Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 3:31



Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Revisie Blower 
Auteur Bericht
Bericht Revisie Blower
Ik dacht dat het misschien informatief zou zijn voor sommige techneuten onder ons. :wink:
Maar ik heb de blower van PaulusdB gereviseerd op mijn manier, zodat hij weer jaaaaaaaaaaaaaaren mee kan. :D

Op de foto zien jullie links de vilten smeerring en centreer klem liggen, daarnaast een oplossing van de oudere modellen met de originele ring die altijd lubbert en een naald lager, dit kon ik hier niet gebruiken, dus andere oplossing gezocht en gevonden.

Ga naar een elektro bedrijf en haal daar een lager van de diameter binnen 8mm en buiten 22mm met een dikte van 6mm.
Verwijder het kogellager met centreer ring en vilt, ga nu voorzichtig te werk en meet goed om een knel verbinding te maken in het oude ashuis.
Als deze mooi past terug verwijderen en met pers het lager over de as persen tot aanslag punt.
Daarna wat locktide op de ring doen en ashuis erover plaatsen.
Daarna heb je een perfect motortje zonder speling en wat garant staat voor een geruisloos en meer toeren draaiend geheel.


Afbeelding Afbeelding

Ook nog even eindresultaat geplaatst.

Sorry, was de kosten vergeten.
Lagertje 3.75 in BTW
1,5 uur werk en wat stroom van proefdraaien. :wink:


07 mei 2008 12:33
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92
Grootenbosch
Bericht Respect!
:thumright: :res:


07 mei 2008 14:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Mooi werk van een inventieve techneut.
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


07 mei 2008 14:30
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
M64C2-90
Leusden
Bericht Re: Revisie Blower
M’n 964 heeft ook dezelfde vast gelopen lager.
Echter zit m’n achterste lager ook vast.
Vraag, om het lager van 22mm te plaatsen in de behuizing, moet deze dan op geboord worden naar 22mm??
De twee lagers heb ik al in huis.

Nieuwe motor via internet voor $155,- gevonden, echter deze actie is beter.
http://www.autopartswarehouse.com/detai ... 02886.html

Grt
Paul C


07 mei 2008 23:03
Profiel
Bericht 
Nee hoor, gat is bijna even groot als lager, dus voorzichtig met fijne half ronde vijl iets uitvijlen, maar wel met precisie.
Diepte van lager is precies goed voor in de bolling te drukken, en als alles goed op zijn plaats zit zul je zien dat de twee veerringen voor de spoel precies dezelfde speling hebben als origineel.
Succes net de revisie.


08 mei 2008 10:43
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92
Grootenbosch
Bericht Re: Revisie Blower
cabrio wim schreef:
Ook nog even eindresultaat geplaatst.

Vanavond het motortje teruggeplaatst in de 964. Werkt als vanouds...
...nee beter, dus.

Als je het met een ingeslagen randje bevestigd ashuis bekijkt, moet je
toch vaststellen dat dit een voor een fatsoenlijke auto onwaardige constructie
is. Toch heeft Wim dit weer netjes in elkaar weten te zetten. Hulde.

Nou moet ik 'm nog wel overtuigen van iets meer wiedergutmachung dan
alleen een bak Palm... :?


15 mei 2008 1:40
Profiel
Bericht 
Kijk eerst maar of hij het blijft doen, :wink: en geniet maar van de extra lucht opbrengst met deze warme dagen. 8)


15 mei 2008 8:09
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
M64C2-90
Leusden
Bericht 
Tijdens het plaatsen van een reactie kan ik geen foto's uploaden.
Wat nu?


Laatst bijgewerkt door M64 op 16 mei 2008 20:32, in totaal 1 keer bewerkt.



16 mei 2008 19:17
Profiel
Bericht 
Eerst uploaden in je album zetten, kun je bij reactie gelijk de foto's plaatsen.


16 mei 2008 19:21
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
tja, of twee vensters openen... :bang:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


16 mei 2008 19:25
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
M64C2-90
Leusden
Bericht 
Ik heb het op een iets andere manier gedaan. Beide lagers zijn vervangen en de voorgestelde positie in het dunnen blik heb ik veranderd door het lager te klemmen in het dikke plaatwerk. Hierdoor zit de lager muur vast en de eventuele weerstand van het lager zal nooit groter zijn dan waarin hij klem zit. Het is wel meer werk.
Het gat opboren tot 20mm daarna iets conisch uitvijlen zodat het lager er net niet inpast. Met een dop 22 het plaatwerk voorzichtig over het lager hameren. De flensen zullen hierdoor iets gaan wijken maar die buig je zo weer op hun positie zodra je deze week op de magneet behuizing plaatst. Loctite op de lager as verbinding ter voorkoming dat de verkeerde dingen gaan draaien. Tevens als opvulling zijn er wat teflon M8 ringen geplaatst. Beter als origineel en bij elkaar nog geen €10,- en drie uur werk.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Leuke klus om te doen


16 mei 2008 20:35
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92
Grootenbosch
Bericht 
Zo. Bavaria


17 mei 2008 0:48
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht 
Heej, dit draadje had ik gemist...
Goed werk mannen :!: :P
Mijn blower zal ik binnenkort ook eens er uit rossen :shock:
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


18 mei 2008 21:48
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 13 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.