Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 8:25

Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ] 
997 model 2009 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 997 model 2009
Hij komt toch echt, blijkbaar :P

De nieuwe 997 :o

11 jun 2008 21:29
Profiel
PorscheForum Rakker
944 Type I
Budel-Schoot
Bericht 
Jah, hier nog meer info...

11 jun 2008 22:05
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Boxster 3.4 S
Twente
Bericht 
Ik heb 'm al "gecamoufleerd" zien rondrijden tijdens mijn fabrieksbezoek 10 juni jl.

Is uiterlijk ietwat aangepast, oa voorpartij, achterlichten enz.

Mochten dus vanwege het "nieuwe model" niet "Die Hochzeit: meemaken, omdat de voor-productie al is gestart.

In mijn ogen niet zo'n spectaculair verschil met het huidige model.

Hoeft ook niet, die is al mooi genoeg :wink:

11 jun 2008 23:26
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
face-liftje dus?

11 jun 2008 23:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 3.4 S
Twente
Bericht 
van buiten wel ja, maar ik lees net ook de spec's even door ..

(motor wordt niet aangepat imho, want daar mochten we alles zien wat er te zien viel )

wel enkele leuke gadgets aan board, echte hebbedingetjes, alle flitspalen op je display via GPS :roll: alsof dat een rechtgeaarde P-rijder ook maar iets doed :wink:

en de nieuwe dubbele koppeling ( klinkt als VW techniek :wink: )
is wel aardig, Puristen kiezen echter voor de GT3(-RS)

en op dit moment bouwen ze meer Turbo's :shock: dan ooit tevoren :shock: ze kunnen de vraag naar met name Turbo's eigenlijk niet aan...

Hoezo recessie :?:

12 jun 2008 1:02
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Martin K. schreef:
Ik heb 'm al "gecamoufleerd" zien rondrijden tijdens mijn fabrieksbezoek 10 juni jl.

Mochten dus vanwege het "nieuwe model" niet "Die Hochzeit: meemaken, omdat de voor-productie al is gestart.

:

Eigenlijk steeds een beetje flauw van Porsche, het is nu niet te zeggen dat het zo een enorm fabrieksgeheim is.

Vorige jaar was ik in Augustus in de fabriek van A-M en daar was men volop bezig met het afbouwen van 5 A-M DBS voor de komende autoshows. Foto's nemen mocht niet maar voor de rest gewoon de wagen mogen kijken en nog de nodige uitleg gekregen ook.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

12 jun 2008 8:06
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
911 4S cabrio + PDK onderweg
Den Haag
Bericht 
Ik zie qua design en styling echt niet zeer grote verschillen t.o.v. de huidige modellen. Hooguit 't motorconcept?

12 jun 2008 11:19
Profiel
PorscheForum Rakker
944 Type I
Budel-Schoot
Bericht 
Stylingerwijze zijn de mistlichten aan de voorkant een beetje aangepast, de "grilletjes" daaronder aan de zijkant hebben nu 2 van die balkjes er doorheen i.p.v 1, en volgens mij is de middelste grill in verhouding iets kleiner geworden..
Achterkant zie ik nergens ?? maar op die spy-pics waren i.d.d de achterlichten licht gewijzigd...

Motor zoals gezegd dubbele koppeling en voor de "4" modellen een "Visco-Lamellenkupplung" (weet eigelijk niet of dat al zo was) en de S modellen krijgen nu 385 pk i.p.v. 355....mede door de DFI (direct fuel injection)
ook hebben ze allemaal "minder verbruik". Ik heb ook iets gelezen over een lange 7e versnelling (a.k.a. overdrive) maar mijn Duits is niet dermate goed dat ik daar iets over durf zeggen :wink:

Laatst bijgewerkt door Porsche 944 op 12 jun 2008 15:48, in totaal 1 keer bewerkt.

12 jun 2008 11:42
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
PDK (dubbele koppeling) in optie.
Velen die daaraan voorbijgaan. In andere draadjes hier op't forum staat wel al meer info, foto's, etc ....

12 jun 2008 11:57
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Martin K. schreef:
(motor wordt niet aangepat imho, want daar mochten we alles zien wat er te zien viel )

Je HO heeft het fout :!: :lol:

Directe benzine inspuiting (DFI) is zeker een grote vernieuwing (zie eerder draadje) en levert de 30 pk vermogenswinst voor de S (nu 385 pk) :P

Die (lange) 7e versnelling is van de PDK-bak.
Wel grappig om te lezen: deze is 0,2 sec. sneller op de 100 km/u, maar de 80 -120 km tijd is een halve seconde langzamer. Komt misschien door 1 keer schakelen voor de PDK vanwege de kleinere stapjes van de 7-bak :?:

12 jun 2008 12:46
Profiel
PorscheForum Rakker
944 Type I
Budel-Schoot
Bericht 
Hier kan je nog de webspecial zien (even op "Innerlijke kracht" klikken) en dan start webspecial)

Kan je gelijk alle veranderingen zien, inclusief interieur...
nieuwe opties: stoelventilatie, stuurverwarming,

de DFI is ook voor de niet-S, die heeft nu 345 pk...
ook heeft de cabrio een gekke rolover-protectie, een soort van (over-de-)kopsteunen die omhoogschieten als de auto over de kop gaat :wink:

prachtige webspecial moet ik zeggen, leuk detail is dat je vragen kan beantwoorden om meer info te krijgen...

12 jun 2008 16:01
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
992 S cabrio (ex 997 4S cabrio, ex-993 cabrio)
030
Bericht 
Blijft het typenr 997?
Zo ja, is er dan een toevoeging, 997-II oid?
En wanneer komt er een 'echte' opvolger (met een ander typenr)?

12 jun 2008 19:17
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
Nee hè, weer die ronde koplampen! Kunnen ze nou niks originelers verzinnen? :lol: :wink:

12 jun 2008 20:49
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Getver ...

... wat mooi :!:

12 jun 2008 21:21
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
pat69 schreef:
Blijft het typenr 997? Zo ja, is er dan een toevoeging, 997-II oid?

Misschien nog niet zo lang 'thuis' in het P. wereldje :?: :wink:

Nee, met een (1) facelift houdt het huidige model hetzelfde nummer zonder iets extra's. De AG zorgt er wel voor dat de kenners de verschillen zien 8)

Dus een nieuw typenummer - 998, of welk nummer ook... - komt pas over enkele jaren.

12 jun 2008 22:12
Profiel
Bericht 
Soms slaan ze wel eens een paar nummertjes over omdat deze de productie niet halen. Was je even vergeten te melden techniekforummer! :lol: :wink:

12 jun 2008 22:55
Bericht 
Moet hier ook zo op je woorden letten :!: :evil:

Maar gelukkig zijn hier vrouwen met verstand van (hele mooie) auto's :idea: :P

12 jun 2008 23:26
Profiel
Bericht 
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

12 jun 2008 23:48
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
kheb nog maar weinig groene 997 gezien eigenlijk

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

12 jun 2008 23:57
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Gelukkig maar, toch? In een groene wil je toch niet gezien worden? Walgelijke kleur! :alien:

12 jun 2008 23:58
PorscheForum Rakker
944 Type I
Budel-Schoot
Bericht 
Als je kijkt bij het nmr wat wordt gedraaid bij een filmpje op die minisite kan je zien dat er iets staat van 9119972 :wink:

en idd, zo'n groene platgeslagen kever, daar moet je toch niet aan denken :roll: :wink:

13 jun 2008 14:50
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 21 berichten ]