Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 nov 2024 15:21



Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Wat zou jij in deze situatie doen? en vooral daarna! 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Wat zou jij in deze situatie doen? en vooral daarna!
Hoorde gisteren op radio Noord Holland dat een vliegtuig met problemen weer terug zou keren op Schiphol.
Ook las ik het in de krant van vanochtend één motor was uitgevallen, maar mijn vraag is of iemand van dit forum dit al eens heeft meegemaakt :?:
Denk toch dat ik het aardig in mijn broek zou doen, eerst kerosine lossen boven de Noordzee en dan tergkeren met een groot aantal zieken en brandweerauto's langs de landingsbaan :evil:
Moet er toch even niet aan denken en dan moet je later toch weer opstijgen om weg te komen :roll:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


12 jun 2008 10:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Vergane glorie: 993 2S Vesuvio
Zwijndrecht
Bericht 
een keer uit Griekenland teruggekomen. Vele uren vertraging, terwijl iedereen al ingechekt was en zicht had op het toestel.

Uren lang werd er door heel veel grieken aan de motor gesleuteld. Het kreng werd vrijwel gedemonteerd :!: En vervolgens maar omroepen dat er niets aan de hand is, slechts een voorzorgscontrole....

Dan vele uren later uiteindelijk toch DAT toestel in, en haperen, stotteren. stoten die handel... Ik was blij toen we eindelijk op Schiphol waren geland. Dan alleen nog naar parkeerterrein P8193089. Ongeveer halverwege de aflsuitdijk :x


12 jun 2008 10:32
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Amsterdam
Bericht 
Hans, je hoeft toch niet ? Pak lekker de P.

Ik heb niks met vliegen. wil en hoef ook niet ver weg.
Het is meer het idee niet zelf een stuur in de hand te hebben, zoals op de weg. De psychologie van machteloos overgeleverd te zijn...

Daarbij nog het beeld van het El-Al geval, waarvan we ongewild/onverwacht getuige waren op de boot (Markermeer kerosinedrop/Gooimeer : motor-drop, en even later de rookwolken....) :evil:


12 jun 2008 10:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Zeg LeOH zou het met leeftijd te maken hebben :?:
Vroeger stapte ik er zo in, geen probleem nu zit ik maar te luisteren naar die motor en kijk of alles goed gaat :oops:
En ja vertel mij wat van de Bijlmerramp :cry:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


12 jun 2008 10:55
Profiel
Bericht 
Ben nog nooit in zo'n ding gekropen, kan veilig zijn, maar heb toch liever het stuur in eigen handen. :wink:


12 jun 2008 11:02
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
LeOH schreef:
Hans, je hoeft toch niet ? Pak lekker de P.

Ik heb niks met vliegen. wil en hoef ook niet ver weg.
Het is meer het idee niet zelf een stuur in de hand te hebben, zoals op de weg. De psychologie van machteloos overgeleverd te zijn...

Daarbij nog het beeld van het El-Al geval, waarvan we ongewild/onverwacht getuige waren op de boot (Markermeer kerosinedrop/Gooimeer : motor-drop, en even later de rookwolken....) :evil:


volledig met je eens LeOH!!!...ben zelf ook zo'n angsthaas als het vliegen aankomt..."Seconds from disaster" als gezien op National Geographic channel?...man man man, met de domste fouten vallen die dingen neer...het blijft techniek hé.

Liever het roer zelf in handen...auto kan in 2 dimensies bewegen, een vlieger in 3 dimensies...en het nu net die extra verticale dimensie die volgens mij het meest pijn kan doen (lees: het meest fataal zijn)

=> ik vlieg liever op de weg :wink:
_________________________________________
Respekt für die Eltern


12 jun 2008 11:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
LeOH schreef:
Hans, je hoeft toch niet ? Pak lekker de P.


Geef ik toe LeOH,

Maar moest een tijdje terug voor wat handel naar Kopenhagen en vroeg de prijs voor het vliegen :!:
Was behoorlijk maar bestelde het, maar werd teruggebeld ze hadden zich vergist het was het dubbele :oops:
Nou je wilt niet weten hoe duur dat was :evil: zat ongustig met het land en kon beter een paar nachten bijven maar daar had ik geen zin in :cry:
Toch maar de auto genomen en was gewoon drie dagen weg, collega van ons ging in één dag heen en weer met het vliegtuig :twisted:
En lag s'avonds weer bij zijn "mina" in bed :lol:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


12 jun 2008 12:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Ik moet zeggen dat ik qua neervallen vrij fatalistisch ben. Maar ik heb wel een hekel aan vliegen en dat komt vooral door het wachten, het worden behandeld alsof je imbeciel bent en de ruimte die elk jaar kleiner lijkt te worden!


12 jun 2008 12:17
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Achter de duinen.
Bericht 
molen934 schreef:
[Toch maar de auto genomen en was gewoon drie dagen weg, collega van ons ging in één dag heen en weer



molen934 schreef:
Zeg LeOH zou dat met leeftijd te maken hebben




:mrgreen:
_________________________________________
Boxer power.


12 jun 2008 12:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Amsterdam
Bericht 
Eric schreef:
:mrgreen:

Wijsheid komt met de jaren......Afbeelding


12 jun 2008 12:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
Vroeger was ik niet een angsthaas als het op vliegen aankwam.
Sinds november 07 tot en met midden mei vloog ik elk weekend naar mijn (ex)vriendin in Noorwegen.
Vliegen op vrijdag en terug op maandag.

Dan begon ik me toch te bedenken dat mijn kansen statistisch dramatisch toenamen om ooit eens te crashen :shock:
Ben me dan gaan bezighouden met het opsnorren van de overlevingsstatistieken bij crashes - waar zaten die overlevenden op het vliegtuig?
Denk dat het een fase was, omdat je realiseert dat je het niet in handen hebt, en der toch een "controleerbare" factor wenst aan toe te voegen.

Wat belangrijker was is de lijst die ik tegenkwam van crashes per vliegtuigmaatschappij. Beide maatschappijen waarmee ik vloog hadden nog nooit een gecrashed toestel gehad, wat dan toch weer wat vertrouwen schept.

Maar: als het van mij afhangt zetten ze me dus niet meer naast de vleugel (motor - benzine - 90 seconden ! - BBQ - bye bye) & ik tel toch even hoe dichtbij de nooduitgangen zijn. Maar of je veel kan doen als het erop aankomt :?


12 jun 2008 12:51
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Achter de duinen.
Bericht 
Dan is er voor mij nog hoop.... :wink:
_________________________________________
Boxer power.


12 jun 2008 12:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Eric schreef:
Dan is er voor mij nog hoop.... :wink:


Volgens mij voor jou niet :lol:
Heb jij nog aan de staking meegedaan :?:
Of doe jij altijd al een langzaam aan actie :idea:
(Jij begon met pesten :oops: )
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


12 jun 2008 12:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
torig schreef:
Vroeger was ik niet een angsthaas als het op vliegen aankwam.
Sinds november 07 tot en met midden mei vloog ik elk weekend naar mijn (ex)vriendin in Noorwegen.
Vliegen op vrijdag en terug op maandag.


Kostbare "lat relatie" zeg, maar wel weer spannend :roll:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


12 jun 2008 12:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
molen934 schreef:
Kostbare "lat relatie" zeg, maar wel weer spannend :roll:


Welke mug heeft jou gestoken? :roll:

Noch kostbaar noch spannend.
Als je persé mijn rekening moet maken: initieel waren er een paar maand stuntprijzen van een Scandinavische vliegtuigmaatschappij die tussen Oslo en Brussel was beginnen vliegen. Ben soms voor 30 ( :!: ) EUR héén en weer gevlogen. Soms voor 54EUR. Voor die prijs rijd je die afstand niet.


12 jun 2008 13:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
--- ex 928 / 1979 ---
Ter Apel
Bericht 
Tja, dat is het voordeel van vliegen vanaf Zaventem of Charleroi.
Dat zijn echt spotprijzen vergeleken met de prijzen hier in Nederland.

Ik vlieg trouwens graag en heb me wel eens verwonderd over bepaalde dingen. Maar ja, op de openbare weg doe je dat nog meer.
_________________________________________
mijn snapshots


12 jun 2008 13:33
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
Maarten schreef:
Maar ik heb wel een hekel aan vliegen en dat komt vooral door het wachten, het worden behandeld alsof je imbeciel bent en de ruimte die elk jaar kleiner lijkt te worden!

Privium abonnementje nemen en een goed ticket kopen, scheelt een stuk :wink:
_________________________________________
Got coffee?


12 jun 2008 13:45
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
gast schreef:
Voor de juiste vrouw heb je dat toch ook gewoon over, al kost een ticket het 10 voudige :wink:


Daarbij sluit ik me volledig aan ;)
En ik zeg niet dat het ticket ook nooit duurder is geweest. Alleen heeft die discussie binnen dit topic - of gelijk welk topic - mijn insziens weinig zin.

Back on-topic dan maar?


12 jun 2008 13:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
wat een gel.l allemaal.

- Een vliegtuig is ontworpen en gemaakt om op 1 motor te vliegen
- kerosine ossen is een standaard veigheids maatregel, dus geen nood
regel
- als je denkt dat je kans statisiche gezien toeneemt om te verongelukken
als je meer vliegt moet je zeker niet meer in je auto en zeker niet in je
Prosche meer stappen, die kans is namelijk echt vele malen groter. In de lucht zitten tenminste professionals die redelijk opgeleid zijn, kun je van de weg niet zeggen. En dan zondags zeler met je Porsche naar Duitlsand kijken of je de 300 kunt aantikken en dan met je mobieltje een fotootje maken.
- kan ik niet over oordelen of de stoeltjes kleiner worden, ik vlieg voor of boven in :lol: en kan je wel vertellen toen ik vorige week naar Canada vloog, het geweldige stoelen waren, eigenliojk meer je eigen prive cabine. Tis dat je er niet kon douchen maar voor de rest....
- in de 20 jaar dat ik veel reis nooit iets noemenswaardig meegemaakt dat niet in het kader kroegverhalen thuishoort.
- zelf ook redelijk gevlogen, en ook dan bekroop/bekruipt mij niet een onheilsgevoel.
- tis toch wat, je voegt 1 dimensie toe en plotseling poept de helft in zijn broek. Wel eens ooit in london op Maandag ochten in de undrground geweest, enig idee wat daar kan gebeuren.....
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


12 jun 2008 13:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
BerendB schreef:
Tja, dat is het voordeel van vliegen vanaf Zaventem of Charleroi.
Dat zijn echt spotprijzen vergeleken met de prijzen hier in Nederland.


www.sterling.dk
Amsterdam - Oslo: 25.08 - 27.08: 98EUR totaal.

De zomer is wel duurder helaas. Nu ja, ik bestelde mijn tickets al maanden op voorhand.
En je hebt wel engelengeduld nodig. Heb enkele malen 3 à 6u vertraging gehad, en vertragingen van 15min tot 2u waren schering en inslag.

Via www.airscanner.net vind je ook "goedkope" vluchten. 19/9 tot 27/9 Amsterdam - Milaan: 88,89EUR.
Overigens net zoveel als je 13/9 en 27/9 neemt. Bijvoorbeeld.
En dan heb je blijkbaar de optie ook om via Eindhoven met Ryanair te gaan, kost je nog minder.

@Marcel: Tuurlijk heb je gelijk. Vliegen is nog één van de veiligste vervoersmiddelen. Alleen als het fout gaat gaat het direct goed fout. Maar doorsnee gaat het minder fout.


12 jun 2008 13:57
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Marcel schreef:
wat een gel.l allemaal.

- Een vliegtuig is ontworpen en gemaakt om op 1 motor te vliegen
- kerosine ossen is een standaard veigheids maatregel, dus geen nood
regel
- als je denkt dat je kans statisiche gezien toeneemt om te verongelukken
als je meer vliegt moet je zeker niet meer in je auto en zeker niet in je
Prosche meer stappen, die kans is namelijk echt vele malen groter. In de lucht zitten tenminste professionals die redelijk opgeleid zijn, kun je van de weg niet zeggen. En dan zondags zeler met je Porsche naar Duitlsand kijken of je de 300 kunt aantikken en dan met je mobieltje een fotootje maken.
- kan ik niet over oordelen of de stoeltjes kleiner worden, ik vlieg voor of boven in :lol: en kan je wel vertellen toen ik vorige week naar Canada vloog, het geweldige stoelen waren, eigenliojk meer je eigen prive cabine. Tis dat je er niet kon douchen maar voor de rest....
- in de 20 jaar dat ik veel reis nooit iets noemenswaardig meegemaakt dat niet in het kader kroegverhalen thuishoort.
- zelf ook redelijk gevlogen, en ook dan bekroop/bekruipt mij niet een onheilsgevoel.
- tis toch wat, je voegt 1 dimensie toe en plotseling poept de helft in zijn broek. Wel eens ooit in london op Maandag ochten in de undrground geweest, enig idee wat daar kan gebeuren.....



Hahaha Marcel, goed geschreven :thumleft: , weinig meer aan toe te voegen. Ik kruip ook in alles wat maar vliegt. Voor 2 weken terug nog een rondvlucht gemaakt in een dakota, dat is pas vliegen!
_________________________________________
911 turbo, the boosted beast.

mhaschreurs.hyves.nl


12 jun 2008 14:08
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
--- ex 928 / 1979 ---
Ter Apel
Bericht 
Heb het één keer gehad dat ónze vlucht vier uur uitstel had.
Bleek dat er een ander toestel geregeld moest worden omdat van het toestel waar we mee zouden vliegen "iets met het langsgestel was", tenminste, dat werd me verteld door de stewardess in het vervangende toestel. Goede controle dus en niks aan de hand.

De humor was dat we vier uur lang met zo'n 250 geuniformeerde Duitse en Nederlandse soldaten stonden te wachten op het vliegveld van Hamburg. Heb nog nooit zoveel mensen zien schrikken bij binnenkomst van de vertrekhallen. We hadden ons netjes verspreid en kregen van de douaniers uitleg over de kleurtjes en controleprocedures tijdens het inchecken 8) .
Stel je voor: Je tas gaat door de scanner onder toezicht van een aantal militairen en de douaniers, en dan nog eens erdoor omdat we het niet goed genoeg hadden gezien :lol:

"Vroeger" (1994) kon dat nog...

Ik vind vliegen in elk geval heerlijk :!:
_________________________________________
mijn snapshots


12 jun 2008 14:09
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Citaat:
@Marcel: Tuurlijk heb je gelijk. Vliegen is nog één van de veiligste vervoersmiddelen. Alleen als het fout gaat gaat het direct goed fout. Maar doorsnee gaat het minder fout.


Niet één van de, maar DE veiligste manier van transporteren. Vorig jaar iets van in de 800 doden WERELDWIJD door vliegrampen. Zo'n aantal heb je hier al alleen in het verkeer.
_________________________________________
911 turbo, the boosted beast.

mhaschreurs.hyves.nl


12 jun 2008 14:13
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
gast schreef:
Voor de juiste vrouw heb je dat toch ook gewoon over, al kost een ticket het 10 voudige :wink:


Dan moet je wel een hele hoge nood hebben :oops: :evil: :!:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


12 jun 2008 14:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Hoevel verhalen wil je horen over vliegproblemen :wink:

Ik heb in het verleden heel wat gevlogen en heb me geen moment echt onveilig gevoeld. Wel eens met gefronsde wenkbrouwen gezeten maar ik bedenk me altijd maar dat de protocollen in de luchtvaart redelijk streng zijn. Zo zal een verdachte situatie aan een landingsgestel er meestal voor zorgen dat er preventief een ander toestel wordt ingezet. Zo is inderdaad ook het lozen van kerosine een voorzorgsmaatregel. Stel je voor dat er iets mis gaat tijdens de landing en die vele tienduizenden liters ontbranden.... dan maar liever zo'n 2000 liter laten branden zodat er een gecontroleerde brand uitbreekt.

Maar goed een paar annekdotes;

Midden jaren tachtig van Londen naar Amsterdam door zeer ruig weer met een leeg toestel. Werd er verzocht of alle passagiers in het achterste deel van het vliegtuig wilden gaan zitten ivm de bestuurbaarheid.

Eind jaren 80 eens in een DC-3 gezeten in Afrika waar de stoelen met beugeltjes waar je normaal elektrischiteitspijp mee aan de muur schroeft op de vloer van het toestel zaten. Vliegtuig is 3 maanden later tegen het Afrikaans rif te pletter gevlogen :shock:

In 1989 eens naar Jakarta gevlogen. Bij de stop in Kuala Lumpur bleek dat een stuk bekleding van de staart was verdwenen. Binnen 3 uur was er een nieuwe huid opgeplakt en kreeg iedereen de keuze of ze alsnog mee wilden vliegen of de volgende dag een ander toestel wilden. Ik ben gewoon ingestapt :wink:

In 1993 eens een binnenlandse vlucht in Irian Jaya gemaakt met een Fokker 27 waar van alles aan miste. Zo was van de deur naar de cockpit alleen een scharnier nog over en keek je zo tegen het dashbord. Al snel zagen we dat tijdens de start de rechter motor wel werd gestart maar verder niet werd gebruikt. Het vliegtuig vloog dus op alleen de linker motor ook tijdens de start en de rechter propellor deed volgens mij alleen mee om de passagiers niet ongerust te maken. Zo zijn we over 3500 meter hoge bergtopen gevlogen. Bij de landing werd er gelijk een ladder tegen de motor gezet en druk gesleuteld. Toen we een week later terug vlogen bleek het euvel nog steeds niet te zijn verholpen. 3 weken later lazen we op een krant op Bali dat het betreffende toestel tijdens de start van de startbaan was afgegleden. Geen slachtoffers :wink:

In dat zelfde jaar ook een vlucht naar de Banda archipel vanuit Ambon. Was een heel kleine Casa waar maar 18 man in past en de bagage gewoon achter een net achterin ligt. Zat een Italiaan met vliegangst aan de andere kant van het gangpad. Die kreeg het zo warm dat hij de ventilatie open wilde draaien dat in de zijwand zat. Nog geen seconde later zat de ongelukkige man met een heel binnenpaneel van 50x50 cm in zijn handen. Toen had ie het natuurlijk helemaal niet meer.

Voor de rest zij de andere honderden vluchten wel aardig goed verlopen en kom ook ik meer levensbedreigende situaties op de weg tegen dan met een vliegtuig.
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


12 jun 2008 15:04
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 48 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 997 4S 2006, HansGT


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.