Auteur |
Bericht |
dynamic
993tt, 993 cabrio
TOTMBO:964
|
Komenda, de echte ontwerper van de 356, de 911 èn de 904??
Ik weet niet of dit al eens gepost is maar vond het wel interessant genoeg om te melden. Had er zelf nooit van gehoord.
Erwin Komenda De ontwerper van de VW, de 356, de 911 èn de 904, die na bewezen diensten door Porsche werd verloochend
http://www.atico.nl/camelot/komenda.html
_________________________________________ http://www.dstt.fr
|
08 jun 2008 1:12 |
|
|
zuugnap
|
alles is gejat .... vraag eens aan bill gates hoe t is gegaan
|
08 jun 2008 1:13 |
|
|
Lydia
|
Ik heb dit met interesse gelezen. Voor mij is het nieuw!
|
08 jun 2008 1:18 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
http://www.atico.nl
waar heb ik dat eerder gezien....
O ja, dat was die site waar werd beweerd dat Jerry Seinfelds Porsche (de nr 1) een samenraapsel was en helemaal niet meer de echte nr 1.
De schrijver was ( zoals vermeld op z'n site) bij een fabriekstoer van het pad afgeweken en had met eigen ogen het bedrog gezien. Daarna was ie erg brutaal van het terrein verwijderd.
Mij lijkt dit verhaal dan ook precies in dat straatje te passen. het is in ieder geval net zo 'bevooroordeeld'.
|
08 jun 2008 5:17 |
|
|
zuugnap
|
mijn gevoel is ... hmmm zou best kunnen dat hij er aan heeft gewerkt maar voel t meer als soort familie revenge!
|
08 jun 2008 9:41 |
|
|
Godspeed
PF #911België
|
Ik weet het maar de schrijver heeft wel een punt, als Butzi toch zo geniaal is waarom lukte het dan na de 911 en 904 niet meer (buiten facelifts)? Waarom heeft hij sindsdien enkel potloden pennen en zonnebrillen ontworpen... Dit terwijl hij nog tot begin jaren '70 bij Porsche is gebleven.
Want als het echt waar is dat Butzi niet eens zijn diploma heeft kunnen behalen...
|
08 jun 2008 9:47 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
08 jun 2008 10:13 |
|
|
horn
PF #57
|
zal altijd speculeren blijven. helaas. overigens is het wel zo dat bij ontwerpers jaloezie volgens mij een vak tijdens de opleiding is. in de meubels niet veel anders. ontwikkelt iemand iets nieuws, reageert de markt er enthousiast op, zijn er altijd een paar andere (concurrerende) ontwerpers die gaan roepen dat het een afgeleide of een kopie is of gejat of niet origineel etc etc. verbaast me altijd weer.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
08 jun 2008 10:22 |
|
|
cabrio wim
|
@Eric bedankt, hoef ik mijn draadje niet meer op te zoeken.
|
08 jun 2008 10:41 |
|
|
Lydia
|
@ Eric: je ziet het: af en toe mis ik wel eens een draadje alhoewel er wel eens beweerd wordt dat er wel meer draadjes bij me missen , was interessant om eens te lezen!
|
08 jun 2008 11:01 |
|
|
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
Wat maakt het ook allemaal uit? Stap in je P.en rijd een rondje, daar draait het allemaal om!
_________________________________________ Relax! Het is maar blik............
|
08 jun 2008 11:14 |
|
|
Lydia
|
Heb ik gisterenavond gedaan. Gewoon weer kriebels in mijn buik. En daarvoor zijn die veel te dure dingen immers gemaakt!
|
08 jun 2008 11:18 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
In het gros van de boeken over de 356 staat wel altijd vermeld dat Erwin Kommenda de ontwerper van de carrosserie van de 356 was, maar dat Porsche het model 'feingeschliffen' heeft...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
08 jun 2008 20:16 |
|
|
PaulusdB
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92Grootenbosch
|
Zoals overal (ook heel duidelijk in reclame en marketing):
Success has many fathers; failure is an orphan.
|
08 jun 2008 21:13 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
In het stukje staat onder het rouwbericht het volgende:
Terwijl in de rouwadvertentie staat:
'im 63. Lebensjaar'...
Hij was 62 toen hij overleed en dus wel degelijk in z'n 63ste levensjaar...
Waarom er met de leeftijd gesmokkeld zou moeten worden, ontgaat me bovendien.
Er staan wel meer fouten in het verhaal van deze meneer; ook in het verhaal van Seinfelds vroege 911...
Het lijkt er wel op dat de schrijver een soort van persoonlijke vete tegen Porsche aan het ondernemen is. Daarnaast heeft hij ook met een of andere Porsche-specialist een hoog oplopende (juridische) kwestie gehad.
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
09 jun 2008 8:44 |
|
|
Camelot
911 bouwjaar 1964
Kalmthout (B)
|
Ik ben de schrijver van de bewuste website www.atico.nl/901 en ik wil toch wel even reageren op Speedy 356.
Er staan wel meer fouten in het verhaal van deze meneer; ook in het verhaal van Seinfelds vroege 911...
Deze vaststelling is wel heel erg gemakkelijk. Welke fouten staan er in het verhaal over Komenda? En welke fouten staan er in het verhaal 'Seinfeld'?
Daarnaast heeft hij ook met een of andere Porsche-specialist een hoog oplopende (juridische) kwestie gehad.
Speedy356 slaat de plank hier helemaal mis. Het hooglopende conflict was niet met een Porsche specialist maar met een privé persoon. En de afloop van dit conflict was zeer, zeer verrassend. Insiders weten dit. Speedy356 heeft dus ergens de klok horen luiden...
Arthur Smid
|
09 jun 2008 13:06 |
|
|
John
Cayenne
|
Beste Arthur,
Waar rook is, is vuur.
Heb het met zeer veel belangstelling gelezen, maar ben zeker niet overtuigd.....mwah das dus persoonlijk..
John
oja mijn vrouw rijdt met de Cayenne mijn dochter naar school......dus als ik jouw verhaal in deze moet geloven laat ze het maar niet horen.
|
09 jun 2008 13:33 |
|
|