Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 23:55

Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
porsche voor dagelijks gebruik/80.000 km per jaar? 
Auteur Bericht
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Volvo 940 rijder schreef:
Maar jij bent ervaringsdeskundige, ik niet.

:shock: :roll: :lol:

22 apr 2008 14:25
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Ik kan erover meepraten: vóórdat ik deze 7 reed, heb ik een jaar in een 523i gereden. Een hele fijne auto, dat zal ik niet ontkennen, maar de 7 is echt een stuk comfortabeler. Waarschijnlijk komt dat door de langere wielbasis, ik weet het niet. Je levert echter wel een stuk rijdynamiek in: een 7 is niet bepaald een auto om bochten mee "aan te vallen"", maar om lekker mee te cruisen (of lange stukken hard en rechtdoor te rijden). Vóór de 5 had ik een Audi A8, ook een hele fijne auto. Ik hoor echter dat steeds meer mensen problemen krijgen met de versnellingsbak van een audi als hij rond de 200.000km zit, iets wat m.i. eigenlijk niet moet kunnen voor zo'n auto. De 7 rijdt nog steeds perfect en ik ben er reuze blij mee maar houd natuurlijk mijn ogen open voor al het moois dat zich op de weg bevindt (niet alleen qua auto's maar ook erin...).

Groetjes,

Toontjeboontje

P.S. Ik waardeer het enorm dat er zoveel gepost wordt op dit onderwerp!

22 apr 2008 16:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht 
hier is het inderdaad drukker dan in onze oude stamkroeg :lol:

22 apr 2008 17:20
Profiel
PorscheForum Junkie
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
Ik zou er een 996 bij kopen, in principe voor de fun (een redelijk goede koop je voor zo'n E 40.000). Ga daar dan ook af en toe eens lange stukken mee rijden. Kun je:
- checken of je er blij van wordt of stram
- checken of je nog altijd als representatief wordt beoordeeld
- checken of je nu meer of minder door de chauffeuses onderweg wordt gecheckt (aangezien je aangaf ook hier enig belang in te stellen 8) )

Bevalt het helemaal niet, dan kun je de auto weer redleijk goed verkopen (lever je natuurlijk altijd wat op in). Bevalt het wel, dan heb je een heerlijke auto voor erbij, en kun je alsnog overwegen of je meer (Turbo), luchtiger (cabrio) of nieuwer (997, of tegen die tijd 998, want ook die is in aantocht) wilt gaan.

NB 745D ook al gereden?

22 apr 2008 20:12
Profiel
PF #911
België
Bericht 
En wat met deze:
AfbeeldingLexus LS 460h
:?:

Owkey het is geen knappe wagen, maar dat zijn de 7-reeks en de Mercedes S-klasse ook niet meteen (ik hoop dat ik op niemand zijn tenen trap :oops: ). De Audi A8 kan ermee door, maar gaat ook geen schoonheidsprijzen winnen.
Tevens kan Lexus al langer op het vlak van comfort zijn mannetje staan, en aangezien het een japanner is zal hij die 80.000km per jaar zonder problemen verteren. Bovendien haalde ze In Auto Zeitung er onlangs een gemiddeld verbruik van 12,3L/100km uit, tegenover 16,5L/100km voor de BMW 760i.

En dan natuurlijk nog een een 997 voor erbij:

Afbeelding
of zelfs:
Afbeelding
8)

Paul zei het al, iemand anders zijn geld uitgeven is toch makkelijk...

22 apr 2008 20:21
Profiel WWW
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
ppp 356 schreef:
Niks mis met een A6, A5 E-klasse en gelijkaardige, maar als je 80.000km/jaar doet in een wagen en dan vooral snelweg, leer je comfort waarderen en dan is er een wereld van verschil tussen:
A6 en A8
BMW5 en 7
E-klasse en S-klasse
enz.

Dit kan ik zeker bevestigen. Rijdt sinds een half jaar een 525D (met 3.0 motor, 200 pk, automaat) Zeer zeker een comfortabele auto, maar voor puur " Langstrecke" is er zeker nog plaats voor een 7-serie. Toch nog een stuk ruimer en comfortabeler. Een vijf is echt geen grote auto van binnen. Ook niet klein, maar zeker niet groot. Denk dat een nieuwe A4 zeker zo ruim is. Dan het comfort. Zeker met die run-flat banden vind ik hem best wel " hard" , dat kan echt nog een tandje beter, denk bijv. 7 serie met luchtvering.

Of Phaeton met V10 TDI, luchtvering en 4motion?

Nieuwe S vind ik ook niet verkeerd, zeker niet in een AMG trim.
OF CL, staat een mooie AMG in donkergrijs bij Stemerink Veenendaal.

Wat het ook wordt, zal zeker een leuke auto zijn!
:lol:

22 apr 2008 21:16
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Kan niet uit eigen ondervinding spreken maar wel over familie van mij, die zat met hetzelfde probleem als jij.
Hij heeft jaren met een mercedes S gereden en zette op het duur de stap naar een bmw X5. Daar had hij bijna twee jaar in gereden maar deed hem terug weg omdat hij het comfort van zijn S miste.
Dus terug een S erin (laatste nieuw model trouwens), maar hij zag toch ook zo graag een porsche. Dus als derde wagen kocht hij nog een porsche 997 erbij voor in het weekend enzo luide het.
Wat blijkt nu, af en toe nam hij de porsche eens mee als hij naar klanten moest, maar is volgens eigen zeggen dan volledig door elkaar gerammeld als hij eruit komt. tja de wegen in Belgie zijn nog altijd die van Duitsland niet. Met het gevolg dat hij nu altijd met de S rijdt.

Hij is ook een zakenman, met dus zeer weinig tijd, net als U veronderstel ik. Met het gevolg dat de 997 nu 1.5 jaar oud is en dat er 5.500 km op de teller staan en dat hij terug te koop staat omdat hij er toch niet mee kan rijden, wegens niet echt bruikbaar voor vele kilomters mee te rijden en ook wegens te weinig tijd.

Hopelijk heb je hierwat aan en kun je erwat van leren.

Als ik in jou geval was, zou ik opteren voor een bmw 635D of 535D, twee fantastische wagens. Heb er al meerdere keren mee gereden, moet je ook eens proberen.

Je moet het eigenlijk zo bekijken, een porsche is gemaakt voor het circuit waar je ook mee op de openbare weg kunt rijden, en zo een 635D bv is gemaakt om zeer snel, en zuinig en comfortabel en sportief mee op de openbare weg kunt rijden, en waar je eventueel ook wel eens een keertje mee op het circuit kan.
Is een heel andere denkwijze.
Als je porsche wil rijden, in jou geval zeker niet als eerste wagen kiezen zou ik zeggen.

22 apr 2008 21:44
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Godspeed schreef:
En wat met deze:

Vraagt iemand om een Porsche, kom jij met een toyota aan zetten...

De gedachte dat 80K per jaar met een sportauto sowieso niet prettig is snap ik toch niet zo. Ik stap net zo uitgerust uit mijn 911 na 1.000 km, als dat ik uit een S-klasse stap. Die laatste rijdt heel anders, zonder meer, maar als ik moet kiezen: doe mij maar de 911.

Op kasseien is de lol wel snel van mijn 911 af. Maar dat is echt al na een meter.

23 apr 2008 0:07
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
Devils son schreef:
De gedachte dat 80K per jaar met een sportauto sowieso niet prettig is snap ik toch niet zo.

Daar sluit ik me volledig bij aan.

Ik woonde tot februari in Parijs. Zowel beroepsmatig als privé deed ik vaak Parijs - Antwerpen - Gent - Brussel - Parijs op een weekendje, om maar wat te noemen.
Dit was toen met mijn '99 Boxster 2.5, niet verlaagd maar wel met een heuse 19" eronder.
Enkel het laatste stuk tussen Parijs - België was er steevast teveel aan ; dan was ik toch blij er even uit te kunnen. Dit was overingens eerder omdat het constant rechtdoor rijden weinig lol an sich oplevert. Je kan al eens wat acceleren en "spelen", of zelfs een stukje lekker blazen, maar toch niet de hele rit...

Op zich vond ik de Boxster zeker wel comfortabel genoeg voor deze doeleinden. (Alleen was hij niet zo baanvast, wegens het ontbreken van tractiecontrole. Maar da's een ander, weinig relevant verhaal!)

Nu ik kan vergelijken met mijn 996 zou ik dat "comfort" als Spartaans omschrijven ; ZO comfortabel zit ik nu. Dus op een 997 is het verschil mogelijks nog groter.

Met de Boxster heb ik zo'n 40 à 50.000km op jaarbasis gedaan (het steekt niet zo nauw :P). Krijg je beetje het gevoel van tankstation tot tankstation te rijden en hé is dat rubber nu weeral op vanachter? :lol:
Voorts geen klagen, toch niet van deze kant uit.

Gewoon doen wat je hart het meest verlangt ;)

PS Als ik zo vaak in Duitsland kwam zou ik liever de Porsche bij hebben, om nog eens een bochtig stukje te gaan verkennen bij wijze van afleiding/ontspanning, dan met een 7 rond te rijden.

23 apr 2008 1:52
Profiel
PorscheForum Rakker
manager PR & Online bij BOVAG
Bericht 
einde van het jaar komt de Cayenne diesel en in het voorjaar 2009 de 4-deurs Panamera. Uitstekende opties voor de zakelijke rijder, lijkt me!

23 apr 2008 8:52
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Devils son schreef:

De gedachte dat 80K per jaar met een sportauto sowieso niet prettig is snap ik toch niet zo. Ik stap net zo uitgerust uit mijn 911 na 1.000 km, als dat ik uit een S-klasse stap. Die laatste rijdt heel anders, zonder meer, maar als ik moet kiezen: doe mij maar de 911.

Op kasseien is de lol wel snel van mijn 911 af. Maar dat is echt al na een meter.

Zo zie je maar dat we allemaal verschillen.

Na 1.5jaar de 911 als dagelijkse wagen gebruikt te hebben, hem toch ingeruild voor een comfortabele 4-deurs. Hangt natuurlijk ook van het gebruik af tijdens het dagelijks gebruik. Voor mij geld ook dat een 911 en automaat niet samen gaat.

Regelmatig met meer dan 2 personen op pad.
Dagelijks minstens 30 minuten file.
Heb een hekel aan te laat komen, bij lange afstanden +300km gebeurt het dus dat ik 1 uur te vroeg aankom, en dan is een ruime wagen om nog wat te werken of te rusten prettiger.
Gebruik de wagen ook om de minder dringende telefoontjes af te handelen, vermits ik dit handsfree doe is interieur geluid ook niet onbelangrijk, dit is bij een 911 dus echt een ram boven de 140km/u.
Als je wat extra bagage moet meenemen, ligt het constant te schuiven op de achterbankjes, wat ik als zeer storend ervaar.
Enz
Voor mij dus geen Porsche 911 om dagelijks de kilomters te malen. Maar blijft wel een super wagens, alhoewel er niets boven de 356 gaat :lol:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

23 apr 2008 10:29
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
Kijk ppp, aan dit lijstje heeft de topicstarter wel nog wat denk ik.

