Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 nov 2024 11:31

Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Doorrijder 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
BMW 335i Cabrio Ex Audi S4 Cabrio Ex 993 c2 Ex 964 c2 Cabrio
Rotterdam
Bericht Doorrijder
Even frustratie kwijt: zondag is er een onverlaat tegen mijn geparkeerde auto aan gereden. Uiteraard geen briefje achtergelaten. Schade geschat op ca EUR 600 (achterbumper weer strak maken en spuiten). Gelukkig heb ik wel wat getuigen (die situatie voor en na hebben gezien), zodat hopelijk waarborgfonds kan bijdragen. Ook daar ben je echter een eigen risico kwijt, plus ik ben mijn auto een paar dagen kwijt (terwijl ik hem ongeveer dagelijks gebruik) en vervangend vervoer is niet gedekt. M.a.w. ik ben een paar snip kwijt omdat e.o.a. **kel niet kan autorijden én het kennelijk teveel moeite heeft gevonden een briefje achter laten.

Schade is zodanig dat de aanrijder het MOET hebben gemerkt (overigens mening van de politie). Ik geloof dat het triest gesteld is met het fatsoen van gemiddeld autorijdend Nederland.

28 mei 2008 8:15
Profiel
PorscheForum Rakker
944 Type I
Budel-Schoot
Bericht 
pfff balen voor je!, nu maar hopen dat dat waarborgfonds wat oplevert (lees de kosten dekt)... en je hebt helemaal gelijk met het fatsoen van de meeste mensen op de weg.. wat een aso's!

Krijg je bij zoiets geen kleurverschil ?

28 mei 2008 8:17
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
dat is idd mooi verrek! heb het zelf ook x gehad maar dan bij
mn Mini .... gewoon vast deur in zijkant mijn deur gezet! foets weg!
gelukkig had ik toen een verzekering mocht je 1x per jaar schade
claimen zonder verlies no-claim, maar toch!
Las net nog cijfertjes Automobilisten die doorrijden na een aanrijding
hebben t jaar 2004 ( voor vijf-en-zestig miljoen euro aan schade achtergelaten!

Welkom bij de club!! :twisted:

28 mei 2008 8:25
PorscheForum Rakker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
Flink balen.

Bij mij was het op de ring van Parijs aangereden door een eikel "met een valse plaat". En de verzekering maar bij hoog en laag aanhouden dat ze "niks van de politie terugkregen" want "de plaat bestaat niet".
Een jaar later -en 1700EUR armer voor een gespoten bumper- dan toch bericht "we hebben hem gevonden". "We mogen van de politie echter zo laat na het ongeval niet langsgaan om te kijken of hij het wel was".
Ja, precies of hij had zijn bumper niet gemaakt/vervangen :roll:

Pfft. Dus zelfs zonder doorrijder(s) kan het serieus verkeren (ik was overigens all-risk verzekerd, maar tja, zonder tegenpartij géén tussenkomst. Protesteren heeft niks geholpen (ja 400EUR teruggekregen want had 1300EUR franchise... :roll: )

28 mei 2008 8:40
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht 
Dit soort berichten zijn altijd zeer klote om te lezen. Ik voel helemaal met je mee.

Ik ben met een total loss porsche (1e P) achtergelaten toen ik van de weg af werd gereden door een geblindeerde stationwagon die het gas er op zette na het ongeval. Omstanders zijn allemaal naar ons auto gehaast en niemand heeft het kenteken genoteerd. Dus geen tegenpartij, geen uitkering. :evil:

Je zal waarschijnlijk de onkosten weer zelf moeten lappen en het voorval weer moeten vergeten. De harde werkelijkheid helaas.

Veel sterkte en succes gewenst met dit voorval tot een zo goed mogenlijk einde te brengen.

28 mei 2008 8:52
Profiel
PorscheForum Junkie
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
Bericht 
helaas een bekend verschijnsel, ook bij mij :evil:
kom terug van 3 weken vakantie, een lekkere witte streep op mijn Laro, schade ongeveer 200 euro (lokaal uitdeuken en polijsten) dus bij mij valt het nog wel mee maar gewoon het feit dat iemand schade rijdt en daarna denkt: ' niks gehoord en gezien, wegwezen. scheelt me weer geld!'
kan toch gebeuren, wees dan een vent/meid en doe een briefje ergens onder met je gegevens.
als het bij jezelf gebeurd dan baal je ook als een stekker :!:

waar moet het heen met onze samenleving.... :cry:

28 mei 2008 11:25
Profiel
Bericht 
Inderdaad rot dat je zo weer iets meemaakt en jij met de kosten blijft zitten.
In mijn ogen is in deze gevallen de no-claim waarde de boosdoener, die veel mensen tot dit gedrag aanzet.
Gewoon premie betalen en niks bonus/malus, verzekeringen vinden dit soort gedrag prachtig, ieder lost zijn eigen schade op, en hun hoeven niks uit te keren.

28 mei 2008 11:59
PorscheForum Super Junkie
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht 
Hoop het niet mee te maken en zeker niet te zien :evil:

Sanendave sterkte :wink:

28 mei 2008 12:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Da's balen zeg. Afgezien van de schade heb je ook nog een hoop ellende vanwege allerlei formaliteiten.

28 mei 2008 16:39
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
ach, heb het op een forum meeting meegemaakt. pf'er parkeert naast me, zijn vrouw kwakt de deur open, terwijl ik nog in mijn auto zit. deur ramt mijn deur, vrouw stapt uit, kijkt niet op of om en kwakt deur weer dicht. loopt vervolgens weg. ik stap uit, zie in mijn deur een schraapkras in de kleur van de pf-porsche naast me. Loop achter hen aan en meld dat mevrouw haar deur in de mijne heeft gegooid. Vrouw zegt glashard "nee hoor, ik heb je auto helemaal niet geraakt." Ik, met stomheid geslagen, verzoek beiden om mee te komen en laat zien dat die schade alleen maar heeft kunnen ontstaan door zijn deur. sterker nog, zijn deur had ook sporen van lak in de kleur van mijn auto. Antwoord van vrouw: "ik weet het zeker, ik heb jouw auto niet gerahaahaakt." Antwoord van man: "Als mijn vrouw zegt dat ze je niet geraakt heeft, geloof ik haar." :? Einde verhaal. Moest me erg inhouden om niet een enorme deuk in zijn deur te trappen... :twisted:

28 mei 2008 21:18
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Mooi hamlappen, Dave ...

-- weet niet hoe je verzekerd bent, maar mss kan je die 600 beter gewoon uit je eigen zak betalen ...

600 - eigen risico en evt. terugval in NC :? ... of geldt dat niet bij het waarborgfonds ...

28 mei 2008 21:21
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
horn schreef:
-deuk in deur-

Je gaat ons toch niet serieus vertellen dat je het daarbij hebt gelaten? Ik zou of doorgaan tot ie over de brug komt of inderdaad zel per ongeluk de deur open gooien. Oog om oog!
Wie was het? Dan weten we dat het een schrale baas is! :twisted:

28 mei 2008 22:13
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
Moderator
PF #57
Bericht 
heb het die zondagmiddag weg zitten poetsen en waxen en poetsen en waxen. krasje bleef, maar het was bijna niet meer te zien. Had ik die ochtend niet verwacht. Is al een tijdje geleden, forum was nog kleiner. Wat mij betreft doet het er niet meer toe wie het was. Hoop wel dat diegene er nu weer aan herinnerd wordt en zich toch een beetje schaamt. :twisted:

28 mei 2008 22:15
Profiel
Bericht 
horn schreef:
Einde verhaal. Moest me erg inhouden om niet een enorme deuk in zijn deur te trappen... :twisted:

Horn je bent echt een Afbeelding :mrgreen:

28 mei 2008 22:16
Moderator
PF #57
Bericht 
Nee. Ik ben gewoon een barmhartige Amerikaan... :cheesy:

28 mei 2008 22:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 986 2.7
Rotterdam
Bericht 
Ik leef met je mee sanendave.
Echt vet balen voor je, ik wens je alle sterkte met deze domper.

:(

28 mei 2008 22:52
Profiel
PorscheForum Rakker
BMW 335i Cabrio Ex Audi S4 Cabrio Ex 993 c2 Ex 964 c2 Cabrio
Rotterdam
Bericht 
Thx voor medeleven. Hoor het al, het gebeurt vaker (heb het ook al eerder meegemaakt maar dan niet met de P, dat doet toch ietsje meer pijn :( ).

Mijn verzekering doet niet aan no claim maar heeft wel een hoog ER (E 450). Met waarborgfonds is dat geloof ik de helft. Nog steeds (een bergje) weggegooid geld vind ik, maar alla.

@ Horn: ik bewonder je zelfbeheersing! (cursusje Zen gehad?)

29 mei 2008 9:04
Profiel
PorscheForum Rakker
944 Type I
Budel-Schoot
Bericht 
Horn, ik denk dat bij mij die deuk wel in de auto naast je had gezeten, PF-er of niet, zoiets doe je toch niet :? En de lak zat zelfs op beide auto's, had je niet kunnen laten zien dat die 2 lakplekjes elkaar precies raakten als je de deur open deed ?

29 mei 2008 9:23
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
944
Grave
Bericht 
horn schreef:
heb het die zondagmiddag weg zitten poetsen en waxen en poetsen en waxen. krasje bleef, maar het was bijna niet meer te zien. Had ik die ochtend niet verwacht. Is al een tijdje geleden, forum was nog kleiner. Wat mij betreft doet het er niet meer toe wie het was. Hoop wel dat diegene er nu weer aan herinnerd wordt en zich toch een beetje schaamt. :twisted:

Hoi Harold:

Ik was het niet,want ik heb geen vrouw.................

Sorry,kon het niet laten. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :wink:
......die heeft pech !!

29 mei 2008 11:39
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
@horn: wat een verhaal man :(

Ik had er de politie bijgehaald om het te laten vaststellen. Noem me dan maar jippie of zuur, maar een beetje normaal doen hé :mrgreen:

29 mei 2008 15:04
Profiel
Moderator
PF # 136
Bericht 
Aan de schandpaal met die troela, alsnog! :twisted: :twisted: :wink:

29 mei 2008 20:27
Profiel
Bericht 
Jaaaaaaaaaaaaaa op de brandstapeeeelllllllhhh !!!!! :twisted: :twisted:

Afbeelding

29 mei 2008 21:28
PorscheForum Rakker
992 Carrera S cabrio PDK (2019). Panamera Sport Turismo 4 e-hybrid (2023) [Ex Cayenne Coupe E-Hybrid (2022), Ex Macan (2018), Ex Panamera Sporturismo 4 E-Hybrid (2018] & Ex-991.2 carrera cabrio PDK (2017), Ex-991.1 carrera cabrio PDK (2014), Ex-997 cabrio tiptronic S (2005), Ex-993 cabrio tiptronic S (1996)]
Twenthe
Bericht 
Bij mijn vriendin paar weken geleden exact zelfde: ze staat voor de stoplichten te wachten rijdt er een of andere troela met een Mitsubishi SpaceHok (21PKPZ) achterop die vervolgens doorrijdt. Bumper kapot. Zo'n EUR 800 schade. Politie gebeld, maar - zoals verwacht - doen die niet veel. Hebben troela wel gebeld. Troela zegt echter dat m'n vriendin achterruit reed, wat erg lastig/onmogelijk is omdat ze (i) een automaat heeft en (ii) de weg daar in voorwaartse richting naar beneden loopt. Of troela schade heeft hebben we helaas niet kunnen vaststellen. Een ongelooflijk lompe manier van doen. Helaas doet de politie niets met een aangifte wegens doorrijden na aanrijding. Werkelijk stuitend.

29 mei 2008 21:32
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
voor 800 euro 4 banden voorzien van een leuke parker? :idea: :twisted:

29 mei 2008 23:12
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C4
Bericht 
Ik snap echt niet dat jullie er niet verder achteraan gaan...

Schade is schade, en die mensen weten heel goed dat zij het zelf veroorzaakt hebben(of ze nu vervolgens liegen of niet). Is gewoon een kwestie van beetje meer druk uitoefenen lijkt mij :D

Verlaag mij normaal niet zo makkelijk, maar als de ander bereid is om schade te maken en hier vervolgens over te liegen...

@Horn: Lijkt mij juist zeer terecht om die persoon zijn naam hier te noemen. Denk dat mensen hier op het PF er verstandig genoeg mee omgaan en dan kan deze persoon ook van zijn fouten leren. Iedereen moet van zijn fouten leren toch.

...En weet ik naast wie ik mijn P niet ga zetten op de meetings waar ik straks bij ben met mijn P.... :twisted:

30 mei 2008 10:49
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende