Een 2.7 CARRERA tunen?!
Tunen?!
Eerst en vooral: kugelfischer injection is een mechanische injectie van
Schaefer GmbH gebruikt in ondermeer Bmw op de 2002Tii.
http://www.bmw2002faq.com/content/view/66/32/
De carrera 2.7 heeft een mechanische
bosch injectie, dus geen gecompliceerde kugelfischer. Het zijn slechts enkele racing porsches die Kugelfischer gebruikten.
Wat de c27 WEL heeft is een injectie die door de gemiddelde Porsche sleutelaar niet meer wordt begrepen. Het gevolg is dat een typische 911/83 mechanische injectie 2.7liter vierkant draait. Fabrieks af conservatief 210 bhp, typische losgereden motor 220pk, en een goede gereviseerde motor, gebalanceerd en blueprinted doet 235-238 pk. (bob Watson en Neil Bainbridge zijn twee bedrijven die het laatste uit de c27 persen hier op de UK rollenbanken)-
Ah: een slecht afgestelde motor: yup een goede 155pk?!
Dus, eerste vraag: wanneer heb je dat ding de laaste keer op de rollenbank gezet?
Tweedens: staat van de injectie componenten: injectie pomp (laatste keer rebuild?), bougies, bougiecables, butterfly's enz.
Derdens: heb je een technicus die de MFI van porsche kent en kan repareren?
http://www.pelicanparts.com/techarticles/911_MFI/TipMFI.htmbovenstaand draadje is ALLES over de mfi handig verzameld door John Hunt.
Vierdens: hoeveel geld heb je? Easy power: lepel er een 993 pre-varioram in en zet op carburators en je maakt 290 pk. 993 op motec en 330 pk. Maar ontzettend sacrilegious for een carrera RS.
De enige "echte" period-correct tuning optie is een 1973-en-een -half US 2.4CIS 7R magnesium block kopen en dit opbouwen tot een 2.8 RSR met mechanische injectie; je maakt aldus je c27RS in een c2.8RSR
Tweede optie is Henry at Supertec een mailtje sturen voor de laatste prijs voor een carrera 3.o case en dat ombouwen tot een 2.8 Short stroke engine;
2.8 SHORT STROKE 66 MM STROKE 95 MM BORE
2.2 "S" CRANK
CARRERA 3.0 CASE
TURBO OIL PUMP
SC HEADS PORTED TO 40 MM IN 38 MM EX
TITANIUM VALVE SPRING RETAINERS
TWIN ANDIAL DISTRIBUTOR
DC80 CAMS (JOHN DOHERTY) camgrinder on this forum
10.5 TO 1 COMPRESSION
MODIFIED 2.2 '"S" MFI PUMP, SEALED W/ BREATHER
41.5 MM BUTTERFLY HOUSINGS
41.5 X 46 MM MAG STACKS
SUPERTEC FUEL INJECTOR LINES
SUPERTEC ENRICHMENT DEVICE
EURO RACING HEADERS (George does a nice job)
226 FAN W/1.3 TO ONE DRIVE RATIO
SINGLE WIRE ALTERNATOR
RSR SHROUD ( GETTY DESIGN)
SOLID TENSIONERS (never fail)
ongeveer 300 bhp @8500 rpm
een andere optie is een 3.2 SS motor op basis van een SC
een andere optie is een 3.5 litre MFI throttle slide motor - maar dan moet je wel je eigen oliebron aanboren
anyway: veel goodies in dit boek
Maar, een carrera 2.7 RS is SUCH an icon, het zou me verbazen indien een
goed afgestelde wagen, properly driven (220pk alleen tegen 7190 rpm
) je echt zou teleurstellen.
Take care,
Bert