Auteur |
Bericht |
Classic912
912 1965, 964 C2 Coupe 1991 ganz original
|
Ik ben zeer benieuwd naar de uitkomst. Hopen dat het allemaal wel mee zal vallen.
_________________________________________ Porsche 912 eind 1965 geleverd door Mahag Duitsland, 964 C2 Coupe 1991 Ganz Original
The combination of performance and economy have made the 912 enormously popular with sports drivers
|
05 jun 2008 18:42 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Hopelijk is het hiermee opgelost. Sterkte verder.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
06 jun 2008 15:08 |
|
|
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
Dat zijn van die momementen die je nog heel lang zullen bijblijven Ik hoop dat het inderdaad allemaal meevalt en dat je snel weer van je 964 kan genieten
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
06 jun 2008 15:31 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
weten ze nu nog niet wat het is dan?
anton964
|
06 jun 2008 16:00 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
06 jun 2008 16:05 |
|
|
porscherulez
Porsche 912 (1966) en 911 cabrio (996)Leiden
|
Heb net nog even de mannen van Visser gesproken maar ik krijg het idee dat ze er niet uitkomen. De bouchies waren volgens een van de monteurs behoorlijk heet geworden (wit?) en dat zou erop moeten duiden dat er te veel brandstof wordt ingespoten(?). Maar verder was er niks zichtbaar. Wel zat de uitlaat vol met drap en dacht hij dat ik diesel had getankt, maar daar weet ik niks van. Ik hoorde net ook iets over "vastslaan" (heb ik niks van gemerkt, motor liep verder goed), maar dat heeft volgens een andere monteur te maken met te veel brandstof oid.
Kortom, we wachten verder......
_________________________________________ Porsche 911 Cabrio (996) C2 en '66er 912
Laatst bijgewerkt door porscherulez op 18 feb 2012 19:15, in totaal 4 keer bewerkt.
|
06 jun 2008 16:28 |
|
|
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
Misschien heb ik het fout, maar volgens mij worden je bougies te heet als je motor te arm loopt dus te weinig benzine hebben gehad.
_________________________________________ Relax! Het is maar blik............
|
06 jun 2008 16:44 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Wanneer de bougies spierwit zijn dat duidt dat op een arm mengsel, niet rijk. Veel drap in de uitlaat duidt weer op veel olie (maar dan zijn de bougies zeker niet wit). ????
De mogelijk van verkeerde of vervuilde brandstof is natuurlijk ook een aardige.
|
06 jun 2008 18:24 |
|
|
porscherulez
Porsche 912 (1966) en 911 cabrio (996)Leiden
|
Heb net nog even zitten googlen en kwam een artikel tegen van iemand die hetzelfde probleem had gehad maar dat met een Boxster. Door valse lucht werd olie door e.o.a. retourleiding de "throttlebody" ingezogen. Daardoor komt de olie in het brandstofmengsel (inlaat) en wordt deze verbrand Dit lijkt op hetzelfde probleem. In dit artikel werd wel uitdrukkelijk gemeld dat de motor in geen enkel geval meer mag draaien.
" Blue oil smoke out the tailpipe while running is a "stop right now" sign as you could do damage if too much oil is sucked into the combustion chamber and then the piston trys to compress it.
Een andere oorzaak is de zogenaamde "Air Oil Separator". Geen idee of dit ook op een 964 zit maar de boxster heeft dit wel en kan blijkbaar kapot.
Bron: http://mike.focke.googlepages.com/airoilseparatorreplacement
Ga nu toch twijfelen aan de hoeveelheid olie die in de auto zit. Sinds de laatste beurt heb ik alleen kleine stukjes gereden en werd daardoor de motor niet echt goed warm. Nu had ik echt een goed stuk gereden waardoor de motor goed heet was (weet niet of dit van invloed kan zijn). Voor een brug had ik de motor uitgezet waardoor deze waarschijnlijk niet goed meer werd gekoeld en na 100 meter en een bocht (!) gebeurde het.
Ik heb wel gemerkt dat sinds de beurt de olie-niveau-meter, die normaal onder het rijden terugzakt, bij warme motor vaak ergens in het midden stond (bij 2000/2500 RPM). Dat had ik voor de beurt niet gezien. Ben er alleen vanuit gegaan dat dit normaal is. Misschien kan iemand dat bevestigen?
Andere mogelijkheid is een defecte thermostaat. Zie volgende linkje.
http://forums.pelicanparts.com/archive/index.php?t-25947.html
The usual reason for oil in the throttle body is overfilling.
If oil level is ok, check the oil thermostat is working and the front oil cooler in the right front fender gets hot. If not, the oil will run into intake. Also check condition of all the breather hoses under the right rear fender and make sure they are not filled with oil mayo if you only use the car on short trips.
_________________________________________ Porsche 911 Cabrio (996) C2 en '66er 912
|
06 jun 2008 18:49 |
|
|
Dick
964 C2T
997 C2
|
Is er al nieuws ?
|
11 jun 2008 17:07 |
|
|
zuugnap
|
enigste wat ik wel een met mn oude boxster heb gehad is dit probleempje
White Smoke From the Engine
Diagnostic: White smoke comes from tailpipe when the engine is started.
Cause: Oil residue under the pistons heads.
Details: The Boxster engine uses a flat six cylinder design. Because of this construction, oil residue remains under the piston heads and burns off at every start up. This can produce a white puff of smoke. It should only lasts a few seconds. This is normal, and no correction is necessary.
Time in Shop: None.
Repair Instructions: None.
Notes: None.
schijnt niet spannend te zijn, vond het wel een vervelend gezicht!
|
11 jun 2008 18:16 |
|
|
horn
PF #57
|
Je bedoelt dus eigenlijk: Is er al witte rook...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
11 jun 2008 19:14 |
|
|
porscherulez
Porsche 912 (1966) en 911 cabrio (996)Leiden
|
rook
Nou de auto is weer opgehaald! Geen witte rook, blauwe rook en ook geen nieuwe paus . Gelukkig, zoals al eerder werd gemeld, viel het allemaal wel mee. De auto is onderzocht en bleek niets te mankeren. De mogelijke oorzaak is toch een te grote hoeveelheid olie. Hierdoor is waarschijnlijk toch op een of ander manier via carterventilatie oid olie de inlaat ingelopen (?). Visser kwam er wel achter dat het onderste stukje van de peilstok mist, erg vreemd maar misschien wel de oorzaak van de grote hoeveelheid olie. De auto rijdt weer heerlijk en heb nog geen rook gezien. Ik zag dat Visser nog een kleinigheidje dat tijdens de laatste beurt was vergeten, verkeerde afstelling van de P stand van de tiptronic, had opgelost. Erg netjes! Al met al viel het best mee, gezien het feit ik al van het ergste was uitgegaan. Iedereen erg bedankt voor de tips en de getoonde interesse. Ga nu snel op zoek naar een hele peilstok......
_________________________________________ Porsche 911 Cabrio (996) C2 en '66er 912
Laatst bijgewerkt door porscherulez op 18 feb 2012 19:16, in totaal 1 keer bewerkt.
|
12 jun 2008 20:57 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: rook
|
12 jun 2008 21:11 |
|
|
horn
PF #57
|
mooie meevaller. en maar weer volop genieten...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
12 jun 2008 21:17 |
|
|
Gert Nagtegaal
964 C4alphen a/d rijn
|
Re: rook
zou wel willen weten waar dat stukje dan is,anders heb je alsnog kans op motor schade
|
12 jun 2008 21:26 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Gelukkig dat het meevalt!
Wel denk ik dat het missen van het onderste stukje van de peilstok, los staat van de te grote aanwezige olievoorraad.
Het bovenste streepje (max.) is toch nog gewoon aanwezig?
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
12 jun 2008 21:44 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Had daar al zo'n vermoeden van, zoals ik al eerder vermelde
Bij mij was dat ook het geval, bij een goede warme motor en teveel olie (peil op dashboard bovenin onder het rijden) en dan slaat het in het luchtfilter
Jongens wat een rook zeg wat een druppeltje olie veroorzaakt
Gelukkig voor je, en het kost niet veel geld
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
12 jun 2008 21:57 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Een hele geruststelling, porscherulez. Gefeliciteerd.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
13 jun 2008 15:31 |
|
|
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
En nu maar weer vele kilometers zonder rook maken: Enjoy
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
14 jun 2008 19:03 |
|
|
Dick
964 C2T
997 C2
|
Nou, inderdaad goed om te horen dat het opgelost is.
Gelukkig ook op tijd want per 1 july a.s. mag je ook niet overal meer roken
Dick
|
14 jun 2008 22:07 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Een tevreden roker ...
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
15 jun 2008 12:27 |
|
|