Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 13:47

Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Katalysator? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Katalysator?
Bij mijn Boxster ging deze week een oranje "check' lampje branden. :( Volgens de dealer zou er een probleem zijn met de katalysator, waardoor deze zou moeten worden vervangen. Nu is mijn Boxster niet meer de jongste en schijnt zo'n kat idioot duur te zijn. Vind die uitgave bij de officiele dealer eigenlijk niet meer in verhouding staan, maar wil nog wel een poosje van mijn auto genieten. Wie kan mij aan een adres helpen (liefst boven de rivieren) waar je redelijk onderdelen kunt kopen - evt imitatie- en kunt laten plaatsen?

29 apr 2008 23:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
964.c4
assendelft
Bericht 
nou weet ik niet hoe dat zit bij jou auto maar is het lampje weer uit.

een 964 kan een check engine lampje hebben.
De mijne heeft er een en die licht wel eens op als de uitlaat gassen niet de juiste waarden hebben.
dit had ik hel soms toen er wel een kat onder zat en nu zonder ook wel heel soms.

als jou auto ook zo'n lampje heeft en het is ook weer uit zou ik me geen zorgen maken en zeker geen dure kat laten plaatsen.

robert

30 apr 2008 8:11
Profiel WWW Facebook 
Amsterdam
Bericht 
Zou ook een voorteken kunnen zijn van een slechte bobine imho.....

30 apr 2008 9:36
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Lampje is helaas blijven branden. Hoewel de motor nog prima liep. De storing heb ik laten uitlezen bij een porsche dealer. Die kwam er ook niet echt uit. Nadat ze alles hadden gereset, was het kijken of het lampje opnieuw begon te branden. Ik was echter nog geen 10 meter van het terrein af toen ik weer terug ben gegaan. De motor liep nu erg beroerd en het lampje begon nu zelfs te knipperen. Leek net of de motor aan de rechterkant de druk niet kwijt kon. Was ook enigszins waarneembaar bij de rechteruitlaat. Volgens dealer had dit te maken met een verstopte kat. Hoewel het me wel bevreemd dat voor het resetten de motor goed liep en daarna niet meer.

30 apr 2008 10:18
Profiel
Amsterdam
Bericht 
Ik hou het op een (of meer ) bobine(s).
Motor loopt slecht, omdat 1 cylinder dan "uitgezet" is door motormanagment. ( noodloop-procedure ) Dit, om de CAT juist niet te beschadigen.
We'll see.
succes

30 apr 2008 12:31
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Katalysator?
Boxster986 schreef:
Wie kan mij aan een adres helpen (liefst boven de rivieren) waar je redelijk onderdelen kunt kopen - evt imitatie- en kunt laten plaatsen?

IJsselmuiden :?:

Steenwijk :?:

30 apr 2008 15:59
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Bericht 
Thanks, je kon wel eens gelijk hebben mbt de bobine. Temeer omdat na het resetten de motor een stuk beroerder liep. Ik laat het nog wel even weten.

01 mei 2008 9:48
Profiel
PorscheForum Rakker
964 Carrera 4
Eibergen
Bericht 
Ik denk dat je een lambdasonde kapot hebt ook omdat hij na de geresette storing eerst niet brande en na 10 meter al wel weer (koud werken de sonde's niet gelijk).Dit kost ook een stuk minder als een kat.
Groeten Eddy

01 mei 2008 10:02
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Na enig sleutelwerk door de dealer bleek dat de Luchtmassameter defect was. Is een nieuwe gemonteerd, het originele model was echter niet meer voorhanden (?) en er door nieuwe stekkers dus een tussenoplossing is gezocht. Hij loopt weer helemaal prima. Gelukkig dus geen nieuwe kat hoewel de lmm ook nog wel aan de prijs was. Het mooie weer maakt een hoop goed en ik heb al weer een aantal heerlijke km's achter de rug. Dank voor jullie input.

10 mei 2008 20:33
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 9 berichten ]