Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 21:29

Antwoord op onderwerp  [ 541 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 22  Volgende
LCD / plasma TV's 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Volgens mij heeft mijn 32" Sony Wega TV uit 2000 al 100 Hz.... :roll:

25 mei 2008 23:17
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
100Hz CRT is niet gelijk aan 100Hz LCD/Plasma ;)

Sony 40D3500 is NIET 100Hz, maar wel DVB-C (en DVB-T)... DVB-C is officieel niet ondersteund in NL, maar met een beetje mazzel en een goede CI-kaart, werkt het als een zonnetje ;)... Goede keuze!

(40D3500 is overigens wel 24p :cheesy: )

25 mei 2008 23:33
Profiel Facebook 
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
DVB-C is de standaard die wereldwijd door kabelmaatschappijen wordt gehanteerd en door DVB-C2 is opgevolgd inmiddels. DVB-T is de meeste gebruikte standaard wereldwijd voor de ether (bv. digitenne) en inmiddels alweer opgevolgd door DVB-T2. Volgens mij worden beide standaarden inmiddels gewoon in Nederland gehanteerd.
En om de standarisatie nog te verbeteren gaan het EK en de Olympische spelen in DVB-H uitgezonden worden. Voordeel is dan wel weer dat deze standaard ontwikkeld is om ook op handhelds te worden gebruikt :wink:

25 mei 2008 23:45
Profiel WWW
‘64 Kever
Bericht 
Maurice, ga jij lekker een Sony TV met DVB-C kopen en hopen dat ie het doet ;)...

Nederland zou Nederland niet zijn, als er uiteraard nèt niet aan de standaarden voldaan wordt....

Daarbij is er verschil tussen werken en ondersteund worden! En voor wat betreft de DVB-C apparaten, worden alleen de 'losse decoders' ondersteund in NL!

26 mei 2008 13:32
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
HenkC2C schreef:
Heb sinds vorige week een Philips 47" met Ambilight en 100Hz hier staan en ik ben razend enthousiast!

Het weergeven van wit met hoog contrast, geeft absoluut geen trillingen (had mijn vorige LCD wel, weet niet of dit direct toe te wijzen is aan wel of geen 100hz...)

...ik heb het daar ook lang voor gehad...maar uiteindelijk toch voor de nieuwe Panasonic Plasma gegaan...bijna de helft van de prijs van de Philips.

Super beeld met digitale tv!!!...heb er voor het verschil met de Ambilight ook de Panasonic home cinema bijgekocht...zalig 8)

26 mei 2008 13:58
Profiel
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
MichM3 schreef:
...maar uiteindelijk toch voor de nieuwe Panasonic Plasma gegaan...bijna de helft van de prijs van de Philips.

:thumright: Heb zelf ook een viera

26 mei 2008 20:35
Profiel WWW
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Idem ;), maar voor de helft van de prijs van de Philips :shock: :?:
Ben benieuwd om welk types het hier gaat :!:

26 mei 2008 20:51
Profiel
Moderator
PF # 136
Bericht 
MichM3 schreef:
...ik heb het daar ook lang voor gehad...maar uiteindelijk toch voor de nieuwe Panasonic Plasma gegaan...bijna de helft van de prijs van de Philips.

Super beeld met digitale tv!!!...heb er voor het verschil met de Ambilight ook de Panasonic home cinema bijgekocht...zalig 8)

Bij de Panasonic heb ik ook staan kijken, inderdaad eveneens een heel mooi beeld. :thumright:

Voor wat betreft digitale televisie, moet ik me nu nog "behelpen" met digitenne van KPN. Het beeld is goed maar met een DVD en Blu Ray is het super!
Digitaal via de kabel is geen goed alternatief op dit moment.
Even geduld hebben dus, er zijn al wijken hier in de buurt die voorzien zijn van glasvezel.... 8)

26 mei 2008 20:58
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Ik heb ook Digitenne en ik word er gek van. Beeld blijft toch vaak stilstaan en bijna continu een brom. Op zich kijk ik dus ook vrij weinig TV!

26 mei 2008 21:08
Profiel
Moderator
PF # 136
Bericht 
Op zich heb ik het geluk dat ik vrij dicht bij een relaystation van KPN woon en dus een bijna optimale ontvangst heb.
Het probleem is alleen dat het signaal wel digitaal is maar dat de ontvanger het analoog uit stuurt naar de TV...
Gemiste kans zeg maar ;-)

26 mei 2008 21:27
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Jeroen C3.0 schreef:

Deze LCD leek me wel wat, mooi maatje, mooi prijsje (eur 1000,- ), Full HD.
http://www.plasma-discounter.nl/default.aspx
Wat zeggen de kenners?

Ik zou zelf voor de 40W4000 kiezen. Sterker nog: ik heb deze vandaag besteld.

Via internet voor iets minder dan 1300 euro. Dat is meer geld, maar het is ook wel een heel veel beter toestel.

Afijn, mijn mening.

26 mei 2008 22:33
Profiel
Moderator
PF #18
Bericht 
Devils son schreef:
Ik zou zelf voor de 40W4000 kiezen. Sterker nog: ik heb deze vandaag besteld.

Ik weet niet of dat wel zo'n slimme zet is :scratch:.

Devils son 7 maanden geleden schreef:
Zojuist mijn eerste platte tv aangekocht (was nog altijd zeer tevreden met de Matchline van 10 jaar terug...)
Voor de kenner: de Sony 40W2000.

Met de Philips was je véél langer tevreden. ;)

:lol:

26 mei 2008 22:52
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
EriC4C schreef:
Ik weet niet of dat wel zo'n slimme zet is :scratch:.

Met de Philips was je véél langer tevreden. ;)

:lol:

Die 40W2000 was zo goed, dat deze door iemand is meegenomen... samen met de PS3, HDD recorder, DVD/SACD speler, laptops, PC, sieraden, fotocamera's, dvd's, mobiele telefoon, enz.

:evil:

26 mei 2008 23:13
Profiel
Moderator
PF # 136
Bericht 
:shock: Dat is balen! :evil:

26 mei 2008 23:19
Profiel
Moderator
PF #18
Bericht 
:oops:

Ik weet hoe dat is :evil: . Succes met (vooral) alles wat daarbij komt kijken voor zover als dat nog niet achter de rug is :!:

26 mei 2008 23:20
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
EriC4C schreef:
Idem ;), maar voor de helft van de prijs van de Philips :shock: :?:
Ben benieuwd om welk types het hier gaat :!:

ik heb 42" exemplaren vergeleken...de Philips stond 1850 eur geprijst en daar kreeg ik 200 eur korting op van Philips zelf ter gelegenheid van het EK voetbal (eind april gedurende 2 weken geldig).

De Panasonic was toen net nieuw...type ken ik ni meer...HD ready alleszinds, geen full-HD maar dat hoeft ook ni...heb 'm 1080 eur betaald.

Ik heb me veel te lang laten vangen aan het feit dat met analoog signaal de Philips veel mooier beeld geeft dan de Plasma Panasonic. Tot ik deze es zag spelen met digitaal signaal => keuze was rap gemaakt! Je moet dus wel degelijk digitale tv hebben om de plasma's naar behoren te laten functioneren.

=> vandaar dat ik voor de Panasonic ben gegaan + home cinema...kwam me nog steeds goedkoper uit dan de Ambilight.

27 mei 2008 0:45
Profiel
Moderator
PF #18
Bericht 
Reken jezelf rijk: € 1080 bijna de helft van € 1650. :lol:

Het analoge signaal zorgde hier ook voor prima beeld op een "oude beeldbuis tv" en een 26" LCD. Op het plasmascherm is het beeld met analoog signaal inderdaad :( (wat erg jammer is, want alles dat je opneemt op HD moet je zo kijken :cry: ). Tegelijkertijd met de aanschaf ervan dus overgestapt op digitaal signaal en dat is Genieten :D .

27 mei 2008 9:34
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
paSCal schreef:
Maurice, ga jij lekker een Sony TV met DVB-C kopen en hopen dat ie het doet ;)...

Nederland zou Nederland niet zijn, als er uiteraard nèt niet aan de standaarden voldaan wordt....

Daarbij is er verschil tussen werken en ondersteund worden! En voor wat betreft de DVB-C apparaten, worden alleen de 'losse decoders' ondersteund in NL!

Sterker nog, ik kijk al tijden via de DVB-C decoder in mijn TV en dat zonder problemen. :wink:
Probleem zit ook niet in de standaard want die is wereldwijd geaccepteerd en de simpelheid zelve. Zeker de DVB-C2 standaard biedt een breed scala aan mogelijkheden voor het ontvangen van digitale televisie over de kabel.
Probleem zit 'm in het feit dat onze kabel maatschappijen graag een monopolie willen voeren en hun eigen encryptie methode boven op het signaal gooien of de standaard Irdeto encryptie helemaal niet gebruiken. Daardoor ben je gebonden aan het afnemen van de decoder van de kabelmaatschappij. Maar in dat geval praat je ook niet meer over DVB conform de standaard.
Zelfs binnen kabelmaatschappijen komen hier verschillen in voor. Zo kun je in de ene regio met kabelaar X wel gewoon DVB-C kijken en in de andere regio noppes.

Tijd dat de opta daar eens wat aan gaat doen. Zo komen standaards nooit tot een standaard.

27 mei 2008 10:17
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
EriC4C schreef:
Reken jezelf rijk: € 1080 bijna de helft van € 1650. :lol:

is natuurlijk met korrel zout...maar eigenlijk was 'm 1850 geprijst...ik zou dan ook zéér snel beslist moeten hebben, wou ik de korting genieten...een kleine 800 eur vind ik een serieus verschil!

27 mei 2008 10:45
Profiel
Moderator
PF #18
Bericht 
:thumleft:
..... hoewel ik zelfs als het prijsverschil andersom zou zijn geweest toch voor de Panasonic zou hebben gekozen. :^:

27 mei 2008 11:25
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
maurice schreef:
paSCal schreef:
Sterker nog, ik kijk al tijden via de DVB-C decoder in mijn TV en dat zonder problemen. :wink:

Exact.... (hier hetzelfde overigens, jammer dat HD nog niet heel hard doorgegeven wordt op de diverse zenders :cry: )

27 mei 2008 20:57
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
997 GT3 Mk1
Bericht 
Gister mijn oude beeldbuis TV kapot (na 14 jaar) :D
Niet gehinderd door enige kennis direct gisteravond een nieuwe LCD gekocht. Een Sony Bravia 32 inch voor 599. Goede keus? Bash me :wink:

Grtz. Boxi

28 mei 2008 11:55
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Dom. Je weet het toch: Altijd eerst een AKK :!: :!: :!: :!: :!: :mrgreen:

28 mei 2008 17:06
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
991.2 Carrera 4 GTS Hendrik-ido-Ambacht
Bericht 
Dat geldt alleen voor 2e hans. In dit geval de komende 9 jaar garantie bijkopen :wink:

28 mei 2008 17:08
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Dat is inderdaad Anders. :lol: :wink:

28 mei 2008 17:24
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 541 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 22  Volgende