Auteur |
Bericht |
Justin
Porsche 964 C4
|
 Van 1983 targa naar 1989 speedster?
Is een 911 Targa(bv een '83 er) om te bouwen tot een 1989 Speedster look-a-like?
Dus van deze:
Naar deze:
En dan gaat het mij met name om de Targa rail met de achterruit. Kan deze zo verwijderd worden(lees net afgeslepen)o.i.d. Dus even simpel met Paint
Om er vervolgens een speedster kap op te zetten? Past deze exact op de vorm van de targa wanneer de targa-rail en het raam verwijderd zijn?
Zijn er complicaties t.o.v. chassisstijfheid t.o.v. een reguliere 911 cabrio/speedster?
En een stoffen dak, is deze net te bevestigen in de overgebleven ruimte(dus de ruimte die ontstaan is na het verwijderen van achterruit + targarail)?
(gelieve de flares achter + verbreding achter en de andere voorruit + voorruitframe+deuren en ramen buiten beschouwing te laten)
Mijn vraag is dus niet of het meest verstandige is de mening over het budget wat eraan verloren gaat, maar zou het mogelijk zijn?  En gaat het er met het speedsterkapje op fatsoenlijk uitzien of blijf je ook met de kap ruimtes zien die onstaan zijn door het verwijderen van targarail en achterruit?
Dit gaat natuurlijk gruwelijk in tegen iedereen die van 'originele' porsches houdt. En ik strijk denk ik heel wat Porsche Forum liefhebbers tegen de haren in, maar het was zo eens een gedachte  [/url] Wellicht een rare gedachte, maar toch... 
_________________________________________ Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.
Laatst bijgewerkt door Justin op 06 mei 2008 23:13, in totaal 1 keer bewerkt.
|
06 mei 2008 23:03 |
|
 |
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Als je ziet wat voor een superauto's je kunt maken van een hoop roest dan is je vraag beantwoorden makkelijk: ja. Of je het wilt? Nee: je zal hem opnieuw moeten laten keuren etc. Zou gewoon een speedster aanschaffen
|
06 mei 2008 23:12 |
|
 |
Justin
Porsche 964 C4
|
En Maarten: Heeft het consequenties voor de chassisstijfheid t.o.v. van een fabriek-af cabrio? Dus niet in vergelijking tot de targa want dat antwoord lijkt mij duidelijk.
Kan zo'n auto vervolgens door de keuring komen als hij even 'sterk' is als een fabriek-af cabrio.
_________________________________________ Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.
|
06 mei 2008 23:16 |
|
 |
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Een cabrio is altijd verstevigd tov een coupe. Ik zou denken (maar ik ben slecht een eenvoudige econoom) dat dit tov een targa ook moet. Heb je plannen of kun je een omgebouwde targa maar nu speedster voor een zacht prijsje op de kop tikken?
|
06 mei 2008 23:19 |
|
 |
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
De cabrio en de targa hebben dezelfde carrosserie. Er werden/worden ook met enige regelmaat targa`s omgebouwd tot cabrio. Een speedster is in principe een cabrio met dien verstande ,dat de voorruit kleiner is. Ook zijn de portierramen kleiner en boller van vorm. Deze passen niet zonder aanpassingen in de cabrio/targa deuren. De afdekkap en kap passen echter zonder problemen op de cabrio/targa carrosserie.
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
07 mei 2008 0:00 |
|
 |
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Er is ook wel fabrieksdocumentatie om een Targa om te bouwen naar een cabrio. Ik zou het niet doen, het kost je geld en de auto wordt er waarschijnlijk minder door waard; je goot mi dus aan 2 kanten geld weg.
Ombouw naar speedster lijkt me bovendien relatief kostbaar omdat de onderdelen die je nodig hebt schaarser en dus duurder zullen zijn.
Als de basis van je Targa goed is, waarom dat niet inruilen voor een echte...
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
07 mei 2008 0:28 |
|
 |
anton964
991.1 gtstholen
|
tja moeilijke keuze.ombouwen kost veel geld maar een mooie speedster kost ook al snel €100.000.
daar kan je heel wat voor knutselen.
gr anton964
|
07 mei 2008 10:09 |
|
 |
rufie
996 3.6 - 2002Gent - België
|
De voorruit is ook speciaal, anders aan de Speedster.
Zal een bom geld kosten en iedereen zal zien dat het geen originele is. Ik zou er niet aan beginnen.
_________________________________________ Air or water, Porsches are COOL.
Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt : http://www.RUFIE.be
|
07 mei 2008 10:14 |
|
 |
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
 Re: Van 1983 targa naar 1989 speedster?
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
07 mei 2008 10:18 |
|
 |
Justin
Porsche 964 C4
|
Het gaat mij idd puur om het feit of de targabeugel eraf kan zonder consequenties voor de stijfheid t.o.v. een reguliere cabrio, en dat kan dus.
Wat betreft de verkoopprijzen van de 1989 Speedsters, die zijn idd erg hoog.
Wat betreft kosten voor de andere voorruit, en onderdelenkosten van andere zaken:
http://www.xtrememotorcars.com/01/speed_conv.html
Komen uiteindelijk nog wel heel wat kosten bij.
Als mensen zich afvragen waarom ik mij hier uberhaupt mee bezig houdt. Het lijkt mij een leuk project voor in de (verre?) toekomst wellicht.
|
07 mei 2008 10:52 |
|
 |
porschehenk
996 Carrera 4S MK2
Ex 964 Carrera 2 en 993 Targa
|
Ombouw naar speedster.... erg duur. Moet je erook een turbolook van maken. Speedster is Turbobreed. Dus targa lekker zo laten en heel veel sparen voor een echte 
_________________________________________ Life is nice, driving 300 in a Porsche even nicer
|
07 mei 2008 11:47 |
|
 |
rufie
996 3.6 - 2002Gent - België
|
Niet alle Speedsters waren turbobreed 
_________________________________________ Air or water, Porsches are COOL.
Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt : http://www.RUFIE.be
|
07 mei 2008 11:48 |
|
 |
porschehenk
996 Carrera 4S MK2
|
de meeste wel 
_________________________________________ Life is nice, driving 300 in a Porsche even nicer
|
07 mei 2008 17:42 |
|
 |
jack-in-the-box
West-Vlaanderen (België)
|
Another 1989 911 Speedster. This is one of the few without the 'turbo'-look.
http://www.idee.demon.nl/
|
07 mei 2008 20:01 |
|
 |
porschehenk
996 Carrera 4S MK2
|
dat zeg ik.. one of the few
de meeste/alle zijn turbobreed
|
07 mei 2008 22:11 |
|
 |
Dick
964 C2T
997 C2
|
Het meest lastige is in ieder geval het monteren van de wezenlijk andere voorruit van een Speedster; deze is namelijk niet alleen lager maar heeft een ruitstijl (zeg maar frame...) welke aan de carroserie is geschroefd (jawel  ) en niet, zoals men denkt, onderdeel van de carroserie is. (snappen we het nog?) De Speedster voorruit heeft ook een andere hoek (graden) dan een reguliere 911 voorruit.
V.w.b. verstevigen van de carroserie: Targa, Cabrio en Speedsters zijn allemaal hetzelfde als het gaat om stijfheid. Er zijn echt geen extra balken etc. etc. aangebracht. Wel geeft Porsche aan dat alleen (!!) de Targa carroserie vanaf 1982 geschikt is voor ombouw naar Cabrio (en dus ook Speedster).
Groeten,
Dick
|
08 mei 2008 9:48 |
|
 |
Justin
Porsche 964 C4
|
Dick Bedankt!
Mocht ik ooit zo gek zijn om het toch te doen, dan zoek ik een targa of cabrio vanaf 1982.
Wat betreft de geschroefde ruit, dat klopt.
Hetis zelfs zo dat de Speedster stoffenkap i.t.t. de reguliere cabrio kap (911 1982 o.i.d.) met maar 4 punten vastzit aan de carrosserie. Een Speedster is dus eigenlijk een minimaal omgeschroefde cabrio
Bedankt voor alle antwoorden!
|
08 mei 2008 10:05 |
|
|