Auteur |
Bericht |
ReMo
Gerlderland
|
Ik merk dat het assortiment steeds vaster wordt. Maar mocht er iets zijn dat goed bevalt dan kun je er ook wat meer van aanschaffen om een voorraadje aan te leggen.
De Dasty zal nog wel langer blijven bij de Wibra. Ik las ergens op een forum dat een medewerker van een Wibra filiaal bewweerde dat er meer dan 200 flessen per dag verkocht worden.
|
09 jun 2008 10:46 |
|
|
drknauf
|
ja in alle actions in heel nl zeker
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
09 jun 2008 10:52 |
|
|
torig
ex 996 Carrera 4Oost-Vlaanderen, België
|
Moet zeggen dat bij het lezen van "Porsche shampoo" ik spontaan dacht:"Die gaat niet verkopen, met al die kale mannen"
On-topic: ik doe hem ook zelf in die manuele een-voertuigswasstraten
Als ik echt lui ben ga ik ermee naar een carwash waar ze hem voor je met de hand wassen en drogen.
|
09 jun 2008 10:58 |
|
|
drknauf
|
|
09 jun 2008 11:11 |
|
|
torig
ex 996 Carrera 4Oost-Vlaanderen, België
|
Whahhaah
Een topless carwash ben ik nog niet tegengekomen. De wagen zou anders wel vaker gepoetst worden
|
09 jun 2008 11:29 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Nog een tipje dan... Wassen/drogen gewoon doen met een gasten-handoekje. Je kent ze wel... Ideaal ... Wel even de labeltjes eruit knippen/tornen natuurlijk... (of zo'n mooie micro-vezel-handschoen, omdat het gewoon handiger is )
|
09 jun 2008 17:20 |
|
|
ReMo
Gerlderland
|
Komen we weer bij de Action uit. Daar hebben ze ook van die microvezel doekjes. Die gebruikt ik altijd om de auto te drogen.
|
09 jun 2008 17:32 |
|
|
Harry 911
964 C2 1991
|
Tja, zou het allemaal tussen de oren zitten met al dat duren spul?! Ik schrok me in ieder geval een ongeluk toen ik mijn Meguiar's voorraad, waar ik hier een vermogen voor heb betaald, in de VS bij iedere supermarkt in de schappen zag voor een paar dollar ...
|
09 jun 2008 19:52 |
|
|
BartCCC
Valkenburg aan de Geul (Lb)
|
De prijzen van Meguiar's zijn hier in Nederland dan ook ontzettend hoog (vaak 4x zo duur ).
Maar veel termen en gedoe om poetsproducten is inderdaad marketing en de 'leek' opzadelen met mooie termen en beloften. Interessant proberen over te komen om zo de fles te kunnen voorzien van een dikke prijs. Echter, niet alles is kolder en een gedeelte ervan is ook waar. Er zit gewoon ontzettend veel verschil in slechte en goede producten. Het is niet zo dat de duurste altijd automatisch de betere zijn, het is ook niet zo dat de goedkoopste altijd dezelfde waarde geven als de duurdere.
Het valt me op dat mensen met de duurdere en exclusievere auto's vaak fan zijn en kiezen voor de zogenaamde lakpantsers e.d. en daar probleemloos een 1000 euro voor neerlappen, terwijl dit juist de grootste en meest opgeblazen onzin is. Wel een mooi gevalletje van inspelen op de emotie van de klant en een goed markeringverhaal, maar dat heeft niets met bescherming en resultaat te maken, en daar moet het juist wel om draaien.
|
09 jun 2008 21:06 |
|
|
drknauf
|
mij valt altijd wel op al issie behandel voor 5 euro of 1000 euro hijs altijd weer even snel vuil
|
10 jun 2008 10:39 |
|
|
BartCCC
|
Vuil worden hoort er helaas bij en dit valt niet te voorkomen als men iets gebruikt......maar na een degelijke behandeling is hij heel snel en met gemak schoon te maken, en met een resultaat alsof hij pas behandeld is.
En de kans waarop het vuil schade aanricht aan de lak en kunststofdelen is stukken minder. Door een goede bescherming krijgt vuil minder kans om zich te hechten, en zware verontreiniging minder kans om in te vreten. Oxidatie krijgt daarbij minder kans om zich te hechten aan de laklaag en een goede wax houdt kleurfading tegen....ga zo maar door.
|
10 jun 2008 10:56 |
|
|
drknauf
|
mijn lak slijt altijd ik was hem minimaal 3x per week
en een was beurt duurt bij mij altijd even lang hoor
met of zonder behandeling van een of andere duur lakafsluitmerk
en glimmen doettie dan he
nou heb ik geluk met een wastik en,n makkelijke kleur moek d,r wel bij zeggen
|
10 jun 2008 11:02 |
|
|
BartCCC
|
Maar glimmen en 'netjes uit zien' is een breed begrip he
Vaak ziet men dingen ook niet, totdat men erop gewezen wordt. Persoonlijk ben ik ook vrij sceptisch en ik geloof ook niet wat iedereen zegt, dat is een gezonde instelling en maakt geen kuddedier van ons
En wat is glans? Glans in de shaduw of glans in de zon?
'Glans' wat ontstaat door reflectie en diepte door invallend zonlicht is immers vrij makkelijk te creëren: Hier bijv. een A8 in de schaduw zonder zonlicht, dit noem ik glans.
Persoonlijk vind ik nieuwe auto's in de showroom vaak nog niet eens glanzen. Die glans wordt veelal tegengehouden door de ontzettende buffertrails en hologrammen in de lak, ontstaan door het snelle afleverwerk. Daarnaast wordt bij 9 van de 10 'poetsbedrijven' enkel het lakoppervlakte tot hoogglans gepoetst, terwijl het dieper gelegen lakwerk uitdroogt en wegkwijnt. Het is niet even een productje erop smeren en klaar.
Het is jammer dat je volgens mij een aardig eind uit de richting woont, ik zou je graag een testspot maken en je de verschillen laten ervaren.
|
10 jun 2008 11:31 |
|
|
drknauf
|
de mijne glanst s,avonds als je er achter rijd moetje je zonnebril op
kortom de mijne glimt af en toe netjes
ik was de mijne zo vaak dat ik alle krasjes en deukjes uit m,n hoofd weet
maar altijd met de goedkoopste shampoo
|
10 jun 2008 11:55 |
|
|
BartCCC
|
Talking to a brick wall
Nee geintje uiteraard. Maar mocht je toch ooit van het aanbod gebruik willen maken, je mag het me altijd laten weten. De koffie hier is trouwens ook best lekker zegt men
|
10 jun 2008 12:09 |
|
|
drknauf
|
muurtjuhhh stond toch bij
limburg
hadje niet effe wat eerder kunnen reageren bv tijdens spa porsche days ofzo toen was ik in de buurt
koffie wordje auto dof van lol
thnx vd offer
|
10 jun 2008 23:31 |
|
|