Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 11:51

Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Porsche 993 Turbo en Turbo S - Gereed 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
SpeedGelb 987.2
Kaatsheuvel
Bericht 
Nieuwe update:

Ik heb vandaag weer wat werk verricht aan de staartvleugel. De uprights zijn ingekost en verder geschuurd en ik ben wat meer vorm er in aan het brengen.
Afbeelding
Het witte bovendek is natuurlijk nog veel te groot, maar het ligt er op voor het idee. Tevens kun je zien dat ik de 2e koplamp inmiddels heb geplaatst.

Afbeelding
Een klein stukje is van de rechter upright gebroken. Niet zo heel erg, want dat vul ik wel weer op. Verder zit de vorm er toch wel goed in, vind ik.

Afbeelding
Hier zie je nog een keer hoe het bovendek erop moet. Er zal niet veel speling overblijven aan de onderkant en dat is precies de bedoeling. En inderdaad, hij ligt nog wat scheef ;) :P

Afbeelding
Hier nog even een close-up van het begin van de luchthappers in de vleugel. Die moeten straks nog wat verder worden uitgediept, maar voorlopig dienen ze een beetje als referentie. Dat maakt het voor mij makkelijker om de vleugel, naast de foto's van het origineel, in de juiste vorm te krijgen.

Arno

In 1963 vindt de werkelijke geboorte plaats van de automobiel.
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

01 feb 2008 23:54
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Porsche 911/996 cabrio, Porsche BoxsterS, Ex-968 Cabrio, ex-944 I, Porsche 928,
Haaften
Bericht 
Fantastisch om te lezen! Veel succes.

04 feb 2008 16:41
Profiel
PorscheForum Rakker
993S Vesuvio; 964 RS replica; 964 Turbo 3.6; 964 Alex 1224; project 1965 301xxx; project 1965 300xxx
Bericht 
goeie progressie!

10 feb 2008 20:37
Profiel
PorscheForum Rakker
SpeedGelb 987.2
Kaatsheuvel
Bericht 
Ik heb eigenlijk nog wat meer om te laten zien, maar mijn vriendin heeft even dit weekend de camera mee. Dus van de week plaats ik de nieuwe foto's, waarbij het grootste werk aan de spoiler erop zit ;) :D

Arno

10 feb 2008 21:29
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
SpeedGelb 987.2
Kaatsheuvel
Bericht 
En dan hier eindelijk de beloofde foto's. Dit is de staat van de spoiler nu (en ik moet nog wat kleine dingen bijwerken)
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Arno

14 feb 2008 13:21
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
993S Vesuvio; 964 RS replica; 964 Turbo 3.6; 964 Alex 1224; project 1965 301xxx; project 1965 300xxx
Bericht 
Nog vorderingen Arno? Make my day!

26 feb 2008 23:14
Profiel
PorscheForum Rakker
SpeedGelb 987.2
Kaatsheuvel
Bericht 
Na een klein bouw dipje ben ik afgelopen weekend weer eens lekker de schuur in gekropen.

De volgende onderdelen moest ik namelijk voorzien van een grondverf kleurtje:
Afbeelding

Echter, toen ik eenmaal bezig was, kwam ik nog meer dingen tegen die gespoten moest worden en aan het eind van de middag was de stapel alsvolgt:
Afbeelding

Komend weekend zal ik hopelijk toekomen aan het schilderwerk van het interieur, want dat kan ik nu gaan afronden.

Arno

04 maart 2008 13:43
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
Klasse.

Wat doe je nu met de wielen, je had toch maar 1 set van het juiste formaat? Let wel op: de turbo S moet in ei-glans zilver gespoten worden, maar dat lijkt me gezien je reeds getoonde kunsten geen probleem.
Jacques

04 maart 2008 23:38
Profiel
PorscheForum Rakker
SpeedGelb 987.2
Kaatsheuvel
Bericht 
De velgen van de Turbo S krijgen een "Special threatment" :twisted:
Ze worden (op de velgrand na) licht geel zoals in mijn eerste post is te zien. Ik weet nu al dat niet iedereen dit mooi vindt, maar ik kan het wel waarderen. Ik hou wel van een beetje exclusiviteit. ;) :)

05 maart 2008 15:41
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
996 Turbo
Brussel, België
Bericht 
Zwart zou knapper zijn (volgens mij) , maar idd veeeeeeel minder exclusief. Het gaat mooi worden. Ga je naast het geel ook dat randje afwerken zoals de foto?

