Dit geldt dan zowel voor de categorieke hardrijder die bumperkleeft en risico's neemt als voor de invoegers die gewoon maar 'hun ding doen' zonder de risico's in te (kunnen) schatten.
Met het veel beter remmen ben je niks als je geen rekening houdt met de reactietijd die nodig is om nog maar te beseffen dat je moet gaan remmen.
Lijkt mij dus 'mooi geprobeerd' van die man, maar best wel uit zijn nek aan het kletsen.
Precies, maar ik dacht dat je minder doden wou & niet meer inkomsten?
Inkomsten die niet terugvloeien naar:
- verbeteren van de (in België toch érg gebrekige) infrastructuur:
- asfalt slecht gerepareerd, soms niet gerepareerd met gaten ten gevolge, betonplaten, slecht asfalttype dat weinig grip biedt bij regen en teveel opspattend water enz enz
- fietspaden die niet duidelijk afgebakend zijn (wordt wel wat aan gedaan hoorde ik onlangs)
- veel te weinig overzicht op sommige wegen
- gevaarlijke situaties die beter zouden kunnen opgelost worden door de weg opnieuw aan te leggen.
- ...
Met het plaatsen van wat vogelnestjes met fototoestellen in & drempels los je deze structurele problemen niet op.
Daarenboven is er geld nodig voor bewustwordingcampagnes en heropvoedingscampagnes van de bestuurders.
De pakkans is nog te klein (bijvoorbeeld zéér erg voor overmatige alcoholconsumptie e.d.).
Je kan ook gaan bestuderen of je voetgangers niet beter kan afschermen door voetgangersbruggen op 'zwarte plaatsen' te gebruiken en dat soort maatregelen.
Dit soort zaken zie ik veel te weinig en zou wel positiever zijn voor de eindbalans vermoed ik. Méér personeel ook uiteraard (voor controles e.d.).
Het demoniseren van de hardrijder zou ik als "goedkoop" omschrijven, ware het niet dat het een serieus pak begrotingstekort jaarlijks wegwerkt
Dat hoeft niet eens tegenstrijdig te zijn, afhankelijk van hoe je er naar kijkt.[/quote]
Tuurlijk niet. De oplossing vandaag: waar nodig de snelheid verlagen.
Zodoende is het probleem van de baan: het is weer veilig en er is geen frank uitgegeven aan de infrastructuur.
Binnen 10j mogen we op bepaalde plekken dan nog misschien 20km/u. Dat is nu ook geen structurele aanpak...