Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 16:53

Antwoord op onderwerp  [ 205 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Volgende
Aanbiedingen Theo Jansen gezien?? 
Auteur Bericht
Bericht 
:roll:
1 ding valt mij op bij discussie over TJansen.
Zijn we nou porsche-kenner of niet?. Hoe kun je de discussie over de (inderdaad) lage prijzen van Theo beperken/degraderen tot een BPM-vergelijk en/of een vergelijk met een kromme Mobile.de-banaan?.
TJ verkoopt al 20 jr auto's met garantie, komt deze na in een eigen werkplaats. Als je porsche kent, weet je wat achteraf 4 nwe schijven, 4 bandjes, uitlaatje, verborgen schade, beurtje etc kunnen gaan kosten ?. Daar waar ik bij TJ Porsche-passie ontdekte, vond ik elders in het land kundige rekenaars. Hun onderscheidende vermogen in kwaliteit was er niet, op prijs dit nu ook kwijt, Toch moedig v/e TJ gewoon om dit alles voor nog meer Porsche fans bereikbaar te maken?.
Groet T.

07 mei 2008 0:15
Bericht 
T kon zn emotie niet meer in toom houden :D
Kan op zn site niet meer het artikel vinden waar stond
waar zn source lag ook in bananenland :lol:
om maar in gelijke termen te blijven.
Wederom staat discussie vrij toch? Meningen mogen dus ook
in dit draadje ..... pls join the club 8)

ps duur zo'n TJ aandeel?

07 mei 2008 2:05
PorscheForum Super Junkie
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
horn schreef:
géén tiptronic, die - hoewel gewenst door sommigen - toch waardeverlagend is

Als je het Porsche forum als de Porsche wereld beschouwt misschien wel maar voor al die andere 16,000 Porsche rijders in NL waarschijnlijk helemaal niet. Net zoals met AKK, verplicht op het forum, maar ikdenk toch zeker dat het gros zonder verkocht wordt.....

07 mei 2008 7:20
Profiel
Bericht 
:?: Omdat ik ervaringen heb opgedaan mbt de koop van meerdere P'sjes in schaal 1 : 1 bij meerdere adressen reageerde ik op het forum.
In mijn reactie niet iemand tekort doen, niemand beledigen. De context van banaan gebruikt mbt een auto.
Jouw bedenkelijke reactie beledigt een mens als persoon, TJ emotie niet meer in toom?, de source van TJ ligt in een bananenland?. Waarom nou?De voorwaarden v/d site zijn duidelijk, voor zuugnap (nog) niet, kies aub een ander podium. Hou het zuiver.
Aandelentip : kopen Burago, schaal 1 : 18 hier is ook een forum
Tukker

07 mei 2008 13:15
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht 
Jan Targa schreef:
2000 gtv schreef:
Ik kreeg ook al wat kriebels.Maar ik ben bedreigd door iemand die hem in de brand zou steken als ik zo'n ding kocht :twisted: :lol: :wink:

Afbeelding

:evil: :evil: :evil:
Jan........ze schijnen vanzelf al in de fik te vliegen :twisted: :wink:

07 mei 2008 22:05
Profiel
PorscheForum Junkie
Cayman S Speedgelb voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.
Noord Holland
Bericht 
Ben toevallig 8 maanden geleden bij Theo geweest en een aantal waaronder de violet targa staat er al heel lang. Net als een paar 996en.
Die violet Targa moest toen 32.500 kosten dacht ik. Stoppen ze er misschien mee??

09 mei 2008 16:55
Profiel
Bericht 
Tukker schreef:
voor zuugnap (nog) niet, kies aub een ander podium
Tukker

Met T bedoel ik uzelf en als je het hele draadje leest zeg ik zelf
ook wat over TJ .... over zuiver houden gesproken.
Valt niet mee om GOED te lezen snap t ook wel overkomt mij ook

Blijven aparte vogels die tukkers 8)

09 mei 2008 17:33
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Bericht 
Even een hele andere benadering:

Ondanks de crediet-crisis en de onrust in het midden-oosten, loopt het bedrijf van TJ als een zonnetje. Ze hebben het zelfs zo druk dat ze alle telefoontjes over de prijzen van de vele diverse modellen (ze hebben er niet nogal wat staan) gewoonweg niet meer aankunnen. Het is al druk genoeg in de showroom en Theo wil ook nog genoeg tijd hebben om zijn klanten irl netjes en beleefd te woord te staan. (zijn vrouw lukte dit soms al niet eens meer?)... kortom de familie Jansen heeft besloten om het over een geheel andere boeg te gooien; en let wel mede-forummers op de kleine lettertjes op de website; 'VASTE PRIJS'

Waar er vroeger nog 'onderhandelingsruimte' en marge was voor het opknappen van kleine mancootjes gaan de wagens nu weg voor een on-onderhandelbare vaste prijs, as it is. take it or leave it.
Dit bespaart een hoop kostbare tijd, en dus ook kosten. Kosten die dus tot een lagere aankoopprijs leidt. Dus; Theo blij, kopert blij, iedereen blij.

Op het forum wordt veel gepraat over typisch nederlandse reacties van niet-porsche-rijders als je lekker in je porsche aan het rijden bent. Echter zelf kunnen we er klaarblijkelijk ook wat van; 'goh het zal wel slecht gaan met de zaken....', 'goh ze gaan zeker stoppen binnenkort...'

10 mei 2008 11:27
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Duidelijk zo. :wink:

10 mei 2008 13:19
Profiel WWW
M140i
Bericht 
turbocruiser schreef:
Op het forum wordt veel gepraat over typisch nederlandse reacties van niet-porsche-rijders als je lekker in je porsche aan het rijden bent. Echter zelf kunnen we er klaarblijkelijk ook wat van; 'goh het zal wel slecht gaan met de zaken....', 'goh ze gaan zeker stoppen binnenkort...'

Wat denk je waar de uitspraak "wat je zegt ben je zelf" vandaan komt? :wink:

10 mei 2008 22:50
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
turbocruiser schreef:

Waar er vroeger nog 'onderhandelingsruimte' en marge was voor het opknappen van kleine mancootjes gaan de wagens nu weg voor een on-onderhandelbare vaste prijs, as it is. take it or leave it.
Dit bespaart een hoop kostbare tijd, en dus ook kosten. Kosten die dus tot een lagere aankoopprijs leidt. Dus; Theo blij, kopert blij, iedereen blij.

Ik ken aardig wat voorbeelden van handelaren die dezelfde overstap hebben gemaakt (van hoge onderhandelbare prijzen (al dan niet op een website) naar lage vast prijzen op internet). Die geven allemaal aan dat ze wel moeten omdat de kopers een voorselectie doen op internet en die gaat uiteraard op prijs (knappe jongen die mbv een klein fotootje de staat van de auto kan beoordelen).

Ik kan mij dan wat lastig voorstellen dat TJ hetzelfde doet uit tijdsgebrek...

Eerder denk ik dus dat TJ zich gewoon aan de marktsituatie heeft aangepast. Niets mis mee natuurlijk.

11 mei 2008 15:41
Profiel
M140i
Bericht 
Devils son schreef:
Ik ken aardig wat voorbeelden van handelaren die dezelfde overstap hebben gemaakt (van hoge onderhandelbare prijzen (al dan niet op een website) naar lage vast prijzen op internet).

Dus iedereen die tot voor kort gewoon de vraagprijs betaalde, betaalde te veel? :shock:

11 mei 2008 21:43
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht 
Als jij de vraagprijs wilt betalen zal niemand je tegenhouden hoor. De verkoper sowieso niet. :wink:

11 mei 2008 22:03
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Piet schreef:

Dus iedereen die tot voor kort gewoon de vraagprijs betaalde, betaalde te veel? :shock:

Bij TJ? Van wat ik begrijp wel ja, want er zat onderhandelingsmarge in...

Maar als je tevreden bent over de betaalde prijs, kan jou het dan schelen?

11 mei 2008 23:39
Profiel
PorscheForum Junkie
718 Spyder
Bericht 
turbocruiser schreef:
Even een hele andere benadering:

Ondanks de crediet-crisis en de onrust in het midden-oosten, loopt het bedrijf van TJ als een zonnetje. Ze hebben het zelfs zo druk dat ze alle telefoontjes over de prijzen van de vele diverse modellen (ze hebben er niet nogal wat staan) gewoonweg niet meer aankunnen. Het is al druk genoeg in de showroom en Theo wil ook nog genoeg tijd hebben om zijn klanten irl netjes en beleefd te woord te staan. (zijn vrouw lukte dit soms al niet eens meer?)... kortom de familie Jansen heeft besloten om het over een geheel andere boeg te gooien; en let wel mede-forummers op de kleine lettertjes op de website; 'VASTE PRIJS'

Ik sluit me aan bij jouw invalshoek en wil er aan toevoegen dat de ambitie wellicht schuilt in meer omzetsnelheid en hogere aantallen :wink:

Niks mis mee.... vooral als het serviceniveau ook voor elkaar is :)

12 mei 2008 23:30
Profiel
PorscheForum Junkie
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
Bericht 
vermakelijk om dit alles te lezen, TJ heeft er in ieder geval wel mee bereikt dat hij al 4 pagina's gespreksstof is op het best gelezen P-forum v.d. Benelux :!: :wink:
mijn inleg hierbij: geld (als in aanschafprijs) zegt niet alles, vooral niet bij de aanschaf v. een Porsche :!:
daarbij: 'ik gun TJ het allerbeste maar mezelf ook.':!: :wink:

13 mei 2008 11:30
Profiel
PorscheForum Rakker
manager PR & Online bij BOVAG
Bericht 
Ik had begrepen dat TJ er al een tijdje mee op wil houden, dus ik denk vandaar de 'aanbiedingen'. Of was dat hier nog niet bekend?

13 mei 2008 17:36
Profiel
PorscheForum Rakker
manager PR & Online bij BOVAG
Bericht 
en ook al zou 'ie er niet mee op willen houden, de voorraad lijkt me inmiddels een beetje te grote vormen aan te nemen en dat is niet gezond voor de solvabiliteit... of rentabiliteit of liquiditeit of wat was het ook alweer?

13 mei 2008 17:39
Profiel
Bericht 
Pfeww solvabiliteit die kende ik nog niet in dat woord!
gaat onder de porsche wikepedia :lol:
Net wat craze ook zegt "je gunt jezelf gewoon t beste"

Qua uitstraling bedrijf moet ik zeggen dat TJ toch wel in de top 3
zit van diegene die ik heb bezocht! (inclusief P dealers)

Zei wel eens als gein tegen mn advokaat "dat plafond mag ook wel
lager" m.a.w het moet wel opgebracht worden toch?

13 mei 2008 18:12
Papendrecht
Bericht 
Of de "ijzeren" voorraad is te groot, djtommi. :lol: :wink:

14 mei 2008 14:45
Profiel WWW
Bericht 
WdePundert schreef:
Of de "ijzeren" voorraad is te groot, djtommi. :lol: :wink:

IJzeren voorraad bij tweedehands Porsches? :shock: :lol:

14 mei 2008 15:29
Profiel
Papendrecht
Bericht 
Moeten we hier dan spreken over omzet in roest? :wink:

14 mei 2008 15:34
Profiel WWW
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
djtommi schreef:
Ik had begrepen dat TJ er al een tijdje mee op wil houden, dus ik denk vandaar de 'aanbiedingen'. Of was dat hier nog niet bekend?

Zou dit waar zijn :?:
Dacht dat hij bezig was met een ander pand :!:

14 mei 2008 16:26
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
De kogel is door de kerk!!!!!
Heb mijn 996 particulier verkocht en vandaag bij Theo Jansen een 997 Carrera Coupe uit 2005 gekocht!!!! ik heb de laatste dagen de discussie omtrent de prijzen van TJ goed gevolgd en geloof me zijn prijzen zijn echt
SCHERP!!!!!! Ik heb een goede deal gedaan en ben erg tevreden met mijn toekomstige auto.Voor wie in de markt is.......zou ik zeker even bij TJ gaan shoppen! :D

Laatst bijgewerkt door 911devil op 17 mei 2008 10:55, in totaal 1 keer bewerkt.

16 mei 2008 23:47
Profiel
PorscheForum Rakker
992 S cabrio (ex 997 4S cabrio, ex-993 cabrio)
030
Bericht 
Gefeliciteerd met deze prachtkar.
Heb je fotootjes?

16 mei 2008 23:50
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 205 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Volgende