05 maart 2008 17:08
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
SpeedGelb 987.2
Kaatsheuvel
Bericht 
PEF schreef:
Zwart zou knapper zijn (volgens mij) , maar idd veeeeeeel minder exclusief. Het gaat mooi worden. Ga je naast het geel ook dat randje afwerken zoals de foto?

Met "dat randje" bedoel je neem ik aan het chromen randje? Die moet er uiteraard wel komen. Dat zal nog een aardige spuitklus zijn, maar dat vind ik nu juist een uitdaging.

Maar goed... ik heb na veel te lang niets te hebben gedaan, eindelijk een serieuze update:
Ik steek meteen van wal met de lak op de Turbo
Afbeelding
Ik was over het spuitwerk best wel tevreden. Ik ga de lak nog wel een beetje opschuren voor de volgende lagen lak. Dan mag het model weer verder rusten totdat hij wordt afgelakt.

Ook heb ik de Turbo S gespoten. Dit was alleen een ware ramp! Kijk en huiver:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De body is gespoten met een watergedragen lak. Ik heb daar nog maar weinig ervaring mee, maar het is duidelijk dat je daar NOG VEEL MEER geduld voor nodig hebt, dan voor thinner gedragen lak. Ik moet het model dus weer opschuren en opnieuw spuiten.

Ondertussen ben ik ook al een eind verder met het interieur. De interieur bekleding is aangebracht en ook de decals.
Afbeelding

De Turbo S krijgt de carbon accenten welke ik toch wel goed gelukt vind. Alleen sneuvelde de dashboard decal, dus daarvoor moet ik een nieuwe printen.
Afbeelding
Leuk zo'n CF stuurtje, maar ik zie dat ik nog wel wat moet bijwerken :roll:
Afbeelding

Ik dacht dat dit model wel wat vlotter in elkaar zou gaan, maar steeds loop ik weer tegen problemen aan, of zie ik dingen die ik gewoonweg MOET veranderen. Hopelijk lukt het mij om nog dit jaar beide wagens af te ronden :roll: :oops:

Arno

01 apr 2008 12:56
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Bericht 
Wat een geduld heb je hiervoor nodig! Het ziet er nu al super uit!

Dit is absoluut helemaal niets voor mij...

:res:

01 apr 2008 13:19
Profiel
PorscheForum Rakker
SpeedGelb 987.2
Kaatsheuvel
Bericht 
Het spuiten van de licht gele kleur is en blijft lastig, maar ik heb nog wat moed verzameld om nog eens wat te spuiten. Met een beter resultaat dit keer.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hopelijk dat ik dit weekend het model nogmaals weet te spuiten en dan hoop ik voldoende lakdikte te hebben om het model te kunnen schuren en af te lakken.

Arno

10 apr 2008 10:26
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
SpeedGelb 987.2
Kaatsheuvel
Bericht 
Het was gisteren erg lekker weer in Kaatsheuvel dus naast het werken in de moestuin ook nog even in de schuur gestaan om de glanslak te spuiten.

Eerst maar eens de Turbo:
Afbeelding
(dit is overigens de dakspoiler)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En ook de Turbo S:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De lak van de Turbo S is nog steeds niet mooi glanzend en ook nog niet super glad. Dus voor de volgende lagen lak, eerst even schuren en dan zal hij wel echt gaan glimmen.

Arno

14 apr 2008 9:45
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
sjongejongejongejongejongejongejongejongejongejongejongejongejongej ongejongejongejongejongejongejongejongejongejongejongejongejongejon gejongejongejongejongejongesjongejongejongejongejongejongejongejonge jongejongejongejongejongejongejongejongejongejongejongejongejongejonge jongejongejongejongejongejongejongejongejongejongesjongejongejongejonge jongejongejongejongejongejongejongejongejongejongejongejongejongejonge jongejongejongejonge :shock: jongejongejongejongejongejongejongejongejongejongesjongejongejongejonge jongejongejongejongejongejongejongejongejongejonge :shock: jongejongejongejongejongejongejongejongejongejongejongejongejongejonge jongejongejongejongesjongejongejongejongejongejongejongejongejongejonge jongejongejongejongejongejongejongejongejongejongejongejongejongejonge jongejongejongejongejongejongejongejongesjongejongejongejongejongejonge jongejongejongejongejongejongejongejongejongejongejongejong :shock: ejongejongejongejongejongejongejongejongejongejongejongejongejongejonge sjongejongejongejongejongejongejongejongejongejongejongejongejongejonge jongejongejongejongejongejongejongejongejongejongejongejongejongejonge jongejongejongejonge zeg :cheers:

14 apr 2008 20:55
Profiel
PorscheForum Rakker
SpeedGelb 987.2
Kaatsheuvel
Bericht 
Zo... vandaag een heel eind opgeschoten. Het model is eindelijk afgelakt. Nu kan het uitharden beginnen.

