Auteur |
Bericht |
gantor
996 C2; 944 racer
|
Sterspeler Sterchele komt om in Porsche
http://www.sporza.be/cm/sporza.be/voetb ... rchele_rip
Veel medeleven en sterkte aan de familie en aanverwanten.
_________________________________________ http://www.DJ-motorsport.nl
|
08 mei 2008 12:56 |
|
|
diggler_911
ex 997 4S,
ex 993 Targa,
ex 964 TargaAmstelveen
|
Triest bericht, stond ook op www.telegraaf.nl , ik vroeg me al af in wat voor een auto dit eenzijdige ongeluk was gebeurd. Je kunt je afvragen of iemand van 26 wel toe is aan een sportwagen met > 400PK vermogen. Toen ik net 27 was kreeg ik een nieuwe (lease) Golf III Gti (met slechts 115pk), daarvoor reed ik goedkope studenten gebakkies. Die Golf was eigenlijk al te veel voor mijn jeugdige rijgedrag
_________________________________________ whatever you do, don't congratulate or berate yourself too much, your choices are half chance, so are everybody else's
|
08 mei 2008 13:23 |
|
|
torig
ex 996 Carrera 4Oost-Vlaanderen, België
|
Je kan je met 60pk even goed doodrijden als met 300. Je zal je "terminal speed" alleen wat trager bereiken.
(nu ja, trager. Bij 70 à 100 kan je al zeer rake klappen maken )
|
08 mei 2008 13:31 |
|
|
MobileChicane
|
Het betrof een Cayman S: http://tinyurl.com/68jeur
|
08 mei 2008 13:51 |
|
|
zuugnap
|
Pfeiwww die is echt plat.... moet je hard je best doen
|
08 mei 2008 13:53 |
|
|
leander
Brabant - Westland
|
Sterkte voor de familie en vrienden.
_________________________________________ 924 Track '84
Ex: 924 Turbo Targa '80 Ex: 986 Boxster S '01
Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.
|
08 mei 2008 15:54 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Altijd triest dit soort berichten. Mijn oprechte deelneming.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
08 mei 2008 15:56 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Zelfs tegen 90km/u ben, je een vogel voor de kat als er een boom in de weg staat.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
Laatst bijgewerkt door ppp 356 op 08 mei 2008 16:10, in totaal 1 keer bewerkt.
|
08 mei 2008 16:02 |
|
|
torig
ex 996 Carrera 4Oost-Vlaanderen, België
|
Komt dan ook aan als een klap van ~180km/u.
|
08 mei 2008 16:09 |
|
|
Jort
Groningen
|
Leg eens uit? Boom rijdt ook 90?
_________________________________________ Tjolk.
|
08 mei 2008 16:32 |
|
|
torig
ex 996 Carrera 4Oost-Vlaanderen, België
|
Ik blijk inderdaad 2 zaken door elkaar te halen, maar nu vind ik de precieze uitleg van hoe 't weer zat niet meer terug.
|
08 mei 2008 17:41 |
|
|
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
heel erge & spijtige gebeurtenis natuurlijk maar toch geen voorbeeld voor een profvoetballer die om 10h00 op training werd verwacht (de voetbalcompetitie is in BEL nl. nog niet afgelopen)
Het lokt blijkbaar een horde ramptoeristen want in elke verkeersflash deze namiddag werd opgeroepen niet te stoppen op de expressweg ter hoogte van het ongeval, maar om te parkeren op de pechstrook
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
08 mei 2008 18:26 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
hoe is het met die boom
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
08 mei 2008 21:12 |
|
|
928GTS
ex Midnight blue 928 GTS 1995Heerenveen
|
Weet uit eigen ervaring hoe een auto er uit ziet na een zijdelingse impact met (iets dikkere) boom met snelheid van +/- 100 kmh. Betrof een Rover 400.
Deze klapper hier zal met minstens 180-200 kmh hebben plaats gevonden gezien de vernietigende resultaten.
_________________________________________ Don't worry about tomorrow, God is already there.
|
10 mei 2008 8:48 |
|
|
BIG charlie
928Mortsel ( België )
|
Naar verluid reed hij 217 km/u op het moment van de klap...
greetz
BC
_________________________________________ Porsche 928 S 4.7-V8
Jaguar XJ-S 5.3-V12
|
10 mei 2008 11:23 |
|
|
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
Dat is een hele grote klapper geweest zeg! Ik wens de familie en vrienden veel sterke toe met dit verlies.
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
10 mei 2008 11:45 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Dat lijkt mij onzin, in die zin dat je niet op de kilometer nauwkeurig zoiets kan bepalen en de enige die het kon weten het helaas niet meer kan vertellen.
|
10 mei 2008 20:17 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Euh... misschien iets uit te lezen uit een boardcomputer?
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
10 mei 2008 21:15 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Klopt helemaal Do.
De huidige generaties autos schakelen namenlijk bij een crash de stroomvoorziening af. Hierdoor blijven alle meters staan op hun waarde op het moment van de crash. Daar zijn de meters op geconstrueerd en dit wordt ook regelmatig in verkeerstechnisch onderzoek als bewijslast mee genomen heb ik begrepen.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
11 mei 2008 0:19 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
ik zou geen cayman kopen.die dingen zijn zo slap als wat.
anton964
|
11 mei 2008 0:31 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Lijkt mij prima aan te vallen. Na zo'n klap zal de naald toch kunnen verschuiven...
|
11 mei 2008 11:33 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Op zich wel Devils Son, dat was ook mijn eerste gedachte.
Maar wat dan als de toerenteller en snelheidsmeter met elkaar overeenkomen?
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
11 mei 2008 11:57 |
|
|
F@RGO
|
Ik zou zelf eerder denken aan het viasat systeem die in de wagen zit , daarmee kunnen ze de auto traceren, misschien ook de momentsnelheid meten.
Zeker ben ik niet, maar dat verhaal met die naald ... bij zo een tik vliegt dat toch alle kanten uit.
|
11 mei 2008 12:09 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Geen idee, maar rondom dit soort ongevallen ontstaan ook vaak verhalen die op zijn zachts gezegd niet 100% correct zijn, dus ik neem het maar met een korreltje zout.
Ik begreep uit andere berichten overigens dat ter plekke 120 km/u gereden mocht worden... Iemand die daar meer over weet?
|
11 mei 2008 13:56 |
|
|
BIG charlie
928Mortsel ( België )
|
Vlakbij de plaats van het ongeval zijn er wegenwerken bezig en is de snelheid zelfs beperkt tot 70 km/h.
Op de plaats van het ongeval zelf mag je maximum 120 km/h rijden.
Ik doe dat traject zeer regelmatig en kan alleen maar zeggen dat de wegbekking zeker niet geschikt is om laat ons zeggen sneller als 150 á 160 km/h te rijden op een veilige en comfortabele manier.
De wegbedekking bestaat op die plaats uit betonstroken die aaneengegoten zijn met pek.
Buiten het feit dat je ( wettelijk ) maximum 120 km/h mag rijden en dat je dan bij een ongeval nog een "waterkansje" hebt om het te overleven, weet iedereen dat je bij een snelheid van 200+ km/h helemaal geen kans meer hebt.
Bij ons noemen ze dat " spelen met goede kaarten en verliezen" misschien ironisch, maar toch is het zo.
Navenant de foto´s te zien heeft hij zeker 200+ gereden en idd zoals al geopperd kan bij de impact de sneheidsmeter bij de impact nog bewegen, maar dat kan evengoed naar beneden als naar boven zijn...
In het volgende topic van het Porsche forum.be staan de foto´s voor degene die ze nog niet gezien heeft... http://www.porscheforum.be/phpBB/viewto ... 84&start=0
Voor er mensen reageren....ja, ik rij zelf ook sneller dan de toegelaten snelheid en zeker s´nachts.
Greetz
BIG charlie
_________________________________________ Porsche 928 S 4.7-V8
Jaguar XJ-S 5.3-V12
|
11 mei 2008 14:27 |
|
|