Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 10:41

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2475 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 99  Volgende
Beurs/Kredietcrisis/Prijzen huizen, auto's, ... 
Auteur Bericht
Bericht 
Hoi Devil Son,

Momenteel zit ik in New York en heb vandaag een bezoek moeten afleggen aan de New York Stock Exchange waar ik door een paar collega investeerders ben uitgenodigd. Allen zijn eensgezind van mening van wat we nu in Amerika meemaken met de huizenmarkt, dat dat gaat overslaan naar NL. In de UK is dat inmiddels al het geval. Heb in realtime kunnen gaan aanschouwen wat voor effect koersveranderingen op Wallstreet kunnen hebben op de wereldeconomie; hier heb je echt de CBS niet voor nodig. Die leven nog in het Stenentijdperk,

Wie herinnert zich niet de Interne-bubble van mid jaren tachtig, die begin jaren negentig in de VS uiteenspatte en vele bedrijven met zich meesleepte, ook ver buiten de VS. Nu gebeurt bijns hetzelfde maar dan in de hypotheekmarkt.

Laatst bijgewerkt door ECT op 03 mei 2008 2:43, in totaal 1 keer bewerkt.

03 mei 2008 2:39
Bericht 
veel plezier op die stockex!
hmmm vriend van me riep dit effect 2 jaar geleden al
hij zei 5 jaar dus we hebben nog 3 jaar ongeveer
tot het echt gaat klappen!

:roll: 8)

03 mei 2008 2:42
Bericht 
Over 3 jaar is te optimistisch. Het gaat nog vele malen sneller en dit ook mede dankzij G. Bush die het land naar de afgrond heeft geholpen. Op Times Square kun je bijvoorbeeld per seconde zien hoe groot de schuldenlast van de VS is, dat is schrikbarend!

03 mei 2008 2:47
Bericht 
ff rekene 21u savonds daar nu? ... lekker over times square wandele
tusse de malote jij .... kssst :D

idd us is going under!

03 mei 2008 2:53
Bericht 
zuugnap schreef:
.....

idd us is going under!

Maak je je maar niet druk. Dat zal niet zo snel gebeuren. Gebeurt dat wel dan sleept het NL bij zijn haren mee.... :lol:

Nederland gaat wel ten onder aan moreel verval, zinloos geweld, drugs,onbeschofheid, en alle slechte wat je maar kunt bedenken. 8)

03 mei 2008 15:17
PorscheForum Rakker
Bericht 
Tom80 schreef:
Maarten schreef:
Nummer 2 meldt zich!

En drie.

:lol: hier nummer vier dan maar :wink:

ik heb van mijn ouders vroeger het advies gekregen eerst sparen dan kopen.

de enige schuld die ik heb is mijn hypotheek, en dat noem ik dan maar een " gezonde" schuld (dus geen top hypotheek)

“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.

03 mei 2008 15:44
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
ECT schreef:
Allen zijn eensgezind van mening van wat we nu in Amerika meemaken met de huizenmarkt, dat dat gaat overslaan naar NL.

Leuk. Meningen... Zonder onderbouwing kan ik daar niets mee. Ik kan onderbouwen waarom ik die mening niet deel. En nogmaals: we zullen het zien. Volgens jou binnen nu en 3 jaar.

Ik noteer 1 mei 2011.

03 mei 2008 16:25
Profiel
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht 
Er is gewoon niemand die het echt weet.Anders zouden we allemaal die"verlosser"wel "volgen" en vervolgens zou er dan ook helemaal geen
"handel" meer zijn. :lol:
my 2cents :wink:

03 mei 2008 19:55
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht 
Ik heb die datum ook genoteerd :lol:
Ik geloof er helemaal niets van, NL is wat dat betreft een heel ander opgebouwd land dan de US.

We zullen over 3 jaar zien, onder het genot van een hapje en drankje. Of zit dat er financieel dan niet meer in :wink:

03 mei 2008 20:01
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
2000 gtv schreef:
Er is gewoon niemand die het echt weet.

Dat is een feit. Ik stel ook niet dat de huizenmarkt in NL niet kan klappen, maar dat het niet in de rede ligt en waarom het niet in de rede ligt. :idea:

03 mei 2008 22:05
Profiel
Bericht 
P-911 schreef:

We zullen over 3 jaar zien, onder het genot van een hapje en drankje. Of zit dat er financieel dan niet meer in :wink:

Nou, de kans dat over drie jaren eten en drinken relatief duurder zijn geworden is m.i. groter dan dat de huizenprijzen over drie jaren zijn gedaald.

03 mei 2008 22:09
Profiel
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Bericht 
ECT schreef:
Nederland gaat wel ten onder aan moreel verval, zinloos geweld, drugs,onbeschofheid, en alle slechte wat je maar kunt bedenken. 8)

En dat hebben ze elders gelukkig niet... :roll:

04 mei 2008 0:02
Profiel
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
Bericht 
En dat hebben ze elders gelukkig niet... :roll:[/quote]

Nee,hier niet hoor,maar wel heus :evil: Bij ons tuinammeublement voor de deur weggestolen,van de man, die zijn vrachtwagen bij ons op het terrein heeft staan de (volle)tank leeggehaald enz. En dan leven we hier nog op het platteland :D Het is overal hetzelfde :!:

04 mei 2008 0:51
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht 
Devils son schreef:

Nou, de kans dat over drie jaren eten en drinken relatief duurder zijn geworden is m.i. groter dan dat de huizenprijzen over drie jaren zijn gedaald.

Stukje overwaarde dan maar opnemen :D

04 mei 2008 19:05
Profiel
Groningen
Bericht 
Devils son schreef:

De kredietcrisis ligt feitelijk al weer achter ons.

Devils son schreef:
Jort schreef:

Beetje voorbarig.

Over een half jaar spreken wij elkaar...

Nog een maandje... tel je mee Devil? :twisted:

Tsja...wat te denken van Fortis en de overheidsingreep. Hopen dat het een goede investering is... :roll:

Overigens, het vaak gehoorde argument dat de eerste €38.000 safe is, is maar deels waar. Hetgeen er bijna nooit bij wordt verteld , is dat als je een hypotheekschuld bij dezélfde bank hebt, deze eerst wordt verrekend.. en er van die €38.000 doorgaans 0,0 overblijft. Kortom, hypotheek en spaarcenten bij 2 verschillende instanties onderbrengen. :wink:

Laatst bijgewerkt door Jort op 29 sep 2008 13:17, in totaal 1 keer bewerkt.

29 sep 2008 10:40
Profiel
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht 
Mooie glazen bol heb je Jort! :wink:
Nuttige tip over die garantieregeling ook!

29 sep 2008 12:45
Profiel
Amsterdam
Bericht 
Jort schreef:
Devils son schreef:
De kredietcrisis ligt feitelijk al weer achter ons.

Devils son schreef:
Jort schreef:
Beetje voorbarig.

Over een half jaar spreken wij elkaar...

Nog een maandje... tel je met Devil? :twisted:

Die termijn kan nog wel met minimaal een jaar of 2-3 verlengd worden.
spreken we dan af bij te praten ? :wink:

29 sep 2008 12:52
Profiel
Groningen
Bericht 
Blijft giswerk, maar 't is te hopen dat de spiraal naar beneden niet doorzet.
Als iedereen de instelling van DS gedeeld had, was een groot deel van het probleem wél relatief snel opgelost. Dus laten we vooral neutraal of niet te negatief zijn. :wink:

29 sep 2008 13:21
Profiel
Bericht 
Voorpagina Telegraaf vandaag.

De nieuwe bestuursvoorzitter van Fortis die met de noodplannen onder zijn arm het pand uitloopt... Super dom of super slim?

29 sep 2008 13:54
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
geloof niet dat het per ongeluk was.

29 sep 2008 18:02
Profiel
PorscheForum Rakker
911 4S cabrio + PDK onderweg
Den Haag
Bericht 
Devils son schreef:
ECT schreef:
Allen zijn eensgezind van mening van wat we nu in Amerika meemaken met de huizenmarkt, dat dat gaat overslaan naar NL.

Leuk. Meningen... Zonder onderbouwing kan ik daar niets mee. Ik kan onderbouwen waarom ik die mening niet deel. En nogmaals: we zullen het zien. Volgens jou binnen nu en 3 jaar.

Ik noteer 1 mei 2011.

Wat er nu speelt is vele malen ernstiger en dat heeft zeker gevolgen voor de huizenmarkt; daar hoef je geen geleerde voor te zijn.
Huizen-hypoteken-banken zijn aan elkaar verbonden. Als er hier banken dreigen om te vallen is het hek van de dam.
Denk dat ECT wel gelijk heeft en nog eerder dan voorzien.

30 sep 2008 9:33
Profiel
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
Bericht 
Devils Son schreef op 2 mei 2008:
Citaat:
Beetje Telegraafachtig... Meteen paniek maken.

Beursval één van de grootste ooit

(ANP) - De borden van de beurzen in Europa kleurden maandag dieprood. Slechts enkele fondsen boekten winsten. Het Damrak in Amsterdam kelderde naar een van de laagste punten van de afgelopen jaren. Met name bankaandelen gingen massaal in de uitverkoop.

De AEX, de hoofdgraadmeter in Amsterdam, duikelde 8,8 procent in de min en sloot op een stand van 323,44 punten, een verlies van 31 punten. De MidKap eindigde 6,9 procent in de min op 476,16 punten.

De andere Europese beurzen verloren ook flink. In Parijs en Londen sloten de beurzen met een daling van 5 procent. De DAX in Frankfurt sloot 4,2 procent in de min.

Fortis kreeg flinke klappen en moest een koersdaling van 23,6 procent incasseren. De slotstand van Fortis is de laagste in zestien jaar voor het aandeel. Zondagavond werd bekend dat de Belgisch-Nederlandse bank deels genationaliseerd wordt. België, Nederland en Luxemburg steken miljarden in de bank. Fortis heeft zich verslikt in de overname van ABN Amro.

30 sep 2008 9:57
Profiel
PorscheForum Rakker
997 turbo 2007. boxster spyder 2012
Leidschendam/Leusden
Bericht 
Nu het moment is aangebroken dat er zelfs hier uitgebreid wordt gesproken over de koersdalingen op de beurzen, is waarschijnlijk het einde van de paniek in zicht.

30 sep 2008 10:02
Profiel
PorscheForum Rakker
911 4S cabrio + PDK onderweg
Den Haag
Bericht 
(edit: Je kunt ook op NIEUW ANTWOORD klikken ipv. op Quote. Doe dat aub!)

Dit is toch wel een onzinnige opmerking :mrgreen:

30 sep 2008 10:12
Profiel
PorscheForum Rakker
997 turbo 2007. boxster spyder 2012
Leidschendam/Leusden
Bericht 
Onzinnige opmerking?

Hoe kunnen koersen verder dalen wanneer iedereen die negatief gestemd is, hun stukken inmiddels hebben verkocht?? Wie is er op dit moment nog optimistisch over de economische toekomst? Ik denk niet zo heel veel mensen. Het moment voor een mogelijke ommekeer.

30 sep 2008 11:33
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2475 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 99  Volgende