Auteur |
Bericht |
djtommi
manager PR & Online bij BOVAG
|
63% gaat naar de schatkist:
http://www.bovag.nl/BOVAG/2008/Cijfers/ ... eek_20.pdf
toch gek dat zelfs de 'kale' literprijs in Duitsland meer dan 10 cent lager ligt... 
_________________________________________ Nothing beats an original.
|
22 mei 2008 20:17 |
|
 |
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Dat ligt dichter bij de raffinaderij en die hebben geen eigen oliemaatschappij 
|
22 mei 2008 20:18 |
|
 |
djtommi
manager PR & Online bij BOVAG
|
reportage in Nova gisteren -tussen einde reguliere speeltijd en verlenging van de Champions League- gezien?
In de USA zijn ze witheet, omdat een liter benzine daar nu maar liefst 63 eurocent kost, whoaaaaaah!!!!! Iemand was aan het klagen dat ie nu toch elke week 40 dollar kwijt was om in z'n MPV te kunnen rijden. SUV-verkoop ligt op z'n gat: Toyota dealer verkocht 5 pick-ups per week tegen 30 zes maanden geleden, maar de Priussen werden inmiddels ongezien besteld.
Maar goed, ook dáár betalen ze nu twee keer zoveel als vroegâh 
_________________________________________ Nothing beats an original.
|
22 mei 2008 20:22 |
|
 |
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Je zou bijna medelijden met ze krijgen. Maar goed: daar hoef je als politicus echt geen accijnsverhoging voor benzine door te voeren want je bent meteen klaar. Hier stemmen mensen (die er waarschijnlijk het hardst door geraakt worden) gewoon weer PVDA......
|
22 mei 2008 20:29 |
|
 |
djtommi
manager PR & Online bij BOVAG
|
hier willen ze zelfs op 1 juli de accijns op diesel met 3 cent gaan verhogen. Héb je eindelijk eens een zuinige(re) brandstof voor de massa met minder CO2 per kilometer...
En dan ook nog eens 1,5 cent accijns extra op LPG - de meeste milieuvriendelijke op grote schaal in NL verkrijgbare brandstof - , omdat er 'al jaren niks meer is gedaan aan die accijns'.... (letterlijk de verklaring van Wouter B.!)
En, en, en...: de btw gaat óók nog eens omhoog van 19 naar 20%
het moet niet gekker worden.
_________________________________________ Nothing beats an original.
|
22 mei 2008 20:33 |
|
 |
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Het volk accepteert het allemaal. Morrend maar toch. Er zijn landen waar het Binnenhof al een keer bestormd was met al dit soort grappen En vervolgens stoppen we dat geld in Allah Vogelaar haar kanswijken. Water naar de zee brengen!
|
22 mei 2008 20:44 |
|
 |
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Maar daar is 'super' geen RON 98 maar 92 en 'normaal' heeft RON 86. kortom; ze tanken daar gewoon 'goedkope' shit.
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
22 mei 2008 20:45 |
|
 |
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Kenners verwachten overigens een prijs van 4 euro per liter. Mooi toch? Gelijk file-probleem opgelost! 
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
22 mei 2008 20:46 |
|
 |
Jort
Groningen
|
Fout, nummers zijn niet integraal vergelijkbaar.
_________________________________________ Tjolk.
|
22 mei 2008 20:47 |
|
 |
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Is dat zo? wist ik niet.. 
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
22 mei 2008 20:48 |
|
 |
Jort
Groningen
|
 |  |  |  | Citaat: In Europe 98-octane gasoline is common and in Japan even 100-octane is readily available at the pumps, but this octane nomenclature is misleading to Americans as foreign octane ratings are derived entirely differently from our own... So, like every other measurement system it seems that everyone else uses a different scale than we do, but unlike most other instances where we have had the good sense to create different units of measure in this case we all use the same name... Japan and Europe use a system called RON or Research Octane Number to determine the octane rating of their gasoline, while stateside we use a system called AKI or Anti-Knock Index to determine gasoline's octane rating... Interestingly, to further complicate things it would seem that our own AKI system is actually derived from the average of the RON system and another more complicated system referred to as MON or Motor Octane Number... So, to recap our methodologies for measuring gasoline's octane rating are different, but share some common elements... So, with the commonality of RON in mind a good rule of thumb is as follows, multiply the foreign RON Octane rating by 0.95 and you will have the US AKI equivalent.
( RON Octane Rating x 0.95 = AKI Octane Rating ) 98 RON Octane x 0.95 = 93.1 AKI Octane (US measure) 100 RON Octane x 0.95 = 95 AKI Octane (US measure)
So, as you can see the 93 or 94 octane fuel we are all paying an arm and a leg for (Jort: ) is actually quite comparable to the higher octane fuels found in Europe and Japan. The people whom have to worry about low octane rating are our friends out west in places like California that are subjected to substandard 91 octane. 91 AKI Octane (US measure) = 95.5 RON Octane |  |  |  |  |
_________________________________________ Tjolk.
|
22 mei 2008 20:52 |
|
 |
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Je verhaal klopt wat betreft de verschillende meet-eenheden. Maar helaas moet ik je toch teleurstellen mbt de kwaliteit van de benzine daaro.
Even wikipedia geciteerd:
"87 octane fuel, the "regular" gasoline in the US and Canada, would be 91-92 in Europe. However most European pumps deliver 95 (RON) as "regular", equivalent to 90-91 US (R+M)/2, and even deliver 98 (RON) or 100 (RON)."
Wat dus inhoudt dat onze "regular" RON 95 heeft en in de US RON 91-92.
AKI 87~RON91-92
AKI 90-91~RON95
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
22 mei 2008 21:13 |
|
 |
Jort
Groningen
|
Lees the quote nog eens, staat ook dat de kwaliteit per regio verschilt. Californië wordt als voorbeeld genoemd van een regio waar mindere kwaliteit geleverd wordt.
_________________________________________ Tjolk.
|
22 mei 2008 21:23 |
|
 |
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Jep, eensch!
Alwaar AKI 93-94 'super' heet zit je goed, (=RON98)
Echter AKI 91 'super' is hier echt geen super. (=RON 95)
Zelfde geldt voor 'regular' AKI 87, want beduidend minder dan onze 'regular' RON 95.
Pijnlijk duidelijk dat onze 'regular' vaak veel beter is en 'super bleifrei' ook.
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
22 mei 2008 21:33 |
|
|