Auteur |
Bericht |
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Mijn 993 projecten (update: het 4e project zit er bijna op)
Persoonlijk vind ik de voorzijde van de 993 te "soft" in vergelijking met de "dikke kont" aan de achterzijde.
Nu ik besloten heb de 993 te houden (de GT3 lonkt nog steeds ) wil ik 'm naar mijn smaak aanpassen, hoewel dat laatste natuurlijk zeeeeer persoonlijk is en sommigen gruwelen bij de gedachte hieraan, worden dit de komende projecten.
Allereerst de buitenkant, de voorzijde vind ik te soft en daarom kies ik voor een S (of zo u wilt een turbo) voorbumper MET een Turbo S onderlip om nog de voorzijde iets stoerder te maken.
Aan de achterzijde wil ik een vaste vleugel en denk hierbij aan een bi-wing van Techart en om de 993 aan de buitenzijde compleet te maken een set RUF velgen.
Ook het interieur komt aan de beurt, GT3 kuipstoelen, een alcantara sportstuur (met airbag), een Heigo roll-overbeugel en 4-puntsgordels.
Het onderstel wil ik, ondanks recentelijk gemonteerde nieuwe dempers en verlaagde veren ook aanpassen met een Bilstein set, de PSS9.
En als ik er uiteindelijk nog zin in heb, dan wil ik de motor aan gaan pakken en misschien er een 3.8 ltr met alle toeters en bellen of liever gezegd nokkenassen en chips er op en aan.
Plannen genoeg dus, ik hou jullie wel op de hoogte
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
Laatst bijgewerkt door Nine-eleven op 20 aug 2008 17:35, in totaal 3 keer bewerkt.
|
13 mei 2008 20:24 |
|
|
ASW
718 Spyder
|
Veel succes met dit project.
Zeker weten dat inruilen op een GT3 je op langere termijn niet gelukkiger maakt?
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
|
13 mei 2008 20:32 |
|
|
horn
PF #57
|
spaarvarken gevonden? mooie voornemens hoor. klinkt wel als investeringen die je voor jezelf doet en niet als investeringen die je auto veel meer waard maken. dus de gt3 zou dan economisch gezien even moeten ophouden met lonken...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
13 mei 2008 20:34 |
|
|
Classic912
912 1965, 964 C2 Coupe 1991 ganz original
|
Zoiets van een look achterzijde (behoudens de velgen etc)?
_________________________________________ Porsche 912 eind 1965 geleverd door Mahag Duitsland, 964 C2 Coupe 1991 Ganz Original
The combination of performance and economy have made the 912 enormously popular with sports drivers
|
13 mei 2008 20:54 |
|
|
CJ
ex-964 C2
997 C4S
MacanHellevoetsluis
|
Mooie spullen hoor!
Gaaf!
Persoonlijk vind ik de enkele achterspoiler (zoals op een 'gewone' turbo) nog mooier.
Maar alle respect voor de plannen, ga het zeker volgen.
Misschien een idee, voor als je het toch zo grondig aanpakt, om het onderstel te verrijken me polyurethane ophangingbussen, zoals bv.
Powerflex.
Kijk maar eens op biesheuvel.nl, kosten vallen wel mee. Zeker in vergelijking wat je voor de rest reserveert.
CJ
|
13 mei 2008 21:54 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Doe je ook nog iets aan de zij/onderkant?Die oogt nogal"iel"omdat deze rond naar binnen loopt.
De S heeft wel mooie sideskirts maar die passen niet op een smalbody.
Ik heb er zelf de RS skirts onder gezet.Staat super(dik).
Bij pon dachten ze laatst zelfs dat het een S was.
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
13 mei 2008 22:19 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
tja wat zal ik zeggen.het is allemaal leuk zeker de voor bumper is een mooie update.maar verder word je auto er geen cent meer door waard en moeilijk of niet verkoopbaar dat voorbeeld heb je.je kent de verhalen over origineel.
ik zou zeggen 100% inruilen op die gt3 is mijn mening.
natuurlijk is ombouwen leuk maar als je deze centen op een hoop veegt weet ik bijna zeker dat je nog geld overhoud met inruil op een gt3.
veel sterkte met je keuze.
gr anton964
|
13 mei 2008 23:37 |
|
|
zuugnap
|
bovenstaande lijkt me een strakker plan,
een S2 pimpe ... je varken leegroven en voor wat?
maar mocht je het doen , veel plezier ermee daar gaat t om toch!
|
13 mei 2008 23:56 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Diep in mijn hart misschien wel, maar een goede GT3 kost ook serieus geld. Een goede vriend van mij heeft een GT3 ClubSport en naar zijn bescheiden mening (en die van anderen) is een GT3 echt meer iets voor regelmatig circuit gebruik. En met name het laatste is niet mijn doel. Klopt, maar de meeste "aanpassingen" zijn terug te draaien. Zo is de achterspoiler een complete klep en bewaar ik de originele, de rolbar is geschroefd op bestaande bevestigingen en zo zijn dus de extreme aanpassingen niet zo ingrijpend als zij lijken. Ja, dat is de bedoeling. Zeker in combinatie met de voorbumper EN de RUF velgen kan ik niet zeggen dat de aanpassingen subtiel zijn, maar wel verantwoord.
Helemaal gelijk, ik heb onlangs nog naar de RS skirts staan kijken en ik deel jouw mening, alhoewel de zwarte RS skirts op een donkere 993 minder opvallen. Aanvulling op het geheel.
Even los van het financiele aspect, voor deze aanpassingen haal ik natuurlijk geen goede GT3 in huis, geldt voor mij dat ik een hele mooie 993 heb (volgens velen) maar met alle respect naar mijn geweldige 993 daar blijft het dan ook bij.
Ik wil eigenlijk een hele mooie EN een aparte.
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
14 mei 2008 0:05 |
|
|
jeroenoop
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
|
@Nine-eleven en eigenlijk veel anderen , waarom geen 996 turbo
_________________________________________ porsche is een virus,maar je voelt je beter.
|
14 mei 2008 0:22 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Ken dat gevoel Nine-Eleven
Je auto aanpassen naar je zin is een leuke optie
Een GT3 staat mij ook wel aan, maar zal het rijcomfort wel erg missen
Heb al een afspraak gemaakt bij Renntech en laat het e.e.a. doen en misschien later een strakker onderstel monteren
De auto is zo verschrikkelijk naar mijn zin, gezien mijn leeftijd zal ik eerder aan een 997 cabrio denken
Heb een paar jaar geleden voor het eerst een (Golf) cabrio erbij gekocht en je wilt niet weten wat ik daar een plezier van heb
Dus wie weet na 25 jaar een coupé een keer een cabrio, maarja mijn zoon houd me nog tegen (coupé is veeeeeeeeeeeeel mooier pa)
Geld houden we nog even in de knip en veel afschrijven van de 993 zullen we ook niet doen neem ik aan
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
14 mei 2008 7:18 |
|
|
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Jammer van de 993
Maar ieder zijn smaak dus succes ermee
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
14 mei 2008 14:24 |
|
|
craze
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
|
lekker doen wat jij wilt, 'tis jouw 993
ik zie het eindreslutaat wel verschijnen op het forum...
_________________________________________ 911 redenen om de 3.2 te pakken!
www.thefloorfactory.nl
|
14 mei 2008 15:28 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Eigenlijk vind ik het ook jammer, maar 't is jouw beslissing.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
14 mei 2008 15:32 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Velgen en vooral het stuurtje zijn super!
|
14 mei 2008 15:35 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
+1
|
14 mei 2008 15:47 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Zo zie je maar: zoveel mensen, zoveel smaken...
Ik vind de geplande wijzigingen aan het uiterlijk (de vleugel, de bumper, et cetera) wel stoer en eigenlijk ook wel mooi.
De velgen daarentegen kunnen míj niet bekoren...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
14 mei 2008 15:50 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
gelukkig... wil wel een beetje exclusief blijven rijden hoor....
stoelen zijn trouwens ook mooi !
Alleen de lol al van het uitzoeken en het erin laten schroeven....priceless...
|
14 mei 2008 16:22 |
|
|
RufBTR
|
gewoon lekker doen wat je wilt, jou centen en smaak.
de betaler bepaalt zoals ik al eerder hier ben tegen gekomen.
Die van mij is ook allang niet meer origineel, zou me echt me ..... roesten, als ik het zelf maar mooi vindt.
dus leef je uit zou ik zeggen !
|
14 mei 2008 17:19 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Zonde van het geld.
Gewoon GT3 kopen.
|
14 mei 2008 20:55 |
|
|
dries
993 C2
|
De pss9 bestaat trouwens niet meer, is pss10 geworden, wist niet dat het nog beter kan
|
14 mei 2008 22:14 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Heren, allereerst bedankt voor alle reacties.
De keuze tussen een GT3 kopen of de 993 volledig naar mijn zin maken heb ik al genomen. Rationele beslissingen zijn dit natuurlijk nooit, Porsche rijden is een subjectieve belevenis alsmede de persoonlijke smaak hoe deze er uit zou moeten zien.
@molen934
Leeftijd speelt bij mij inmiddels ook een rol en hoewel een GT3 mij enorm aanspreekt, heb er mee gereden waaronder ook (mee)gereden op de Nurburgring, en zwaar onder de indruk ben van de potentie van de GT3 is ook voor mij het rijcomfort een wegende factor.
Eveneens de fun van een Golf Cabrio genoten en hierdoor ook in de overweging gestaan een Porsche Cabrio aan te schaffen, maar ik blijf de coupe uiteindelijk toch mooier vinden.
De 993 bevalt mij zo goed, klassieke lijnen, luchtgekoeld, min of meer waardevast etc dat deze nu mijn huidige vertrekpunt gaat worden.
Ik had een tweetal velgen op het oog, de bekende Cargraphic Racing velgen of de RUF's, uiteindelijk besloten te gaan voor het exclusieve, de RUF velgen. Onlangs op Dinslaken geen RUF velg te bekennen, maar op iedere hoek van het circuit zag je wel de Cargraphics of gelijkwaardig. Mee eens, heerlijk en ik ben er al mee begonnen. Motorklep met spoiler is inmiddels besteld en zaterdag ga ik een setje nieuwe RUF velgen "life" bewonderen. Mijn P specialist is op de hoogte van mijn wilde plannen en deelgenoot in het kwaad geworden.
Wist ik ook niet, PSS10 it will be. Zal er wel niet goedkoper op zijn geworden
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
14 mei 2008 22:19 |
|
|
dries
993 C2
|
nee!
weer 400 meer!!
|
14 mei 2008 22:33 |
|
|
Lydia
|
Re: Mijn Porsche 993 projecten (oftewel geheel naar mijn sma
|
14 mei 2008 22:49 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Re: Mijn Porsche 993 projecten (oftewel geheel naar mijn sma
Tja, je hebt natuurlijk altijd bazin boven baas . . . . . .
p.s.
Voor diegenen die Lydia niet kennen, het slaat op haar auto
We blijven natuurlijk vrouwvriendelijk op het forum
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
14 mei 2008 22:57 |
|
|