Auteur |
Bericht |
mike 93
993 C2
|
 "Gedoe" met tanken
Heb via de zoekfunctie geprobeerd er iets over te vinden, maar ik vraag me af of er meer P. rijders zijn die benzinetanken als irritant ervaren. ( ik heb het niet over de prijs  )
Maar bij de ene pomp kan ik de P. gewoon volgooien en bij de andere moet je toch wel 4 a 5 keer een poging doen om de tank vol te krijgen. (993 dus)
Heb het op verschillende manieren geprobeerd, maar het blijft behelpen. Iemand nog een slim trucje?
_________________________________________ Een Porsche is meer dan de som der (onder)delen
|
04 mei 2008 13:06 |
|
 |
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Het pistool er omgekeerd in. Dwz handvat naar de bijrijderskant!
|
04 mei 2008 13:21 |
|
 |
mike 93
993 C2
|
Maarten, heb ik ook al geprobeerd. Het vreemde is, dat het bij de ene pomp
(ongeacht het merk) beter gaat dan bij de ander...
Op een Duits Porsche forum las ik dat iemand zelfs het klepje er voor uitgesloopt heeft.  .
Schijnt dus veel voor te komen
_________________________________________ Een Porsche is meer dan de som der (onder)delen
|
04 mei 2008 13:54 |
|
 |
CJ
ex-964 C2
997 C4S
MacanHellevoetsluis
|
JAAAAAAAAAAAA
Heel erg irritant.
Nee helaas geen oplossing 
|
04 mei 2008 14:30 |
|
 |
anton964
991.1 gtstholen
|
ik denk dat het met de druk heeft temaken waarmee de benzine er uit komt.
ik heb nooit last gehad tot vorige week in duitsland.daar sloeg de pomp elke keer af.al ik in de auto stapte stond de tank maar 3 kwart vol.
in nederland nergens last van.
gr anton964
|
04 mei 2008 15:22 |
|
 |
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Heeft inderdaad vast met de druk/hoeveelheid per tijdseenheid te maken.
Als je nu eens meet bij een pomp waar het probleem niet optreedt, hoeveel liter per (bijv.) 15 sec. er in loopt
En dan vervolgens dit debiet - hoev. per tijdseenheid - nergens overschrijdt, dan zit je altijd zonder
Snap het wel, je wilt natuurlijk weer zo snel mogelijk gaan genieten 
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
04 mei 2008 15:34 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
Ik heb er geen foto van ....
... niet met de hand tanken - maar de benzine-vulbuis-afdek-dop tussen de onderkant en het gedeelte dat je omhoog knijpt zetten  tanken gaat nu minder snel, maar meestal wel goed totdat de tank vol is
... voordeel is dat je ook geen lamme hand krijgt als je 'n bijna lege Porsche-benzine-tank vol wilt tanken 
|
04 mei 2008 16:15 |
|
 |
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
04 mei 2008 17:02 |
|
 |
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
Ik heb standaard een staalspijker in de auto , deze duw ik tijdens het tanken in het onderste gaatje van het handvat (zie foto 2 posts hoger).
hierna kan je de handle blokkeren , net zoals in duitsland en belgie. Het risico dat je tankdop op de grond valt en onder de auto rolt is minder dan op de manier van olaf.
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
04 mei 2008 18:37 |
|
 |
Rick
Haaglanden
|
Waarom is in Nederland die vergrendeling van het tankpistool verwijderd?
|
04 mei 2008 19:02 |
|
 |
rob964.c4
964.c4assendelft
|
milieu en veiligheid.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
04 mei 2008 19:14 |
|
 |
pat69
992 S cabrio (ex 997 4S cabrio, ex-993 cabrio)030
|
Bij mijn P. geen last van wel bij XC70.
Heb het wel eens gevraagd aan de expert achter de kassa.
Die vertelde dat het om de eerste 10-15 liter gaat (bij het volgooien van een bijna lege tank).
Die eerste 10-15 liter moet je er rustig ingieten en daar na kun je op volle snelheid doortanken.
Zijn verklaring: als je de eerste liters er te snel ingooit, dan blijft er een luchtbel onderin in je tank zitten die je dus niet of met moeite (tig keer afslaan en weer inknijpen) er uit krijgt.
Doe dit tegenwoordig en geen last meer van.
Toeval, bijgeloof, broodje aap of een potentieel afstudeeronderwerp voor een theoretisch natuurkundige?
|
04 mei 2008 21:39 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
... vraag ik me toch af waar jij tijdens het tanken die tankdop laat 
|
05 mei 2008 17:47 |
|
 |
zuugnap
|
das beter als dat je spijker onder de ooto valt...
trouwens bij de nieuwere generatie zit er een
handig zwart koordje aan hangt ie lekker erbij raak je em
ook niet kwijt ....
|
05 mei 2008 18:03 |
|
 |
LouisXIV
964 C2 coupe schiefer grau
ex 993 C4 vesuvio '97
ex 964 C2C zwart metallic '91Meerssen Zuid Limburg
|
ik heb nergens last van...  tanken gaat altijd vlot en soepel. waarschijnlijk is er bij jullie toch iets kapot 
_________________________________________ Its about as fast as you can go without having to eat airline food!
|
05 mei 2008 18:11 |
|
 |
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
 Re: "Gedoe" met tanken
Heb de P. de afgelopen week een behoorlijk aantal keren volgegooid, maar geen enkel probleem kunnen constateren (Frankrijk/België en nederland).
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
06 mei 2008 13:29 |
|
 |
zuugnap
|
Heb het trouwens wel als ik em eerrrgg leeg heb gereden
volgens boekje 60 ltr en dan tank ik tegen de 62/63 liter
dan klik ie wel sneller ...... denk dat het ook daarmee
te maken heeft, de snorkel checkt ook op druk (denk ik)
|
06 mei 2008 13:55 |
|
|