Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 15:39

Antwoord op onderwerp  [ 99 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Bekeuringen! gaan zij hun doel voorbij??? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Bekeuringen! gaan zij hun doel voorbij???
Bracht vandaag mijn 911 bij Erwin en na een bakkie gingen wij er weer vandoor :!:
Al vrij snel werd even verderop met lichten geseind en ja hoor een Toyota stond verdekt opgesteld langs de kant :evil:
Reed keurig met 50 km voorbij en draaide even later de snelweg op, enorm wat een rust daar je had de hele weg voor je :twisted:
Reed net lekker door en flink in de 140 en ja hoor stond een camera op een driepoot langs de kant, zag hem nog in de spiegel :oops:
Dacht zoek het uit :puker: zie hem wel binnenkomen en gaat toch op de bv :bang:
Krijg heel wat van die bekeuringen binnen van de trucks en worden gelijk betaald :salut:
Maar dit is eigenlijk niet de bedoeling hé, weet voor 15 jaar geleden was mijn dag verpest en was er ziek van :cry:
En nu denk je van "als jullie er blij mee zijn" en krijg toch al genoeg aanslagen van diverse belastingmaatregelingen :rambo:
En wat denk je van een tank benzine :x , tankte voor het eerst € 100,-- :drive:
Zal maar niet zeggen wat voor bedragen in de trucks gaat :?

07 jun 2008 22:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 986 2.7
Rotterdam
Bericht 
Voor ons zijn het heilige koeien, voor hun melk koeien :cry:

07 jun 2008 22:04
Profiel
PorscheForum Rakker
997 Turbo S, zwart ex:997 4S Cabrio, wit ex:Boxster 987, zwart ex:964 C2 Cabrio Amethyst
Rotterdam
Bericht 
Het antwoord op de topic/vraag is JA :D

07 jun 2008 22:15
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Maserati QP 4.7S
0591
Bericht 
Helemaal met je eens Molen934. Zit met mijn truck ook gem. op

2 boetes per maand a 32 euro en met de P ook al een stuk of 5

dit jaar. Je betaalt ze en gaat over tot de orde vd dag.

Maar dat gisteren zo'n camera, opgesteld bij Leusden op de A28,

een file oplevert van ca 8km daar kan ik wel ziek van worden.

Gr Henk

07 jun 2008 22:25
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
H A R K E N . . . zoveel ze kunnen. Verkeersveiligheid my ass.

07 jun 2008 22:25
Profiel
Bericht 
Dit wordt weer een lang draadje ...... gisteren reed een brug af waar je 70 mag .... echt brede 2 baans niks aan de hand ... gebeurd nooit wat daar! veilig genoeg staat er achter een BP paal (tankstation) een rijkswacht met een laser!!! het was gelukkig druk dus hij kon ze niet allemaal op de korrel nemen!! eindje verderop een fuik 5 wagens met strepen... 3 motoren totaal wel 12 man hup zakken te vullen voor de schatkist !!! , kan zo nog wel een paar voorbeelden noemen hier uit de buurt van arnhem! neee meneer we controleren alleen op aanraden van een speciaal buro die aangeeft waar gevaarlijke situaties en of ongelukken hebben plaatsgevonden MY ASS 2!!
mja zo ik ben t ff kwijt haha!!
stond wel een grijs metalic 964 type treurig te praten daar iemand van hier??? 8) :shock:

08 jun 2008 0:47
Westervoort
Bericht 
Antwoord op de topictitel is nee ; ze gaan hun doel niet voorbij. Doel is nl. geld binnenhalen onder het mom van verkeersveiligheid...en in die opzet slagen ze wonderwel.

08 jun 2008 1:18
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Inderdaad als je alleen het antwoord op de topictitel wilt hebben dan is het een bijzonder geslaagde methode.

Verkeersveiligheid is een heel ander verhaal. Ik blijf er bij dat op snelwegen de verkeersveiligheid maar ten dele van de snelheid afhangt en veel meer met het gedrag van mensen en elkaar geen ruimte gunnen. Maar zolang ze op een lege snelweg om 1 uur 's nachts nog met zo'n donker busje in de struiken staan weet je dat het hier weinig met verkeersveiligheid te maken heeft.

Op provinciale wegen en in de bebouwde kom mogen ze van mij zo veel controleren als ze willen. Dat zijn de plaatsen waar je wel kunt aantonen dat verkeersveiligheid de reden is om snelheid te handhaven

08 jun 2008 9:52
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
Jurgen schreef:
Antwoord op de topictitel is nee ; ze gaan hun doel niet voorbij. Doel is nl. geld binnenhalen onder het mom van verkeersveiligheid...en in die opzet slagen ze wonderwel.

Dat is een treffende bewoording! Je moet ook elke bekeuring aanvechten!
Overigens schijnt het zo te zijn dat als je gelaserd wordt, je door dezelfde agent geverbaliseerd moet worden :shock: Oftewel als een ander de bekeuring uitschrijft is die niet geldig (want hij heeft het niet geconstateerd!).
Dit komt wel eens voorbij op flitsservice, nuttige site ;)
Ik vecht tegenwoordig elke bekeuring aan, het levert mij netto dan niet zo veel geld op, maar de overheid krijgt het iig niet!

08 jun 2008 15:59
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
PorscheForum Junkie
1986 C1
Friesland
Bericht 
944 guy schreef:
...Ik vecht tegenwoordig elke bekeuring aan, het levert mij netto dan niet zo veel geld op, maar de overheid krijgt het iig niet!

En daarom moet de BTW weer omhoog naar 20% :wink:
Iedere bevolking krijgt de regering die ze verdient. In Zimbabwe, in België, en ook in Nederland.

08 jun 2008 16:06
Profiel
Bericht 
En dat terwijl er naar gestreefd wordt dat met de één wording van Europa dit allemaal naar één norm moest worden getrokken ...

08 jun 2008 16:28
PorscheForum Junkie
1986 C1
Friesland
Bericht 
WIJ zijn de norm met boetes en belastingen.
Italië mbt. corruptie
Frankrijk mbt. ambtenaren
Duitsland mbt. muziek :wink:

08 jun 2008 16:35
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Airhead schreef:
WIJ zijn de norm met boetes en belastingen.

Boetes misschien wel alhoewel ik twijfel. Belasting, daar staan wij in België nog wel enkele triestige plaatsen voor jullie. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat op gebied van belatingsdruk België op 2 of 3 staat in Europa.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

08 jun 2008 17:09
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
ex-993 cabrio ex-996 cabrio ex-996 turbo ex-Cayenne S ex-Panamera S 993 cabrio Haarlem
Bericht Re: Bekeuringen! gaan zij hun doel voorbij???
molen934 schreef:
......En nu denk je van "als jullie er blij mee zijn" en krijg toch al genoeg aanslagen van diverse belastingmaatregelingen :rambo:......

Precies de reden waarom ik graag geld verdien en werk. Verder kan je beter andere dingen doen die belangrijk zijn, maar dit gevoel is wat mij betreft goud waard!

08 jun 2008 17:38
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Ik heb jarenlang langs een 80 km/h provinciale weg gewoond en het nodige gezien en meegemaakt.
In mijn huidge 30 km/h straatje rijden ook dagelijks knakkers voorbij die hun rijstijl karateriseren als "sportief".

Ik vind dat mijn kinderen er recht op hebben dat anderen zich daar aan de snelheid houden. Te hard rijden doe je zelf, als je daar een bon voor krijgt moet je niet zeuren.

Dat sommigen veel van die bonnen per jaar krijgen is mi het bewijs dat de prikkel om je op bepaalde plaatsen te gedragen niet groot genoeg is.
Zwitserse model werkt kennelijk beter.

Ik heb al eerder gerefereerd naar een fietsster die onlangs bij ons om de hoek is doodgereden door een hardrijder. Door de "pech" van die overstekende fietsster is die bestuurder nu de publieke kl**tzak (terecht).
Als hij 100 m vóór dat ongeval was aangehouden door een veldwachter dan had iedereen die veldwachter nu uitgemaakt voor zielepiet, maar had die fietstser vandaag gewoon weer naar school gekund.

09 jun 2008 9:37
Profiel
Bericht 
heb ze nog nooit zien staan in een 30/km straatje jij wel??

09 jun 2008 10:32
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Toch maar weer eens een sub-forum "Klaagmuur" opperen binnen het team. :roll:

09 jun 2008 10:46
Profiel
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Bericht 
Als ze controleren waar het voor de veiligheid nodig is, heel goed!
Maar ze staan vooral op plaatsen waar de kans groot is dat men (zonder risico) wat sneller rijdt.
Kan hier in de regio zeer veel voorbeelden noemen.

09 jun 2008 10:53
Profiel WWW Facebook 
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
lindemans schreef:

Dat sommigen veel van die bonnen per jaar krijgen is mi het bewijs dat de prikkel om je op bepaalde plaatsen te gedragen niet groot genoeg is.
Zwitserse model werkt kennelijk beter.

.

Er zijn inderdaad plaatsen waar ik snelheidsbeperkingen ontrecht vind, en dan mogen er nog 100.000 fietsers doodgereden worden op andere plaatsen, ik ga hier niet van mening veranderen. Ondanks dat ik vind dat elke persoon die omkomt in het verkeer er een teveel vind.

Daar waar het echt nodig is, moet men ook man genoeg zijn en hard genoeg optreden.
Reed laats door een woonwijk in Tremelo en was me net aan het afvragen of het nu een zone 30 dan wel 50 was. Rustige straat met vrijstaande woningen in een hele hoop voortuintjes (zonder afsluitin) lagen kinderfietsjes en speeltuigen. Zie ik tot mijn dat het daar zone 70 is.

Gewoon maar om aan te tonen dat niet alle snelheidsbepreking doordacht zijn. Zowel dat er plaatsen zijn waar de snelheid te beperkt is, zijn er ook waar deze gewoon niet beperkt genoeg is.

Waarom de interactieve borden die men op de snelweg gebruit tijdens de spits om de snelheid aan te passen aan de drukte van het verkeer ook niet gebruiken in stijgende waarden. Denk niet dat er veel van de wegen in België en Nederland geschikt zijn om zonder risico snelheden boven de 200km/u te halen, maar er zijn voldoende plaatsen en tijdstippen waar 160km/u geen probleem mag zijn.

Ben vrij zeker (zie Duitsland) dat als men de mensen ook een wat vrijheid moest gunnen in plaats van enkel maar beperkingen op te leggen, zij ook op plaatsen waar de snelheid beperkt is, zich hier ook aan te houden.

Veel van de snelheidsbeprekingen en controles komen nu niet geloofwaardig over. Vorige week heb ik nog een snelheidsovertreding gehad op de E40 ter hoogte van Tienen om 02:30u
Wegtoestand : droog
Verkeersdrukte : ik en de camera
Snelheid gemeten : 142km/u
Ga hier niet over klagen en gewoon betalen, maar verkeersveiligheid :ass: :ass: :ass: :ass: :ass: :ass: :ass: :ass: :ass: :ass: :ass: :ass: :ass: :ass:
Dan betaal ik liever € 2000 als ze mij betrappen tegen 32km/u om 16:00 aan de schoolpoort.

Wetten zijn nodig, maar ook gezond verstand voor de interpretatie van de wetten en dat is wat dikwijls ontbreekt, zowel door de burgers, maar vooral ook door de controlerende overheid.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

09 jun 2008 10:56
Profiel WWW
Bericht 
EriC4C schreef:
Klaagmuur" opperen

gewoon doorlinken Eric ;) http://www.klaagmuur.nl/

09 jun 2008 11:01
PorscheForum Rakker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
ppp 356 schreef:
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat op gebied van belatingsdruk België op 2 of 3 staat in Europa.

Dat betwijfel ik:
- Denemarken
- Noorwegen (daarvan ben ik het zeker; doorgaans 25% moms)
Dacht wél dat we in de top 5 staan.

09 jun 2008 11:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Zwolle
Bericht 
Los van de vraag of het wijs is om op een Porsche forum te gaan klagen over bekeuringen, vind het ik volgende altijd interessant:

In het mooie Great-Britain plaatsen ze camera's bij gevaarlijke verkeerspunten, met de doelstelling de snelheid laag te houden, zodat het veiliger wordt. Vervolgens schilderen ze deze camera's geel/rood, zodat iedereen gelijk weet: gevaarlijk punt (niet voor geld, maar voor veiligheid). Een radardetector wordt daarmee een 'gevaarlijke punt waarschuwer', ideaal dus.
In Duitsland kun je ook flitspaal-posities aanvechten die niet vanuit een veiligheidsoogpunt geplaatst zijn (lees: geld-harken). Deze worden dan verwijderd.
In Nederland gaat het om de centen, sterker nog, er is een quotum.
Het enige goede aan NL is, dat we geen puntensysteem hebben (In UK, D wel), al komt het boven de 30km overschrijding wel op het zelfde neer....
Aldus mijn bevindingen...

19 jul 2008 22:30
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
haroldv schreef:
In Nederland gaat het om de centen, sterker nog, er is een quotum.

Nee hoor, dat zie je verkeerd. Koos zegt zelf dat ze alleen flitsen op plaatsen waar de verkeersveiligheid in het geding is. Dus om half 2 's nachts langs een 6-baans snelweg bij Bunnik waar je 100 mag... :roll: :shock: :? :twisted:

19 jul 2008 22:35
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
>40 op snelweg

19 jul 2008 22:35
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
crimineel :lol: