Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 21:16

Antwoord op onderwerp  [ 78 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Zymol of een ander poets product? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Ik vind dat er ook een 3.2 bij moet zijn. De mijne dus.

15 apr 2008 16:20
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Valkenburg aan de Geul (Lb)
Bericht 
Misschien voor de Zuid Limburgers (of verder natuurlijk), ook leuk om eens een poetsclinic / demo te geven?

In het verleden heb ik wel eens zoiets gedaan en dat werd ook als leuk / interessant beschouwd, maar vooral de plaats en parkeermogelijkheid zijn bij mij het probleem. De werkplaats heb ik bij het woonhuis, en in de straat zijn er nauwelijks extra parkeermogelijkheden.

15 apr 2008 22:09
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
NB
Bericht 
Ik kan misschien wel een goede lokatie regelen bij mij in de buurt, maar dan moet je helemaal naar Nederland rijden :wink:

16 apr 2008 10:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht 
Klinkt goed. Vorige keer was namelijk ook moeilijk vanwege niet beschikken over een hal of garage.

16 apr 2008 11:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Ik zal eens rondkijken of ik hier in de buurt iets kan regelen. Eventueel heb ik wel een adres in Geel (B), maar dat is voor de meeste ook alweer een stuk rijden. Voor mij zou het ook handiger zijn als het gewoon echt hier in de buurt was.

Waar zou jullie interesse naar uit gaan om te behandelen?
De eerste cursus die ik heb gegeven is voornamelijk gericht op de basis en het handmatige poetsen, met als aandachtspunten:

THEORIE

Foute accessoires om mee te wassen
Goede accessoires om mee te wassen

Verschillende producten met hun eigenschappen
Eigenschappen shampoo
Wat is kleien
Wat is een cleaner
Wat is een polish
Wat is wax
Wat is dressing
Wat is een quick detailer

Lakdefecten
Wat is oxidatie
Wat zijn swirls
Wat zijn hologrammen en buffermarks

Volgorde wassen
Velgenreiniger
Borstels
Wielkuipen
Twee emmersysteem
Correct wassen
Afspoeltechniek
Droogtechiek

Werkwijze producten
Kleien
Cleanen
Polishen
Waxen
Dressings
Quick Detailer

Daarna wordt dit in de praktijd getoond en kunnen jullie proberen :wink:

16 apr 2008 20:56
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
Nou niet te enthousiast he :P

18 apr 2008 20:38
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Bericht 
Bart, welk product gebruik je? Ik kon namelijk niets vinden op de site!

Qua uitleg super.

18 apr 2008 21:21
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
Vrij divers eigenlijk, ik werk qua voorbereiding veel met Meguiar's uit de professionele en detailerlijn (APC / Last Touch / Shampoo e.d.). Polijstmiddelen ook nog Meguiar's, maar ben aan het uitbreiden naar Swissvax.

Qua bescherming / voorbereiding laklaag, Dodo Juice / Chemical Guys en steeds meer richting Swissvax. Die laatste biedt toch de kwaliteit die ik echt wil geven.

18 apr 2008 21:31
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
NB
Bericht 
BartCCC schreef:
Nou niet te enthousiast he :P

ik ben er wel enthousiast over :ba: maar kan niets toevoegen aan je lijstje, lijkt me een mooie opzet 8)

18 apr 2008 21:39
Profiel
PorscheForum Rakker
911/996 C4 Cabrio, Automaat 3,6 ltr
Soest
Bericht 
Glasur schreef:
De vraag over een clinic komt redelijk vaak voor. Hoeveel interesse is er? Als de animo groot is ga ik een clinic plannen.

Bij mij is die vraag er zeker.
Ik heb inmiddels al een hele collectie poetsmiddelen aangeschaft, maar of ik nou alles goed doe is zeer de vraag. Hij glimt wel mooi na een goiede behandeling, maar ik blijf het gevoel houden dat "er meer in zit"

Dus count me in....tenminst pas na 1 augustus. Tot die tijd zit ik in het buitenland :-)

Peter

24 apr 2008 4:52
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Bericht 
Heb inmiddels een ruimte voor een clinic. Deze zal ergens in de zomer of net in het najaar worden gehouden. Voor degene die niet wachten kan, De Glasur Glaze is binnen. :wink:

24 apr 2008 20:14
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Haaglanden
Bericht 
Welk middel is te adviseren om swirls uit de blanke lak te poetsen?
Met zonlicht ziet het er niet al te fraai uit.

Alvast bedankt.

24 apr 2008 20:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Om ze echt aan te pakken kom je niet onder het machinale polijsten uit. Aan de hand van de diepte en de ernst van deze microkrasjes, zal er voor een bepaalde grofheid qua pad en product gekozen worden.

24 apr 2008 22:54
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Haaglanden
Bericht 
Thanks, daar was ik al bang voor.
Die swirls zijn ontstaan nadat de auto door een bedrijf gepolijst was, zo'n maand of drie geleden. Nu met het zonlicht valt het me pas op dat die sluier er over heen zit. :shock:
Waarschijnlijk een beetje afgeraffeld, en de finishing touch vergeten.
:evil:

Met welke pad en polijst/wax zou ik zelf die nabehandeling kunnen geven?

25 apr 2008 5:55
Profiel
PorscheForum Rakker
hasselt
Bericht 
De produkten van riwax vind ik het beste.
Heb al verschillende andere produkten geprobeerd en vind geen betere prijs /kwaliteit :roll:

25 apr 2008 6:37
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
teruggaan naar dat bedrijf? :roll: :?

25 apr 2008 7:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Haaglanden
Bericht 
Edit: volledige quote van direct bovenstaande bericht verwijderd.

Zo'n eens en nooit meer Garantie tot de deur bedrijf. Volgens de bedrijfsleider is dat normaal na drie maanden.
:evil:

25 apr 2008 7:47
Profiel
PorscheForum Rookie
911/996 4
Bericht 
Werkwijze producten
Kleien
Cleanen
Polishen
Waxen
Dressings
Quick Detailer

ik kan best begrijpen dat als je in je porsche hebt zitten kleien je daarna moet cleanen, polixhen, waxen, dessings en quick detailer'en. Ik zou zelf nooit in mijn Porsche kleien, maar voor wie het niet kan laten is misschien een suggestie om naast bovenstaande reinigings activiteiten ook goed om een geur stick op te hangen?

25 apr 2008 8:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
@rcras :lol:

@Rick: Bij de gemiddelde poetsfirma's staat kwantiteit voor kwaliteit, met als gevolg dat er aan een auto niet de aandacht besteed kan / mag worden welke hij eigenlijk verdient. Een poetsbeurt neemt gemiddeld 4 uurtjes in beslag......inderdaad, dan krijg je ragwerk! Het gemiddelde niveau van het personeel wat daar werkt is m.i. ook nooit bijster hoog, de meeste hebben geen ervaring en verdere diepgaande kennis over hetgeen waarmee ze bezig zijn. Een veredeld vakantiebaantje.

Aan een exterieurdetail ben ik gemiddeld een 8 - 10 uur bezig (enkel buitenkant dus!). Ik denk eerder dat jij last hebt van hologrammen en buffermarks door verkeerd gebruik van de rotary. Verkeerde druk, niet goed recht houden, verkeerd toerental / pad / product etc, en het is al snel raak. Een auto degelijk polijsten kost tijd en aandacht. sowieso zal er ook excentrisch nabewerkt moeten worden voor de flawless toch, zeker als er met een redelijke grove pad / compound gewerkt is.

Vaak wordt er gewerkt met een product met fillers, dus kleine oneffenheden en microkrasjes worden dan als het ware opgevuld. De auto ziet er netjes uit als je hem komt halen, maar na een paar weken als die fillers verdwenen zijn krijg je zijn ware gezicht te zien.......je ziet het nu zelf.

Een goede detailbeurt geeft een meerwaarde aan je auto. Je pakt immers het lakwerk aan, verwijdert oxidatie en kleurfading, voegt olieën toe aan de lak, brengt een deuglijke bescherming aan etc. Resultaat, glans en reflectie mogen niet gehaald worden uit een tijdelijk product, maar uit een gezonde laklaag! Dan blijft hij ook lange tijd gewoon weer helemaal netjes, je dient hem zelf wel netjes bij te houden. Een tuin die je laat aanleggen moet je immers ook onderhouden. Dus dat het normaal is dat je auto na 3 maanden weer op een krassenbak lijkt......schandalig!

Als jezelf geen ervaring hebt zou ik er niet aan beginnen om eerlijk te zijn, maar het laten doen. Dat klinkt enkel commercieel, maar zonder ervaring en de juiste producten ga je het resultaat nog erger maken. En tel de aanschaf van een machine / pads / doeken / producten en alles maar eens bij elkaar op, dan schrik je ook wel even :cry:

25 apr 2008 10:06
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
911/996 4
Bericht 
@bart

je klinkt erug goed bart... kan je mijn auto niet doen?

:)

25 apr 2008 10:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Tuurlijk kan dat 8)

Verdere informatie met uitleg over de verschillende stappen (misschien wel eens interessant), en de contactgegevens kun je vinden op de website:

http://www.customcarcleaning.nl

25 apr 2008 10:25
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Bericht 
Bart duidelijk een verhaal van goede detailer 8) . Er inderdaad veel bedrijven die denken dat een auto binnen 2 uur klaar en goed zijn. Echter na een regen buitje kun je weer opnieuw beginnen. En deze gasten krijg je nooit over tot goed detailen, omdat ze in massa denken. 10 auto's op een dag a 125 euro.

25 apr 2008 16:54
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Haaglanden
Bericht 
Bart, bedankt voor je duidelijke uitleg. Het blijkt wel, dat er meer voor nodig is dan alleen wassen en polijsten om een auto in showroomconditie te krijgen en ook langdurig zo te houden.

BartCCC schreef:
Ik denk eerder dat jij last hebt van hologrammen en buffermarks door verkeerd gebruik van de rotary. Verkeerde druk, niet goed recht houden, verkeerd toerental / pad / product etc, en het is al snel raak.

Het zijn van die langgerekte sporen waar in zonlicht duidelijk te zien is dat de polijstmachine (te snel?) heen en weer bewogen is. Wanneer het zonlicht is verdwenen, ziet de lak er weer als nieuw uit.
Zijn dat hologrammen / buffermarks?

26 apr 2008 9:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Dat zijn inderdaad de hologrammen en buffermarks, misschien het best te omschrijven als 'sporen' in de laklaag, hoofdzakelijk gecreëerd door verkeerd roterend polijsten.

Ik zou graag beter nieuws melden, maar om dit weer 100% netjes te krijgen, moet hij opnieuw (excentrisch) gepolijst worden. Van voor af aan beginnen en dit keer fatsoenlijk en goed, anders krijg je gewoon niet het resultaat wat je verwacht en wat de auto waard is. In feite zijn het allemaal hele fijne microkrasjes. De lak kan nu ook niet die wetlook vertonen die je graag zou willen. Het zonlicht kaatst als het ware terug op de randen van die microkrasjes, waardoor de lak lichter lijkt dan hij in werkelijkheid is. Hierdoor krijg je nooit of te nimmer die natte, diepe glans.

Jammer dat je toch niet geheel naast de deur woont, ik zou de Porsche graag eens fatsoenlijk onder handen nemen zodat je ook daadwerkelijk plezier aan je investering beleeft. Of je maakt er gewoon een weekendje uit van... 8)

26 apr 2008 11:06
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
911/996 C4 Cabrio, Automaat 3,6 ltr
Soest
Bericht 
@Bart.

Op het gevaar af dat we berispt worden wegens te commercieel gedrag, maar je verhaal maakt sense. Ik ben er (ik denk net als enkele anderen) wel door geinteresseerd geraakt. Helaas staat er op je site geen enkele prijs en ook al is Limburg voor mij (en de meesten van ons) niet naast de deur toch kun je er idd een leuk weekendje van maken als je een en ander kunt combineren en zo toch de auto goed verzorgen.

Waarom biedt je geen leuk PF arrangementje aan? bv. Vrijdag rond de middag de auto brengen en zaterdags einde dag piekfijn glimmend weer ophalen tegen een speciale tarief. Ik denk dat er wel enkele lezers gebruik van zouden kunnen gaan maken. (Uhhh, ik bijvoorbeeld :shock: )

Isdawa?
Groeten, Peter

26 apr 2008 16:59
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 78 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende