Auteur |
Bericht |
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Zat net zowieso even te zoeken op Sitges kwam ik nog een mooi topic met abondoned racetracks tegen
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
02 jun 2008 22:18 |
|
|
Joost993
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233Limburg
|
Gaaf! Heeft laatst een stuk over in de GTO gestaan, leuk verhaal maar de baan schijnt levensgevaarlijk te zijn. Iets van verkeerde hellingshoek van de kombochten ofzo.
|
03 jun 2008 7:25 |
|
|
gassen
964 C4 Jubi 793uit Uithoorn
|
Ligt de track van Top Gear niet ergens in Duitsland bij een of ander museum? Ik heb volgens mij dezelfde track gezien in zo'n biker build off aflevering op Discovery.
_________________________________________ Het is er een van 911
|
03 jun 2008 8:39 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Ontzettend gaaf! 'Banked tracks' waren vroeger veel gewoner, inderdaad Brooklands en in Duitsland was er ook een... ben even de naam kwijt. Ik vind wel dit, van een vriend van me: http://8w.forix.com/deutschlandring.html
Is alleen geen kombaan.
Ik wist niet dat er nog een volledig intacte was, dit moet ik ook eens zien.
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
03 jun 2008 8:49 |
|
|
Bertroex
Een heerlijke Carrera 3.o targa en nog wat ander porsche gedonderkort by Newark-on-Trent, U.K
|
Duitsland was Avus.
Ehra-Leissingen, de private high speed test track van VAG waar o.a. de Ruf CTR and 959 hun top speed haalden is, IIRC, ook een ding waarbij twee lange straights zijn verbonden door een banking.
Betreffende Sitges-Terramar:
| | | | Citaat: And Nuvolari ? Fourth, after brake and exhaust problems. For his efforts [race winner ] Divo received nothing. For beneath the track's squeakyclean modernism lay a murky problem as old as business. The project, at four million pesetas, had gone over budget. Consequently, there was no money to pay the German contractors, Tanner and Eigenheer. So they seized the gate receipts.
The drivers would have to go without any pay out.
The bad-mouthing began. Despite claims by the architect that the track would be good for 200kph (almost 25% faster than Zborowski had gone), and that its 100-metre radius, 60-degree bankings (a giddy 90 at the top.') had been designed to act as a seamless continuation of the straights, word was that the circuit was flawed. The bankings were too severe, they said, sucking the cars in, spitting them out, while the reverse-curve approach to the north-western banking unsettled the cars. Flat-out dangerous, no less.
| | | | |
De track werd gebannen voor Motorsport events omwille van de financiele problemen; ik kan me best voorstellen dat rijders/mechanics ontgoocheld waren na de GP van '23 en bijgevolg een hoop mythes verspreidden over de gevaarlijkheid ervan.
Alleszins, het schijnt dat de Bugatti garage er nog staat
en ook dat de eerste fabriek van Champion bougies (usina Campiona) er ook nog staat....
Nog een andere link: klikkerdeklik er hier maar op los
http://www.pbase.com/jakobe/abandoned_racing_track
Bert
|
03 jun 2008 11:52 |
|
|
drknauf
|
HIEAHHH legtut voor diegene die een keer willen buurten
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
03 jun 2008 12:05 |
|
|
Jort
Groningen
|
Vergeet ook de beroemde testrack van Fiat niet (Lingotto)
Bekend van o.a. The Italian Job.
_________________________________________ Tjolk.
|
03 jun 2008 12:31 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
03 jun 2008 16:59 |
|
|
horn
PF #57
|
Leuk topic over die vergane glorie mooie fotolokaties
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
03 jun 2008 19:42 |
|
|
craze
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
|
zie op youtube dat er gewoon gereden met scooters/corvettes/ vw polo etc. wordt op dat baantje, wie durft het met zijn Porsche aan om die kombochten te pakken
_________________________________________ 911 redenen om de 3.2 te pakken!
www.thefloorfactory.nl
|
05 jun 2008 12:06 |
|
|
zuugnap
|
Super lokatie inderdaad..... zal ongetwijfeld ook hier in vermeld staan!
staat nog op mn wishlist!
|
05 jun 2008 12:18 |
|
|
Bertroex
Een heerlijke Carrera 3.o targa en nog wat ander porsche gedonderkort by Newark-on-Trent, U.K
|
Nope staat niet in Autodrome!
Ze vonden het niet nodig om Sitges erin te zetten aangezien het circuit slechts gebruikt was voor enkele jaren in de 1920-ties....
Bert
|
05 jun 2008 12:24 |
|
|
Jort
Groningen
|
Riems? Volgens mij moet dat Reims zijn (de foto is overigens ook Reims ).
_________________________________________ Tjolk.
|
05 jun 2008 12:24 |
|
|
torig
ex 996 Carrera 4Oost-Vlaanderen, België
|
Waarom zetten ze het dan rechtsonder op die cover ?
|
05 jun 2008 14:21 |
|
|
Bertroex
|
Sorry ik was fout. Ik verwarde het met een ander boek.
Amazon here we come!
Bert
|
05 jun 2008 15:06 |
|
|
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
nog geen enkel recent filmpje gezien waar ze "bocht 2" nemen, veel indrukwekkender dan "bocht 1", maar is ongeveer halfweg de rechte lijn vrij degelijk afgezet met hekkens, boomstammen etc. - wij waren te voet dus geen probleem om die hindernis te nemen
wat ik ook opmerkelijk vond, de track zelf en de gebouwen zichtbaar vanop de baan zijn amper beklad met graffiti
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
05 jun 2008 23:44 |
|
|
drknauf
|
was ik dus afgelopen maandag naar barcelona
kijk ik per toeval naar buiten tijdens de landing wat denkje dat knauffie ziet vanuit de lugggggg:
klik voor full size op de kleine foto
ik gauwvlug m,n 06je aangezet en geschoten natuurlijk
als ik dit topic niet had gelezen zou het me ontschoten zijn, dan had ik enkelt naar een landschap hebben gekeken
ook toevallig dat ik dat nou net moest zien
|
27 jun 2008 22:56 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Mooi plaatje zo Mike, top
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
27 jun 2008 23:00 |
|
|
zuugnap
|
eeeey koel!! .... en ben je niet ff langsgewapperd met een cap?? sjoenge joenge
hogere machten hadden juist voor jouw een missie ..... en je doet t niet
|
27 jun 2008 23:01 |
|
|
drknauf
|
als ik met die witte had geweest had ik op zekahhhhhhhhh gegaan
twas een beetje niet koud , 41 graden zeg maar de zweeteleritus man
|
27 jun 2008 23:14 |
|
|
Bertroex
|
knauffie,
(effe de dikke van knaufmans erbij gehaald)
Dopeshitvette koele feauteau man
Bert
|
28 jun 2008 0:46 |
|
|
horn
PF #57
|
06je aan in het vliegtuig... oeps...
wél toevallig dat je net die baan ziet. Is het idd de bewuste kombaan oval?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
28 jun 2008 7:03 |
|
|
zuugnap
|
Lijkt me haast wel zeker check google earth link & compare
link lokatie
Leuke fotolokatie
|
28 jun 2008 10:25 |
|
|
craze
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
|
hogere machten hebben iets met knauffie voor....
man, wat een mazzel dat je net uit het raam moest kijken en aan de juiste zijde zat
niet stiekem een retourtje Barcelona geboekt om ff de bewuste foto te schieten
SICK MAN
_________________________________________ 911 redenen om de 3.2 te pakken!
www.thefloorfactory.nl
|
28 jun 2008 11:33 |
|
|
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
Re: bezoek a/e race track die 80 jaar buiten gebruik is
Leuk filmpje (ook met oude beelden) van de Autodromo in Sitges : http://www.youtube.com/watch?v=tUdj8KGVSz4
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
31 mei 2012 9:30 |
|
|