Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 1:21

Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Hooikoorts 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Bericht Hooikoorts
Op dit moment heb ik weer enorm last van hooikoorts.
(opgezette, rooddoorlopen ogen en onwijs snotterig.)
De homeopaat waar ik normaal gesproken mijn pilletjes haal is t/m morgen op vakantie, en ik was het even vergeten dat ik dit al eerder had moeten doen.

Dus afgelopen vrijdag heb ik maar prefalin oogdruppels en allerfre pilletjes gekocht bij de Kruidvat. Dit helpt in mijn geval niet genoeg.

Gisteren hoorde ik dat je je er ook sinds kort tegen in kunt enten bij dokter.
Heeft iemand hier ervaringen mee :?:
Ook hoorde ik dat het na je 36ste minder wordt. :? Zou het waar zijn :?:

04 mei 2008 9:08
Profiel Twitter 
Westervoort
Bericht 
Het is hier wel een Porscheforum hoor...

04 mei 2008 10:26
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Hooikoorts
Erick schreef:

Een allergie zwakt in het algemeen af na verloop van een fiks aantal jaren. Dus zonder een exacte leeftijd te kunnen noemen... het wordt wel op zeker moment minder.

Inenten weet ik zo niet, wel dat je een therapie hebt met druppels die je iets van 1-2 jaar moet slikken, waarna je van je allergie af bent. Dure therapie, maar wel effectief. Moet je wel precies weten voor welke pollen je exact allergisch bent.

Ik zal aan mijn vrouw eens vragen hoe deze therapie heet (is momenteel niet thuis). Als er iets van een inenting is zal ze dat ook wel weten, ze is nl. apotheker...

04 mei 2008 10:28
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Jurgen schreef:
Het is hier wel een Porscheforum hoor...

Porsche heeft tegenwoordig ook pollenfilters. Dat is onder meer tegen hooikoorts. Voila... :wink:

04 mei 2008 10:28
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Over andere medische zaken (virussen) mag hier toch ook gesproken worden. :mrgreen:

04 mei 2008 10:29
Profiel WWW
Bericht 
Je kan het proberen dat spuiten, gaat over langere periode
dan zou je weer anti stoffen moeten aanmaken.(bestaat al
geruime tijd overigens
Vooral de leeftijd 35-45 krijgt het en voornamelijk de
catagorie die vroeger of nog steeds rookt!
hier vind je wat meer info omtrent die nare bijkomstigheid
http://www.allergologie.nl/

Als je nu zegt dat je het hebt als je over de landerijen tuft
met je porsche is het wat meer gerelateerd ;)

04 mei 2008 11:11
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht 
Vriend van me heeft een paar jaar geleden zo'n injectie "kuur" gedaan. Best kostbaar, wat ik er van heb begrepen. Van de injecties zelf had hij ook veel last. Uiteindelijk heeft de hele kuur niet veel verlichting van de hooikoorts gebracht. :?

Heb zelf zowel last van (berken)pollen als van gras. Heb altijd pillen daarvoor geslikt. Tot ik 2 jaar geleden, wegens verhuizing, bij m'n nieuwe huisarts was en die aangaf dat die pillen eigenlijk niet meer werden voorgeschreven. Nu gebruik ik neusspray (fluticasonpropionaat) en oogdruppels voor het geval m'n ogen te veel last krijgen. Ben er dit jaar ook echt vroeg mee begonnen (belangrijk!), zo begin februari. Niet te vroeg juichen maar tot nog toe valt het me dit jaar mee.

04 mei 2008 11:23
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Is dit het "Gezondheidsplein" :?:

He Erick slaat dit ook op je ogen :?:
Saskia dacht dat dit aan haar "make up" lag, ze was al teruggeweest en kreeg een ander merk.
Ogen werden rood en bleef maar tranen :evil:
Vorige keer gaf ze de schuld aan de airco :!: :roll: :wink:

Gr Hans

04 mei 2008 11:53
Profiel
Devils son schreef:
wel dat je een therapie hebt met druppels die je iets van 1-2 jaar moet slikken, waarna je van je allergie af bent. Dure therapie, maar wel effectief. Moet je wel precies weten voor welke pollen je exact allergisch bent.

Schoot mij ineens weer te binnen: oralgen. En het is drie jaar dat je het moet gebruiken zie ik met google.

Maar verder schijnt het erg effectief te zijn.

04 mei 2008 12:15
Profiel
Bericht 
:roll:

Gewoon Triludan gebruiken.

Allergie heeft allemaal te maken met uitstoot van histamine getriggerd door een allergeen die een mestcel activeert een vervolgens een IgE reactie veroorzaakt. Begrjpen jullie het nog? Triludan is een anti-histaminicum.

Normaliter ben je wrsch al gepredisponeerd voor het krijgen van een allergie. Maw het zit in de familie en als kind zal je wel atopisch eczeem hebben gehad, dat je normaliter ontgroeid bent, maar na het 18e -20 e nog wel eens kan terugkomen. => inenten is een hoop flauwekul en weggegooid geld! [dit medisch consult wordt u gratis geleverd door ECT :twisted: ]

04 mei 2008 12:25
PorscheForum Rakker
Amsterdam
Bericht 
Ik heb er wonderbaarlijk (nog) geen last van. Toen ik wat jonger was (jaar of 8 ) toen was het echt heel erg. Maar ik heb nu nog geen pilletje genomen en ook nog geen last. Beetje niezen, maar geen rode, opgezette ogen gelukkig.

De pilletjes die ik slik zijn Aerius. Heel klein, blauw pilletje.

Laatst bijgewerkt door Frederik op 04 mei 2008 20:35, in totaal 1 keer bewerkt.

04 mei 2008 12:40
Profiel Twitter 
Bericht 
ECT schreef:

Gewoon Triludan gebruiken.

Allergie heeft allemaal te maken met uitstoot van histamine getriggerd door een allergeen die een mestcel activeert een vervolgens een IgE reactie veroorzaakt. Begrjpen jullie het nog? Triludan is een anti-histaminicum.

Allerfree/cetrizine/enz. ook. Maar om nu te zeggen dat een anti-histaminicum altijd perfect werkt... nou, nee.

Het feit dat allergieën afnemen met de jaren (eigenlijk, de reactie afneemt) is de kern van de "werking" van oralgen. Je wordt dus blootgesteld aan het allergeen, met als gevolg dat je na verloop van tijd "immuun" wordt voor dit allergeen.

(mijn vrouw kan dat stukken beter uitleggen, maar in de kern is dit het verhaal)

04 mei 2008 12:52
Profiel
Bericht 
He Deviltje,

ga je nu ook nog op de stoel van een dokter zitten? Het moet niet gekker worden :lol:

Mensen die veel last hebben van hooikoorts hebben er aanleg voor en geen enkel medicijn kan daar verandering in aanbrengen. Het anti-histaminicum Triludan vermindert enkel en alleen de symptomen (!!!) van een allergische reactie en niet de immunologische reactie en IgE afgifte na expositie door een allergeen. Na verloop van tijd gaat dit vanzelf wel slijten en soms komt het even heftig terug na de 18-20 jr., daarna wordt het minder. Het beste is j gewoon toe te geven aan het allergeen om een desensitisatie te krijgen. Omdat de klachten hinderlijk zijn help je de natuur een handje door de H2 receptoren te blokkeren zodat er minder histamine wordt uitgestoten.

04 mei 2008 13:05
Bericht 
ECT schreef:
He Deviltje,

ga je nu ook nog op de stoel van een dokter zitten? Het moet niet gekker worden :lol:

Het gaat over medicijnen. De laatste keer dat ik dat checkte waren het apothekers die daar verstand van hebben.

Aangezien mijn vrouw apotheker is en ik haar mening hier opvoer... ben ik dus bang dat niet IK degene ben die op een verkeerde stoel is gaan zitten.

Citaat:
Na verloop van tijd gaat dit vanzelf wel slijten en soms komt het even heftig terug na de 18-20 jr., daarna wordt het minder. Het beste is j gewoon toe te geven aan het allergeen om een desensitisatie te krijgen.

Dit is dus precies wat oralgen versnelt en viel hierboven al te lezen.

Citaat:
Omdat de klachten hinderlijk zijn help je de natuur een handje door de H2 receptoren te blokkeren zodat er minder histamine wordt uitgestoten.

Ik weet hoe antihistaminicum werkt en op zich is het een prima middel om de klachten te verminderen, maar in de OP lees ik dat de antihistaminicum die Jeroen gebruikt (allerfree) niet naar tevredenheid werkt. Dan kan een ander antihistaminicum (beter) helpen, maar hij zoekt vooral een oplossing waarmee hij niet decennia lang pillen hoeft te slikken (zo begrijp ik).

En oralgen zou dus voor hem een oplossing kunnen zijn.

(het nut van de toonzetting van jouw post ontgaat mij overigens)

04 mei 2008 13:59
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
zozo, kwakzalverij op het porscheforum :mrgreen:

04 mei 2008 14:12
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Erick schreef:

'n allergie loopt parallel aan je stofwisseling - die eens in de zoveel jaar veranderd ... zo ook je allergie :wink:

Meestal heb je 1 hoofd-allergie en 'n aantal "bij-zaken" :arrow: de hoofdallergie wordt dan getriggerd door 1 van de bijzaken :idea:

't kan dus zijn dat je na bv je 40ste in ene 'n allergie voor katten hebt "ontwikkeld" :? :wink:

On-Topic :arrow: gisteren nieuwe pollenfilters in de 4S gezet 8)

04 mei 2008 15:05
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
993 coupe ex-2.4 targa 1972
Achterhoek
Erick schreef:
Op dit moment heb ik weer enorm last van hooikoorts.
(opgezette, rooddoorlopen ogen en onwijs snotterig.)
De homeopaat waar ik normaal gesproken mijn pilletjes haal is t/m morgen op vakantie, en ik was het even vergeten dat ik dit al eerder had moeten doen.

Dus afgelopen vrijdag heb ik maar prefalin oogdruppels en allerfre pilletjes gekocht bij de Kruidvat. Dit helpt in mijn geval niet genoeg.

Erick,

Allerfre is op zich een adequaat medicament, zorg er wel voor dat je het inneemt voordat je klachten krijgt, consequent eenmaal daags, ook wanneer de klachten niet direct afnemen. De stabilisatie volgt dan wel, je moet het alleen niet overslaan.
Lokale middelen kunnen extra behulpzaam zijn, maar zijn iets minder effectief.

Op recept is overigens Xyzal nog beter dan Allerfre.

Triludan (terfenadine) heeft de fabrikant overigens een aantal jaren geleden van de markt gehaald vanwege bijwerkingen (hartritmestoornissen). Terfenadine, de generieke vorm is nog wel verkrijgbaar, doch zal zeker niet geadviseerd worden door mensen met verstand omtrent behandelen van allergische aandoeningen ivm betere alternatieven (bijv Xyzal).

Het "enten" heet in medische termen immunotherapie. Hierbij wordt om de paar weken een geringe, oplopende dosering van het allergeen onder de huid toegediend (middels een injectie). Het lichaam zal dan blokkerende antilichamen aanmaken waardoor de allergie zal afnemen. Deze behandeling is tijdsintensief (elke paar weken gedurende paar jaar een injectie) en kostbaar, maar wordt vergoed.

Immunotherapie werkt goed wanneer je slechts gevoelig bent voor een beperkt aantal allergenen (bijv alleen grassen en/of bomen, of huisstofmijt). Hoe meer allergieen je hebt, hoe slechter het resultaat.
Laat je allergie dus eerst goed in beeld brengen. Wanneer dit voor het laatst een aantal jaren geleden is geweest, dient dit onderzoek herhaald te worden.

Overigens is de immunotherapie "onder de tong" (Oralgen) minder effectief dan de subcutane injectie vorm.

Tot slot. Allergieen kunnen inderdaad met de jaren afnemen, echter deze kunnen ook met de jaren opkomen, dit heeft onder meer te maken met de expositie aan het allergeen. Ik zou daar dus niet op vertrouwen.

Succes :D

04 mei 2008 15:06
Profiel
classiccarl 2.4 schreef:
Op recept is overigens Xyzal

Dat is toch de specialité van cetrizine?

04 mei 2008 15:17
Profiel
Bericht 
Frederik schreef:
Heel klein, blauw pilletje.

XTC,....... maak je het inderdaad niet meer mee. :lol: :lol: :wink:

04 mei 2008 15:23
Bericht 
Devils son schreef:
ECT schreef:
He Deviltje,

Het gaat over medicijnen. De laatste keer dat ik dat checkte waren het apothekers die daar verstand van hebben.

Aangezien mijn vrouw apotheker is en ik haar mening hier opvoer... ben ik dus bang dat niet IK degene ben die op een verkeerde stoel is gaan zitten.

Sorry hoor, maar ik heb nog nooit zoveel onzin gelezen. Sinds wanneer hebben dokters minder verstand van medicijnen die ze moeten voorschrijven? Ook apothekers moeten niet op de stoel van een dokter zitten. Ze horen gewoon de medicijnen te leveren die wij voorschrijven. Pharmacie is toch echt een heel ander vak dan geneeskunde :mrgreen: :mrgreen:

04 mei 2008 16:14
Bericht 
ECT schreef:

Zozo, sinds wanneer hebben dokters minder verstand van medicijnen die ze moeten voorschrijven? Ook apothekers moeten niet op de stoel van een dokter zitten. Ze horen gewoon de medicijnen te leveren die wij voorschrijven. Pharmacie is toch echt een heel ander vak dan geneeskunde :mrgreen: :mrgreen:

En dat in dezelfde draad waarin jouw advies als volgt werd af geserveerd...

classiccarl 2.4 schreef:

Triludan (terfenadine) heeft de fabrikant overigens een aantal jaren geleden van de markt gehaald vanwege bijwerkingen (hartritmestoornissen). Terfenadine, de generieke vorm is nog wel verkrijgbaar, doch zal zeker niet geadviseerd worden door mensen met verstand omtrent behandelen van allergische aandoeningen ivm betere alternatieven (bijv Xyzal).

04 mei 2008 16:18
Profiel
PorscheForum Rakker
993 coupe ex-2.4 targa 1972
Achterhoek
Devils son schreef:
classiccarl 2.4 schreef:
Op recept is overigens Xyzal

Dat is toch de specialité van cetrizine?

Xyzal is levocetirizine, toch wat anders.

En mannen, het is overigens niet mijn bedoeling alhier iemand af te serveren :shock:

04 mei 2008 17:35
Profiel
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht 
Niemand moet zich aangevallen voelen maar ik zeg altijd maar je hebt "timmermannen" en je hebt "timmermannen"(op ieder vakgebied)en zelfs de goede doen het ook weer niet allemaal op dezelfde manier.

Maarre ......leuk topic.
Mijn vrouw volgt het met grote interesse.Die nadat ze vorig jaar een allergische reaktie(overal jeuk
en de symptonen van een verbrande huid)van loretedine heeft gehad is ze op zoek naar een ander middel wat goed helpt tegen de hooikoorts.

Laatst bijgewerkt door 2000 gtv op 04 mei 2008 17:50, in totaal 2 keer bewerkt.

04 mei 2008 17:47
Profiel
classiccarl 2.4 schreef:

En mannen, het is overigens niet mijn bedoeling alhier iemand af te serveren :shock:

Vooruit dan: corrigeren... :wink:

04 mei 2008 17:47
Profiel
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Bericht 
Veel interessante opmerkingen en adviezen :!:

DANK :!: :!: :!:

04 mei 2008 19:19
Profiel Twitter 
Antwoord op onderwerp   [ 61 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende