Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 23 apr 2025 15:38

Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
verzekering 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
996 cabrio mk2 zw/zw
Ouderkerk aan de Amstel
Bericht verzekering
Heren,ontzettend bedankt voor jullie reacties.iets anders heb, op dit moment een aanbieding voor de verzekering van mijn werkgever(ABNAMRO)All risk, max no claim,klasse 3 alarm voor 1400 euries per jaar.Wat vinden wij hiervan?Kan het goedkoper en/of beter.Graag jullie mening.

27 mei 2008 22:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
tja, op dagwaarde of taxatiewaarde verzekerd?

27 mei 2008 22:11
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Hoeveel km per jaar?

Enne: er is een zoekfunctie (met HEEL veel antwoorden.....)

27 mei 2008 22:17
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Tsja de prijzen ontlopen elkaar voor een relatief jonge auto niet zo. De voorwaarden daar in tegen.....
Zoals al gezegd, vergoeding bij totaal verlies, dagwaarde of taxatie waarde? Hoe gaan ze om met de alarmclassificatie in geval van diefstal? Soms wil een klasse 3 tot een lagere uitkering leiden tov klasse 4 of 5.

Ik heb onlangs voor mijn 996 van zo'n 15 verzekeraars alles op een rijtje gezet en dan blijken de prijzen van de serieuze verzekereaars elkaar niet veel te ontlopen maar de verschillen met name in de regeling bij totaal verlies te zitten. Voor een jonge auto is er maar één verzekeraar die via een aantal verzekeringskantoren (Assicuro, Multisafe en Hertog) een verzekering op taxatie waarde bieden.
Staat wel weer tegenover dan je dan aan een maximaal aantal km per jaar zit van ongeveer 12000 en de auto als 2e auto hobbymatig moet worden gebruikt.
Even goed rondneuzen dus en vooral de voorwaarden vergelijken. Maar misschien dat je ook via ABN een speciale regeling kunt treffen. Sommige verzekeraars zijn bereid voor speciale auto's andere voorwaarden te stellen. (kan dus ook in negatieve zin)

27 mei 2008 22:21
Profiel WWW
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
wolf schreef:
... dagwaarde of taxatiewaarde .....

Taxatie kan alleen vanaf 10 jaar en ouder :wink:

Zoals Maurice aan probeert te geven: voorwaarden en clausules :idea:

Betaal zelf 'n soortgelijk bedrag voor de 97'er 4S :|

27 mei 2008 22:35
Profiel WWW Facebook 
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht 
Mocht je 996 van 97 zijn of begin 98. Kun je al iets doen op basis van taxatiewaarde. Succes :wink:

Met de zoekfunctie is al veel info te vinden

27 mei 2008 22:39
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Ook auto's van 7 jaar en ouder kun je via genoemde verzekerings kantoren op basis van taxatie verzekeren. :idea:

27 mei 2008 22:41
Profiel WWW
Gemert, N-Brabant
Bericht 
Je hebt gelijk Maurice, bij Henk Hertog kun je al terecht vanaf 7 jaar. Heb hetzelfde pakket.
Meer info hier te vinden:
http://www.hertogassurantien.nl/files/p ... er-new.pdf

27 mei 2008 23:22
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Master Ken schreef:
Je hebt gelijk Maurice, bij Henk Hertog kun je al terecht vanaf 7 jaar.

Niet op basis van gegarandeerde taxatiewaarde :idea: :wink:

28 mei 2008 9:41
Profiel
Gemert, N-Brabant
Bericht 
M.a.w. niet de euro's die vermeldt staan op het rapport?? Maar het bedrag wel willen benaderen???

28 mei 2008 13:54
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Deze clausule wordt overal gehanteerd. Het taxatierapport dient altijd als leidraad voor de uitkering. Zaken als kilometerstand getuigeverklaring van voor het ongeval etc etc worden allemaal meegenomen. Zo staat het ook in de uitleg van art 7:960BW namenlijk vermeld. Als de verzekeraar aannemelijk acht dat de waarde op het taxatierapport ook na bijna 3 jaar nog een reële waarde is zullen ze dat uitkeren anders word er echt wel een correctie toegepast.
Stel dat je de auto sterk verwaarloosd en na drie jaar dus niet meer in een representatieve staat is. Denk je dat de verzekeraar dan lachend de op het taxatierapport vermeldde waarde uitkeerd?

Anders zou je dus een taxatierapport kunnen laten opschroeven in waarde en daarna de verzekering het volle pond laten uitkeren.
Ook de taxatiewaarde is en blijft een momentopname en is een marktconforme waarde van de auto.

28 mei 2008 15:34
Profiel WWW
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Als je dit schrijft na al zolang hier aanwezig te zijn dan zal een inhoudelijke reactie weinig zin hebben en bespaar ik me de moeite. :roll:

:@: Master Ken: volgens mij wordt het duidelijk uitgelegd in het topic waar mijn eerdere link naar verwijst ;).
Het is zonder uitdrukkelijke vermelding dat art 7:960BW van toepassing is onwaarschijnlijk dat de verz. mij. die uit moet keren de taxatiewaarde uit zal keren of het bedrag zal willen benaderen.

28 mei 2008 16:35
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 993, ex 996tt, ex Boxster S, ex 991S, nu een 991 Targa 4GTS
West Maas en Waal
Bericht Re: verzekering
edwin 996 cabrio schreef:
een aanbieding voor de verzekering van mijn werkgever(ABNAMRO)All risk.

Cabrio; let op dat er geen kap-clausule opgenomen wordt :idea:

28 mei 2008 20:25
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 13 berichten ]