De Turbo
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De Turbo S
Afbeelding
Afbeelding
Het logo is een tikkie te groot. Ik vermoed een meetfoutje, maar ik zag het te laat om op te lossen. Ach... zo erg is het nu ook weer niet.

Afbeelding
De naaflogo's daarentegen zijn wel rete strak geworden. Voor het eerst heb ik ze zo mooi gekregen. Met dank aan mijn nieuwe printer, want die kan dit dus wel mooi krijgen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Voor de Turbo S had ik nog iets speciaals in petto. Ik wil namelijk knal gele gordels, maar die zijn niet standaard te koop. Ik ben dus zelf maar aan het kleuren gegaan:
Afbeelding

Eerder deze week was ik bezig om dit model een setje sturende voorwielen te geven. Het bouwmodel voorziet hier niet in, dus moest ik mijn fijnste motoriek aanspreken:
Afbeelding
Het boortje op de foto is een tandartsboortje van nog geen 0,5 mm :shock:
Ik ben er tevreden mee.

Arno

20 apr 2008 20:39
Profiel WWW
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
Bericht 
Prachtig die turbo! De juiste kleur ook nog :res:

20 apr 2008 20:49
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
996 Turbo
Brussel, België
Bericht 
Komt dik inorde man, ik zie het :D :wink:

20 apr 2008 22:50
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
Bericht 
GEWELDIG, wat een inzet :thumleft:

21 apr 2008 0:53
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
SpeedGelb 987.2
Kaatsheuvel
Bericht 
Dank jullie voor de positieve reacties, maar ik ben er nog niet... Ik heb nog enkele zware klussen voor de boeg.
1 daarvan is het verder verbouwen van de stoelen (1 setje daarvan) tot Sport stoelen.
Een andere klus die moeilijk is en veel tijd vreet is het polijsten van de lak en dan staat de wielophanging nog op mijn lijstje. Er moeten namelijk 18" velgen onder komen met andere remschijven. Dat betekend dat de huidige ophanging nog flink onder het mes moet.

Arno

21 apr 2008 15:58
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
Deathtrap schreef:

Afbeelding
Het boortje op de foto is een tandartsboortje van nog geen 0,5 mm :shock:
Ik ben er tevreden mee.

Arno

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

21 apr 2008 20:57
Profiel
PorscheForum Rakker
SpeedGelb 987.2
Kaatsheuvel
Bericht 
Gisteren (en zelfs nog heel even vanochtend :oops: ) een klein beetje aan het interieur gedaan.

Als eerste heb ik de "wangen" op de stoel geboetseerd. Dit moet natuurlijk nog een stuk fraaier worden, maar ik laat eerder de plamuur goed uitharden. Voor de stevigheid heb ik wel een stukje koperdraad in de rugleuning gemaakt.
Afbeelding
Afbeelding
Als ik (nu een dag later) naar het resultaat kijk, dan zie ik dat ik ook de wangen van de zitting en de lendesteunen nog wat moet vergroten.

Ik heb nog even een foto gemaakt van het dashboard met de nieuwe tellerplaten.
Afbeelding

En ik ben druk bezig met het aanbrengen van de gordels en de benodigde schakelmaterialen.
Afbeelding
Het geel oogt nu nog wat vreemd, maar dat moet straks wel mooier kleuren i.c.m. de body.

Arno

25 apr 2008 14:55
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
SpeedGelb 987.2
Kaatsheuvel
Bericht 
Afgelopen weekend een paar kleine dingetjes zitten doen. De wielophanging van de Turbo S is nu helemaal klaar. Ik moest de achtervering nog wat inkorten om de wagen wat te verlagen. Nu hangt hij lekker strak aan de grond :twisted:

En omdat ik het interieur niet kan afronden zonder stoelen, ben ik verder gegaan aan de sport stoel. Dit is het resultaat van een weekendje sculpten.
(er is nog wel een laagje plamuur nodig, met dank aan de primer)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Als het laatste plamuur werk er dan eindelijk op zit, dan kan ik dit stoelje dupliceren.

Arno

20 mei 2008 12:54
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Antwerpen
Bericht 
Knap werk zitten al aardig wat uurtjes in denk ik :wink:

20 mei 2008 12:57
Profiel Facebook 
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Wat een engelengeduld !!!

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

20 mei 2008 14:35
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende