Auteur |
Bericht |
ironpatje
ex 914, nu Ferrari 208 GTBHaacht
|
waardevastheid van auto's
_________________________________________ When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
|
16 mei 2008 0:25 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
de oudere elfjes volgens mij.die zie bijna niet meer afschrijven en sommige modellen vooral de hele oude worden weer al meer waard.
anton964
|
16 mei 2008 0:31 |
|
|
pat69
992 S cabrio (ex 997 4S cabrio, ex-993 cabrio)030
|
|
16 mei 2008 0:46 |
|
|
zuugnap
|
Hmm voor de rest zou ik zeggen GT3 Rs en tja oudjes
|
16 mei 2008 0:55 |
|
|
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Inderdaad de oudjes..... vanaf de 993 misschien!
|
16 mei 2008 7:16 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Moest daar toevallig ook aan denken
Keek naar wat oude foto's van Porsche's en zag de gele 911 van 1974.
Deze kocht een vriend van mij in 1982 voor Fl 15.500,--, en mocht de auto wel eens meenemen.
Wat zou hij nu waard zijn na 26 jaar
Kocht zelf mijn blauwe 911 van 1976 in 1983 voor Fl 22.500,--, wat zou deze nu waard zijn
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
16 mei 2008 8:26 |
|
|
zuugnap
|
STel je hebt 5 ton te besteden....... pfiewww moet t nog gekker!
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... d=45315696
Porsche 911 S T Ex Waldegaard/Safarirallye bj 1971
EUR 495.000 Verhandlungsbasis!! (oh je mag wel onderhandele kuch)
|
16 mei 2008 8:47 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Heeft dan ook maar 68k km gelopen (wel alle 68k vol gas )
|
16 mei 2008 9:06 |
|
|
mike 93
993 C2
|
Koopie dus!
_________________________________________ Een Porsche is meer dan de som der (onder)delen
|
16 mei 2008 12:02 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: waardevastheid van auto's
De auto waar je nooit mee rijdt. Daar heb je vervolgens niets aan dus: beleggen doe je niet met auto's. Zonde. Rijden met die dingen.
|
16 mei 2008 12:23 |
|
|
ingo
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369amsterdam
|
precies en in de tussentijd zo goed mogelijk onderhouden en eventueel verbeteren (met originele delen)...
_________________________________________ http://www.ingomettes.nl
|
16 mei 2008 12:48 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Precies, auto's schrijven altijd af. Alleen de afschrijving hangt sterk af van hoe met een auto is omgegaan. History, onderhoud en de algehele staat bepalen voor een groot deel de waarde.
Een 911 heeft een zekere drempelwaarde voor een goed onderhouden exemplaar en die zie je voor de pre 993 wel bereikt zijn.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
16 mei 2008 13:14 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Nieuwe(re) exemplaren op de korte en middellange termijn zeker, maar zou bijvoorbeeld
nu minder waard zijn dan €7000 (mits in goede staat uiteraard)
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
16 mei 2008 13:22 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Nee want zoals ik als schreef;
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
16 mei 2008 14:50 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Ik durf zelfs te beweren dat de als voorbeeld genoemde 911 meer waard is dan €7000 en dat de waarde ervan na het bereiken van de drempelwaarde dus weer is gestegen Enige tijd na het bereiken van de drempelwaarde bijschrijving.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
16 mei 2008 15:14 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Ik hou al een tijdje de prijzen van de 993 in de gaten, zakken m.i. nauwelijks. Gelukkig zie ik wel een stijging van de prijzen van de 3.2 cabrio's. Over tien jaar kan ik ruilen.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
16 mei 2008 15:25 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: waardevastheid van auto's
On Topic maar weer
... geen idee - maar gok 'n estate/combi met G3 installatie
|
16 mei 2008 15:33 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Nog even het vuurtje opstoken
Verkocht mijn 911 van 1976 na 8 jaar voor Fl 33.000,--
Meer als Fl 10.000, -- meer als de aanschaf
Later op een beurs de auto gezien, en toen vroegen ze nog meer
Was ook wel een heeeeel mooi exemplaar
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
16 mei 2008 17:16 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Daarmee is Ijzeren-patje z'n vraag nog steeds niet beantwoord
|
16 mei 2008 17:18 |
|
|
Jort
Groningen
|
Indien Porsche...
_________________________________________ Tjolk.
|
16 mei 2008 17:36 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Goed, en kijk nu eens hoeveel een woning in die periode is gestegen. Of aandelen... En hou ook nog even rekening met de inflatie (waardoor de auto nu ruw geschat ruim 13K zou moeten opbrengen voordat er winst wordt gemaakt).
|
16 mei 2008 17:39 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Daar heb je helemaal gelijk in, maar de vraagstelling was niet welke investering het meeste rendement op zou leveren of waar je (het meeste) winst mee zou kunnen behalen.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
16 mei 2008 18:24 |
|
|
PEF
996 TurboBrussel, België
|
100% gelijk devils son, en dan mag je de kosten nog niet meerekenen. Een auto (ook porsche) blijft een verliespost.
_________________________________________ What would the world be like if everything had to be rational? Would there be room for a dreamer...
|
16 mei 2008 22:23 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Ach wat maakt het allemaal uit. Je koopt toch de auto die je mooi vindt, lekker vindt rijden of wat dan ook de emotionele aantrekkingskracht mag zijn. Ik kan er geen nacht wakker van liggen als mijn auto over 10 jaar niks meer waard is.
Verder is het gewoon rijden en genieten en dan ben je de investering afschrijving en wat al niet meer zo vergeten
Maak me alleen zorgen over die rekening bij de pomp. Daar lijkt de inflatie wel een eigen leven te lijden
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
16 mei 2008 23:07 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Carrera 3.0 is de laatste vijf jaar wel in waarde aan het stijgen. Geen verkeerde keus geweest dus. Verder denk ik alle goede pre-74 911, vanwege lage productie aantallen en veel uitgeschakeld door roest en schade.
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
16 mei 2008 23:12 |
|
|