Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 0:21



Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Olieslang vervangen 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Olieslang vervangen
Ik heb een v/d olieslangen rechtsvoor aan de oliekoeler vervangen want die lekte.
Sodeju wat zaten die wartels vast, ook na een nachtje soppen in de kruipolie.
Voordeel is dat ik een geile bahco (ahum van Gedore) heb gekocht met bekopening 43 mm. Je hebt twee bahco's nodig of steek 36 en 32 (weet niet zeker). Alleen met musclepower kreeg ik het niet los. Dus heb ik steeds één bahco op de stationaire wartel gezet en met ijzerdraad gefixeerd waarna ik met beide handen aan de andere bahco kon hengsten.
Ik draai momenteel Ubuntu (soort Linux) en ik weet nog niet hoe ik de fotoos v/d telefoon op de pc. krijg. Want die wil ik zéker plaatsen..
Gr NR
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


Laatst bijgewerkt door NordRack2 op 15 mei 2008 20:57, in totaal 1 keer bewerkt.



15 mei 2008 13:42
Profiel
Bericht 
Foto's plaatsen via bluetooth. :idea:


15 mei 2008 14:09
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Wees blij dat je je oliekoeler niet hebt vernacheld met dat hengsten.
Je kunt beter de wartels inslijpen....
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


15 mei 2008 19:16
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Bedoel je zoiets:

AfbeeldingAfbeelding
Mocht je hem toch los kunnen draaien weet ik uit ervaring dat de draad van de aluminium pijpjes in de wartel achterblijft! De beste optie om te proberen de boel heel te houden is zoals hierboven beschreven ze inslijpen. Mij heeft het een nieuwe oliekoeler gekost; prijs viel me nog mee, €360,- incl btw.
_________________________________________
NPC 0577


15 mei 2008 19:50
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht 
Allereerst excuses voor de kwaliteit v/d fotoos :!:

Dit zijn de twee leidingen; allebei in de kruipolie gezet. De onderste wil ik vervangen. Je ziet de twee zeskanten, de linkse zit vast aan de metalen olieleiding, de rechtse is van de slang en zit op de leiding geschroefd:
Afbeelding

Op de linkse zeskant heb ik de eerste bahco gezet, met een ijzerdraad aan de leiding zodat de bahco niet naar onderen valt:
Afbeelding

Onder heb ik de bahco gefixeerd met de nodige voorspanning aan een tapeind van het wiel:
Afbeelding

De tweede bahco ook in actie. De leiding kan geen kant op, torsie is uitgesloten. De linkse zeskant is gefixeerd en de rechtse kan ik nu losdraaien:
Afbeelding

Nieuwe slang, oude slang en twee bahco's:
Afbeelding

OK, de koppeling die aan de oliekoeler zat heb ik op dezelfde manier losgedraaid. Dwz. de zeskant aan de koeler gefixeerd zodat die geen kant op kan en daarna een mega-hoeveelheid spierkracht op de wartel. Uiteindelijk bleek dat de Porschemonteurs 19 jaar geleden het nodige geweld (???) hebben gebruikt om de zaak vast te zetten want ik heb geen roest of zo bemerkt. Enkel het draaimoment nodig om de zaak los te krijgen was gigantisch.
De nieuwe slang heb ik op gevoel vastgezet dus niet té vast maar toch genoeg. Komende tijd even opletten dat hij niet gaat lekken.
Gr NR2

My baby:
Afbeelding
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


16 mei 2008 3:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht Re: Olieslang vervangen
NordRack2 schreef:
geile bahco


Nog nooit gezien!! Hoe ziet zoiets er uit? :wink:


16 mei 2008 7:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Was het een "rooie" :?:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


16 mei 2008 7:46
Profiel
Bericht 
Volgens mij ook. :?
Waarom niet gelijk schoon gemaakt en wat zwart gemaakt Nordrack, is wel een beetje slordig als je in de wielkuip kijkt. :(


16 mei 2008 8:17
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
ja zou zeker de wielkasten even zwart maken.verder goed werk!

anton964


16 mei 2008 8:22
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
996 Carrera 4S MK2 Ex 964 Carrera 2 en 993 Targa
Bericht 
Inderdaad, als je zo bezig bent even netjes maken. Buitenkant kleur en binnenkant verschillen, auto overgespoten??
_________________________________________
Life is nice, driving 300 in a Porsche even nicer


16 mei 2008 9:05
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht 
De vorige eigenaars hebben hem over laten spuiten en dat is idd slordig gedaan... maar van carosseriewerk heb ik geen verstand.
Jullie bedoelen goed schoonmaken en met een zwarte spuitbus overspuiten?
Een geile bahco is een duur stukje gereedschap dat vervolgens je hele leven meegaat! :) :wink:
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


16 mei 2008 13:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
er is zwarte tectyl tekoop in spuitbus.ik zou voor de blikken gaan.deze is wat dikker en dempt ook het geluid van de banden nog wat.
wel eerst goed scoon maken,zeker de randen van de wielkast.
nog beter zou zijn de auto in de originelestaat terug tebregen.

anton96


16 mei 2008 14:11
Profiel
PorscheForum Rakker
911 3.2 "89 coupe, 3.2 Cabrio "87 + 964 Jubilee "93 !
Friesland
Bericht 
Ik heb bij me zelf,en bij een kenis de slangen ook vervongen,en heb de wartels doorgeslepen met zo'n dremel, dan kan je er bij ,want met een flex heb je de kans dat je te diep snij, en als de spaning er af is draai je hem zo los ,wel ff het schroefdraad even insmeren met koperpasta,dan voorkom je dat de boel weer muurvast gaat zitten,er komt toch echt wel corrosie tussen de stalen wartel en de alluminium thulle van de oliekoeler.
_________________________________________
live, is what you made of it ! ! !


16 mei 2008 19:05
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 13 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.