Auteur |
Bericht |
944 guy
Dr. Ir. werktuigbouw86 944, 83 928S
|
Motorrijder onderuit bij controle A28
Hehe, geweldig! Bericht kende ik al maar de foto is nu ook vrij gegeven
Jaja, flitsen voor de veiligheid...
|
29 apr 2008 19:50 |
|
|
horn
PF #57
|
gaat hij toch harder dan met 120 km op zijn rug langs de camera...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
29 apr 2008 19:57 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: Motorrijder onderuit bij controle A28
Zal ongetwijfeld weer de discussie triggeren dat flitsen de verkeersveligheid niet ten goeede komt.
Flauwekul, als iemand van een camera zodanig schrikt dat hij zn voertuig niet meer in bedwang kan houden,
- dan kan hij niet rijden: dus gauw rijbewijs inleveren, OF
- hij rijdt blijkbaar erg op het randje: mooi dat dat dan hier eindigt.
Geschrokken zijn van de flits kan hij niet, want ten tijde van de flits zag hij er op zoals op de foto....
Ik kwam zondagavond de A28 af na een family weekend en zat tussen veel motoren op weg naar huis. Ik heb me verbaasd over het grote aantal dat erg netjes reed, met dit soort mannen heb ik geen enkel medelijden.
Onlangs bij ons 's avonds een fietser van 15 doodgereden door een hardrijder in de bebouwde kom. De hele publieke opinie hier valt nu over deze aso; terecht natuurlijk.
Het gekke is alleen dat als diezelfde vent 100 meter vóór het ongeluk was aangehouden door een veldwachter, dat diezelfde publieke opinie dan nu had lopen mekkeren over die zielige agentjes met een kleine piemel die eens echte boeven moeten gaan vangen.
Wat mij betreft kunnen die mannen niet vaal genoeg schrijven voor dit soort dingen. Koos, ga zo door !
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
Laatst bijgewerkt door lindemans op 29 apr 2008 20:10, in totaal 3 keer bewerkt.
|
29 apr 2008 20:01 |
|
|
944 guy
Dr. Ir. werktuigbouw86 944, 83 928S
|
Hij zou er alleen een gebroken pols en wat kneuzingen aan over hebben gehouden. Feit is wel dat hij niet onderuit was gegaan met een verschrikkelijk asociale 140kmh als die flitser er niet stond.
Als die lui flitsen voor veiligheid ok, maar langs de snelweg is cashen.
Merk vooral op hoe hij 'op onverklaarbare wijze' op zn bakkes ging alsof ze niet willen onderkennen dat hij juist door de controle tegen de vlakte is gegaan (tis natuurlijk dom dat hij de boel niet onder controle had maar dan nog). Op deze foto zie je'm gewoon zitten!
Laatst bijgewerkt door 944 guy op 29 apr 2008 20:09, in totaal 2 keer bewerkt.
|
29 apr 2008 20:05 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
kijk eens mama zonder handen
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
29 apr 2008 20:05 |
|
|
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Zou hij alsnog een bekeuring krijgen?
Ik neem aan dat je wel op de fiets moet zitten, anders kun je altijd bezwaar indienen dat je het niet was!
|
29 apr 2008 20:16 |
|
|
horn
PF #57
|
hij kan altijd zeggen dat hij stil lag en dat de camera gereageerd heeft op die ontzettend hard voorbij glijdende motor...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
29 apr 2008 20:27 |
|
|
928GTS
ex Midnight blue 928 GTS 1995Heerenveen
|
_________________________________________ Don't worry about tomorrow, God is already there.
|
29 apr 2008 20:56 |
|
|
torig
ex 996 Carrera 4Oost-Vlaanderen, België
|
En voor de lol had hij voetzoekertjes aan zijn laarzen gebonden zeker
|
29 apr 2008 20:56 |
|
|
shaggy
ex 964 c4 '89 zwart
997 c2 zwart
|
zaterdagmiddag geen flitsers gezien op weg naar de superbikes, zondagavond viel er niks te flitsen want het was 1 grote file richting amersfoort-utrecht
zoveel wegwerken daar, was echt onoverzichtelijk.
jezelf onderuit remmen op deze manier getuigt niet echt van voertuigbeheersing
|
29 apr 2008 21:27 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Jij deed toch werktuigbouwkunde? Als je op deze manier geflitst wordt met 140, dan reed je aanzienlijk harder. Want ik neem aan dat die meneer niet alleen geschrokken is en spontaan van de motor afgevallen is. Zal dus een bruukse remactie aan vooraf gegaan zijn, en voila... Maar als iedereen wil geloven dat die meneer maar 140 reed en dat hij dus niet veel te hard reed, lekker doen hoor!
Overigens, ik zeg hier dus NIET of het wel of niet terecht is, dat er daar geflitst wordt! Dat laat ik aan al die andere deskundigen hier over
|
29 apr 2008 21:32 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Of dat 'ie keurig 120 reed, de flitspaal zag en hiervan schrok en een gekke beweging maakte, en van zijn motor werd geslingerd, waardoor zijn lichaam even harder dan 120 ging en hij dus geflitst werd.
|
29 apr 2008 22:01 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Tuurlijk geen bon voor deze held
Daarnaast kan hij geen bon krijgen want ik zie op de foto dat hij geen voertuig bestuurt.
Maar zonder dollen. Ik vind dat je zo iemand direct zijn rijbewijs moet innemen. Schrikken van een snelheidscontrole vind ik wel de grootste onzin die er bestaat. Als je te hard rijdt weet je dat je op de foto kan. (Hoezeer ik ook tegen snelheids controles op snelwegen ben)
Als je dan ook nog moet schrikken en dit soort dwaze capriolen maakts ben je volgens mij je rijbewijs niet waard.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
29 apr 2008 22:14 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Eventueel een bon voor zich als voetganger onterecht op de snelweg bevinden?
|
29 apr 2008 22:15 |
|
|
Davywag1
911 C4 (ex), Cayenne Turbo (ex) , 997 Turbo9(ex), 991 cabrio Turbo SMontfoort
|
Bron Autoblog
Ik schrik ook vaak van flitsers hoor, vooral overdag, "flitste die nou wel of niet??"
_________________________________________ A great man, carries the heart of a little child
|
29 apr 2008 22:26 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Ik denk dat je/men oorzaak en gevolg even door elkaar haalt
(overigens vind ik het duidelijk markeren van flitspalen/flitsers OOK een goed idee!)
(terzijde, even verplaatst naar Overige Zaken )
|
29 apr 2008 22:28 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Precies. Gewoon 100 meter ervoor een groot bord neerzetten
FLITSPAAL OVER 100 m
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
29 apr 2008 22:30 |
|
|
944 guy
Dr. Ir. werktuigbouw86 944, 83 928S
|
Tsja dat kun je niet weten. Hij zal ook echt direct onderuit zijn gegaan bij zijn remactie, niet pas na 2 seconden remmen. Dus het is lastig te bepalen hoeveel vaart hij er al uit had gehaald. En je weet ook niet hoe ver voor de paal hij is gevallen. Enkele nieuwsberichten beweerden 'enkele honderden meters', dan heb je echt wel tijd om RUSTIG te remmen, deze kerel zag de paal last-minute en daarom remde hij te hard. Zelfs al rij je 180 (50 m/s) dan heb je nog >5 seconden de tijd, als je inderdaad de boel enkele honderden meters van tevoren ziet. Het BVOM heeft er geen belang bij dat een controle zulke negatieve publiciteit genereert.
Kijk alleen al naar wegmisbruikers, je reinste propaganda waar ene Goebbels volgens mij trots op kan zijn, herinner je die achtervolging met die mercedes? Ze beweerden dat die gast was aangehouden maar in werkelijkheid was ie gewoon ontkomen, TE VOET!
Kijk ook eens motoGP BTW: als iemand op het asfalt pleurt glijt ie echt nog een pokke eind door. Het is de gravel en de bandenmuur waar die coureurs van vertragen.
|
30 apr 2008 2:09 |
|
|
Rodger that!
Veghel
|
Voetganger?????? volgens mij "zweeft" hij ! een bon voor foutparkeren kan ie dus verwachten
_________________________________________ 944 Type I USA '83 Targa Antraciet zwart metalic (RR) Jumbo-exclusief.nl auto evenement.......................DARE TO BE DIFFERENT!........................
|
30 apr 2008 8:16 |
|
|
torig
ex 996 Carrera 4Oost-Vlaanderen, België
|
Der zit dan ook doorgaans niet één oneffendheid in dat asfalt hé.
Daarenboven, of het nu een flitspaal, mens of hert was: die man is niet voldoende getrained in remmen bij nood.
Dan heb ik liever dat hij gewoon zichzelf omver pleurt -zonder verdere gevolgen in dit geval!- dan over een voetganger of fietser te razen.
Véél motorijders -vooral beginnende- kunnen niet goed en hard remmen.
Da's het eerste dat ik snél door had toen ik begon met circuitrijden: remmen kon ik toen voor geen meter.
Als ik vergelijk hoe dat er nu aan toe gaat....
(natuurlijk heb je nu stalen remleidingen en keramische brakepads, voor constante en betere remdruk, maar we gaan even niet moeilijk doen )
Oefening baart kunst.
Daarenboven, afgaand op de foto, zou ik eerder vermoeden dat hij met zijn achterrem geremd heeft dan met zijn voorrem.
Te hard remmen met de voorrem lock-up van het voorwiel, veelal vliegt de piloot over de moto heen en deze tuimelt over zijn eigen voorwiel.
Hier lijkt het eerder alsof hij van de motor geworpen is. De zijdelingse houding doet mij wegslaan van het achterwiel vermoeden.
Zo heb ik er al menige zien voor mij verder schuiven (en heb ik zelf al 2x languit aan asfaltsurfen gedaan).
Ik jippie misschien maar wat raak, want je ziet de beelden ervoor niet. Kan zijn dat hij wel "proper" over zijn moto getuimeld is en dan zo aan het schuiven gegaan is. Lijkt mij minder waarschijnlijk.
(en remmen met de achterrem is ook een beetje zo'n beginnersfout)
Edit: ik ken die weg niet, maar zijn dat betonplaten?
Zitten daar bij jullie soms gaten in, of is dit een Belgisch privilege, om het rallygevoel te stimuleren?
Kan ook een tankslapper zijn geweest ipv dwaze remactie (alhoewel in combinatie met de flitspaal je toch eerder een slechte remactie zou vermoeden)
|
30 apr 2008 11:34 |
|
|
torig
ex 996 Carrera 4Oost-Vlaanderen, België
|
Nog eens over gedacht. Ik kan me wel inbeelden dat je, als je echt slecht remt, je voorwiel blokkeert en de motor onderuit gaat zonder eerst over de kop te gaan.
Alleen kan ik me maar zéér moeilijk vinden in het zijdelings, met je voeten eerst, glijden als je zo op de tarmac belandt.
|
30 apr 2008 11:43 |
|
|
arenarood
993 biturbo 2WDCerisy la Forêt Fr.
|
Hier word aangegeven dat er een flitskast komt! Alleen de mobiele niet en dat is erg jammer! Ze zijn goed in het zich verstoppen
_________________________________________ Een vriendelijk woord kost niets! www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA
|
30 apr 2008 11:55 |
|
|
horn
PF #57
|
ach, iedereen remt als hij zo'n kast ziet. tenzij je vooraf weet dat hij er staat (vaste paal). is niks nieuws en dus een risico dat bewust genomen wordt. koos zegt gewoon dat je niet hoeft te remmen als je je netjes aan de maximumsnelheid houdt. en hij heeft wel gelijk. kan ook geen enkel medelijden voor deze motorrijder opbrengen. ben wel blij dat hij een leren pak aan heeft en niet een t-shirt en een afgeknipte spijkerbroek...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
30 apr 2008 12:29 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Denk dat je gelijk hebt Torig. Ik reed ook al een paar jaartjes motor en had heus al enkele malen érg hard geremd, maar toen een gastje zonder te kijken vlak voor mij besloot om de voorrangsweg over te fietsen trapte ik van schrik tóch de achterrem te hard in, waardoor ik ook de wereld van het "asfaltsurfen" ontdekte en wakker werd in het ziekenhuis...
|
30 apr 2008 13:23 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Motorrijder onderuit bij controle A28
Zelfs als jouw redenering klopt (en zo gek is deze niet), kun je niet daarom stellen dat flitsen de verkeersveiligheid WEL ten goede komt.
Er zijn voor de stelling dat flitsen de verkeersveiligheid niet ten goede komt genoeg argumenten overigens, maar off-topic, dus laat maar.
|
30 apr 2008 13:27 |
|
|