Auteur |
Bericht |
Bertroex
Een heerlijke Carrera 3.o targa en nog wat ander porsche gedonderkort by Newark-on-Trent, U.K
|
OOooooOOoo nounounou! 997 "old style" targa
Ik heb deze link zonder scrupules even gecopieerd van het UK porsche club forum.... Eindelijk een 997 die ik best naast mijn ouwe targa kan zetten
Popular convertible style with removable panels is available from VeloTech Automotive. It's been more than four decades since Porsche created the Targa roof for its 911 sports car. The Targa top provided an open-air driving experience but with the protection of a built-in rollover bar and a huge, wrap-around rear window. Instead of the top folding down, the solid roof panel over the car's seats could be removed and stored in the trunk. The Targa was a creative response to early 1960s governmental safety regulations that many thought would make it impossible for automakers to continue to build traditional cloth-roof convertibles. Detroit's so-called "T tops" roof was another response and featured two, smaller removable panels, one over the driver's seat and another over the passenger's seat. Though convertible sales declined drastically for several years, automakers eventually found ways to provide fold-away tops that meet the more stringent, modern safety regulations. But many Porsche owners liked the Targa roof style, and Porsche brought it back for the 2007 model year, albeit in a very different form -- two large sunroofs instead of the removable roof panel.
A German auto enthusiast thought owners of newer 911s might like to have a true Targa-style roof, so he developed the "classic hardtop" roof that fits atop a Porsche 911 convertible. The new GTN Automotive classic hardtop made its American debut last fall on the VeloTech Automotive stand at the Specialty Equipment Market Association (SEMA) Show of automotive aftermarket equipment. VeloTech is a Paso Robles, Calif.-based turbocharger distribution company founded by partners Rory Murphy and Lee Wilson. Both have extensive experience in the turbocharging industry. VeloTech imports European turbochargers designed to upgrade the performance of Volkswagen, Audi, Porsche and Mini automobiles. Because of such things as the use of carbon fiber, the proposed cost for the new Targa-style roof would be in the $10,000 range. Feedback at the SEMA Show indicated that the market would expand if the price could be lowered to around $6,000, said Murphy, a Detroit native. .
Bert
|
23 mei 2008 23:36 |
|
|
PaulusdB
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92Grootenbosch
|
Super. Nu de koplampen nog wat meer verticaal en we zijn weer thuis.
_________________________________________ =-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-= Only dead fish go with the flow =-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
|
23 mei 2008 23:49 |
|
|
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
Leuk alternatief voor een hardtop.
_________________________________________ Relax! Het is maar blik............
|
23 mei 2008 23:59 |
|
|
Lydia
|
G le bak, zèg! Wat een schitterende daklijn! Een streling voor het oog!
|
24 mei 2008 0:20 |
|
|
Porsche Tattoo
Boxster 986 2.7Rotterdam
|
Voor een "Aftermarket" non original Porsche, is het wel een geslaagde creatie. Lekker Old School
_________________________________________ There Is No Substitute
|
24 mei 2008 1:26 |
|
|
ingo
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369amsterdam
|
sorry hoor, maar ik vind het nix....
doe mij de 'gewone' 997 targa dan maar
_________________________________________ http://www.ingomettes.nl
|
24 mei 2008 5:43 |
|
|
yohanv
911 3.2 Cabrio 1986Het hoge noorden
|
Wij staan helemaal op 1 lijn, Lydia.
_________________________________________ Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe
|
24 mei 2008 6:52 |
|
|
912
|
Ik vind het inderdaad wel wat.
Weet ik eindelijk wat ik moet bestellen als we weer thuis zijn...
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
Laatst bijgewerkt door 912 op 24 mei 2008 6:56, in totaal 1 keer bewerkt.
|
24 mei 2008 6:55 |
|
|
horn
PF #57
|
bijzonder, maar niet bijzonder mooi wat mij betreft.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
24 mei 2008 6:55 |
|
|
912
|
Horn: het is ook alleen voor Targa liefhebbers
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
24 mei 2008 6:57 |
|
|
horn
PF #57
|
ben ik. die van jouw vind ik nl wel erg mooi. jammer dat je altijd hoort dat de pre 993 targa's "the worst of both worlds" zijn...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
24 mei 2008 7:02 |
|
|
912
|
Ach ja , zoals jij het altijd mooi kan zeggen: ieder zijn...
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
24 mei 2008 7:09 |
|
|
horn
PF #57
|
meuk
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
24 mei 2008 7:15 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Kan het ook niet echt mooi vinden. Wel gedruft dat men dit doet maar mooi is anders. Het is zo iets van, we moeten en zullen er een klassieke targa van maken.
Dan vind ik de klassieke targa toch heel wat meer geslaagd.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
24 mei 2008 8:10 |
|
|
yohanv
911 3.2 Cabrio 1986Het hoge noorden
|
Ach Maurice, op deze manier hebben ze wel een stukje luchtkoeling terug gecreeerd.
_________________________________________ Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe
|
24 mei 2008 8:12 |
|
|
john's Porsches
911 2,2 t TargA en Coupe 1971, EX 944 targa II 1985, boxster in opbouw
|
jammer alleen dat je door dat dak niet dat echte lucht gekoelde geluid hoort tenzij er natuurlijk nog een ouwtje voor of achter rijdt.
op zich niet lelijk leuk alternatief voor de hardtop welke mij overigens ook niet altijd kunnen bekoren.
benbenieuwd of het aleen optisch is of dat er ook goed over na is gedacht om de wind inslag er uit te krijgen.
_________________________________________ http://www.HVK-hogere-veiligheidskundige.nl
|
24 mei 2008 9:23 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Wel errug geinig, maar idd imho niet mooi. Wel leuk dat het ontwikkeld is.
|
24 mei 2008 9:25 |
|
|
Melvin19
|
|
24 mei 2008 9:53 |
|
|
Lydia
|
Mijn eerste was een targa en vind het nog steeds mooi. De 997 heeft er toch wel weer veel van weg.
|
24 mei 2008 10:11 |
|
|
diggler_911
ex 997 4S,
ex 993 Targa,
ex 964 TargaAmstelveen
|
Geweldig idee dit. Ik vind de corrosserielijn van de deur nu niet zo mooi doorlopen in de targabeugel als in het origineel, maar dit ziet er wel strak uit . Het "nadeel" van targa's na de 964 is toch dat je niet zo open zit door de doorlopende daklijsten. Ik vraag me wel af of de nieuwe beugel enige bescherming biedt als roll bar
_________________________________________ whatever you do, don't congratulate or berate yourself too much, your choices are half chance, so are everybody else's
|
24 mei 2008 10:24 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Met de oude look is dus ook weer het roesten terug.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
24 mei 2008 11:03 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Staan de targa's om bekend toch? Altijd lekkage en dus roest (corrosie)
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
24 mei 2008 11:15 |
|
|
FROST
KIA/ex-924 driverDEN(k) HELDER
|
wel apart, maar ik zou het niet op mijn 997 willen hebben. Ik vind de lijnen van de moderne Targa namelijk gewoon beter passen dat dit. Sorry
_________________________________________ DENK HELDER
|
24 mei 2008 11:19 |
|
|
leander
Brabant - Westland
|
HE-LE-MAAL GAAF !
_________________________________________ 924 Track '84
Ex: 924 Turbo Targa '80 Ex: 986 Boxster S '01
Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.
|
24 mei 2008 11:28 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Helemaal mee eens! Bovendien loopt targabeugel van het origineel bijna evenwijdig aan de voorruit maar dat kan niet bij de 997 omdat de voorruit daar bijna horizontaal ligt...
En verder vind ik die zwarte rand achter het glas van de achterruit foei en foei lellek.
I prefer the original!
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
24 mei 2008 11:33 |
|
|