Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 11:04



Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
wie kent deze porsche? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht wie kent deze porsche?
http://www.debock-porsche.nl/auto/1310.htm


26 mei 2008 18:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
niemand???


26 mei 2008 19:51
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
denk het niet (maar geeft het ff iets langer dan een paar uur).................moet wel zeggen dat ie er lekker uitziet.



John


Laatst bijgewerkt door John op 26 mei 2008 19:53, in totaal 1 keer bewerkt.



26 mei 2008 19:53
Profiel
Bericht 
lekker groen dat wel 8)


26 mei 2008 19:53
PorscheForum Rakker
Bericht 
Wat betreft bij een aankoop van deze auto wat is verder belangrijk te doen?


26 mei 2008 20:05
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
1986 C1
Friesland
Bericht 
Dit heb ik maar even voor je "geleend"uit een ander topic!
Lees ze!

yohanv schreef:
lijstje van PaSCal ->
Orientatie

Algemene orientatie

• Wil je een coupe, cabrio of een targa
• schuifdak ?
• Schakelbak of tiptronic (bij een 3.2 - > 915 bak of G50 bak )
• C4 of C2 (in geval van de nieuwere wagens)
• Welke kilometerstand vind je aanvaardbaar!!!!

• MOET de wagen schade/ongeval vrij zijn?, of waar liggen je grenzen
• Wil je perse een orgineel NL (BE) auto
• "Orgineel" of mag hij aanpassingen hebben, let hier goed op. (Kleur,stoelen,stuur,spoilers etc.)
• Eventueel ombouw? (SC :arrow: 3.2, 3.2 :arrow: 964 etc)
• Wel of geen (volledige) historie (laatste jaren het boeiendst)
• In geval van historie bekend: Is er in de laatste periode goed onderhoud gepleegd. Per model is dit verschillend bij welke km stand bepaald onderhoud is te verwachten)

Interieur

• Interieur kleur
• Volleder of niet?
• Airco of niet?
• Audio?
• Navigatie?
• Telefoon/carkit?
• Airbags?

Exterieur

• Exterieur kleur
• Wel of geen vaste spoiler
• 3e remlicht ?
• Cupspiegels of niet
• Wel of geen achterwisser ?
• voorkeur voor welke velgen, of welke zeker niet


Kosten

• Onderhoudskosten (Is voorheen goed onderhoud gepleegd)
• Verzekrings kosten
• Brandstof
• Wegenbelasting/Houderschapsbelasting
• Is ontbrekend (en/of certificaat) alarm Installatie vereisd?  Inbouwkosten
• Vereiste stalling?  evt stallingskosten


Bezichtiging/Proefrit

Tips:

• Neem een onafhankelijk iemand mee, liefst iemand met verstand van auto's, maar zonder (of weinig) liefde voor Porsche. Die persoon kan de emotie uitschakelen en is dus heel erg nuttig!
• Bij een particulier: Let op hoe de persoon met de wagen omgaat, laat hij de kofferklep dicht vallen, of drukt hij hem dicht. Dit geeft vaak al aan hoe de persoon met zijn auto omgaat. Let echter wel op, dat je de wagen niet gaat lopen afkraken, om de prijs te drukken. Een echte liefhebber stoot je voor de borst en het kon wel eens andersom aflopen.
• Om de markt eerlijk te houden, een Porsche is geen wagen waar je even naar gaat kijken, proefritje in gaat maken en alleen wat tegen de banden trappen. Dat is niet prettig voor de verkoper en jij als koper bent ook niet echt geloofwaardig!
• Neem een magneetje mee als je twijvelt aan evt schade, om zo evt grote plekken plamuur te traceren. (Weet wel of het plaatdeel van staal moet zijn, en niet van kunststof, polyester of aluminium!)
• Neem een zaklamp mee om evt op de donkere plaatsen te kunnen controleren.



Checlist voor de proefrit:

Exterieur:

• Lakstaat, denk aan kleurverschillen (overgespoten?  Waarom?), krassen en poetskrassen en steenslag. (kans op roest)
• Staat van de rubbers (goed of uitgedroogd)
• Staat van de velgen.
• Staat van de banden, vergeet hierbij niet de wangen.
• Staat van een Cabriokap/Targa dak/ schuifdak. Bij een Cabrio: Kijk van binnen (donker) naar buiten (licht) en lichtpuntjes geven aan waar gaatjes zitten. En controleer of het goed aansluit op de rubbers. Controleer ook of het frame de kap niet raakt en daardoor beschadigt. Vertoont de plastic achterruit krasjes dan is het zicht erdoor slecht. Ook een vouw in de ruit belemmert de doorkijk (Een kap gaat ongeveer zo’n 8 jaar mee)
• Roestvorming: op alle naden/rubbers (onderaan de zijruitjes en in de hoeken onderaan de voorruit, bij de koplampen!)
• Roestvorming bij de deuren, onderaan de opening, bij de lasnaad, B stijl.
• Roestvorming bij de accu. (Bekend problem bij lekkende accu’s). Wanneer is de accu voor het laatst vervangen? (Richtlijn:gemiddeld elke 3 jaar)
• Haal (zover het kan) (Bij 911) de bekleding in de kofferruimte los. Til het tapijt op en let op condens, roest, lasnaden en kleurverschil met de carrosserie. Dit kan allemaal duiden op onvakkundig schadeherstel
• Check even de punten waar het water wegloopt. (Links + Rechts voorin.)
• Let op veel roetaanslag boven de uitlaat. Dit kan wijzen op veel oliegebruik.
• Controleer het chassisnummer ivm evt diefstal/ombouw
• Let op krassen, steenslag, dofheid van de voorruit
• Controleer uiteraard de naden bij de koffer- en motorklep, lopen deze scheef, dan is dit vaak (niet altijd!) een teken dat er schade is geweest. Om dit te kunnen beoordelen, moet je veel auto's zien
• Check ook of de deuren "recht" dichtvallen, ofdat ze iets omhoog moeten bij sluiten (vaak schade)
• Bij uitgebouwde versies: Hoe is het onder het kunststof?
• Zijn er matching numbers, of klopt in elk geval de motor bij wat aangeboden wordt. Als dit niet zo is, waarom?
• Schokdempers: Een echt goede indicatie van versleten schokdempers krijg je als je met de auto gaat rijden, maar een indruk doe je op als je op de voor- of achterzijde drukt van de auto en die vervolgens loslaat. De auto mag niet te lang naveren.

Interieur/Opties:

• Is het interieur orgineel, en/of past het bij de achterbank.
• Staat van de bekleding, (stoelen,hemel, deurpanelen,dashboard). Als de bekleding redelijk veel gebruikssporen laat zien en de wagen aangeboden wordt met een lage Km stand, kan dit wel eens wijzen op nattigheid.
• Voel of de bekleding nat aanvoeld, vooral achter de voorstoelen. (Belangrijk bij Targa/Cabrio/Schuifdak)
• Hoe is de afwerking van Audio/telefonie? Zijn er lelijke gaten geboord etc
• Airbags. (Auto’s na ’92 ongeveer een levensduur van 15 jaar)
• Functioneerd een aanwezige airco. Er hoort steenkoude lucht uit te komen.
• Functioneren alle electrische opties/lichten/knipperlichten.
• Functioneren de Gordels


Motor:

• Uiterlijke staat van de motor. Hierbij kijkend naar de bouten/moeren en staat van de rubber slangen. (Controleer deze op haarscheurtjes. Kleintjes worden groot)
• Kijk uiteraard naar duidelijke olievlekken, ondanks dat de motor snel schoongemaakt is, vergeet men vaak de oprit/garage


• Is alles orgineel porsche, of is het "aftermarket" replacement, en zoja, past dat allemaal wel goed

proefrit:

• Hoe start de auto (zorg dat de motor gewoon koud is en niet al voorverwamd; dit ivm eventuele slechte dynamo/accu)? Hoe loopt de motor stationair
• Let er bij een proefrit op of de auto niet een kant optrekt tijdens het rijden.
• Hoe remt de auto, trekt bij dan niet naar een kant toe? Geen trillingen in het rempendaal of stuur. ( remschijven)
• Hoe stuurt de auto? Scherp, speling in het stuur, trillingen in het stuur (slechte uilijning etc)?
• Hoe pakt de motor op? Zijn er bijgeluiden?
• Hoe schakelt de auto? Bij een automaat soepel? Bij een handbak; zijn alle versnellingen goed in te leggen, zijn er bijgeluiden? Hoe pakt de koppeling op; hoog, laag?
• Hoe remt de auto? Trekt de auto niet naar 1 kant bij hard remmen?
• Let er op of de auto ook dweilt.


Aankoopkeuring (AKK)

• Is de auto naar hoe jij hem kunt beoordelen naar wens. Doe een AanKoop Keuring bij een onafhankelijke Porsche specialist. (Geen ANWB of DEKRA). Uit deze keuring kunnen heel veel dingen naar voren komen die je zelf over het hoofd hebt gezien. Bij een Porsche specialist hebben ze gevoel en kennis van het merk en dit kan veel ellende in de toekomst besparen. Het is echter geen garantie voor probleemloos rijden, aangezien ze niet binnenin de onderdelen kunnen kijken
_________________________________________
Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam.
[Walter Röhrl - über den 911 3.2]


26 mei 2008 20:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Bij wie kan ik het beste een AKK laten doen?


27 mei 2008 0:11
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
in de buurt bij De Bock? P&P in Roggel (schijnen elkaar niet zo te mogen) of bijvoorbeeld Frank Schmidt in Oss.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


27 mei 2008 0:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht 
Apart kleurtje Leon. Heb geen ervaring met een Akk in Roggel, wel bij Frank in Oss. Kun je meteen een stukje rijden :lol:


27 mei 2008 7:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
manager PR & Online bij BOVAG
Bericht 
of gewoon bij Porsche Centrum Eindhoven...
_________________________________________
Nothing beats an original.


27 mei 2008 21:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
Hoi, ik ben onlangs, ook met een Porsche van de Bock, bij Schmidt in Oss geweest. Plezierige ervaring geweest, wat mij betreft een aanrader.

Professionele club, vriendelijke gasten en onafhankelijk omdat ze zelf geen occasion verkoop doen.

Groet,

Rick


27 mei 2008 21:42
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
weet niet of het zo handig is om met een 964 naar Porsche Centrum Eindhoven te gaan. Kennis van de oudjes is over het algemeen niet dik gezaaid bij de officiele dealers. Is maar een overweging hoor.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


27 mei 2008 22:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Bericht 
Of rij gewoon naar de specialist bij jou in de buurt. Manuel pelzer.


28 mei 2008 7:27
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
Heb een afspraak lopen bij oss.

groetjes


28 mei 2008 21:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
Suc6 Leon. Ben je trouwens specifiek op zoek naar een Targa?


28 mei 2008 22:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Jep.

Het moet een targa zijn :wink:


28 mei 2008 23:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
Tja, dan volgt natuurlijk logischerwijze de vraag waarom het specifiek een Targa moet zijn :wink:


28 mei 2008 23:07
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
tja, worst of both worlds appears to some people... :cheesy:

Succes Leon, hopen dat het jouw Porsche is! :thumleft:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


28 mei 2008 23:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht 
leon25 schreef:
Jep.

Het moet een targa zijn :wink:


Wat moet je nou met een targa? :wink:


29 mei 2008 7:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
horn schreef:
tja, worst of both worlds appears to some people... :cheesy:

Succes Leon, hopen dat het jouw Porsche is! :thumleft:


Nou het is eigenlijk voor een kennis van mij.


Laatst bijgewerkt door leon25 op 29 mei 2008 23:30, in totaal 1 keer bewerkt.



29 mei 2008 8:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Bericht 
dacht al zo iets.


29 mei 2008 9:33
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht 
Appart kleurtje hoor.

Originele velgen er weer onder en het kan er als een retro porsche door. :wink:

Succes bij de AKK.
_________________________________________
Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe


29 mei 2008 11:18
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
@ Leon: goede humor - je kennis een Targa aannaaien :mrgreen: :cheesy: :^: :thumleft:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


29 mei 2008 23:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
Tja, daarom vroeg ik me ook al af waarom Leon een Targa zocht.
- Weinig comfortabel bij open rijden. (je hoofd waait er af)
- Niet de mooie lijn van een coupé

Dus eigenlijk, zoals al eerder gezegt in dit topic, worst of both worlds...

Volgens mij wel zeldzaam, maarja daar is waarschijnlijk ook een reden voor...... :roll:

Groet,

Rick


30 mei 2008 0:01
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht 
Rickdek schreef:
(je hoofd waait er af)


Ik heb mijn hoofd er af en toe niet bij, maar dus daar is het mis gegaan.... :mrgreen: 8)
_________________________________________
Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe


30 mei 2008 5:07
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: CJ, Thefrits


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.