Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 22 apr 2025 9:34



Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Rode uitroepteken 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C2 Cabrio 1991
Heetveld
Bericht Rode uitroepteken
heb ik weer: neem ik de 964 cabrio van een maatje van me mee (omdat mijn dak vandaag niet open wilde gaan... :cry: ) brandt er, als ik rem en bijna stil sta, het rode uitroeptekenlampje op het dashboard. Paniek natuurlijk en zeker omdat het mijn wagen niet is.....oliedruk gecontroleerd alsook olievoorraad (via peilstok want electronica kan ook kapot gaan/zijn) maar alles was goed.

Gelijk hem gebeld maar werd ook gelijk door hem gerustgesteld: "Oh ja, dat doet hij altijd als je van hogere snelheid afremt en bijna stilstaat...gewoon niets doen, ná een paar seconden gaat ie wel weer uit..!".

Klopt ook, ging ook steeds weer uit maar toch geen fijn gevoel. Bij langzaam door de stad rijden en telkens remmen en stilstaan gebeurt er niets, alleen vanaf hogere snelheid.

Nu maakt het voor mij niets uit maar wat zou dit kunnen zijn?
_________________________________________
Groeten Edwin.


** Als achter vliegen vliegen vliegen vliegen vliegen vliegen achterna.**


03 mei 2008 20:33
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
911 SC TARGA
België
Bericht 
check het niveau van de remolie eens !

het niveau zal te laag staan. Dit betekent meestal dat de remblokken ver weg zijn (of in het slechte geval dat je met een lek in het remcircuit zit).


03 mei 2008 20:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht 
dan hoort toch ook het lampje van de abs te gaan branden?

robert
_________________________________________
remmen is angst


03 mei 2008 21:48
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C2 Cabrio 1991
Heetveld
Bericht 
Hij heeft een paar maanden geleden zijn blokken vervangen, zowel voor als achter en daarbij de remolie gecheckt dus dat kan het niet zijn (kan het nu niet meer controleren want ik heb hem al weer terug gebracht).

ABS ging niet branden vanmiddag, alleen het rode uitroepteken brandde.
_________________________________________
Groeten Edwin.


** Als achter vliegen vliegen vliegen vliegen vliegen vliegen achterna.**


03 mei 2008 22:09
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
Bericht 
Citaat:
heb ik weer: neem ik de 964 cabrio van een maatje van me mee (omdat mijn dak vandaag niet open wilde gaan... )
vind je wel een geduldig persoon ik zou in zo'n geval ex-964 cabrio zijn, want ik volg je perikelen


03 mei 2008 23:20
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF # 136
Bericht 
Carrera 4 ?
_________________________________________
"Just be yourself, there are plenty of others"


04 mei 2008 0:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C2 Cabrio 1991
Heetveld
Bericht 
HenkC2C schreef:
Carrera 4 ?


Ja, en nooit problemen met dat ding gehad (nu 6 jaar in zijn bezit)
_________________________________________
Groeten Edwin.


** Als achter vliegen vliegen vliegen vliegen vliegen vliegen achterna.**


04 mei 2008 8:02
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C2 Cabrio 1991
Heetveld
Bericht 
thomas993 schreef:
Citaat:
heb ik weer: neem ik de 964 cabrio van een maatje van me mee (omdat mijn dak vandaag niet open wilde gaan... )
vind je wel een geduldig persoon ik zou in zo'n geval ex-964 cabrio zijn, want ik volg je perikelen


Weet je wat het is? Ik ben helemaal cabrio gek en heb al verschillende merken cabrio`s gehad maar de 964 vind ik de mooiste (en de 993 ook nog...), de modellen die daarna komen lijken m.i. niet meer op de oer 911...

We hebben een nieuwe VW Eos besteld met alles erop en eraan en ik moet zeggen dat ik de 964 intussen aardig zat begin te worden maar van de andere kant: hij is nu onderhand bijna nieuw: motorrevisie (compleet tot de laatste bout en moer uit elkaar gehaald en rijdt nu echt als een nieuwe auto..!) 6400 euro en nieuw dak (nét door de vorige eigenaar geplaatst: een 993 dak dat er op een 964 prachtig uitziet en 100% waterdicht is!) en compleet nieuw mechanisme, totale kosten 2000 euro (800 euro kosten door een prutsbedrijf uit Zeist helaas...) dus zomaar weg doen vind ik dan ook weer zonde...

Ik krijg vele reactie`s met de vraag over de motorrevisie dus hier een paar antwoorden: de motorrevisie was incl. BTW en alles dus 6400 euro inclusief. Verder ben ik erg tevreden over het reviseren en over het bedrijf dat dit gedaan heeft. Netjes alles volgens afspraak en prijsopgave. Niets wat niet hoefde worden te vervangen is dan ook niet vervangen!

MAAR met het zicht op de Eos ben ik gisteren gaan kijken naar een Corvette C5 Targa uit 2003 met nog geen 70000 km op de klok en een jaar Bovag garantie; kreeg een redelijke prijs voor de 964 terug...

Volgende week nog maar eens naar Renntech en kijken of het dan over is, zoniet dan ruil ik hem in op de Vette.
_________________________________________
Groeten Edwin.


** Als achter vliegen vliegen vliegen vliegen vliegen vliegen achterna.**


Laatst bijgewerkt door elfer964 op 04 mei 2008 13:57, in totaal 2 keer bewerkt.



04 mei 2008 8:17
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht 
volgens mij hoort er (bijna) altijd nog een lampje te gaan branden samen met de centrale !

heb nog even wat zitten lezen en wat ik tegen kwam gaat over
longitudinal en transverse acceleration sensors
>the sensors can be damaged by extreme acceleration (throw-fall-shock stressing or extreme deceleration.

ik denk dat de auto het beste uitgelezen kan worden want er zijn teveel dingen met een c4 waardoor het op kan lichten.


en nog even over de opmerking heet de auto al jaren en nooit problemen mee gehad, dat kan idd als je gewoon denk gaat wel weer uit dat lampje dus niks aan de hand :twisted:
_________________________________________
remmen is angst


04 mei 2008 8:40
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C2 Cabrio 1991
Heetveld
Bericht 
Tja, je hebt liefhebbers en porscherijders..... :wink:
_________________________________________
Groeten Edwin.


** Als achter vliegen vliegen vliegen vliegen vliegen vliegen achterna.**


04 mei 2008 9:02
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
Bericht 
Edwin,

als ik inderdaad lees dat je ook nog de motor gereviseerd hebt, zou ik er nog maar even de moed in houden, zelf kort geleden ook zo'n akkefietje gehad de TT roadster van mijn vrouw uit 2004 die we al bijna 3 jaar hebben is in oktober gaan lekken, vocht onder de mat en beslagen ramen en kofferbak vochtig - auto is in totaal 5 keer weggeweest en mijn vrouw heeft een eigen zaak en zelf woon ik bij Amsterdam en werk in Breda - dus we hebben eigenlijk nooit tijd om de auto te halen brengen e.d.. Hj is 2x bij een cabriospecialist geweest rubbers vervangen etc, bleef lekken, toen naar de Audi hier in de buurt. Ook weer met de rubbers in de weer geweest, toen naar de dealer in Oosterhout (goede recencies op autoweek.nl)rubbers bij de pedalen, spoiler op nieuw gemonteerd -> bleef lekken, moed was al in de schoenen gezakt, rondje gemaakt bij een aantal dealers inruilen, toch zonde mooie audi met 30K op de klok en weinig inruil terug, kreeg wel een keurig bod van een handelaar, slechts 500 Euro minder als dat ik een Mercedes SLK nieuw type zou kopen van 60K Euro. Dus ik denk voordat ik zoveel geld uitgeef krijgt de Audi zijn allerlaatste kans. Dus weer naar Oosterhout hele verhaal verteld en ja hoor ze hebben de hele achterkant zowat gedemonteerd, aardige rekening, bleek in de waterafvoerleidingen te liggen verstopt auto heeft nu al flink wat regenbuien overleefd. 6 maanden en een hoop ergernis, maar de Audi houdt zich nu kranig.


04 mei 2008 11:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C2 Cabrio 1991
Heetveld
Bericht 
@thomas993:

Tja, weet je (en dat weet jij intussen...) op een gegeven moment wordt je er echt ziek van. Was het niet dat de motor gereviseerd was dan had ik hem allang weggedaan! Toen ik hem kocht, ruim drie jaar geleden, werd me ook netjes verteld dat het dak niet goed was, don`t blame de verkoper. Ik wist dus wat ik kocht. Dat van de motorrevisie, dat dat er aan zat te komen, kon hij niet weten want ik heb er ruim 35.000 km probleemloos mee rond gereden( op het dak na dan).

Maar nu, al die jaren verder, nog steeds geen werkend dak....ik heb er niet zoveel zin meer in. Gisteren ging mijn dak niet open en de 964 van een maatje geleend (nog bedankt Gerard!) en vanochtend ging ie netjes weer open......ben nét terug van een lekker stukkie sturen en wilde het dak weer sluiten: niets. Hij staat nu dus gewoon nog open. Niet erg want ik heb een garage maar vervelend is het wel. Zelf rij ik al jaren Corvette (een C3 en een C4; beide targa) en weet intussen de zwakke plekken van deze wagens; daarom durf ik een C5 wel aan. Ik weet het: het is geen Porsche maar toch.....

Ik wacht nog even af wat Renntech eraan kan doen en volgens een monteur van ons rallyteam moet het iets electronisch zijn en dat komt overeen wat ik hier op het forum lees (kastje met relais bij de voetenruimte..) dus dat moet dan nog maar vervangen worden als dat nodig blijkt te zijn en anders helaas ben ik geen porsche rijder meer.

Maar ik wacht dit zeer zeker nog af...

Laat wel even weten hoe dit afloopt.
_________________________________________
Groeten Edwin.


** Als achter vliegen vliegen vliegen vliegen vliegen vliegen achterna.**


04 mei 2008 13:47
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993tt, 993 cabrio TOTMBO:964
Bericht 
Weet haast zeker dat het met het regelapparaat te maken heeft. Als je geluk hebt zijn alleen de stekkertjes los, even onder het dashboard frutten aan de stekkertjes en dan kijken of ie het weer doet. Als het probleem blijft en of terugkomt zit het hem in de solderingen, die zijn bij een groot aantal niet goed. Heeft te maken met gescheurde koudsolderingen. Zijn vaker problemen mee.
In dat geval kun je ook zelf het regelapparaat eruit halen, meer een kwestie van lenig zijn dan van technisch zijn :D
Iemand die handig is met een soldeerbout en een vast hand heeft kan vervolgens alle verdachte soldeerpuntjes nalopen. Grote kans dat ie het dan weer doet en betrouwbaarder is dan een nieuwe unit :wink:
_________________________________________
http://www.dstt.fr


04 mei 2008 15:20
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 13 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.