
Hier een summiere beschrijving van Rabobank NL

*gewaarborgde cheque mag je't niet noemen, want dat bestaat blijkbaar ook vind ik net, maar is net anders.

Komt er gewoon op neer dat als ik jou een bankcheque van 5000EUR geef mijn bank (of beter: de uitgevende bank, en dat zou mijn bank moeten zijn :P) garandeert dat ik die 5000 heb. Sterker nog, op het ogenblik van aanmaken van die cheque, wordt die 5000 bij mij al gedebiteerd.
Hij moet specifiek opgesteld worden "aan de heer djtommi" waardoor hij waardeloos is als ik hem zou kwijtspelen. (tenzij op jouw oprit :lol: )

Er zijn er natuurlijk die zich bezighouden met het vervalsen van bankcheques. Als je echter naar jouw bank gaat om hem te verzilveren kunnen ze wel met de uitgevende bank bellen en het nummer verifiëren.
Het geld ontvang jij normaliter in de komende dagen (1 à 3 afhankelijk van de bank), of in het geval van de verkoper van mijn Boxster *onmiddelijk* daar de betaling de bank niet uit moest ;)
Je kan wel gerust je sleutels overhandigen daarna ;)

De bankcheque is het énige type cheque waar ik mee werk.
Fransen hebben echt nog een cheque-cultuur maar ik heb steevast geweigerd toen ik daar woonde daaraan mee te doen. Hoe zit dat in Nl?

Hier staat het ook nog eens duidelijk, zoeken op bankcheque.

23 apr 2008 10:52
Profiel
PorscheForum Rakker
NB
Bericht 
ik zorg altijd voor een ANWB-contract, gratis te downloaden van de site en je kan er je betalingscondities op kwijt :idea:

23 apr 2008 11:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
torig schreef:
[De bankcheque is het énige type cheque waar ik mee werk. Fransen hebben echt nog een cheque-cultuur maar ik heb steevast geweigerd toen ik daar woonde daaraan mee te doen. Hoe zit dat in Nl?

cheques zijn hier inmiddels wel helemaal uitgestorven. Ik zou eigenlijk niet weten hoe ik dat zou doen bij een particuliere aankoop, heb tot nu toe altijd bij dealers gekocht en dan heb je de BOVAG (de branchevereniging van garagehouders), hun voorwaarden en garantie (opgesteld in samenwerking met automobilistenclub ANWB en de Consumentenbond) als achtervang. Kan je niet zo'n buil aan vallen dus.

Denk dat ik niet zo gauw een Porsche van tienduizenden euro's van een particulier zou kopen, hoe goed de auto ook is. Dan zoek ik wel even verder en blijf ik rustig wachten... :wink:

23 apr 2008 21:48
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
Ongeveer hetzelfde als in België dan begrijp ik.
Blijkt die bankcheque bij jullie ook wel te kunnen :!: Misschien ideetje voor de toekomst.

In mijn geval (voor de Boxster) was er niet veel keuze: hij had slechts 25000 échte kilometers. Zou er verder over uitwijden maar dan gaan we zwaar off topic :)

23 apr 2008 22:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
toen ik mijn p kocht zo'n 15k in het handje betaald :arrow: de rest via bank.

bij verkoop had ik het geld al 2 weken voor overdracht op mijn rek staan. (iets dat ik persoonlijk noooooit zou doen)

schept overigens wel vertrouwen :wink:

“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.

23 apr 2008 22:55
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2