Bagage heb ik nooit echt veel, gelukkig maar.
Er kan een sporttas vanvoor in of mijn aktentas+laptops en op de achterbank past de golftas ( of 2 13-jarige meisjes :roll: :twisted: Is dat misschien de "Belgische versie?" :shock: )

23 apr 2008 10:38
Profiel
Bericht 
Hmmmm....interesant topic! Ik zal even een aantal auto's noemen:
    Mercedes-Benz CL 63 AMG
    Porsche 911 997 Targa 4S
    BMW M5 Sedan
    Audi RS6 Sedan
    Audi S8
    Mercedes-Benz S 63 AMG
    Mercedes-Benz E 63 AMG
    BMW M3 Coupé
    Audi RS4
    Mercedes-Benz G 55 AMG
    Mercedes-Benz ML 63 AMG
    Aston Martin DBS
    Aston Martin V8 Vantage
    Aston Martin DB9
Genoeg keuze lijkt mij :wink:

24 apr 2008 14:51
Profiel WWW Facebook 
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
voor wat het waard is. Ik rijdt 993 voor plezier en de Audi A6 quattro avant tdi OOK! Ik rijd niet zoveel maar hoofdzakelijk op en neer van uit het Zuiden naar den Haag en dat zou ik echt niet met de Porsche willen doen.....Het is namelijk ook weleens fijn om naar de radio te luisteren ipv naar de motor.....

En verschil A6 and A8 etc, ja het kan altijd beter maar om te zeggen dat je met een A6 of BMW 5 serie, of E klasse niet comfortabel 8d km zou kunnen afleggen, dan zijn er heel wat mensen te beklagen...

24 apr 2008 16:48
Profiel
M140i
Bericht 
DeniS2 schreef:
Waarom zo'n grote auto als je toch alleen rijdt :?: :roll:

Waarom niet? Een grote auto is altijd comfortabeler... Al die ruimte van een 5-serie heb je ook niet nodig in je eentje... Als je zo doorredeneert moet iedereen maar in een BMW 1-serie gaan rijden. Bovendien kun je ook een 7-serie kopen omdat je die gewoon mooier vindt dan een 5-serie.

24 apr 2008 22:09
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Toontjeboontje schreef:
@ horn: algemeen directeur, twee bedrijven 110 man personeel, al denk ik niet dat dat er veel toe doet als ik een vraag stel over een auto.....

Beste Toon,

Doet er inderdaad niets toe als je een vraag stelt over een auto. Als je echter die vraag onderbouwt met de opmerking "Gezien mijn baan kan ik niet met een klein VW Golfje TDI voor komen rijden" maak je mij nieuwsgierig waarom dat niet zou kunnen. Dat je uitgeruster aankomt in Munchen en Parijs met een BMW 7-serie dan in een VW Golf hoef je me niet uit te leggen, dat begrijp ik wel. Ik kon echter zo snel geen enkele baan verzinnen waarbij je niet in een VW Golf TDI zou kunnen komen voorrijden, tenzij hoogstens Formule 1 coureur :lol: Vandaar mijn vraag. Dank voor je antwoord, dat overigens voor mij voorgaande opmerking niet verduidelijkt.

Maar ieder z'n meuk.

Gr, horn (directeur van een bedrijf met 100+ mensen die zonder enig probleem in een VW Golf TDI zou komen voorrijden als dat zo uit zou komen)

24 apr 2008 23:08
Profiel
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Lukt zelfs met een Mini, maar daar vond de wagen dan weer dat het niet kon, en hijft hij de eer voor zichzelf gehouden. :lol: :lol:

Afbeelding

Paul die 5maanden met een b-klasse heeft gereden

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

24 apr 2008 23:27
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
jaja, wrijf het er maar in... :twisted: Afbeelding

24 apr 2008 23:37
Profiel
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht 
Piet schreef:
Waarom niet? Een grote auto is altijd comfortabeler... Al die ruimte van een 5-serie heb je ook niet nodig in je eentje... Als je zo doorredeneert moet iedereen maar in een BMW 1-serie gaan rijden.

De andere kant op redenerend dan zou Toontje een Maybach moeten kopen. De vraag van Toontje heeft betrekking op het rijden van 80k icm kosten, daarvoor lijkt mij een 1 serie niet geschikt, een 5 serie zeker wel en de 7 serie is overtreffend met een bijpassend prijskaartje.

Citaat:
Bovendien kun je ook een 7-serie kopen omdat je die gewoon mooier vindt dan een 5-serie.
Met de huidige 5 en 7 serie is dat onmogelijk
vind ik!

25 apr 2008 8:44
Profiel
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Jij niet alleen :lol:

25 apr 2008 13:14
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Bericht 
Een Golf TDI misschien niet, maar wat zeg je van een R32?

Even zonder gekheid; wanneer je gesteld bent op comfort maar toch wat sportiever wil rijden, zou ik gaan voor de nieuwerwetschere watergekoelde 911-jes. Deze combineren m.i. het beste uit twee werelden; comfort tijdens het lange afstands-rijden, en sportiviteit bij het planken.

Veel plezier met uw 'probleem'! :wink:

25 apr 2008 14:03
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Turbo
Brussel, België
Bericht 
MIDI schreef:
Je moet het eigenlijk zo bekijken, een porsche is gemaakt voor het circuit waar je ook mee op de openbare weg kunt rijden, en zo een 635D bv is gemaakt om zeer snel, en zuinig en comfortabel en sportief mee op de openbare weg kunt rijden, en waar je eventueel ook wel eens een keertje mee op het circuit kan.

Met zon trage absoluut niet sportieve 635d :roll: moet je van het circuit wegblijven. De vroegere 6 series waren sportwagens. Dat is wel eventjes mislukt met de nieuwe reeks. De 5 serie kan ook niet tippen aan dat van een 7 reeks,S klasse of A8...(wat normaal is). Zo klein vanbinnen :D

Ik vin de 7 wel een geslaagde wagen ze! En het te verwachten 2009 model ziet er ook weer leuk tank-erig uit 8)

25 apr 2008 14:08
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Bericht 
Die nieuwe M6 is anders niet te versmaden... :cheesy:

25 apr 2008 14:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 986 2.7
Rotterdam
Bericht 
Tijdelijk een A6 nemen totdat de Panamera komt.

p.s. Wel nu al inschrijven voor de P. :cheesy:

25 apr 2008 21:21
Profiel
M140i
Bericht 
DeniS2 schreef:
Piet schreef:
Waarom niet? Een grote auto is altijd comfortabeler... Al die ruimte van een 5-serie heb je ook niet nodig in je eentje... Als je zo doorredeneert moet iedereen maar in een BMW 1-serie gaan rijden.

De andere kant op redenerend dan zou Toontje een Maybach moeten kopen. De vraag van Toontje heeft betrekking op het rijden van 80k icm kosten, daarvoor lijkt mij een 1 serie niet geschikt, een 5 serie zeker wel en de 7 serie is overtreffend met een bijpassend prijskaartje.

Als ik het goed lees, heeft Toontje het nergens over kosten gehad. Ik lees wel dat hij een 7-serie comfortabeler vindt dan een 5-serie. Als je veel waarde hecht aan comfort, dan is een 7-serie echt geschikter dan een 5-serie, ook als je er altijd alleen in rijdt. Dus vandaar dat ik van mening ben dat een grote limousine erg fijn kan zijn, ook al heb je de ruimte niet nodig. Overigens is "niet nodig" ook nog relatief, want de afmetingen zijn gedeeltelijk verantwoordelijk voor het comfort van een limousine (door wielbasis en spoorbreedte) en het gaat wel ver als je zegt dat je met 80k per jaar comfort "niet nodig" hebt. En inderdaad, als je ultiem comfort wilt, ben je niet slecht uit met een Maybach, ook als je er alleen in rijdt... Je moet hem alleen nog mooi vinden, maar dat terzijde :lol:

25 apr 2008 21:59
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende