Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 22 apr 2025 21:31

Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
....nog steeds mijn cabriodak..... 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
964 C2 Cabrio 1991
Heetveld
Bericht ....nog steeds mijn cabriodak.....
wat nog steeds niet feilloos werkt...of beter gezegt: mijn dak werkt feilloos maar de aansturing nog niet helemaal.

Wie weet raad?

Mijn 964 cabrio had (met de nádruk op had) veel dakproblemen maar die zijn gelukkig door Renntech opgelost enkel kamp ik nu nog met een electra probleempje, namelijk:

Als het controlelampje van het dak brandt bij contact áán dan werkt het dak 100%, gaat dus gewoon dicht en open maar regelmatig brandt het lampje niet en dan werkt het dak ook niet, of het nou open staat of dicht is.
(lampje zit in de klok en geeft aan of je dak niet goed gesloten is of niet helemaal open staat...). De zekering gecheckt en die is goed, uit voorzorg vervangen door een ander exemplaar maar heeft niet mogen helpen. Contactspray ingespoten...niets. Als ik de zekeringenkast bekijk dan zie ik dat er wel een relais in zit voor het schuifdak, zou dit relais eventueel ook voor het cabriodak zijn? Het zou dan dáár in kunnen zitten...

Weet iemand waar ik het zoeken moet of heeft iemand dit toevallig al eerder gehad? Het stomme is dat als het dak niet werkt en ik rommel NIET aan de zekeringen of relais, het zomaar kan zijn dat het een minuut later wel weer werkt.....

Ik ben nu al bijna twee jaar bezig met het dak en begin de 911 langzamerhand zat te worden...kan er niet op vertrouwen dat ie, áls ie open staat, ook weer dicht gaat.....

** Als achter vliegen vliegen vliegen vliegen vliegen vliegen achterna.**

01 mei 2008 18:28
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht 
Ik kan je zo niet helpen, maar waarom ga je met dit probleem niet weer naar Renntech als je over de eerste hulp tevreden was :?:

01 mei 2008 18:42
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 Cabrio 1991
Heetveld
Bericht 
Als ik het zelf niet kan vinden ga ik dat ook zeker doen. Ik had al telefonisch contact met Erwin gehad en ben dinsdag bij hun geweest maar toen bleek dat Erwin nog met vakantie was....en gezien het mooie weekend wat er aan komt zou ik graag willen dat het dak vóór die tijd weer normaal werkt want we willen ff naar Duitsland en dan wil ik mijn 964 `s nachts niet open laten staan.... :wink:
(pas in week 25 wordt onze VW Eos geleverd dus vandaar mijn drang om de P klaar te hebben....)

01 mei 2008 18:45
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
De besturing van het gehele dak gaat vanuit een aparte schakelunit.

Daar zitten 4 relais in van dezelfde constructie als in het bekende DME relais van bijvoorbeeld de 3.2. Die staan er om bekend vroeg of laat kuren te krijgen.

In mijn 3.2 is ook één van de relais niet 100% meer waardoor ik af en toe dakproblemen heb. Mogelijk is het bij jou ook een relaisprobleem.

Je kunt dat soms traceren door bij een weigerend dak een tik op de controlunit te geven terwijl je de bedieningsknop ingedrukt houdt; als hij het dan ineens wel doet is het geheid één van de relais in die unit.
(als hij het met een tik niet doet, dan weet je nog niks; zou alsnog toch in die unit kunnen zitten maar ook ergens anders).

Ik weet niet waar de schakelunit zit bij een 964, bij de 3.2 zit hij achter een houten schotje in de voetruimte voor de passagier (waar deze normaal zn voeten tegenaan zet). Als mijn dak niet wil is het even hard op de grond stampen daar en dan doet hij het ....
Ik denk er trouwens wel over dat nog even te verhelpen, wel zo charmant ... :-)

01 mei 2008 21:36
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 Cabrio 1991
Heetveld
Bericht 
@lindemans: dit kan ik wel even proberen als hij het niet doet. Zou in mijn geval dan wél het lampje aan moeten gaan nádat ik gestampt heb....

Is het proberen zeker waard! Bedankt voor de info. (Volgens mij zit de schakelunit van de 964 bij de berijdersruimte....maar dat ga ik wel uitzoeken).

P.s. heb jij een lampje dat aangeeft of je dak dicht zit of open? en brandt ie bij jou wel of soms ook niet?

01 mei 2008 22:12
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Belgie
Bericht 
Ik zag al een paar van die cabrio dak stuurdozen met slechte solderingen.
Dit ding zit links onder het dashboard.
Haal de printplaat uit de behuizing en zoek naar slechte contacten.
Vooral in de banen van en naar de relais, waar de stromen het hoogst zijn.

01 mei 2008 23:23
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 6 berichten ]