Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 7:18

Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Porsche gaat (Golfje) Bouwen!! 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
992 Carrera S cabrio PDK (2019). Panamera Sport Turismo 4 e-hybrid (2023) [Ex Cayenne Coupe E-Hybrid (2022), Ex Macan (2018), Ex Panamera Sporturismo 4 E-Hybrid (2018] & Ex-991.2 carrera cabrio PDK (2017), Ex-991.1 carrera cabrio PDK (2014), Ex-997 cabrio tiptronic S (2005), Ex-993 cabrio tiptronic S (1996)]
Twenthe
Bericht 
Ik vind het wel een goed idee zo'n premium hatchback van Porsche, mits die ook in de lease past en wel echte Porsche pedigree heeft (> 250pk, porsche design en kwaliteit).
Wat is er tegen?

04 jun 2008 22:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Groningen
Bericht 
Eerst zien... dán geloven. Dit gerucht dook 2 jaar geleden ook al op.

04 jun 2008 23:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Een heerlijke Carrera 3.o targa en nog wat ander porsche gedonder
kort by Newark-on-Trent, U.K
Bericht 
Porsche heb ik altijd geassocieerd met licht gewicht en technology dat werkt.

Dus: ipv een dikke motor in een golf, eerder een een flat 8 1700cc, biturbo-en supercharged. Carbon shell en 1000kg.
Woohoo. :lol:

Bert

05 jun 2008 1:18
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
Olaf schreef:
Gewoon 'n Golf in 'n Porsche-huidje ... om met o.a. de BMW 1 serie te concureren :wink:

Wel ja, precies.
Gewoon 'n grasmaaier in 'n Porsche-huidje ... om met o.a. Honda te concurreren :wink:

:twisted:

05 jun 2008 2:36
Profiel
foxtrot / oscar
Bericht 
Bertroex schreef:
1000kg

noem je dat licht :?:

05 jun 2008 8:59
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Een heerlijke Carrera 3.o targa en nog wat ander porsche gedonder
kort by Newark-on-Trent, U.K
Bericht 
Jeroen914 schreef:
Bertroex schreef:
1000kg

noem je dat licht :?:

Met de huidige europese maatstaven betreffende airbags, electronische hulpmiddelen, crash barriers and and and... voor een mainstream auto denk ik dat het relatief "licht" is.

Niet te vergelijken met een elise maar licht in termen van een comfortable porsche sportieve wagen :?:

Bert

05 jun 2008 10:49
Profiel
Bericht 
Lotus Elise? 8) of moge we dat geen auto noemen!

05 jun 2008 11:09
Bericht 
hahaha zit je dwars he "zetpil" ;)

was net beetje aan t loeren maar het intereseert de makers
van auto's bitter weinig je moet goed zoeken wil je die gegevens
kunnen pakken.... oh net weer 1

OPel Agila 950 kg dat kreng!!
Vw fox haalt het niet eens met zn 1060 kg hmmmmz dus who cares
in elk geval "hun" Niet!

Ach je weet t niet we kunnen porsche wel ff belle over bevestiging ;)

05 jun 2008 11:19
PorscheForum Junkie
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
ik vraag me af of Porsche het emissie-probleem niet ook gewoon kan oplossen door meerderheidsbelangin VW concern (wellicht met nog wat juridische wijzigingen, holdingstructuren e.d., ok ok). Op dat moment worden ook alle VW modellen meegenomen in de emissie-weegschaal.

Mocht mijn theorie niet kloppen, dan kunnen ze in de nieuwe hot-hatch wellicht een mooie 1.0 TSI met 75 PK hangen (nieuw te introduceren door VW). Dat levert tzt dan mooie recensies op:

'De Nieuwe Porsche Codfish [of een ander wat minder potent vissennaampje] is prachtig afgewerkt. De Klokkenwinkel is eigenzinnig en heeft zelfs wel wat weg van die van de Boxster, al zijn de aluminiumaccenten hier vervangen door alu-look kunststof delen. Ook onder de motorkap kan de Codfish zijn op leeftijd geraakte grotere broer niet bijbenen, zeker niet in het instapmodel, de 1.0TSI. De lekkere boxster-roffel heeft plaatsgemaakt voor een hoogtonige driepitter, die het kekke model in een kloeke 10,9 s naar de 100 km/h stuwt. Wie stoïcijns het rechter pedaal blijft vloeren, bereikt na ongeveer tweeëneenhalve minuut de inmiddels in heel Europa illegale top van 174 km/h. O ja, het opgegeven gemiddeld verbruik bedraagt slechts 1 op 16,8 l/km en de CO2 uitstoot is al even laag, 114 g/km. En daar draaide het bij Porsche natuurlijk allemaal om.'

05 jun 2008 12:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Droombolide is een Porsche 993 :-)
Wierden
Bericht 
Wat een review :lol: Ik weet niet of dit wat voor Porsche is. De baby-Cayenne zou ook niet komen. Al heeft dat te maken met de SUV-discussie die gaande is.

05 jun 2008 15:03
Profiel WWW Facebook 
Groningen
Bericht 
Aan de andere kant, er zou jaren geleden al een 928 opvolger in de maak zijn. Een tweedeurs GT met motor voorin. Ook nooit meer iets van gehoord, ondanks de talloze "officiële" en eigen interpretaties die de ronde deden op het internet.

05 jun 2008 15:41
Profiel
Bericht 
dat zal porsche nooit gaan maken
en als ze de een gaan maken
dan liefst het gewicht van lotus elise en motor van een Cayman S en Achterwielaandrijving

05 jun 2008 16:00
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
Bericht 
Straks gaan ze ook weer tractoren maken,wie weet! 8)

05 jun 2008 16:46
Profiel Facebook 
Groningen
Bericht 
Nee, het verhaal destijds was dat deze auto één van de inmiddels vele broertjes/zusjes van de Panamera zou worden.

05 jun 2008 17:13
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht 
hahahahaah wat een suf gel*l allemaal door de politiek met emissie-eisen en schone auto's 8) produceren.
Sportwagen moeten zuinige auto's gaan produceren om het hoofd in de toekomst boven water te kunnen houden.

Binnenkort kan je wel voor je plezier een vluchtje van 4 minuten in de ruimte maken, alsof dat goed is voor het milieu :roll:

Ik me maar wezenloos betalen voor allerlei stompzinnige milieuregeltjes :evil:
Hoeveel onnodige luchtvervuiling en brandstofverspilling gaat daarmee gepaard??

Zo dat moest ik even kwijt, on-topic maar weer :wink:

05 jun 2008 22:23
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Bericht 
Niks nieuws dit; Dit geintje kennen we allemaal al lang van de Porsche Touareg/ Volkswagen Cayenne...

07 jun 2008 13:29
Profiel
PorscheForum Rakker
997 Turbo S, zwart ex:997 4S Cabrio, wit ex:Boxster 987, zwart ex:964 C2 Cabrio Amethyst
Rotterdam
Bericht 
Return of VW-Porsche :?

07 jun 2008 20:25
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
928 S4 '91
Bericht 
Kustom Creations schreef:
ik vind persoonlijk dat ze zich niet moeten gaan profileren als maker van de auto van jan modaal. Op die markt richten ze zich blijkbaar meer en meer.
Een beetje exclusiviteit mag nog wel vind ik.

Exact, laat ze dan een nieuw merk starten waarin de de cash-koeien in zetten en de merknaam P behouden voor auto's die écht bijzonder zijn.

Maar ja, waarom moet dat eigenlijk nu ze de 'baas' bij VW, Audi, Seat en Skoda zijn? Dan kunnen ze toch ook daar de Jan Modaal bakken maken en het geld opstrijken?

Klinkt als de merknaar P uitzuigen ... :roll:

Mek daarbij wel op, dat de 924 op zich wel geslaagd was in zijn tijd, dus ik hoop dat het niet een Porsche Golf GTS of zo wordt, maar een echt unieke auto.

08 jun 2008 17:57
Profiel
PorscheForum Rakker
928 S4 '91
Bericht 
HV schreef:
ik vraag me af of Porsche het emissie-probleem niet ook gewoon kan oplossen door meerderheidsbelangin VW concern (wellicht met nog wat juridische wijzigingen, holdingstructuren e.d., ok ok). Op dat moment worden ook alle VW modellen meegenomen in de emissie-weegschaal.

Dat mag ook en is één van de redenen waarom P inderdaad een meerderheidsbelang wilde hebben. Dan mogen ze de VW emissies deels meetellen.

Pas problematisch wordt het als er eisen komen per voertuige (zxoals in Californie er nu aan lijken te komen ...)

08 jun 2008 18:00
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Bericht 
Ik vrees eerder dat er een super-exclusieve tak komt boven Porsche, net zoals Maybach bij Mercedes.

08 jun 2008 18:06
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Ik hoop het niet, want na Smart, het avontuur met Chrysler is dit volgens mij hun derde grote miskleun.

Mensen die dat geld willen uitgeven, kopen een RR inplaats van een grote S-klasse die mij inziens dan nog minder mooi is dan de S-klasse.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

08 jun 2008 18:35
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2