Auteur |
Bericht |
58GT
993 2S, "59" 911 IROC RSR, Carrera GT Speedster 1958, 911ST 1969 replicaDelfgauw
|
911E 1973 long block?
Beste techniek medeforummers,
Ik ben me aan het orienteren op een 1973 911E uit de US. de tekst bij de auto;
1973 911E Sunroof coupe. Vin# 9113201151
2.4 liter MFI - 5 speed 915 trans - 66,000 original miles
We have the COA on the car.
This is a very complete car.
It has been stored in a garage the entire time that it has been off the road. It has a 1985 PA State inspection sticker on it.
A customer of ours started the process of making the car road worthy and then decided he would rather be driving a car this summer than working on one. Had the one fender stripped, replaced the inner fender mount and then decided to not go any further with the car. We bought the car as you see it in the photos. We did a leak test and the numbers varied from a low of 80/45 to a high of 80/70. The engine turns over freely but has not been started in 20 plus years.
The history of the car is it has had three owners. The second owner changed the color of the car and the third owner changed it back to the original color which is Gemini Blue Metallic.
Somewhere early in its life, Porsche replaced the engine in this car with a factory long block.
No rust in the floor pans or battery pans. As you can see in the photos, the rockers and the door strikers need rust repair.
The car has some S trim.
Allemaal redelijk te ontcijferen alleen weet ik niet wat ze met "long block" bedoelen en wat 80/45 - 80/70 van de lektest betekend?
En ja, als ik iets verder rond ben volgen de foto's...
_________________________________________ Het leven is te kort om in een saaie auto te rijden.
|
12 mei 2008 21:12 |
|
|
zuugnap
|
kan je die vraag niet aan de owner stellen? mischien zal hij
dat het beste weten toch.... bedoel t niet verkeerd
kwam dit tegen met google
The longblock is the motor without injection, electrical and exhaust components.
Dat andere zal idd met bepaalde druktest te maken hebben
|
12 mei 2008 21:47 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Long hood is m.i. de benaming die men tegenwoordig gebruikt voor pre-75 (als in non impact bumpers). Long block zal daar wel een afgeleide van zijn.
Compressie test zou je moeten vergelijken met wat het werkplaatshandboek zegt!
Lijkt qua beschrijving een aardige auto (als de prijs ok is)
Enne Marcel: is je wagen park ondertussen niet groot genoeg
|
12 mei 2008 21:54 |
|
|
ErikE
987 3.2S '07 /
ex-986 2.7 '03 /
ex-964 C2 '91 /
ex-968 CS '92 /
ex-964 C4 targa '91regio Waterland
|
_________________________________________ Take the long way home....
|
12 mei 2008 22:19 |
|
|
ErikE
987 3.2S '07 /
ex-986 2.7 '03 /
ex-964 C2 '91 /
ex-968 CS '92 /
ex-964 C4 targa '91regio Waterland
|
_________________________________________ Take the long way home....
|
12 mei 2008 22:24 |
|
|
john's Porsches
911 2,2 t TargA en Coupe 1971, EX 944 targa II 1985, boxster in opbouw
|
ik heb iniedergeval de orginele werkplaats handboeken, multimappen staan. dus als je ze een keer wilt inkijken is altijd goed
_________________________________________ http://www.HVK-hogere-veiligheidskundige.nl
|
13 mei 2008 9:33 |
|
|
MetalGreen911SC
911 3.0 SC & 911 2.4E Targa &
Boxster 3.2S
|
Wel de juiste kleur
_________________________________________ 8600cc & 18 cylinders
|
13 mei 2008 10:47 |
|
|
58GT
993 2S, "59" 911 IROC RSR, Carrera GT Speedster 1958, 911ST 1969 replicaDelfgauw
|
Natuurlijk kan ik dat vragen, maar daarnaast is het leuk de kennis op dit forum te mobiliseren, zo zijn we met z'n allen met onze hobbie bezig, ik denk ook dat ze bedoelen dat het onderblok is vervangen. Die druktest waardes heb ik nog niet gevonden.
_________________________________________ Het leven is te kort om in een saaie auto te rijden.
|
13 mei 2008 11:38 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Op Pelican weten ze het: klikkerdeklik
|
13 mei 2008 12:13 |
|
|
58GT
993 2S, "59" 911 IROC RSR, Carrera GT Speedster 1958, 911ST 1969 replicaDelfgauw
|
Die lijkt er wel verdacht veel op maar volgens mij is íe het niet. Ik maak er een project van samen met een vriend, hij heeft de auto een paar weken geleden gespot op een swap-meeting in de US.
_________________________________________ Het leven is te kort om in een saaie auto te rijden.
|
13 mei 2008 12:19 |
|
|
58GT
993 2S, "59" 911 IROC RSR, Carrera GT Speedster 1958, 911ST 1969 replicaDelfgauw
|
idd, dat brandstof systeem zal wel een revisie kunnen gebruiken, jammer van je blok, hopelijk valt het mee, aan de andere kant, als je iets doet / laat doen, doe het dan goed, met een goed en aantoonbaar gereviseerd blok is 'ie uiteindelijk ook meer waard.
Eigenlijk kan je ervanuit gaan dat alles na 36 jaar kapot of bijna kapot is, ook mijn ervaring met de pagode.
_________________________________________ Het leven is te kort om in een saaie auto te rijden.
|
13 mei 2008 12:33 |
|
|
58GT
993 2S, "59" 911 IROC RSR, Carrera GT Speedster 1958, 911ST 1969 replicaDelfgauw
|
even wat foto's;
dorpels, voorschermen, motorkap, brandstofsysteem, interieur, remmerij, motor... Liefde maakt blind
_________________________________________ Het leven is te kort om in een saaie auto te rijden.
|
13 mei 2008 12:38 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Body ziet er op t eerste gezicht wel strak uit, Fuchsen ook.
Roest saneren is al gauw niet rendabel als het verkeerd zit, daarvoor zou je auto toch dichtbij moeten zien.
Hou er rekening mee dat je de motor geheel moet doen of moet wisselen. Met een beetje pech zit er roest op je cilinderwanden, nokkenassen en krukas.... Kost je zomaar 10-15 k of nog meer. Een ruilmotor wordt al lastig omdat je geen draaiende motor kunt inleveren.
Dat de auto ook al een keer van kleur is gewisseld maakt het allemaal wel een enorm project.
Je moet het niet doen met het idee om voor weinig een goeie 911 voor elkaar te krijgen...
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
13 mei 2008 21:47 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
een 'longblok' is idd de motor zonder in/uitlaat systeem, dynamo, koelven, etc...
adv. ziet er niet erg veel belovend uit
tenzij de vraagprijs lager is dan de verzendkosten naar NL, zou ik 'm lekker laten waar 'ie is
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
14 mei 2008 8:58 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
koelvEn???
Jouw redenatie is dus zoiets als:
2.4E in goede staat is waard 45k
Complete motorrevisie 15K
Complete carosserierevisie 20K
Diverse losse andere dingen 7K
Economische waarde 3K
Zou best wel eens iets in kunnen zitten.
Toch blijft het altijd jeuken zo'n projectje!
|
14 mei 2008 9:31 |
|
|
58GT
993 2S, "59" 911 IROC RSR, Carrera GT Speedster 1958, 911ST 1969 replicaDelfgauw
|
Het feestje is afgeblazen, geen matching numbers, doordat het longblock was vervangen is er geen motornummer meer
Zo kun je het ook verkopen..
Kunnen we weer op zoek naar iets anders, heb nu een 1967'er op het oog.... (leuke basis om een 911R replica te bouwen )
_________________________________________ Het leven is te kort om in een saaie auto te rijden.
|
15 mei 2008 20:24 |
|
|