Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 18:26



Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Motor warm: slecht starten! 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Motor warm: slecht starten!
Als de motor koud is start hij prima: tikje handgas en als een zonnetje. Vorige week met de Driewaarden viel me al op dat hij slecht start als de motor warm is. Vanmiddag weer: flink stuk gereden, uurtje stil gestaan, tank vol, hij draait wel rond en slaat niet aan. Na een paar keer proberen deed hij het wel weer maar moest van erg ver komen. Misschien iets met de benzinepomp? Iemand een idee?


27 apr 2008 19:57
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Een bekend gegeven bij mij. Ik denk zelf dat als de motor warm is de brandstof te snel verdampt. Klein beetje pompen en dan slaat hij gewoon aan.


27 apr 2008 20:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Interessante optie. Ik ga het eens proberen!


27 apr 2008 20:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 `77
Wijchen
Bericht 
K-jetronic toch? Is gewoon de befaamde vapour lock..Luchtbellen in de benzine leidingen. Enigste remedie is vol gas door starten.


27 apr 2008 21:26
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Fijn is dat!


28 apr 2008 8:49
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
heb ik ook. niet meer naar een uurtje maar als ik een stuk gereden heb, motor uitzet en dan binnen een minuut weer start, kost het meer ronddraaien voor hij pakt. situatie komt gelukkig niet vaak voor :?
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


28 apr 2008 21:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 C2
Bericht 
Had het laatst ook, maar nadat ik mijn DME relais had vervangen (omdat deze erg warm werd) heb ik dit probleem niet meer gehad.
_________________________________________
Ut et Zeeuwse


28 apr 2008 22:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Een DME heb ik niet dus daar kan het niet aan liggen. Als het erger wordt zal ik de heren bij Kraan er eens naar laten kijken!


28 apr 2008 23:03
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
horn, die 'n 964 heeft, schreef:
heb ik ook.


Is toch 'n heel ander systeem :roll:


30 apr 2008 17:05
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. '77 911S US Targa _ex. '07 Cayenne 957_ ex. ’07 997.1 C2S X51 ____'96 993 C4S____ _’12 991.1 C2S X51_ _’10 LP560-4 Spyder_
Nederland
Bericht 
Heeft de mijne ook schijnt, al heb ik er nog geen last van gehad. Bij de specialist voor een beurt geweest en die constateerde het....
Rijd er zelf mee door tot ik er zelf last van ga krijgen...
Bij mij is het euvel een warmloopregelaar die aan z'n eind begint te raken. Aangezien die dingen rond de €500,- kosten, excl montage (=easy to do) kan dat nog wel even wachten... :roll:
Bij slecht starten niet volgas starten, maar effe deksel luchtfilterhuis los maken en met de hand de klep onder je spinnekop iets optillen. Alles weer dichtzetten en starten maar...
Volgas starten krijg je natuurlijk GEEN vette vingers van.... :wink:
_________________________________________
IF IT ROLLS, THEN RACE IT!


30 apr 2008 23:07
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Olaf schreef:
horn, die 'n 964 heeft, schreef:
heb ik ook.

Is toch 'n heel ander systeem :roll:

het systeem wel, het probleem niet...
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


01 mei 2008 7:04
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
... de oplossing daarintegen :wink:


01 mei 2008 9:09
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
981 Boxster GTS
Bericht 
De restdruk van het brandstofsysteem is te laag of wordt te kort op druk gehouden (loopt dus te snel af).
Heeft meerdere oorzaken, maar hetzelfde gevolg: vapour lock oftewel door de warmte van de motor en de TE lage druk verdamt de brandstof in de leidingen.
Tijdens het starten zal deze lucht eerst "verwerkt" moeten worden voordat de motor brandstof krijgt en aan kan slaan.

Een Porsche specialist kan deze regel- en restdrukken meten en de exacte oorzaak aanwijzen.
_________________________________________
Trained by GP E L I T E


09 mei 2008 23:00
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 13 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.