Allereerst excuses voor de kwaliteit v/d fotoos
Dit zijn de twee leidingen; allebei in de kruipolie gezet. De onderste wil ik vervangen. Je ziet de twee zeskanten, de linkse zit vast aan de metalen olieleiding, de rechtse is van de slang en zit op de leiding geschroefd:
Op de linkse zeskant heb ik de eerste bahco gezet, met een ijzerdraad aan de leiding zodat de bahco niet naar onderen valt:
Onder heb ik de bahco gefixeerd met de nodige voorspanning aan een tapeind van het wiel:
De tweede bahco ook in actie. De leiding kan geen kant op, torsie is uitgesloten. De linkse zeskant is gefixeerd en de rechtse kan ik nu losdraaien:
Nieuwe slang, oude slang en twee bahco's:
OK, de koppeling die aan de oliekoeler zat heb ik op dezelfde manier losgedraaid. Dwz. de zeskant aan de koeler gefixeerd zodat die geen kant op kan en daarna een mega-hoeveelheid spierkracht op de wartel. Uiteindelijk bleek dat de Porschemonteurs 19 jaar geleden het nodige geweld (???) hebben gebruikt om de zaak vast te zetten want ik heb geen roest of zo bemerkt. Enkel het draaimoment nodig om de zaak los te krijgen was gigantisch.
De nieuwe slang heb ik op gevoel vastgezet dus niet té vast maar toch genoeg. Komende tijd even opletten dat hij niet gaat lekken.
Gr NR2
My baby: