Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 7:35

Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Japanse onderdelen? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
koekebakker 930
uden
Bericht Japanse onderdelen?
Las net op een ander forum dat de versnellingsbakken en motorblokken van de 996/997 Japans zijn.? (niet de versnellingsbakken van de gt2/3 en turbo). Dit is nieuw voor mij. Is dit bij andere hier bekend?

04 mei 2008 10:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Japanse onderdelen?
beaker schreef:
Las net op een ander forum dat de versnellingsbakken en motorblokken van de 996/997 Japans zijn.? (niet de versnellingsbakken van de gt2/3 en turbo). Dit is nieuw voor mij. Is dit bij andere hier bekend?

Nee. Het is ook gewoon onzin.

04 mei 2008 10:42
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Japans, japans :evil:

Was het niet zo dat in 1998 een stel japanners de Porschefabriek en met name de fabricagelijn onder handen namen :?:
Er werd met een hele nieuwe leest gewerkt, het zou sneller en economischer gaan draaien.
Zo zou de nieuwprijs bij het nieuwe (996) model gelijk blijven, maar ik kan het mis hebben :idea:
Misschien een forumlid die het precies weet :oops:

04 mei 2008 11:05
Profiel
Bericht 
Ach, nog even en de Chinezen, Japanners en Islam maken overal de dienst uit. :lol: :lol: :wink:

04 mei 2008 11:08
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C4
Bericht 
Weet er niet het precieze van maar heb wel verschillende malen gehoord dat ook de Duitse fabrieken het Japanse producti model overnemen, de zogenaaamde JIT-methode(Just-in-Time-methode). Ook Porsche zal hier inmiddels mee werken of met een hybride vorm van deze methode.

Grote voordelen van deze methoden:
lage tot geen voorraden, toegenomen efficientie, toegenomen snelheid, wat resulteert in veel lagere kosten en daardoor een grotere marge en/of prijsverandering voor de klanten.

Zal wellicht iets overbodigs zeggen voor een aantal, maar ik denk dat jij hierop doelt molen 934?

btw edit: Devilsson, kan ik uit jouw reactie opmaken dat alle onderdelen voor Porsches nog steeds allemaal in Duitsland worden gemaakt?

04 mei 2008 11:11
Profiel
Bericht 
Dacht ik niet. :wink:

04 mei 2008 11:15
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Devils son schreef:
beaker schreef:
... versnellingsbakken en motorblokken van de 996/997 Japans ....? ... Is dit bij andere hier bekend?

Nee. Het is ook gewoon onzin.

Zeker weten :?:

Zoek op Porsche in dit artikel over de Japanse firma Aisin.
Bakken dus, (o.a.) de Tip maar die loopt nu af (...)

Motoren kan natuurlijk niet. Dat kan Porsche zich niet permitteren.
De 996 problemen willen ze zelf op hun geweten hebben 8)

04 mei 2008 11:25
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Paul van Engelen schreef:
Zeker weten :?:

Zoek op Porsche in dit artikel over de Japanse firma Aisin.
Bakken dus, (o.a.) de Tip maar die loopt nu af (...)

Motoren kan natuurlijk niet. Dat kan Porsche zich niet permitteren.
De 996 problemen willen ze zelf op hun geweten hebben 8)

Ik had het over de gehele stelling. Dat er automaten worden gemonteerd van andere merken geloof ik graag. Volgens mij was de automaat van de 928 ook inkoop (vage herinnering). Maar verder...

04 mei 2008 11:37
Profiel
Bericht 
Jasje Dasje schreef:
Weet er niet het precieze van maar heb wel verschillende malen gehoord dat ook de Duitse fabrieken het Japanse producti model overnemen, de zogenaaamde JIT-methode(Just-in-Time-methode).

Kaizen systeem ook... Geïntroduceerd door Wiedeking. Implementatie bij de 993.

Citaat:
btw edit: Devilsson, kan ik uit jouw reactie opmaken dat alle onderdelen voor Porsches nog steeds allemaal in Duitsland worden gemaakt?

Nee, dat niet. De eindmontage vindt bij bepaalde modellen niet eens in Duitsland plaats. Maar ik zie een Boxster nog steeds niet als een Finse auto, eerlijk gezegd.

04 mei 2008 11:40
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Zeg Paul de bakken uit de 993, komen die ook uit het land van de rijzende zon :?:
Ze schakelen wel errug lekker :idea:

Weet nog bij de opkomst van de Datsun's en Toyota's dat de bakken niet stuk te krijgen waren :!:
Daarintegen bij de Opel Kadett 's en Fordje's de bakken regelmatig uit elkaar moesten :cry:
Volgens de verhalen zouden de Japanners hele slechte rijders zijn :oops: , en moeste de bakken extra sterk zijn (kan een fabeltje zijn) :roll:

04 mei 2008 11:45
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Zoals de meeste andere autofabrikanten maakt ook Porsche al jaren gebruik van Japanse fabrikaten. Deels onderdelen die in het verre oosten worden geproduceerd als half fabrikaat deels ook kompleet gemonteerde onderdelen. Volgens mij zijn ze midden jaren 90 een meer intensieve samenwerking met het verre oosten op gaan zoeken en inderdaad is het productieproces toen ook op z'n Japans ingericht.
Niks mis mee volgens mij. Als alles speciaal voor Porsche in Duitsland gemaakt zou moeten worden dan had de 997 waarschijnlijk nu een prijs die richting de CGT ging. :wink:

04 mei 2008 12:48
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
987
Belgie
Bericht 
Manuele versnellingsbakken en koplichten 997
Koplichten 987
Tiptronic Cayenne
Alemaal Japans

04 mei 2008 16:45
Profiel