Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 8:25

Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Salaris eisen! zou dit waar zijn? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
8 ton salaris uit belastinggeld vind ik overdreven. wat ze in het bedrijfsleven doen moeten ze zelf weten.

26 apr 2008 15:54
Profiel
M140i
Bericht 
wolf schreef:
8 ton salaris uit belastinggeld vind ik overdreven. wat ze in het bedrijfsleven doen moeten ze zelf weten.

En als zo iemand nu eens 8 miljoen bespaart in de organisatie door met ideeen te komen waar lagerbetaalden totaal niet op komen? :?:

26 apr 2008 16:19
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
dan doet hij zijn werk.

26 apr 2008 16:23
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 914, nu Ferrari 208 GTB
Haacht
Bericht 
Afbeelding

4 ton, of 8 ton......

ik ben al blij als ik toekom, en al er mensen zijn die meer VERDIENEN (niet KRIJGEN...) , dan mogen ze dat van mij echt wel hebben

26 apr 2008 17:31
Profiel
PorscheForum Rakker
992 Carrera S cabrio PDK (2019). Panamera Sport Turismo 4 e-hybrid (2023) [Ex Cayenne Coupe E-Hybrid (2022), Ex Macan (2018), Ex Panamera Sporturismo 4 E-Hybrid (2018] & Ex-991.2 carrera cabrio PDK (2017), Ex-991.1 carrera cabrio PDK (2014), Ex-997 cabrio tiptronic S (2005), Ex-993 cabrio tiptronic S (1996)]
Twenthe
Bericht 
ECT schreef:
Je wordt in dit benepen, kleingeestige Calvinistische land, bij gebrek aan beter, te snel tot topvrouw, topman gebombardeerd :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Immers, iedereen die boven het maaiveld uitsteekt wordt zijn kop afgehakt. :?

En die idiote Balkenende norm is een gotspe!! Balkenende is immers de meest waardeloze premier die ik ooit heb meegemaakt en die niets concreets en opbouwends voor dit land heeft gebracht. Dan vind ik de Balkenende norm een vorm van narcisme bedacht door gefrustreerde ambtenaren. Er zijn nl. meer mensen die beter en op een hoger niveau presteren dan onze Harry Spotter en dan kan daarom het er bij mij niet in dat goed presterende professionals in de publieke sector niet meer mogen verdienen dan die nutteloze JPB. Zo gaan talenten niets voor niets weg uit Nederland.

Mooi gezegd. Eens.

ECT schreef:
Ik ben het type ondernemer van loon naar werken :!:
Ik van loon naar presteren (zoals iemand ooit tegen mij zij "het gaat niet om de hoeveelheid zweet die over je rug loopt, maar om wat je bereikt"

26 apr 2008 23:32
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
Piet schreef:
En als zo iemand nu eens 8 miljoen bespaart in de organisatie door met ideeen te komen waar lagerbetaalden totaal niet op komen? :?:

de werkelijkheid is meestal dat de ideen op de werkvloer bedacht worden en dit soort figuren er mee aan de haal gaan

27 apr 2008 8:31
Profiel
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Bericht 
Goed punt :!:

27 apr 2008 9:27
Profiel Twitter 
Bericht 
Citaat:

Welk cijfer krijgt kabinet?

AMSTERDAM - Na ruim een jaar regeren ligt het kabinet-Balkenende op tal van terreinen zwaar onder vuur. De afgelopen week was het weer raak: het mes wordt gezet in de vergoedingen voor kinderopvang, het draagvlak voor de invoering van een kilometerheffing wankelt, Nederland walgt van de aangekondigde btw-verhoging, niemand gelooft meer in een succesvol ministerschap van PvdA-minister Vogelaar (Integratie) en ook de ministers Cramer (Milieu), Ter Horst (Binnenlandse Zaken), Koenders (Ontwikkelingssamenwerking) maken alles behalve een stevige indruk.

Tegelijkertijd houdt minister van Financiën Bos zich vooralsnog keurig aan de begrotingsdiscipline, maar pompt de autorijder zich arm aan benzine en diesel. Minister Rouvoet (Jeugd en Gezin) is onzichtbaar, minister Van Middelkoop (Defensie) heeft grote zorgen over Oeroezgan, maar intussen blijft premier Balkenende goed overeind in zijn vierde kabinet.

Balkenende-poll

Na deze woelige week mag u vandaag via internet dit vierde kabinet-Balkenende een rapportcijfer geven. Op deze site is het mogelijk de Balkenende-poll in te vullen en een korte toelichting te geven. De uitslag wordt morgen in De Telegraaf bekendgemaakt.

Gelukkig ben ik niet de enigste die goed walgt van dit Kabinet..... Jammer dat ik geen -10 in de poll kon aangeven. :twisted:

Citaat:
Onderzoek woekerpolissen weer vertraagd
AMSTERDAM - Het feitenonderzoek van minister Wouter Bos (Financiën) naar de woekerpolissen, de beleggingsverzekeringen waar mogelijk hoge kosten aan verbonden zijn, is opnieuw vertraagd.

Tot zijn eigen teleurstelling heeft de bewindsman dat vrijdag aan de Tweede Kamer moeten melden. De resultaten zouden eigenlijk eind deze maand bekend moeten zijn. Het wordt nu eind mei.

De nieuwe vertraging is de zoveelste sinds het begin van het onderzoek vorig jaar, na een kritisch rapport van de Autoriteit Financiële Markten (AFM) over bepaalde beleggingsproducten.

In januari, toen Bos moest erkennen dat het onderzoek nog enkele maanden op zich zou laten wachten, zei de minister verdere vertraging onacceptabel te vinden. Bos heeft daar toen de onderzoekers en de aanbieders van beleggingsverzekeringen op aangesproken.

Vrijdag schrijft Bos dat hij zich oriënteert „op de ontstane situatie met betrekking tot de geschillen tussen polishouders en verzekeringsmaatschappijen”.

De vertragingen hebben steeds tot grote ergernis geleid bij de Kamer.

De stichting Verliespolis, dat ongeveer 90.000 mensen vertegenwoordigt, is „verbaasd en teleurgesteld”. „Je kunt je afvragen waar de onderzoekers nog op wachten”, aldus een woordvoerder vrijdag. Hij vreest dat het feitenonderzoek straks over het zomerreces wordt getild.

Ach ja, Wouter Bos is net als zijn voorganger Wim Cock uit op een topfunctie / commissariaat bij een grote bankverzekeraar, dus die hou je maar te vriend toch? Zou worden 6 miljoen burgers met een dergelijke polis flink te grazen genomen.

27 apr 2008 9:44
Veghel
Bericht 
800k van onze belasting centjes : echt niet. :evil: in het bedrijfsleven moet het kunnen .

kan iemand mij vertellen wat het kabinet eigenlijk WEL goed doet behalve ons in de maling te nemen?? is mij nog niet helemaal duidelijk :?: :evil:

27 apr 2008 10:40
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Ik vind schiphol toch meer een bedrijf dan een staatsbedrijf overigens. Dus op zich is 8 ton prima. Deze mevrouw speelt het spelletje slim. Er moeten meer vrouwen in de top van links en zij heeft die posities waarschijnlijk voor het uitzoeken. En dus casht ze hard. Misschien kan de PVDA zich eerst eens druk gaan maken over de vrouwen in hun eigen partij met als dieptepunt Allah Vogelaar

27 apr 2008 10:57
Profiel
PorscheForum Rakker
944
Grave
Bericht 
Balkenende,de "baas" van BV Nederland,verdient 170.000 euro per jaar zonder bijtelling van de "auto van de zaak".......... :shock:
Voor een overheidsfunctie moet dit het plafond zijn.En voor deze mevrouw dus ook.Of dit nu marktconform is of niet.............. :oops:
......die heeft pech !!

27 apr 2008 13:56
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Kleine correctie hierop Rob...
1. Balkenende is niet de "baas van NL", slechts de hoogste regeringsambtenaar ;)
2. Die mevrouw werkt niet bij Schiphol, dus het maximale salaris waar jij het over hebt, zou voor de functie die die mevrouw wilde hebben moeten zijn.

Enne, waar maken "we" ons druk om? Ik bedoel, als iemand op die positie dat geld dubbel en dwars terug verdient, is het toch prima?

Kijk allemaal eerst eens even naar je eigen positie. Als jij (iemand dus) meer waard is voor het bedrijf dan de persoon die naast hem zit, vinden we het toch allemaal niet meer dan normaal dat die eerste persoon meer betaald krijgt dan de tweede? En dan vinden we toch allemaal dat we eigenlijk meer zouden moeten verdienen dan <vul hier willekeurige collega of persoon in>... ;)

27 apr 2008 19:02
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
944
Grave
Bericht 
Sorry.

Maar het woord "baas" is tussen aanhalingstekens geschreven,en dient dus niet letterlijk te worden genomen,net als "de auto van de zaak". :wink:

En dan nog wat:
Er is een tekort aan technici.Daar merk IK,een storings/onderhoudsmonteur,niets van.
Als techneut kom je gewoon in een Metaal/electro CAO (Metalectro)op een CAO-salarisnivo te staan,in mijn geval schaal F.Of je valt onder het Hay-systeem.
Daar kun je het mee doen.Personeelstekort of niet.

Dat moet voor managers ook gaan gelden.
Ik vind dat het in deze tijd maatschappelijk niet meer te verantwoorden is,dat een aantredende topmanager het bedrijf uitdunt,de aandeelhouders pleast,miljoenen aan bonussen opstrijkt,en de produktie naar China verhuist.En ik zie om mij heen dat deze weerstand steeds groter wordt....... :idea:
......die heeft pech !!

27 apr 2008 19:45
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Probleem in dit land is dat de belastingen gewoon steeds hoger worden. Zowel direct als indirect. En daar heb je denk ik meer last van dan van het feit dat je functie schaal eindig is!

27 apr 2008 19:51
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2