Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 05 apr 2025 18:16

Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Tanken in Duitsland 
Auteur Bericht
Bericht 
Ik durf nog steeds niet V-Power te tanken, juist vanwege de 97 ook al zou de 993 beveiligd zijn tegen pingelen. Risico durf ik niet te nemen.

Toen ik nog in Apeldoorn woonde, reed ik regelmatig naar Duitsland de Porsche uitlaten. Naar Oberhausen, baasje tankt een kopje thee en Froggy brandstof. Merkte dat ook dat de auto gewoon lekkerder liep.

Ze reed ook zuiniger nadat de motor effe flink schoongeblazen was. Behalve dan tijdens het schoonblazen :wink:

29 apr 2008 23:11
PorscheForum Rakker
993tt, 993 cabrio TOTMBO:964
Bericht 
drknauf schreef:
klopt ik heb ook alle dagen spa in duitsland getankt en stukkie duitsland geknald met 100 ron loopt lkkrrrrrrr 8)

Spa rood of blauw????

29 apr 2008 23:15
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
3.2 carrera cabrio "88
stein lb
Bericht 
Het verschil in oktaan in de diverse landen heeft te maken met het feit dat shell de brandstof aan past aan de lokale markt. In duitsland wordt er nu eenmaal harder gereden over langere afstanden. Daarom is er voor de duitse markt het oktaan gehalte meer dan 100. De 97RON in nederland is ook iets van de laatste tijd, vorig jaar was dat nog 95RON. Omdat er bij mijn 3.2 zonder kat sprake is van een compressie van boven de 10 bar, moet er zowiezo een brandstof in met een hoger oktaan gehalte (min98)ivm met de klopvastheid. Dus het verhaal dat de porsche op de duitse Vpower beter loopt klopt

1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst

en hier voor de foto`s

29 apr 2008 23:18
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
3.2 carrera cabrio "88
stein lb
Bericht 
Lydia schreef:
Ik durf nog steeds niet V-Power te tanken, juist vanwege de 97 ook al zou de 993 beveiligd zijn tegen pingelen. Risico durf ik niet te nemen.

Tegen het pingelen zou je net Vpower moeten tanken

1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst

en hier voor de foto`s

29 apr 2008 23:21
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
dynamic schreef:
drknauf schreef:
klopt ik heb ook alle dagen spa in duitsland getankt en stukkie duitsland geknald met 100 ron loopt lkkrrrrrrr 8)

Spa rood of blauw????

WITTTTTTTTTTT natuurlijk :wink:

en die schipper marcel tankt natuurlijk witte diesel ipv rooie :wink:

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

29 apr 2008 23:55
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
928 S4 '91
Bericht 
gast schreef:
Aan iedereen die denkt dat er verschil zit in de NL en D brandstof:

Vraag eens aan een schipper die vanuit de Botlek naar Duitsland vaart wat ie aan boord heeft en of ie niet toevallig in NL en D hetzelfde spul pompt :wink: (ik weet het antwoord wel)

Ik weet het antwoord ook. Er zit verschil in anders is Shell strafbaar bezig. :D

In Nederland mag je bij wet alleen maar RON91, RON95 en RON98 (en RON100 ?) verkopen op de stikker. Dus geen tussenvormen zoals RON97 (wat V-Power bij ons is).

Aanvullend schijft de wet voor dat je brandstof niet hoger mag zijn dan de volgende aanduiding. Ofwel als er RON95 op de stikker staat, mag er geen RON98 of hoger in zitten. Dan zou immers de aanduiding RON98 moeten zijn.

1 + 1 = 2

RON100 V-Power leveren met RON95 op de pompstikker mag dus niet. :D

Dus tenzij de Duiters de klant daar voorliegen, zit er bij ons - zoals alle berichten inclusief Shell zelf ook zeggen - 97 in en bij de Duiters wat anders.

14 mei 2008 16:26
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2
Bericht 
Na tientallen keren in Duitsland 100 ron getankt te hebben, valt het me elke keer weer op dat de P. beter trekt en "makkelijker" loopt.
In Fifth Gear hebben ze er ook een item aan besteed en het verschil was duidelijk in het voordeel van het hogere octaangehalte, maar het was alleen van toepassing voor "high performance" motoren.
Bij de standaard motoren bleek er weinig tot geen verschil te zijn.

14 mei 2008 17:16
Profiel
PorscheForum Rakker
993 Coupé
Nijmegen
Bericht 
Quod erat demonstrandum.

Als het effe kan tank ik hem vol in Duitsland :D

15 mei 2008 13:00
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
Bericht 
dat stukje was v.d. week nog bij discovery channel en het is waar wat Mike zegt, bij high performance auto scheelde het aanzienlijk, bij een clio deed het helemaal niks :twisted:
en aangezien Porsche zeker een high performance auto is (tel ik mijn TTtje gemakshalve ff mee :wink: ) tankt in idg deze jongen zo hoog mogelijk :arrow: aangezien ik ook in Nijmegen woon.... :!: :wink:

15 mei 2008 16:23
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2