Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 30 nov 2024 8:37

Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Iets om over na te denken... 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
‘64 Kever
Bericht 
Ja, laten we met zijn allen gaan staken, want daar bereik je iets mee! Gewoon je werk neerleggen! En allemaal heel Nederland plat leggen! *dus*

Oh, wacht, even het prachtige FNV-voorbeeld aanhalen:
Jaar 1: "Het bedrijf heeft winst gemaakt, wij willen LOONSVERHOGING EN EEN BONUS!"
Jaar 2: "Het bedrijf heeft verlies geleden, tja, da's het risico van het ondernemen!"

*erg kleine denkcirkel!*

Terzijde, al die leuke rekensommetjes hoeveel de benzine in Amerika kost zijn leuk, maar hoe zit het met de verhouding inkomen/benzineprijs? (lees: weet het niet hoor!)

07 mei 2008 20:53
Profiel Facebook 
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
paSCal schreef:
maar hoe zit het met de verhouding inkomen/benzineprijs?

Heel wisselend. Zit je aan de goede kant dan is het veel beter dan in NL. Zit je in de VS echter aan de verkeerde kant, dan is het een stuk minder dan in NL.

Ik heb niets tegen de VS (integendeel), maar de vergelijking met Walhalla gaat mij wat te ver. Zoals altijd: je hebt voordelen en je hebt nadelen.

07 mei 2008 21:02
Profiel
Bericht 
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bruto_Nationaal_Product

Daar praat je dan over.... ff goegele :D

als je de onderstaande lijst bekijkt zitten we slightly hoger dan de US of A

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_landen_naar_bnp

07 mei 2008 21:07
PorscheForum Junkie
ex. '77 911S US Targa _ex. '07 Cayenne 957_ ex. ’07 997.1 C2S X51 ____'96 993 C4S____ _’12 991.1 C2S X51_ _’10 LP560-4 Spyder_
Nederland
Bericht 
Rob 944 schreef:
BTW:Mijn moeder is van plan om in November naar de USA te gaan (Los Angeles) en heeft aangeboden om daar Levi's en Diesel Jeans voor mij te kopen. :cheers: :mrgreen:

Houd je er wel rekening mee dat de pasvorm en de kwaliteit niet het zelfde is als hier...
(Zo drink je in Brazilië ook nooit de kwaliteit koffie van hier...)

08 mei 2008 0:50
Profiel
PorscheForum Rakker
944
Grave
Bericht 
Okay:

Er komt nogal wat nieuws binnen over de USA in Nederland.Al ze verslag doen met een groot bord met de benzineprijzen van de Shell op de achtergrond,dan heb je een leidraad.(gezien op CNN).
In de USA beginnen ze al helemaal "pissed-off" te worden van de hoge benzineprijs,terwijl die toch vrij laag is.......... :roll:

En maak je maar geen zorgen over de kleding.6 jaar geleden zelf in de USA geweest,en fors kleding ingeslagen.
Begint nu allemaal een beetje te slijten.
De Levi's 501 en 505 passen me prima in de maat W36 L32........
De Levi's 550 zijn net vuilniszakken en dus afblijven.
Extra koffer en Credit-card gaat mee........... :mrgreen: :mrgreen:
Laat het maar gauw November worden. :lol:

Maar eh ECT:
Denk je dat het met een andere regering toch echt anders wordt ?
Kweet ut niet........... :roll:
......die heeft pech !!

08 mei 2008 12:35
Profiel
Bericht 
Zo lang het Nederlandse volk dit blijft accepteren en op de verkeerde mensen blijft stemmen verandert er niets!

In Amerika merken ze nu al dat de recessie is begonnen, las ik gisteren in de New York Times :idea:

Geheid dat deze overwaait naar NL. De economie van NL is peanuts vergeleken met die van de VS. Als Wall Street een scheet laat dan zal het hier vast wel een tornado worden. :lol:

08 mei 2008 13:57
Bericht 
blijf je daar wonen nu ect? :lol:

08 mei 2008 13:58
Bericht 
Woon merendeel tijds al in 2 landen :lol:

Ben nu al bezig me helemaal los te maken van NL. Jammer om te zien hoe hard NL achteruit gaat. :cry:
Maar ja het land krijgt de regering die het verdient.

Wat anderen van de VS vinden zal me een kont roesten. Heb het hier uitstekend naar mijn zin. Veel businessopportunities, geen overdreven adminstratieve rompslomp, goede service en een zeer gunstig belastingklimaat. Geen last van jaloezie hier, vriendelijke beleefde mensen. Als je hier in de VS met je kop boven het maaiveld steekt wordt het niet afgehakt, maar ben je de geslaagde man. Zaken die ik in NL node moet missen. :?

08 mei 2008 15:57
PorscheForum Junkie
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
ECT schreef:
Rob 944 schreef:
Rekenvoorbeeld.

In de USA kost benzine (93 ROZ) $2,90 per Gallon.De euro is 1,55 US$
Dat is dus 2,90/1,55 is 1,87 euro.
1 USA Gallon is 3,8 liter.Per liter is dat dus 1,87/3,8 is 0,4923......
Oftewel 49,3 eurocent per liter....... :shock:

Hier in de buurt is de benzine (euro 95) bijna 1,50 euro (1,48 euro).
Zit dus factor 3 in.........
Eea is afhankelijk van de benzinesoort,maar het scheelt wel. :cry:

BTW:Mijn moeder is van plan om in November naar de USA te gaan (Los Angeles) en heeft aangeboden om daar Levi's en Diesel Jeans voor mij te kopen. :cheers: :mrgreen:

Leuk voorbeeld. Brandstof hier in de VS is erg goedkoop. Je wordt er nogal boos en chagrijnig van dat we in NL. uitgekleed worden door de politici en niemand die de straat opgaat. Dat is andere landen toch wat anders.

Jouw moeder mag een hele grote koffer meenemen. Kleren kosten hier in New York bv. nog geen drol. Levi's en Diesel kosten hier ca. $ 30, omgerekend ruim 21 euro :!: En de nieuwe generatie iPhones komen uit, die kosten hier $399 bij de Apple Store op 5th Avenue. Eten kost hier ook bijna niets.

We leven in een exorbitante dure NL, Balkenende, Bos en de fiscus zijn de grootste staatsoplichters. De lasten per hoofd bevolking zijn in vergelijking met andere landen, enorm hoog. Al jouw zuurverdiende centjes gaan direct de schatkist in. Verbaast me altijd dat het volk gedwee dit ondergaat. Net over de grens gaat het toch wat anders aan toe .. :idea:

Het is dat mijn dochter hier nog op school zit, maar over 3 jaartjes keer ik NL defintief de rug toe.

Schaam jij je niet?

.

mhaschreurs.hyves.nl

08 mei 2008 16:09
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Citaat:
Wat anderen van de VS vinden zal me een kont roesten. Heb het hier uitstekend naar mijn zin. Veel businessopportunities, geen overdreven adminstratieve rompslomp, goede service en een zeer gunstig belastingklimaat

Daarom zijn ze ook bankroet.........

mhaschreurs.hyves.nl

08 mei 2008 16:12
Profiel Facebook 
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
ECT schreef:

Wat anderen van de VS vinden zal me een kont roesten.

Dat heb ik nou ook met het natrappen naar Nederland...

08 mei 2008 16:44
Profiel
PorscheForum Rakker
944
Grave
Bericht 
michael schreef:
ECT schreef:
Rob 944 schreef:

We leven in een exorbitante dure NL, Balkenende, Bos en de fiscus zijn de grootste staatsoplichters. De lasten per hoofd bevolking zijn in vergelijking met andere landen, enorm hoog. Al jouw zuurverdiende centjes gaan direct de schatkist in. Verbaast me altijd dat het volk gedwee dit ondergaat. Net over de grens gaat het toch wat anders aan toe .. :idea:

Het is dat mijn dochter hier nog op school zit, maar over 3 jaartjes keer ik NL defintief de rug toe.

Schaam jij je niet?

Huh ? Wie ? Ikke?
Er mag voor 187 euro vrij ingevoerd worden van buiten de EU.Da´s bijna 300 US$.Mooi,zo´n kledingkast vol met Levi´s en Diesel-kleding.
Wanneer is het November ?
Nee hoor,ik schaam me niet............. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
......die heeft pech !!

09 mei 2008 0:07
Profiel
Bericht 
michael schreef:
ECT schreef:
Rob 944 schreef:
Rekenvoorbeeld.

In de USA kost benzine (93 ROZ) $2,90 per Gallon.De euro is 1,55 US$
Dat is dus 2,90/1,55 is 1,87 euro.
1 USA Gallon is 3,8 liter.Per liter is dat dus 1,87/3,8 is 0,4923......
Oftewel 49,3 eurocent per liter....... :shock:

Hier in de buurt is de benzine (euro 95) bijna 1,50 euro (1,48 euro).
Zit dus factor 3 in.........
Eea is afhankelijk van de benzinesoort,maar het scheelt wel. :cry:

Leuk voorbeeld. Brandstof hier in de VS is erg goedkoop. Je wordt er nogal boos en chagrijnig van dat we in NL. uitgekleed worden door de politici en niemand die de straat opgaat. Dat is andere landen toch wat anders.

Jouw moeder mag een hele grote koffer meenemen. Kleren kosten hier in New York bv. nog geen drol. Levi's en Diesel kosten hier ca. $ 30, omgerekend ruim 21 euro :!: En de nieuwe generatie iPhones komen uit, die kosten hier $399 bij de Apple Store op 5th Avenue. Eten kost hier ook bijna niets.

Schaam jij je niet?

:roll:

Waarvoor zou ik me moeten schamen? Ik vraag toch niets te eten van jou?
Ik teer op niemand; heb geen schulden, geen hypotheek. Keurig voor mekaar toch? Wat anderen van mij vinden laat me ijs- en ijskoud.

En ja, Balkenende en Bos zijn de grootste staatsoplichters. Mijn donaties aan de Staatskas waarbij ik jaarlijks ruim 10 gezinnen goed te eten geef zonder een bedankje wordt me nu wel echt te gortig.

Waar heb je het over? Afgunst? Als je daar last van heb, kan ik je er ook van afhelpen :!: Ik kan jou helpen te werken aan je zelfvertrouwen, of carriere- en toekomstperspectieven, zodat je boven jezelf uitstijgt waardoor je jezelf accepteert. Ik kan je leren hoe successen te creeeren. Afgunst is een afgeleide van jezelf niet kunnen accepteren door allerlei innerlijke gebreken. Waarmee kan ik je helpen.. :lol:

09 mei 2008 13:07
Antwoord op onderwerp   [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2