Auteur |
Bericht |
MyFirst964
964C4Amsterdam
|
Porsche 964 Euronorm 1???
Weet iemand dat?
|
19 mei 2008 14:06 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Euronorm geldt vanaf 1-1-1992 dacht ik. Twijfelachtig dus?
|
19 mei 2008 16:06 |
|
|
P-911
964 C2
|
geen enkel idee wat ik me erbij voor moet stellen
kost ons zeker weer geld
|
19 mei 2008 20:25 |
|
|
MyFirst964
964C4Amsterdam
|
Datum klopt wel... maar de duurdere merken waren vlgs mij er wel eerder mee...
Dit ff ivm de plannen van de gemeente Amsterdam
|
19 mei 2008 22:17 |
|
|
Lydia
|
Gelukkig is de euronorm al wat auto-vriendelijker dan de eerdere 'regel' . Volgens mij moet de definitieve norm voor de euronorm nog vastgesteld worden. Zeker is dat dit in ieder geval een versoepeling betekent voor de toegelaten-milieuvervuilende-auto's in Amsterdam binnen de ring A10...
|
19 mei 2008 22:23 |
|
|
Ronnie
964 TIPAmsterdam
|
Ik heb dit van de week besproken bij de Waalgarage en zij zeiden dat er vanaf de 964 geen probleem zou zijn met de Euronorm 1 die men in Amsterdam wil gaan hantereren.
|
26 mei 2008 22:56 |
|
|
Henk
PF # 136
|
We zijn volgens mij direct over gegaan van U(SA)9(entachtig) naar E(uro)2(ennegentig)
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
26 mei 2008 22:59 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Dat klopt idd. De keuze voor Euro 1 is dan ook vreemd.
|
26 mei 2008 23:15 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Herrema (en zijn vriendjes) ZIJN vreemd. Maar dat terzijde.
|
26 mei 2008 23:42 |
|
|
djtommi
manager PR & Online bij BOVAG
|
Euro 1 geldt vanaf juli 1992 en is wel degelijk in Europa van kracht, dus helemaal niet direct over gegaan naar Euro 2:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Europese_emissiestandaard
ALLE nieuwe personenauto's die vanaf dat moment op de markt zijn gebracht moesten daar aan voldaan, net zoals alle nieuwe auto's van dit moment aan Euro 4 moeten voldoen en vanaf september 2009 aan Euro 5.
_________________________________________ Nothing beats an original.
|
27 mei 2008 12:56 |
|
|
Amethist
Ex. 911 Carrera 3.2 targa en Boxster Nu 964 cabrio, boxster S
|
En dan willen ze op kenteken gaan controleren?? Kenteken van '98 en bouwjaar '91 en een motor van '93. Hoe willen ze dat gaan oplossen?
_________________________________________ Ergens ben je nergens.
|
27 mei 2008 13:16 |
|
|
djtommi
manager PR & Online bij BOVAG
|
Kenteken '98 op een (geïmporteerde) auto van '91 is geen probleem, want op je kentekenbewijs en dus ook in de database van de RDW staat de eerste afgiftedatum (dus ook die in het buitenland) vermeld.
En als je er een nieuwere motor in hebt liggen, zal alleen dát waarschijnlijk niet voldoende zijn om al aan een bepaalde euronorm te voldoen. Ik neem aan dat daar ook andere onderdelen voor nodig zijn (uitlaatsysteem, katalysator etc.). Ik weet niet of het standaard altijd bij de APK wordt getoetst op euronormering, maar je zou kunnen overwegen een keuring bij de RDW te laten uitvoeren om zeker van je zaak te zijn.
Feit is dat nieuwe auto's in Europa die ná de invoeringsdatum van een Euronorm niet aan die eisen voldoen, simpelweg geen typegoedkeuring krijgen en dus niet de weg op mogen/kunnen, want ze krijgen gewoon geen kenteken...
_________________________________________ Nothing beats an original.
|
27 mei 2008 20:47 |
|
|