Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 16:20



Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Motorrijder onderuit bij controle A28 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
Het is en blijft een strijd tegen je instincten hé Jurgen ;)

Zelf dacht ik in den beginne ook dat omdat het achterwiel aangedreven is daar je optimaalste rempotentieel zit.
Tot ze je op cursus erop wijzen dat er écht wel een reden is dat je vooraan dubbele en achteraan enkele schijfremmen hebt.

Achterrem = correctie IN de bocht (onder hellingshoek).
En écht en énkel correctie. Niet afremmen :!:


30 apr 2008 13:28
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Tijdens een VRO (KNMV) ervaar je zelfs dat alléén met de voorrem remmen de kortste remweg oplevert :idea: . Daarom rijden ervaren motorrijders bijvoorbeeld ook liever niet op een CBR1000. ;)
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


30 apr 2008 14:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Westervoort
Bericht 
Dacht dat Guzzi ook zo'n gecombineerde rem had, voor én achter.


30 apr 2008 14:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
De CBR1000 doet zich echter wel voor als circuitwaardig pk-kanon.
Blijkt het een oversized Honda grasmaaier te zijn :lol:

Even serieus. Voor op de baan en de doorsnij motorijder lijkt een gecombineerd remsysteem me nog niet zo slecht. Op circuit wil je dat absoluut niet, natuurlijk.


30 apr 2008 14:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Moet er niet aan denken een gecombineerd remsysteem op de motor te hebben. Vind alles best maar dat achterwiel is zo belangrijk om controle over te hebben. Een slippertje met het voorwiel door onjuist remmen is wel op te vangen maar het achterwiel is dodelijk. (Wat dat betreft lijkt een motor best op een 911 :wink: )

torig schreef:
Edit: ik ken die weg niet, maar zijn dat betonplaten?
Zitten daar bij jullie soms gaten in, of is dit een Belgisch privilege, om het rallygevoel te stimuleren?


Dit is een prachtig stukje asfalt en geen betonplaten. Overigens weet ik uit ervaring dat een paar gaten in de weg of zelfs een verloren autoband een motorrijder niet zomaar ten val brengen. Gezien de foto gok ik ook op een foute remactie van een onervaren motor rijder
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


30 apr 2008 22:31
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
ex 964 c4 '89 zwart 997 c2 zwart
Bericht 
gecombineerd remsysteem is absoluut waardeloos op een racer,als je het zelf wil kun je altijd beetje bijremmen met de achterrem.
met de achterrem er lichtjes bij, duikt je motor niet zo snel in zijn vork en kun je een hogere bochtensnelheid aanhouden.
en zoals al eerder vermeld met de achterrem kun je in de bocht nog beetje bijremmen. als je dat met de voorrem doet ga je zeker rechtdoor
niveau 2 volgen op zolder is echt een aanrader, na elke sessie krijg je theorie over rijtechniek en kijktechniek
daar krijg je dus ook al deze uitleg.


30 apr 2008 22:52
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
maurice schreef:
torig schreef:
Edit: ik ken die weg niet, maar zijn dat betonplaten?
Zitten daar bij jullie soms gaten in, of is dit een Belgisch privilege, om het rallygevoel te stimuleren?

Dit is een prachtig stukje asfalt en geen betonplaten.

Inderdaad een mooi vlak stuk asfalt ..... en daar bij de oprit Staphorst / afrit A32 is het altijd opletten, want een plaats waar héél vaak een camera staat. :wink:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


01 mei 2008 8:31
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.