Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 22:39

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 230 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
????? !!!!! BARBARA !!!!! ????? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII ...nu kappersauto
Bericht 
3000 euro voor een 924..... ik zou die 2500 euro snel aannemen want die laatste 500 euro die je meer wilt hebben kost het je nu al snel als je er nog een paar maanden verzekering en motorrijtuigenbelasting voor moet betalen. Daarnaast denk ik dat de kopers voor een 924 ook niet dik gezaaid zijn. Enfin, het is jouw wagen natuurlijk :wink:

28 apr 2008 21:03
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
exactly my thoughts... :?

28 apr 2008 21:04
Profiel
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
Bericht 
Frost schreef op 12 april:
Citaat:
Van mij part gaat ie weg voor 2000

De logica is weer ver te zoeken :lol:

Laatst bijgewerkt door Marcel B. op 30 apr 2008 15:19, in totaal 1 keer bewerkt.

28 apr 2008 21:12
Profiel
PorscheForum Junkie
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht 
Ronald Paul heeft zelf gezegt dat ik er geen goed aan zou doen de wagen ONDER de 3000 euro weg te doen, hij zal er wel meer verstand van hebben dan ik :)

Slotje??? Voordat het weer uit de hand loopt... :?

Marcel B: je hebt geen flauw idee hoe het er bij mij in de familie aan toe gaat, ik heb een gigantische druk achter mij staan, vooral van mijn vader die de 924 overal de schuld van geeft. Hij heeft een hekel aan die wagen en zal er alles voor doen om mij bijna te dwingen dat ding te verkopen. Zoals ik al zei, er is een verschil tussen een auto WILLEN verkopen en een auto MOETEN verkopen. Maar ik ben het zat nu: ik ga mijn eigen leven oppakken, eigen beslissingen nemen, ik ben tenslotte geen klein kind meer. Mijn ouders moeten ook eens accepteren dat hun dochter een hobbie heeft, weliswaar een dure, maar wel een waar ze jaren naar heeft uitgekeken. Ik ga morgen Ronald Paul maar weer eens bellen, en dan zien we verder, NA de sollicitatie bij Connexxion. :wink:

28 apr 2008 21:12
Profiel Facebook 
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
Bericht 
Eens......

28 apr 2008 21:17
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
you go girl! Maar dan wel doorzetten...

28 apr 2008 21:19
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Mijn advies: 2,5k aftikken, kosten besparen (door geen 924 te hebben), sparen, leven op de rails en baan in de bus, en dan uiteindelijk (over een paar jaar) ---> Porsche kopen! :D

28 apr 2008 21:43
Profiel
PorscheForum Junkie
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht 
Moet wel lukken...denk ik? Hoop ik??

Kijk, op zich vind ik het ook zielig voor Coen, hij is helemaal weg van de 924, zijn vriendin vind Porsche ook helemaal geweldig. Maar als ik bekijk wat er de afgelopen 2 jaar aan gedaan is :

-nieuwe achterbanden
-nieuwe rubbers bij het raam ( 50 euro per stuk bij Porsche.de bestelt )
-Porsche ventieltjes (logo)
-nieuwe boogies en kabels
-nieuwe rotor
-nieuwe terugslagklep in de brandstofpomp
-warmteregelaar is uit elkaar geweest, schoon gemaakt en weer in elkaar gezet. (nieuw kost zo'n ding 300 euro!)
-voor 700 euro schade weg laten halen en spuiten, ook de voorbumper is helemaal nieuw gespoten.
-koelstofslang + ventiel vernieuwd in verband met lekkage
-hele luchtsysteem is nagekeken op valse lucht

Dat noem ik toch niet nix hoor :lol:

28 apr 2008 21:44
Profiel Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
is ook niet niks. maar het is ook nooit een investering geweest. het is een hobby. en hobby's kosten geld. dus wat heb je liever; nu 2500 euro of in september de kans op 3000? Ik denk nl dat je er dus nooit 3000 voor gaat krijgen. Of wil Ronald Paul 3000 voor je auto geven? Denk het niet. Dergelijke adviezen, hoe goed bedoeld ook, zijn het papier waard waar ze op geschreven worden. Sorry, maar het is niet anders...

DENK HELDER!

28 apr 2008 21:48
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
sell in may and go away...

28 apr 2008 21:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.
Utrechtse Heuvelrug
Bericht 
Jurgen schreef:
ik persoonlijk ken niemand die zóveel goedbedoelde adviezen krijgt en dan telkens weer zelf een minder slimme optie kiest...

Moest toch weer even aan deze wijze opmerking van Jurgen denken :) :?

28 apr 2008 21:55
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
ik dacht exact hetzelfde toen ik het advies van mischa MS964 hierboven las :cheesy:

28 apr 2008 21:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Saab 9-3 T cabrio, ex: 924 '80 toekomst: ?
Gooiland
Bericht 
ik vind die 2500 euro echt al heel veel voor een niet originele 924... als je slim bent verkoop je de auto nu (zoals al velen al gezegd hebben) voor 2500 euro... want als je nog iets aan moet laten doen hoeveel extra heb je dan over, straks als je de auto heel misschien voor 3000 euro verkoopt??!!

28 apr 2008 22:15
Profiel
PorscheForum Junkie
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht 
VonG: Wat maakt het nou uit of een auto nog origineel is of niet? Heel veel Porsche's zijn niet meer origineel of niet meer in originele staat terug te brengen. Ik denk dat mijn 944 onderstel, spoiler en andere velgen de auto juist sieren, maar ja, dat is smaak en daar valt gelukkig over te twisten. Laten we het maar niet over de LAK hebben, parelmoer. En toch hoor ik van heel veel mensen dat het juist de kleur is die de wagen speciaal en aantrekkelijk maakt. Ook in het geval van Coen.

Ik ga er nu niet verder over door piekeren, hoogstwaarschijnlijk zullen jullie wel gelijk hebben. Ik kom net kijken, ben net een groentje. Damn ik HAAT keuzes maken! Die auto is als een 2de schaduw van mij. Doet me serieus pijn, ben zo bang dat ik er spijt van ga krijgen dat ik hem voor zo weinig verkoop dan. :(

28 apr 2008 22:51
Profiel Facebook 
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Als je HELDER DENKT dan pak je je poen NU!!! Doorsparen etc etc etc etc. Dat soort dingen gaan altijd mis!!

28 apr 2008 23:01
Profiel
PorscheForum Rakker
911 Carrera '87
Steenwijk
Bericht 
FROST schreef:
Die auto is als een 2de schaduw van mij.

ben zo bang dat ik er spijt van ga krijgen dat ik hem voor zo weinig verkoop dan. :(

Een groene schaduw...... :lol: :lol: :lol:

geld is geld, en geloof me als je een andere Porsche koop in de toekomst, ben je die 500 euro of zelfs 1000 euro al lang weer vergeten.

28 apr 2008 23:14
Profiel WWW Facebook 
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Bericht 
M a r c schreef:
ik zou die 2500 euro snel aannemen want die laatste 500 euro die je meer wilt hebben kost het je nu al snel als je er nog een paar maanden verzekering en motorrijtuigenbelasting voor moet betalen.

Pssst, hij is belastingvrij... :D

28 apr 2008 23:50
Profiel
Bericht 
Verkoop hem nu voor 2500 euro! Heb jij je geld, je rust, je familie blij en rust en het forum rust (geintje... :lol: )! Doe ik er nog 10 eurie boven op en als er nog ander rare forumers zijn dan zijn we zo aan de 500 euries... :wink:

29 apr 2008 9:32
Profiel
PorscheForum Rakker
997 carrera 2 cabriolet
Bericht 
Misschien verschil met hem delen? 2750,=

29 apr 2008 9:36
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
FROST schreef:
Maar als ik bekijk wat er de afgelopen 2 jaar aan gedaan is :

-nieuwe achterbanden
-nieuwe rotor
-warmteregelaar is uit elkaar geweest, schoon gemaakt en weer in elkaar gezet. (nieuw kost zo'n ding 300 euro!)
-voor 700 euro schade weg laten halen en spuiten, ook de voorbumper is helemaal nieuw gespoten.

Goed, dat is onderhoud en dat ben je gewoon kwijt. Kosten van rijden.

€ 2.500 voor een 924 is goed betaald. Ik zou het geld aannemen. Om de hele simpele reden dat je dan zeker € 2.500 hebt. Voor hetzelfde geld is de auto over twee weken aan een reparatie toe van € 1.000. Dan moet je € 3.500 krijgen om hetzelfde te hebben als nu. Tel daar bij op renteverlies, wegenbelasting, verzekering.

Feit is dat deze auto eigenlijk te duur voor je is. Ik ken het gevoel, ik had als student een 944 en die kon ik uiteindelijk ook niet betalen (of ik had uitgaan af moeten schaffen). Ik heb die auto verkocht en er minder voor gekregen dan ik had gehoopt, maar de nieuwe eigenaar ruilde een oude 205 1.1 in. Tsja, even wat minder, maar ik kon daardoor een paar jaar later wel een leuke 205 CTI aanschaffen. En toen ik afgestudeerd was een 968 cabrio, daarna een 964, daarna een huis (dus weer even geen porsche) en daarna weer een 964 (en ik kan nu zonder de 964 te verkopen een joekel van een huis neermikken op een stukje akker wat binnenkort bouwgrond moet zijn).

Soms moet je een stapje terug zetten om later meerdere stappen vooruit te doen.

29 apr 2008 10:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
Er zijn idd bar weinig autos die een investering zijn. De 924 zeker niet, daarvan heb je er nog altijd 13 in een dozijn. Voor de wet is het een klassieker, maar daar is alles mee gezegd, porsche of niet!

29 apr 2008 10:53
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
PorscheForum Rakker
Saab 9-3 T cabrio, ex: 924 '80 toekomst: ?
Gooiland
Bericht 
FROST schreef:
VonG: Wat maakt het nou uit of een auto nog origineel is of niet? Heel veel Porsche's zijn niet meer origineel of niet meer in originele staat terug te brengen. Ik denk dat mijn 944 onderstel, spoiler en andere velgen de auto juist sieren, maar ja, dat is smaak en daar valt gelukkig over te twisten. Laten we het maar niet over de LAK hebben, parelmoer. En toch hoor ik van heel veel mensen dat het juist de kleur is die de wagen speciaal en aantrekkelijk maakt. Ook in het geval van Coen.

Ik ga er nu niet verder over door piekeren, hoogstwaarschijnlijk zullen jullie wel gelijk hebben. Ik kom net kijken, ben net een groentje. Damn ik HAAT keuzes maken! Die auto is als een 2de schaduw van mij. Doet me serieus pijn, ben zo bang dat ik er spijt van ga krijgen dat ik hem voor zo weinig verkoop dan. :(

het zegt meer over de koper dan de verkoper dat die persoon dit bedrag neerlegt voor een niet orginele 924...

29 apr 2008 10:53
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
FROST schreef:

Meestal krijgt men spijt van de dingen die men NIET gedaan heeft, niet van de dingen die men gedaan heeft... Afbeelding

Wees nou eens één keer verstandig :!:

29 apr 2008 10:58
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
Frost, ik ken je niet en ben vrij nieuw op het forum. Weliswaar ben ik heel wat van je perikelen tegengekomen (tot en met die jubi rit nummer 3 enz enz).
Ik ken jou en je leven dus al vrij goed :mrgreen:

Wat me als buitenstaander opvalt is dat je liefde voor die wagen niet rechtevenredig is aan het plezier dat je eraan beleeft. Of met andere woorden: hij zou je zoveel kopzorgen niet mogen bezorgen :(

Ik meen te lezen dat je heel goede adviezen krijgt en dat je zelf al meermaals aangaf dat er eigenlijk géén keuze is.
Hoe pijnlijk dat ook is. Stel het niet te lang uit. Hoe eerder hij weg is, hoe eerder je de draad weer kan oppakken. En gewoon lekker uitkijken naar je volgende Porsche!

Draai de zaak ook even om. Misschien krijg je nu 2500, maar geraak je hem erna niet boven de 1500EUR kwijt als je wacht. Dan is het NOG pijnlijker.
Kosten die je aan de wagen hebt gedaan haal je er sowieso nooit meer uit.
Je kan er wel voor zorgen dat je de schade beperkt houdt en 2500 lijkt, afgaand op deskundige adviezen hier, een sterk aanbod.

Sterkte met de verwerking.

PS: Ik heb mijn Boxster voor ik die verkocht ook een tijdje laten staan.
"Wel bijhouden, niet bijhouden, eentje erbij, ... ?" waren de overwegingen. Mede doordat ik van Frankrijk terug naar België aan het verhuizen was en een nieuwe vennootschap aan het oprichten was -wat langer geduurd heeft dan eigenlijk voorzien was- en de wagen op de vennootschap wou stond hij dus niet meer op kenteken.
Elke dag even laten draaien, maar blijkbaar niet lang genoeg, omdat de batterij het toch begeven heeft.
Ook had de wagen nog een onderhoudsbeurt nodig (sowieso).
Dus: alleen al aan onderhoud en hem laten afhalen door Porsche, ermee naar de technische keuring gaan in mijn plaats (voor verkoop) enz enz heeft het mij 1400EUR gekost.
Ik heb hem ook terug moeten inschrijven - verwacht een 1700EUR BIV (inschrijving + wegentaks samen). Voor een 2 weken terug ermee gereden te hebben alvorens ik het besluit had genomen de 996 C4 te kopen.

Bij jou zullen de kosten niet zo hoog oplopen, maar als je hem dan WIL verkopen en hij is niet rijklaar dan zucht je ook wel even.
Kan je moeilijk een potentiële koper laten afkomen ; "dit dit en dit is nu niet in orde, maar breng ik wel een keertje in orde hoor". Komt weinig serieus over en daar zou ik zelf niet zoveel vertrouwen in hebben. Plus dat de wagen altijd heel goed onderhouden geweest is, maar enkel door wat stil te staan kleine mankementjes begon te vertonen....het schept toch een heel ander beeld.

(Weliswaar heb ik mijn geld er terug uitgehaald ; bij goed onderhandelen over de verkoopsprijzen. Het had echter heel anders gekund ook :) )

29 apr 2008 12:59
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
FROST schreef:
Moet wel lukken...denk ik? Hoop ik??

Kijk, op zich vind ik het ook zielig voor Coen, hij is helemaal weg van de 924, zijn vriendin vind Porsche ook helemaal geweldig. Maar als ik bekijk wat er de afgelopen 2 jaar aan gedaan is :

-nieuwe achterbanden
-nieuwe rotor

LOL, breng eens een 930 turbo weg voor een grote beurt :lol: .

Babs, doe die kist heel gauw weg voor 2500 euro, particulier een topprijs, echt, reken jezelf niet rijk. Auto's zijn 1 van de slechtste investeringen die je kunt doen. Daar kom je ook nog wel een keer achter als je de Kia wegdoet.

mhaschreurs.hyves.nl

29 apr 2008 14:08
Profiel Facebook 
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 230 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende