Auteur |
Bericht |
ASW
718 Spyder
|
ABS en PSM uitval na inbouw DSI
Hallo,
Ik heb ongeveer 6 weken geleden een Stinger DSI laten inbouwen bij een inbouwcentrum. 15 minuten nadat ik was weggereden kreeg ik een melding dat mijn ABS en PSM waren uitgevallen. Vanzelfsprekend direct contact gehad en navraag door dit inbouwcentrum bij een Porsche dealer wees uit dat dit alleen de melding zou betreffen en de systemen nog wel actief waren. Gezien het inbouwcentrum niet in de buurt van mijn woonplaats zit had ik afgesproken dat ze zodra ze in de buurt waren het probleem zouden oplossen. Na weinig initiatiefrijke weken vanuit het inbouwcentrum ben ik er afgelopen zaterdag tijdens een Paul Maaskant training bij de eerste oefening achtergekomen dat geen van de systemen werkten. Na wat razerij vanuit mijn zijde is de inbouwer gisteren direct langsgekomen om het probleem te verhelpen. Helaas is hem dit niet gelukt en is de auto vandaag naar de P-specialist geweest om het probleem uit te lezen. Diagnose geeft aan dat de druksensor kapot is en dit hoogstwaarschijnlijk door het op een verkeerde kabel aansluiten van de DSI is veroorzaakt.
Heeft iemand ervaring met een dergelijk probleem? Heeft iemand de kennis om dit te onderschrijven?
BVD!
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
|
21 mei 2008 20:58 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Gewoon weer laten uitbouwen, en dan doe je die rittenregistratie toch gewoon met de hand? Sorry, kan je niet helpen, hopelijk volgt er een antwoord van een expert! Ben wel benieuwd naar je overige ervaringen met de DSI trouwens.
|
21 mei 2008 21:02 |
|
|
ASW
718 Spyder
|
Haha.... vond het juist handig die digitale registratie
Goede detectie, spotlist helemaal up2date en trajectmeeting geweldig hoe hard, hoe lang nog, hoeveel kan ik nog harder om geen onnodige tijd te verdoen
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
|
21 mei 2008 21:34 |
|
|
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Kan jou het schelen, je was toch de snelste
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
21 mei 2008 21:43 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
geen ervaring, maar wel zo'n zelfde verhaal.
een AM met dsi waarvoor de stroom vanaf de voeding voor het motermangement werd gehaald en alles naar de klote een nieuwe comp en nieuwe aansluiting was de oplossing.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
21 mei 2008 22:20 |
|
|
ASW
718 Spyder
|
Was wel een leuk dagje ondanks de regen. Vooral die rondjes (driften)
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
|
23 mei 2008 22:59 |
|
|
ASW
718 Spyder
|
Hmmm... lijkt een duur grapje te gaan worden
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
|
23 mei 2008 23:00 |
|
|
Newt
Papendrecht
|
heb ook de dsi in mijn cayman zitten, helemaal top. Geen problemen gehad, maar deze wel door Porsche Centrum Rotterdam laten inbouwen.
|
24 mei 2008 13:53 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
ja dat was het ook maar inbouw.centrum heeft de kosten op zich genomen
_________________________________________ remmen is angst
|
24 mei 2008 14:09 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
Tja je moet er wat voor over hebben om eerste te worden. Als straks je ABS weer werkt weet je niet meer hoe je moet remmen etc. En dat driften kun je dan ook vergeten. Ik weet van een BMW M5 ook dat die een probleem kreeg toen de stroom was afgetapt voor de computer. Daarna veel storingen. Dus ben bang dat je inderdaad opnieuw moet inbouwen en vanaf een andere kabel stroom trekken. Succes. o ja en ik werd slechts 3e bij naaskant maar dat kost dan zeer waarschijnlijk wel mijn koppeling. gr. ernest
_________________________________________ Last Rat standing
|
24 mei 2008 22:20 |
|
|
ASW
718 Spyder
|
Pfff... ben wel benieuwd wat het straks gaat worden...
Dank. Zonde van je koppeling.
Slechts 3e
Niet slecht
Er viel natuurlijk niks te winnen maar toch leuk om ff gas te geven
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
|
25 mei 2008 17:38 |
|
|
ASW
718 Spyder
|
Vandaag stond de reparatie gepland. Na grondig onderzoek bleek er een schakelaartje achter het rempedaal stuk te zijn (wellicht tijdens de inbouw van de Stinger beschadigd/los getrokken).
Jullie kunnen bergrijpen dat ik erg blij was met deze uitslag. Nog blijer werd ik van het bericht dat het service van de zaak betrof! Evenals de leenauto, het repareren van een lek knipperlichthuis en het vastzetten van de losse binnenverlichting
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
|
10 jun 2008 20:48 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Je kunt mensen zo makkelijk blij maken tegenwoordig hè
Maar zonder gekheid, dat is goed nieuws en een prima service.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
10 jun 2008 22:21 |
|
|
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Mocht je een factuur ontvangen, dan had je deze toch wel doorgestuurd naar de inbouwer!
|
10 jun 2008 23:26 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
Sommige mensen hebben ook altijd geluk. 1e worden zonder abs en psm en dan nog een meevaller voor wat betreft de reparatie. Mijn koppeling doet het gelukkig ook nog steeds. gr. Ernest
_________________________________________ Last Rat standing
|
14 jun 2008 13:35 |
|
|
ASW
718 Spyder
|
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
|
17 jun 2008 22:04 |
|
|