Auteur |
Bericht |
beaker
koekebakker
930uden
|
Japanse onderdelen?
Las net op een ander forum dat de versnellingsbakken en motorblokken van de 996/997 Japans zijn.? (niet de versnellingsbakken van de gt2/3 en turbo). Dit is nieuw voor mij. Is dit bij andere hier bekend?
_________________________________________ no guts, no glory
|
04 mei 2008 10:40 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Japanse onderdelen?
Nee. Het is ook gewoon onzin.
|
04 mei 2008 10:42 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Japans, japans
Was het niet zo dat in 1998 een stel japanners de Porschefabriek en met name de fabricagelijn onder handen namen
Er werd met een hele nieuwe leest gewerkt, het zou sneller en economischer gaan draaien.
Zo zou de nieuwprijs bij het nieuwe (996) model gelijk blijven, maar ik kan het mis hebben
Misschien een forumlid die het precies weet
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
04 mei 2008 11:05 |
|
|
cabrio wim
|
|
04 mei 2008 11:08 |
|
|
Justin
Porsche 964 C4
|
Weet er niet het precieze van maar heb wel verschillende malen gehoord dat ook de Duitse fabrieken het Japanse producti model overnemen, de zogenaaamde JIT-methode(Just-in-Time-methode). Ook Porsche zal hier inmiddels mee werken of met een hybride vorm van deze methode.
Grote voordelen van deze methoden:
lage tot geen voorraden, toegenomen efficientie, toegenomen snelheid, wat resulteert in veel lagere kosten en daardoor een grotere marge en/of prijsverandering voor de klanten.
Zal wellicht iets overbodigs zeggen voor een aantal, maar ik denk dat jij hierop doelt molen 934?
btw edit: Devilsson, kan ik uit jouw reactie opmaken dat alle onderdelen voor Porsches nog steeds allemaal in Duitsland worden gemaakt?
_________________________________________ Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.
|
04 mei 2008 11:11 |
|
|
cabrio wim
|
Dacht ik niet.
|
04 mei 2008 11:15 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Japanse onderdelen?
Zeker weten
Zoek op Porsche in dit artikel over de Japanse firma Aisin.
Bakken dus, (o.a.) de Tip maar die loopt nu af (...)
Motoren kan natuurlijk niet. Dat kan Porsche zich niet permitteren.
De 996 problemen willen ze zelf op hun geweten hebben
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
04 mei 2008 11:25 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Japanse onderdelen?
| | | | Paul van Engelen schreef: Zeker weten Zoek op Porsche in dit artikel over de Japanse firma Aisin. Bakken dus, (o.a.) de Tip maar die loopt nu af (...) Motoren kan natuurlijk niet. Dat kan Porsche zich niet permitteren. De 996 problemen willen ze zelf op hun geweten hebben | | | | |
Ik had het over de gehele stelling. Dat er automaten worden gemonteerd van andere merken geloof ik graag. Volgens mij was de automaat van de 928 ook inkoop (vage herinnering). Maar verder...
|
04 mei 2008 11:37 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Kaizen systeem ook... Geïntroduceerd door Wiedeking. Implementatie bij de 993.
Nee, dat niet. De eindmontage vindt bij bepaalde modellen niet eens in Duitsland plaats. Maar ik zie een Boxster nog steeds niet als een Finse auto, eerlijk gezegd.
|
04 mei 2008 11:40 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Zeg Paul de bakken uit de 993, komen die ook uit het land van de rijzende zon
Ze schakelen wel errug lekker
Weet nog bij de opkomst van de Datsun's en Toyota's dat de bakken niet stuk te krijgen waren
Daarintegen bij de Opel Kadett 's en Fordje's de bakken regelmatig uit elkaar moesten
Volgens de verhalen zouden de Japanners hele slechte rijders zijn , en moeste de bakken extra sterk zijn (kan een fabeltje zijn)
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
04 mei 2008 11:45 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Zoals de meeste andere autofabrikanten maakt ook Porsche al jaren gebruik van Japanse fabrikaten. Deels onderdelen die in het verre oosten worden geproduceerd als half fabrikaat deels ook kompleet gemonteerde onderdelen. Volgens mij zijn ze midden jaren 90 een meer intensieve samenwerking met het verre oosten op gaan zoeken en inderdaad is het productieproces toen ook op z'n Japans ingericht.
Niks mis mee volgens mij. Als alles speciaal voor Porsche in Duitsland gemaakt zou moeten worden dan had de 997 waarschijnlijk nu een prijs die richting de CGT ging.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
04 mei 2008 12:48 |
|
|
R.F.M.
987Belgie
|
Manuele versnellingsbakken en koplichten 997
Koplichten 987
Tiptronic Cayenne
Alemaal Japans
|
04 mei 2008 16:45 |
|
|