Auteur |
Bericht |
jack-in-the-box
West-Vlaanderen (België)
|
kofferlichtje 993
Hallo,
Jaja, een tweede topic over een lampje dat zich in een 993 bevindt .
Het kofferlampje (interieurlichtje) bij de 993 blijft constant branden ook bij het sluiten van de kofferklep. Niet zo handig wanneer je na een tijdje de auto wil starten en dan merkt dat de batterij “weeral” plat is (dus hebben we het lampje maar tijdelijk verwijdert ) Op het rechter scharnier van de kofferklep heeft zich ooit een schakelaar bevonden, dachten wij na raadplegen van het instructieboekje.
Wil iemand een foto nemen bij zijn/haar 993 van deze schakelaar en het voetje eronder waar deze op terecht komt bij sluiten van de kofferklep (ook dit voetje lijkt bij ons niet aanwezig)? Zo kunnen we ongeveer weten hoe deze te installeren en aan te sluiten. Wij denken de kabel reeds gevonden te hebben, op de gevonden kabel er staat "made in USA" is dit bij nog andere mensen het geval? Zo hebben we al één basis om te controleren of het wel degelijk te desbetreffende kabel is (uitmeten zal natuurlijk ook nog gebeuren)
mvg
Jack-in-the-box
P.S. zo raken de laatste kleine zaakjes van ons 993 project toch ook in orde
|
26 mei 2008 22:14 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
993 heeft IMO geen voetje met 'n schakelaar zoals bij o.a. de 964.
Achter de bekleding ter hoogte van de voorbumper zit 'n stekker - haal deze eens los en kijk 'ns of het verschil maakt ....
Als bij mij deze stekkers met elkaar verbonden zijn blijft het lampje met 'n geopende klep branden - haal ik de stekker los, dan gaat het lampje gelijk aan en uit met de timer van de interieur verlichting
|
26 mei 2008 22:29 |
|
|
muld1215
ZWARTE 993 S 1997
ZWARTE ROADSTER 1960AMSTERDAM
|
lichtje
Hoe weet je nou of het lampje blijft branden als de kofferklep dicht is..dat is hetzelfde of het licht in de koelkast blijft branden als je hem dicht doet.
|
26 mei 2008 23:21 |
|
|
zuugnap
|
erin gaan zitten?
|
26 mei 2008 23:22 |
|
|
muld1215
ZWARTE 993 S 1997
ZWARTE ROADSTER 1960AMSTERDAM
|
lichtje
Heb ik ooit gedaan...ben nu gestikt en begraven.
|
26 mei 2008 23:24 |
|
|
zuugnap
|
je klopt nog aardig hahaha
ontopic : hmm lekker lampje eruit slopen who cares!
|
26 mei 2008 23:24 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
wat ik denk en bijna 100% zeker weet is dat je het lampje er uit moet klikken en om moet draaien.als deze niet goed zit maakt deze massa op je kofferdeksel.
anton964
|
26 mei 2008 23:27 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Hand op de kofferdeksel waar het lampje zit, warm dan blijft het lampje branden
Bij mijn 993 blijft de binnenverlichting in de auto branden als de kofferdeksel niet goed dicht is
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
27 mei 2008 0:09 |
|
|
jack-in-the-box
West-Vlaanderen (België)
|
Re: lichtje
Nadat de batterij enkele malen plat stond, zochten wij natuurlijk naar de oorzaak ...
|
27 mei 2008 8:08 |
|
|
jack-in-the-box
West-Vlaanderen (België)
|
Ga ik één dezer dagen even bekijken, dit helpt ons al een stuk verder
mvg
Jack-in-the-box
|
27 mei 2008 8:10 |
|
|
jack-in-the-box
West-Vlaanderen (België)
|
Gisteren ook ondervonden, toen we die verdomde batterij (die nu wel begint te verslijten) weer wat moesten bijladen.
Ja hoor, zo zijn we het ongeveer te weten gekomen. Wanneer de auto lange tijd in de garage stond, kofferdeksel open en meteen aan het lampje voelen. Het lampje zelf en de omgeving er rond hadden reeds in deze luttele seconden extreem heet conclusie was vlug gemaakt
Alvast bedankt voor alle nuttige tips
Jack-in-the-box
|
27 mei 2008 8:18 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Het schakelaartje van het kofferruimteverlichtingslampje (3x woordwaarde) zit bij een 993 in de slotvanger van de klep. Je kunt heel eenvoudig testen of het lichtje blijft branden, gewoon met de klep open met je duim het slot weer in het slot duwen. Het lichtje moet nu direct uit gaan. Let er wel op dat de deuren dicht zijn, anders blijft het lichtje branden omdat de deur open staat.
|
27 mei 2008 8:20 |
|
|
jack-in-the-box
West-Vlaanderen (België)
|
Zou je dit met remmen ook doen ... ?
mvg
Jack-in-the-box
|
27 mei 2008 8:21 |
|
|
jack-in-the-box
West-Vlaanderen (België)
|
Re: kofferlichtje 993
Nu moeten we ook nog te weten komen waar die kabel voor dient, die daar onaangesloten bij het rechter scharnier rondzweeft
mvg
Jack-in-the-box
|
27 mei 2008 8:28 |
|
|
Olaf
|
Zie mijn eerder post hierboven
... geeft je de mogelijkheid om de kofferklep open te laten staan - bv tbv 'n accu-lader
|
27 mei 2008 8:30 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Hoe dat zit met stekkers achter de bekleding??
Het licht gaat uit als het slot op slot gaat - zoals al geschreven. Dat is dus de test voor Jack.
Het licht gaat niet gelijk uit met de interieurverlichting. Sterker: de int. verl. blijft aan zolang de klep - het slot dus! - open staat.
Handige indicatie dat er iets mis is als je rijdt
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
27 mei 2008 9:15 |
|
|
Olaf
|
Geen idee hoe het electrische schema exact in elkaar zit ... maar ik was in de situatie dat de kofferdeksel 'n tijdje open moest staan ...
Met Try & Error kwam ik er achter dat het lampje in de kofferruimte wss 'n dubbele aansluiting heeft ... stekkertje los en het lampje gaat uit tegelijk met de interieur verlichting - stekkertje vast - kofferbak en interieurverlichting blijft branden - als de klep open blijft staan
|
27 mei 2008 9:37 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Heb een keer meegemaakt dat de klep openging , dat wil je niet meemaken
Soort fobie aan over gehouden, kijk wel een paar keer of hij goed dicht zit
Dus zeer handig dat de binnenverlichting uit moet zijn
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
27 mei 2008 11:02 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
|
Je hebt daarmee de microschakelaar in het slot losgekoppeld van de bedrading.
Al die microschakelaars - koffer, deuren, motorklep, handschoenenkast - worden niet gebruikt om de lampjes aan/uit te schakelen, maar om de Alarm/CV (Centraal Vergrendeling) doos te informeren over al/niet open van die dingen.
De A/CV box stuurt zelf via een andere massa de verlichting
En slot open is schakelaar dicht en doorverbinding.
Slot dicht -> schakelaar open en/of verwijderd!!
Wat een volgend keer het eenvoudigst is: slothaak dichtdrukken. Geldt idem i.g.v. (langdurig) werk onder de motorkap!
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
27 mei 2008 15:05 |
|
|
jack-in-the-box
West-Vlaanderen (België)
|
Re: kofferlichtje 993
Ondertussen reeds te weten gekomen dat deze van een aftermarked telefooninstallatie afkomstig is die ooit in de auto heeft gestaan, vandaar de “made in USA” (antennekabel).
mvg
Jack-in-the-box
|
28 mei 2008 16:01 |
|
|
jack-in-the-box
West-Vlaanderen (België)
|
Hallo
Alles is opgelost (gewoon een slecht contact)
Bedankt voor de nuttige info
Hier mag een slotje op
mvg
Jack-in-the-box
|
29 mei 2008 17:27 |
|
|
Paul II
|
Voordat dit draadje gesloten wordt, mag je nog wel even toelichten.
Door een slecht contact blijft een lampje branden
Dat snap ik niet
|
29 mei 2008 18:58 |
|
|
jack-in-the-box
West-Vlaanderen (België)
|
slothaak dichtduwen: lampje ging niet uit (bedankt voor de tip).
maw daar lag het probleem
Onderaan de slotvanger zit een klein koperen "krulletje" dat bij open koffer naar boven komt en (waarschijnlijk) binnenin contact heeft waardoor het lampje gaat branden. Wanneer de koffer dicht gaat wordt het naar beneden gedrukt, daar het mechanisme van de slotvanger en het krulletje niet genoeg contact maakten (nja geen elektrisch contact weliswaar) werd het niet genoeg naar beneden gedrukt en bleef het lampje dus branden. Even wat naar boven geplooid en het probleem was opgelost.
mvg
Jack-in-the-box
|
29 mei 2008 19:51 |
|
|