Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 6:42

Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Autodieven 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70
Zeist
Bericht Autodieven
Zie http://www.telegraaf.nl/binnenland/4220238/_Autodieven_slaan_slag_via_sites_spotters__.html?p=2,1

Toch wel reden om enigszins terughoudend te zijn met informatie geven als we wat exclusiefs hebben gezien. Of niet?

13 jun 2008 7:47
Profiel
Bericht 
Het nadeel van de moderne tijd. We vergeten soms hoe openbaar dit soort sites zijn.

13 jun 2008 7:49
PorscheForum Junkie
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
Jammer inderdaad. Misschien moeten we ons dan maar beperken tot het spotten van de weinig courante oudjes 8)

13 jun 2008 8:05
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
ach ja. ontwikkeling staat niet stil. wat doe je eraan. autogespot.com verbieden? Ik zou er als ik moderator daar was wel scherp op zijn dat er geen adresinformatie van eigenaren gepost zou worden.

13 jun 2008 8:17
Profiel
PF #911
België
Bericht 
Ben ook nooit voor dergelijke sites geweest. Begrijp wel dat je een foto van een knappe wagen wilt nemen maar waarom daar nu meteen ook de nummerplaat en locatie van de spot moet bijstaan... :?

13 jun 2008 9:38
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Droombolide is een Porsche 993 :-)
Wierden
Bericht 
gast schreef:
Beetje tendensieus verhaal hoor. Vooral het einde: Autogespot was onbereikbaar voor commentaar :roll: Oftewel, geen hoor en wederhoor want daar hebben we geen boodschap aan.

Zelfs een kleuter van 5 weet ons mailadres te vinden. Er is op geen enkele mogelijke wijze contact met ons opgenomen. Daarnaast is het grotendeels een sensatieartikel. Via de RDW zijn veel meer gegevens op te vragen betreffende een dure auto. Daarnaast worden er nooit gegevens of adressen/namen van een eigenaar vemeldt. Dat is juist iets wat wij erg belangrijk vinden.

13 jun 2008 12:26
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht 
Ik heb me er niet genoeg in verdiept en kan het dus niet cijfermatig onderbouwen, maar "gevoelsmatig" zeg ik dat er veel meer auto's gestolen worden die op straat een staartje van het dievengilde hebben gehad dan dat ze naar aanleiding van een fotoplaatsing op een forum zijn gestolen.

Misschien zal de verhouding 95% staartje en 5% fotoforumplaatsing zijn.

Gegevens via het bijvoorbeeld het RDW zijn veel kwetsbaarder en zou daar dan ook eerder iets van verwachten.

13 jun 2008 15:03
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
Staartje??

Mits veel moeite kan uitkomen op "a tail - tailing someone - tailgating", maar om daar dan staartje van te gaan maken....
Je bedoelt dat dieven een auto "volgen" dus?

Ik begrijp er in elk geval geen snars van ;)

13 jun 2008 15:05
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht 
sorry ja, iemand een staartje geven staat voor iemand volgen :wink:

13 jun 2008 15:13
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
Hebben we weer eens wat bijgeleerd ;)

13 jun 2008 15:15
Profiel
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
dit topic krijgt volgens mij nog een staartjuhhhhh

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

13 jun 2008 15:16
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
drknauf doet mij aan iemand denkehhhh :^: :mrgreen: :mrgreen:

13 jun 2008 15:21
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C4
Bericht 
Heb laatst ook foto's geplaatst van auto's van forumleden met kenteken geel gemaakt(zie betreffende foto topic). Hoop dat mensen dat andere leden dat hier ook doen als ze mijn auto straks fotograferen.

Zet misschien te denken over de herkenbaarheid van auto's op de foto's van meetings(via de kentekenplaten). Of gaat dit wel erg ver :shock:

13 jun 2008 15:53
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
jasje - 964 is niet interessant om te jatten. zeker zo'n verlaagde witte ijscokar niet :cheesy:

13 jun 2008 16:13
Profiel
Bericht 
harald lol :mrgreen:

kentekens onherkenbaar maken :? er staan maar een paar duizend fotoos op m,n dr knauf space :shock:

13 jun 2008 16:21
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C4
Bericht 
@mike: ja daarom zei ik, misschien beetje overdreven.

@horn(en mike): ik heb een zeer begerenswaardige en waardevaste bolide, toch mike? :D

Ik ben in ieder geval erg voorzichtig met het plaatsen van foto's van forumleden om deze reden.

13 jun 2008 16:30
Profiel
Bericht 
dat is altijd netjes jasjedasje tijgahhhhhh jatoggjeweettoggggg :wink:

13 jun 2008 16:43
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
Het is netjes om bij foto's van auto's van anderen het kenteken onherkenbaar te maken. Maar of dat nou direct de diefstalkans verkleint... :roll: Ik denk wel dat de kans kleiner is waarom iemand thuis moet uitleggen wat zijn auto bij een Van der Valk hotel deed terwijl hij gezegd had twee dagen voor zaken naar Portugal te zijn... :mrgreen:

13 jun 2008 17:53
Profiel
Bericht 
over diefstal gesproken grappige film trouwens :

carnapping/bestellt geklaut und geliefert

13 jun 2008 17:58
Profiel WWW Facebook 
PF #911
België
Bericht 
horn schreef:
Ik denk wel dat de kans kleiner is waarom iemand thuis moet uitleggen wat zijn auto bij een Van der Valk hotel deed terwijl hij gezegd had twee dagen voor zaken naar Portugal te zijn... :mrgreen:

Nu snap ik waarom je zo'n opvallende wagen (in Europa tenminste) als de Wrangler voor je vrouw hebt gekocht :!: Best wel slim gezien van je :wink:

13 jun 2008 18:05
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
:thumleft: vooral die fuchsia kleurige velgen vond ze leuk... :cheesy:

Afbeelding

13 jun 2008 18:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Groningen
Bericht 
horn schreef:
Het is netjes om bij foto's van auto's van anderen het kenteken onherkenbaar te maken. Maar of dat nou direct de diefstalkans verkleint... :roll: Ik denk wel dat de kans kleiner is waarom iemand thuis moet uitleggen wat zijn auto bij een Van der Valk hotel deed terwijl hij gezegd had twee dagen voor zaken naar Portugal te zijn... :mrgreen:
Welnee, op Autogespot is alleen informatie te vinden die overal publiekelijk te verkrijgen is. Spots op privé-terrein komen er nooit op, privé-informatie wordt nooit vermeld en zaken als informatie van de RDW is toch echt achterhaalt want als je geen mannetje bij de RDW of garage hebt zitten komt je als particulier dus nergens. Op de weg zie je een kenteken toch ook? Misschien moeten we met z'n allen de staat maar aanklagen omdat ze ons verplichten met een kenteken rond te rijden!

Als iemand z'n auto bij Van der Valk parkeert terwijl hij in Portugal had moeten zitten en ondertussen maakt een liefhebber er een plaatje van en zet die op internet, dan is toch echt de eigenaar van de auto de sjaak hoor als z'n vrouw d'r achter komt..

Een krant als de Telegraaf is alleen maar op zoek naar sensatie, die hebben Autogespot nooit gecontacteerd en dus nooit hoor en wederhoor toegepast. Slechte journalistiek door 'de zaak' alleen maar van 1 kant te belichten.

14 jun 2008 0:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Papendrecht
Bericht 
Ben er deels mee eens om de kentekens te verbergen. Ben er zelf mee opgehouden. Daar blijkt dat dit met bijvoorbeeld meeting en toerritten gaans onmogelijk is. Daar wordt zoveel gefilmd en geschoten.... :lol:

14 jun 2008 11:22
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C4
Bericht 
@horn: hahahaha zo had ik het nog niet bekeken.

@Division: daar heb je ook een puntje denk ik, mja denk dat het jammere is van deze sites dat zij graag mooie auto's op deze manier willen delen met de mensen die er bijvoorbeeld geen hebben, maar ook bij een zeer klein aantal sitebezoekers haloezie aanzet of hen op de slechte ideeen brengt om deze auto's zicht onterecht toe te eigenen. En met sites als autogespot is het denk ik wel een stuk makkelijker om een mooie auto op te sporen.

Mja, denk dat die mensen hier ongewtijfeld ook af en toe een topicje meelezen...net als de verkeerspolitie, maar wat doe je er aan...

16 jun 2008 1:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
Godspeed schreef:
Ben ook nooit voor dergelijke sites geweest. Begrijp wel dat je een foto van een knappe wagen wilt nemen maar waarom daar nu meteen ook de nummerplaat en locatie van de spot moet bijstaan... :?

Euhm, ik zie dat op deze forum ook vaak zat hoor in de 'wie was/waren het?' topic. Ja ik zag een puntje puntje met kenteken zus en zo daar in de stad.

16 jun 2008 9:04
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
Antwoord op onderwerp   [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende