Boxster CR22 Becker radio & Parrot CK3100 - geen geluid
Hi,
Na het installeren van de Parrot CK3100 car kit heb ik geen telefoon geluid via de autoradio. Wellicht heb ik iets over het hoofd gezien. Advies welkom!!
Het betreft een ’00 Boxster met een (Becker) CR22 radio, geen CD, externe versterker, alleen luidsprekers voor. De Parrot werkt, het radio geluid stop en het display toont ‘Phone’ op het juiste moment, ik heb gecontroleerd (met een klein luidsprekertje) dat de Parrot op zijn luidspreker uitgang en de lijn uitgang daadwerkelijk geluid geeft.
Dit heb ik gedaan:
• Voeding van Parrot (grijze stekers) zoals gebruikelijk als verloopkabel op de ISO A steker van de radio aangesloten (wel +12v en +12v-ign omgedraaid),
• De zwarte stekers van de Parrot nergens aangesloten (deze radio gebruikt een externe versterker),
• De gele mute draad van Parrot aan radio ISO A steker, pin 3 “Telefoon mute / vrij schakeling” (“Telephone Mute / Clearing function”),
• Lijn uitgang van Parrot (dunne bruine en groene draden) aan radio ISO C steker, pin 12 (“AF Telephone Input”) en 13 (“Earth Telephone Input”),
• In het “Gebruikers menu” (“user menu”) van de radio de optie “Gedrag bij mute instelling telefoon” (“Telephone Mute Characteristics”) ingesteld op “PH ON – Telefoongesprek via autoradio” (“PH ON – Telephone conversation via car radio”)
Wat heb ik mogelijk over het hoofd gezien? Waarom geeft de radio het geluid via de lijn uitgang van de Parrot niet door? Verkeerde radio instelling? De radio reageert wel (mute en “Phone” in het scherm). Verkeerde pinnen gebruikt voor de lijn uitgang (de betekenis van de aansluitingen van de ISO C steker verschillen van merk tot merk)? Ik heb pinnen 12/13 gebruikt naar aanleiding van de handleiding van de radio die bij de auto zat.
Iedere tip welkom!!
bvd, Wytze