Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 4:50

Antwoord op onderwerp  [ 93 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Porsche (Forum?) Jaarkalender 2009 -> Project afgelast! 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
911/996 C4 Cabrio, Automaat 3,6 ltr
Soest
Bericht Porsche (Forum?) Jaarkalender 2009 -> Project afgelast!
Naast dat ik een fervent P rijder ben, ben ik ook een hartstochtelijk amateurfotograaf. Aangezien je voor niet al teveel geld al een mooie jaarkalender kunt laten drukken/printen ontstond bij mij het idee om een keer onze eigen Porsche Jaarkalender te gaan maken.

Ik zoek daarvoor enkele mooie en liefst bijzondere wagens. Ik denk ook aan oudere of bijzondere types en natuurlijk aan een Turbo, een GT3, gave circuituitvoeringen etc. (oh ja, een mooie zwarte 996 Carrera 4 Cabrio heb ik al :D )

Ik zal voor de vrouwelijke modellen gaan zorgen die elk plaatje nog enigszins pikant gekleed (doch niet naakt :evil: ), moeten gaan verlevendigen en ook ga ik mijn best doen om de benodigde visagisten en stylisten te werven. Wel ik hou me natuurlijk erg aanbevolen voor suggesties voor de locatie.

Naar verwachting zullen we max. 4 fotoshoots per dag kunnen plannen en zal het geheel dus over 3 dagen uitgesmeerd moeten gaan worden waarbij elke wagen slechts een uurtje of 2 echt beschikbaar hoeft te zijn maar langer blijven kijken mag natuurlijk altijd. Een beetje afhankelijk van het weer natuurlijk, is het de bedoeling om het in de eerste 2 weken van September allemaal te gaan doen. Kwa locatie moet je denken aan Noord, Midden en beetje Zuid, één en ander afhankelijk van de locatie van de wagens natuurlijk.

Qua kosten is het uiterst simpel, iedereen draagt zijn eigen kosten (benzine voor de rijders, make-up voor de visagisten, reiskosten voor de modellen,extra props voor de stylisten, camera en edit materiaal voor mijzelf etc.) en de kalender wordt later tegen kostprijs aan alle deelnemers en eventueel andere gegadigden ter beschikking gesteld.

Duidelijk moet zijn dat het dus niet te doen is om het geld, maar meer om de kick. Ik zorg wel voor gratis koffie en frisdrankjes.

Als je interesse hebt om mee te doen meld je dan in ieder geval even op dit forum aan en stuur tevens een mailtje met: 1.) je naam, 2.) de locatie waar de wagen woont en last but not least 3.) een foto van je wagen naar peter@fotoclubsoest.nl. Mocht je overigens begin Sept. enkele dagen absoluut niet kunnen mail dat dan ook gelijk even.

Ik heb deze zelfde posting gedaan op het forum waar fotomodellen, visagisten en stylisten elkaar treffen. Ik laat alle oproepen een week of 4 staan en afhankelijk van het aantal positieve reacties besluit ik dan definitief of het doorgaat of niet.

Groeten,
Peter

Afbeelding

25 apr 2008 3:32
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
ik weet niet of ik zo'n fan ben van kalenders met vrouwen in bikini op auto's. Beetje kwikfit nivo als je tenminste die foto in jouw post als voorbeeld neemt.
wordt gauw zo sleezy... leuke foto van mijn auto is nooit weg, ben wel van 10 t/m 14 sept de tour de mille virages aan het rijden.

Dit soort foto's vind ik persoonlijk mooier dan vrouwen in bikini's tegen een auto leunen...

Afbeelding Afbeelding

En een bonusje voor de voorplaat.

Afbeelding :lol:

25 apr 2008 6:57
Profiel
Bericht 
Helemaal met eens, in welke garage waar je komt hangen ze wel, met of zonder ventiel nippels. :idea:
Mooie Porsche foto, daar gaat het toch om. :idea:

25 apr 2008 7:47
PorscheForum Rakker
996 Turbo
Brussel, België
Bericht 
Leuk initiatief!!

Afbeelding een vrouwke op pasten en kan zo in de kalender :wink: Natuurlijk wil ik wel komen zien hoe da allemaal in zijn gang gaat met die vrouwen enzo 8)

25 apr 2008 7:52
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Op zoek naar...
Noordwijk aan zee
Bericht 
Afbeelding

zegt genoeg... :wink:

25 apr 2008 9:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Mis die vrouw wel Peter :!: :oops: :idea:

25 apr 2008 9:16
Profiel
Amsterdam
Bericht 
Peter, jij kunt toch de nodige "accesoires" er wel meteen bij leveren ? :mrgreen:

Je#@$s wat is Hans weer snel vandaag :roll: :wink:

25 apr 2008 9:17
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Initiatief is goed. Maar persoonlijk zie ik ook liever artestiek mooie foto's van de auto's. Een mooie dame op de foto bij de auto is zo gemakkelijk en niet echt een spannende compositie.
Ik heb zelf heel wat auto's gefotografeerd in het verleden, met en zonder mooie modellen, maar toch blijven de foto's waar geen mooie dame op staat de meest spannende om naar te kijken.
Het is voor een fotograaf absoluut een veel grotere uitdaging om een spannende foto zonder modellen te maken maar de foto wordt uiteindelijk wel veel mooier als je de juiste composite en belichting maakt.

Overigens zijn we in een heel prematuur stadium bezig om tijdens de 11 stedentocht alle auto's door een professioneel fotograaf vast te laten leggen. Foto's die ik gezien heb zijn echt helemaal te gek. In low-key en high-key gefotografeerd met een enkele kleur geaccentueerd. Prachtige composities.

25 apr 2008 9:18
Profiel WWW
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Jouw Porsche op de Porsche (Forum?) Jaarkalender 2009 ?
PeterDorr schreef:
Kwa locatie moet je denken aan Noord, Midden en beetje Zuid, één en ander afhankelijk van de locatie van de wagens natuurlijk.

... denk dat je eerder moet gaan denken aan de locatie van de modellen en fotograaf :arrow: Porsche's zijn makkelijk verplaatsbaar ...

Afbeelding

:@: Horn - volgens mij doet de TMV niks af aan het feit of ze jouw Porsche wel of niet kunnen fotograferen ... maar snap dat je er bij wilt zijn als een van de dames met haar naaldhakken 'n handtekening op je Porsche zet :mrgreen:

25 apr 2008 9:21
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Ik vind dat de Vessuvio er wel op moet :D

25 apr 2008 9:45
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Cayenne Gemballa GT550 / Ducatti 996
landsmeer
Bericht 
i'm in!!

graag hoor ik meer.

25 apr 2008 12:13
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Op zoek naar...
Noordwijk aan zee
Bericht 
molen934 schreef:
Mis die vrouw wel Peter :!: :oops: :idea:

zal m'n mooie P foto naar de klote helpen met vrouwelijk vlees....!!! ( ben d'r gek..).... :mrgreen:

25 apr 2008 15:43
Profiel
PorscheForum Rakker
911/996 C4 Cabrio, Automaat 3,6 ltr
Soest
Bericht 
Na van enkele kanten aangesproken te zijn over de mogelijke stijl van de foto's is een verdere toelichting misschien wel even handig.

1.) In de kalender komt de auto centraal te staan en is het fotomodel er voor het accent, en dus absoluut niet andersom.
2.) De angst voor een mogelijke sleezy uitvoering snap ik en heb ik bij het schrijven van mijn mail kennelijk niet duidelijk genoeg uitgelegd (en toegegeven, de keuze van de foto heeft daar niet aan bijgedragen, sorry) Het wordt dus nadrukkelijk geen "Nippels en Ventielen foto" het moeten stijlvolle opnames worden die ons mooie merk waardig is. Onderstaand enkele eerder door mij geschoten modellen foto's die denk ik beter duidelijk maken wat ik zoek, ook al staat er geen auto op.
3.) De gekozen foto in de eerste post is onhandig en de foto's van bv Horn geven al een veel betere indruk. Sorry daarvoor.

Het animo bij de foto modellen om mee te werken is enorm groot en ik denk dat we straks ongeveer 15-20 modellen heb om uit te kiezen.

Nu nog de Porsches!
Welke eigenaren willen meewerken?
Graag je mail met type van je wagen naar peter@fotoclubsoest.nl

Groeten, Peter

Afbeelding Afbeelding

25 apr 2008 16:18
Profiel WWW Facebook 
Veghel
Bericht 
PEF schreef:
Leuk initiatief!!

Afbeelding een vrouwke op pasten en kan zo in de kalender :wink: Natuurlijk wil ik wel komen zien hoe da allemaal in zijn gang gaat met die vrouwen enzo 8)

ja jij hoort er ook op ... althans je car mmmmmmmmmmmm! 8)

25 apr 2008 17:03
Profiel
Westervoort
Bericht 
Ik hoef er niet per sé op hoor...maar ben zeker geïnteresseerd in de kalender :wink:

25 apr 2008 17:08
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2
Bericht 
Leuk idee toch? DOEN!

25 apr 2008 17:20
Profiel
Bericht 
Als die kalender komten hij is te betalen benik ook een koper :wink:

25 apr 2008 19:04
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Cayman S. Ex 911 3.2
Bericht 
peterdorr, ik heb wel interesse. :D

25 apr 2008 19:46
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Turbo
Brussel, België
Bericht 
Afbeelding PLUS Afbeelding

= goeie foto :) (zolang ik er maar ver weg van sta :lol: )

Thx roger! Als de mijne ook in de selectie zit gaank het nie afwijzen hoor!!! Ik bestel er ook alvast eenjte...

25 apr 2008 19:54
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
993 2S, "59" 911 IROC RSR, Carrera GT Speedster 1958, 911ST 1969 replica
Delfgauw
Bericht 
Leuk plan, ben zelf een Pirelli fan, en stel de 58GT graag ter beschikking.

Afbeelding

25 apr 2008 20:55
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
Bericht 
Helaas heb ik een 996 c2 , dus kom niet in aanmerking voor een shoot .
Maar als PeterDorr De locatie en tijd door kan geven , kom ik wel even naar de modellen kijken :!:

25 apr 2008 21:08
Profiel Facebook 
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
jeroenoop schreef:
Maar als PeterDorr De locatie en tijd door kan geven , kom ik wel even naar de modellen kijken :!:

Jeroen, welke modellen.... :?: :shock: :lol:

@PeterDorr
Mijn kritische noot was niet negatief bedoeld hoor. Ik geef alleen maar aan hoe ik er over denk.
Fotografie heeft al jaren mijn volle aandacht en ik ben altijd in het eindresultaat geïnteresseerd of het nu je smaak is of niet. Ook van foto's van een ander kun je weer veel leren. De foto's die je gepost hebben laten absoluut twee mooie typerende stijlen zien.
En als je het tot een mooie artistieke creatie maakt hoeft er ook helemaal niks mis meer te zijn en heb je van mij als eerste 10 punten verdiend. :wink:

25 apr 2008 22:25
Profiel WWW
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Peter, interesse hier. :lol:

Afbeelding

25 apr 2008 23:07
Profiel WWW
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Afbeelding

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

25 apr 2008 23:14
Profiel WWW
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Wow wat een geweldig plaatje is dat Paul.

25 apr 2008 23:27
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 93 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende